pawelekm Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Witam, Jestem aktualnie po kupnie Almery N16. Generalnie wykonuję sobie teraz tzw. "pakiet startowy". Wymiana filtrów, płynów, świec no i pasków. Zapewne jest to prosta czynność, ale może coś robię nie tak. Proszę więc o poradę. Chodzi o wymianę paska przy pompie wspomagania. Luzuję nakrętkę nr 2, po czym kręcę śrubką nr 1, ale za cholerę pompa nie rusza się ani w lewo ani w prawo .... Co robię źle ? Coś jeszcze mam odkręcić ? Poluzować ? Dotychczas miałem auta z koncernu VW - tam wystarczyło napinacz odciągnąć kluczem oczkowym ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Robisz wszystko tak jak trzeba, chyba że nakrętkę nr 2 za słabo poluzowałeś. Jeśli się nie przesuwa mimo dobrego poluzowania 2-ki to być może ktoś kto to robił wcześniej nie luzował jej i zerwał gwint na śrubie, co się zdarza. Wówczas musiałbyś całkowicie odkręcić 2-kę obciąć śrubę i dać nową albo śrubę albo i śrubę i jej mocowanie. Sprawdź czy kręcąc śrubą nie wykręca się ona w górę podczas gdy pompa stoi w miejscu, wówczas wskazywało by na to że to zwykła śruba bez tzw. kryzy utrzymującej ją w metalowym elemencie po którym się przesuwa a wówczas trzeba albo popukać w pompę by się poruszyła, bo naciągnąć się da bez problemu albo wymienić śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Powiem tak: Nakrętka 2 odkręca się bez problemu. Wtedy śrubkę nr 1 mogę sobie całkowicie wykręcać czy tam wkręcać jednak pompa stoi w miejscu ..... Czyli mówisz "lekko" młotkiem mam potraktować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Nawet nie tyle młotkiem co jego trzonkiem, lub młotkiem przez drewienko jakieś. Coś ją blokuje najwyraźniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 poluzuj śrubą trzymającą pompę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Poluzowałem śrubę trzymającą pompę - pasek zdjęty i wymieniony. Dziękuję. Ale .... dobra, a co z "dolnym" paskiem ? Sądziłem, że będzie łatwiej (i nie pytałem o niego) a tu d*pa ..... Taki sam objaw jak powyżej - wykręcam taką "długą" śrubkę od napinacza i nic się nie dzieje. Pasek jest cały czas napięty, Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez pawelekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opukaj delikatnie rolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 (edytowane) Niestety "opukanie" rolki nic nie daje. Może gdzieś się ją "luzuje" (oprócz śruby regulacyjnej oczywiście) ? Niestety "opukanie" rolki nic nie daje. Może gdzieś się ją "luzuje" (oprócz śruby regulacyjnej oczywiście) ? Ok. Odpowiem sam sobie - może się to komuś przyda. Wymiana "pierwszego" paska przebiega tak: 1. Otwieramy maskę. 2. Lokalizujemy napinacz. 3. Luzujemy śrubę pompy, śrubę napinacza a trzecią luzujemy pasek. 4. Zdejmujemy pierwszy pasek. Teraz: 5. Lokalizujemy drugi napinacz. 6. Luzujemy rolkę (kluczem bodajże 17). 7. Luzujemy napinacz paska. 8. Ściągamy drugi pasek. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Radzę "nie pukać" w rolki Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez pawelekm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Brawo Ty .................., plusik za dobrą robotę ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Brawo ja Jeszcze tylko małe uwagi: - napinacze najlepiej zluzować do końca wtedy bez problemu ściągniemy paski - jak coś nie idzie znaczy (nie można zdjąć paska, rolka stoi w miejscu), że gdzieś nie jest dobrze poluzowane - śruby poddają się bez problemu (nic na siłę) - paski wkładałem "od góry" a od dołu lekko sobie pomagałem (podlewarowałem auto i w razie potrzeb wczołgiwałem się pod nie) - nie ściągałem plastikowej osłony podwozia/silnika choć można to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 No i widzisz z pytającego przeobraziłeś się niemalże w eksperta, dla chcącego nic trudnego, pełna satysfakcja i zadowolenie, oby tak dalej .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.