Sztylista Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Tak jak w temacie, w silniku po wymianie termostatu i pompy wody. Po przejechaniu 10 km wskazówka temperatury silnika zaczyna po woli zmierzać w stronę czerwonego pola(osiąga je). Co mogło się zepsuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Sam to robiłeś czy w warsztacie? Jeżeli sam to na Twoim miejscu zrobiłbym tak: 1. Wymontował termostat i przejechał się 10 km - obserwacja temperatury 2. Jeżeli płyn nie uzyska nominalnej temperatury to przyjrzałbym się termostatowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztylista Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Przed wymianą obciąłem termostat i było nawet gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Tak jak w temacie, w silniku po wymianie termostatu i pompy wody. Po przejechaniu 10 km wskazówka temperatury silnika zaczyna po woli zmierzać w stronę czerwonego pola(osiąga je). Co mogło się zepsuć? należało by sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztylista Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Po naprawie chodził silnik jakiś czas by się odpowietrzyć generalnie cała historia zaczęła się od bardzo szybkiej jazdy po „torze” wydmuchlo uszczelke pod głowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 I wymieniono Ci UPG bez planowania głowicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztylista Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Głowica była planowana i sprawdzana szczelności. Przy okazji były usunięte katalizatory. Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez Sztylista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opisz wszystko dokładnie co zrobiłeś i jak zachowuje się układ chłodzenia, bo tym sposobem to tylko zniechęcasz. Jak odpowietrzałeś układ chłodzenia i nagrzewnicę, zachowanie się i wygląd płynu w zbiorniczku (ubywa, przybywa, bąbelkuje, zapach spalin, plamy), jakie są przewody do i od chłodnicy po otwarciu termostatu (twarde, miękkie), czy masz przepływ płynu w zbiorniczku wyrównawczym,wentylator włącza się ? itd., itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztylista Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Przepraszam za utrudnienia :/ czyli po kolei po w trakcie remontu który miał na celu wymianę uszczelki pod głowicą zostało przy okazji zrobione planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności i wymiana rozrządu. W efekcie nadal się grzałka. Następnie usunąłem termostat, co nadal nie dało porządnego efektu, przy kolejnej próbie naprawy wymieniłem pompe wody i zamontowałem termostat. Po każdej operacji węże były miękkie i w momencie w którym samochód zaczynał się grzać wąż wychodzący z chłodnicy był chłodny, a wchodzący gorący. Od powierzenie układu polegało na zestawieniu auta na włączonym silniku, po tym jak nagrzewnica zaczęła działać silnik był uznawany na gotowy do testów. Woda którą zalewaliśmy układ pod czas pracy silnika była w miare czysta. Na początku jej ubywało, w trakcie wyciskania gazu jej poziom się podnosił, a następnie po jego odjęciu opadał do stanu poprzedniego. W trakcie jazdy próbnej silnik zaczynał się grzać tylko w czasie jazdy po przejechaniu około 10 km Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez Sztylista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Pierwsze to wylej wodę z układu i zalej płynem chłodzącym (np. Prestone, Borygo itp. płyny do chłodnic aluminiowych). Odpowietrzenie układu w Nissanach jest trochę utrudnione (układ otwarty) i wykonuje się poprzez odpowietrznik w najwyższym punkcie (u Ciebie chyba jest na obudowie termostatu). Masz na forach opisane więc nie będę się powtarzał, na szybko znalazłem np. http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1541 ewentualnie szukaj poprzez wyszukiwarkę - jest o tym dużo w necie. Dla pewności ustaw samochód przodem na stromym podjeździe i kontroluj stan płynu i temperaturę podczas odpowietrzania, uciskając przewody do chłodnicy (uwaga na wentylator). Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztylista Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Dziękuję poradnik o odpowietrzeniu układu pomógł tylko zauważyłem jakieś dziwne ocieranie się jakiś elementów w czasie kiedy jadę na pół sprzęgle w momencie kiedy silnik zejdzie do niskich obrotów rzędu 800-900 obrotów i ten sam dźwięk słyszę przy odpalaniu silnika na każdej pozycji pedału sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Objawy wskazują na łożysko wyciskowe sprzęgła (słyszalne po wciśnięciu pedału) i/lub słoneczko docisku - skutek częstej jazdy na półsprzegle. Biegi włączają się bez oporu? Sprawdź, czy masz płyn w zbiorniczku wysprzęglika, oraz czy nie jest on zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztylista Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Sprzęgło było wymieniane góra miesiąc temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) Żle złożone skoro coś trze, ewentualnie sprzedali nie to co potrzeba. Wymieniałeś w warsztacie jako całość w komplecie (tarcza, docisk, łożysko)? Biegi jak wchodzą? Sporo niedomówień. Edytowane 21 Sierpnia 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.