Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swap terrano 2 z 3.0 Di na 2.7 TDi ??? ktoś miał z tym styczność ?


Qlimaxik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę was o pomoc może ktoś już miał styczność ze swapem z Silnika 3.0 Di na silnik 2.7 TDi ? czy są jakieś poważniejsze przeróbki ? wiem na pewno że pedał gazu idzie pod przeróbkę jakieś tam przeróbki wodnej instalacji a jak z instalacja elektryczną ? Jak to wszystko wygląda proszę tylko Osoby które mają pojęcie o tym co piszę :) z góry dziękuje pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego , przytoczę cytat ;

jeśili chodzi o Patrola masz do wyboru kilka skrzyń

4. Y61 3,0 TDI i Patrol z silnikiem 4,2 Y60 i Y61 (to ta sama skrzynia)

 

W tym wypadku potwierdzam to co mówi kolega SNAKE4X4 ,osobiście nie zrobiłem swapu w terrano z 3.0 na 2.7 , lecz na logikę rzecz biorąc to jeżeli trzyseta w patrolu pasuje na skrzynie silnika 4.2  to w przypadku tyrana można rzec że silnik 2.7 też można zapiąć do skrzyni trzysety ,ponieważ 2.7 to skrócony o 2 garce  silnik 4.2  i rozstaw śrub mocujących ten silnik do skrzyni jest taki sam jak w 4.2  ... Nie zdziwiłbym się nawet gdyby 2.7 spasował by bez przeróbek na ramę ,czyli trafił swoimi poduszkami na uchwyty silnika na ramie ...  Nie chcę cię wyprowadzić na manowce ,mówię tylko że moim zdaniem  jest ten swap realny i wydający się na nieskomplikowany......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dowiedziałem się że silnik będzie pasowal bez jakis większych przeróbek ale chodzi mi o instalację elektryczną bo wiadoma sprawa ze inne przekazniki i tego typu rzeczy, elektrycy nie chętnie to robią niestety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję ci zakupić org. wiązkę z kompem  do 2.7tdi (podzwoń po rozbieraczach , szrotach) i wtedy zostanie tylko wymiana części , a nie główkowanie który kabelek z  trzysety gdzie podłączyć i dlaczego , dodatkowo zaoszczędzisz na elektrykach jeżeli nie masz takich którzy się by podjęli tego swapu , lub znajomych "magików elektryków".... Wyprzedzając pytanie o układ chłodzenia to ja osobiście zostawił bym chłodnice trzysety ,jedynie dobrał odpowiedniej długości węże gumowe i po sprawie! , Do silnika 2.7 musisz mieć też przepływomierz powietrza  więc proponuję zdobyć tą część +obudowę z filtrem powietrza ... układ paliwowy  filtr i jego mocowanie może zostać z trzysety bak jak i rurki paliwowe też .... Wspomaganie kierownicy  ,przewody gumowe  hydrauliczne trzeba kupić od 2.7  , i zbiorniczek płynu wspomagania kierownicy , lub zlecić dorobienie odpowiedniej długości przewody hydrauliczne i zakuć złączki .... Co dalej? to na pewno wyjdzie w czasie przekładki , ciężko tak na "szybkości" podać jak na tacy wszystkie problemy , grunt to się nie podawać ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź i podpowiedź :) podejmujemy wyzwanie :) nie będę się poddawał i robimy swapa :) pozdrawiam serdecznie :) temat do zamknięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeżdżę tą niby "bombą"  dwa  lata , ostatnio trasa 1100km i jakoś nic nie jeb..o , chyba ciut przesady z tymi wybuchami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko :)  ,jedne trzysety kręcą przebiegi , inne wysypują się nieoczekiwanie  ,niema na tą "konstrukcję" rady , trza tylko jeżdzić :) , a w momencie "wybuchu" odpowiednio reagować hahahaha :D  :wave: ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zero z patrola i czy zero z terrano to w sumie inny silnik, niby blok ten sam, ale robiony gdzie indziej, przez kogoś innego, osprzęt zupełnie inny...

 

3,0 z terrano jest niezajebliwe na poziomie współczesnego diesla, czyli wiadomo co może paść, ale spektakularnych eksplozji to to nie miewa

 

Chłopaki spod stolicy nawet mają taką usługę "swapa" 3,0 na 3,0, tylko że wyjmują parchowe a wkładają pozyskane z tyraczek...

 

Wymiana 3,0 na cokolwiek innego jest pozbawiona sensu ekonomicznego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem już 4nissanów terrano wszystkie z silnikami 2.7 tdi. od dwóch lat jeżdżę 3.0 di

i więcej nie kupie 2.7 pali znacznie więcej niż 3.0 jest mułowaty. swojego kupiłem 2 lata temu z przebiegiem 54tys km rocznie robie ok 70-80tys km i 80%tego przebiegu z ciężką przyczepa. zjechałem nim prawie całą europe i nie mam strachu by gdzieś jechać że się zepsuje. przy przebiegu 120tys zrobiłem mape na 180KM i nie jedna osobówka ma z nim problem. olej zmieniam co 10tys km i nie musze dolewać oleju. tak więc nie wiem po co zmieniać lepszy silnik na gorszy. Jak kupiłem 3.0 i naczytałem się na forum patrola to miałem ochote go sprzedać. ale to nie jest ten sam silnik! Ostatnio trafiło mi się kupić pajeroIV z przebiegiem 170tys km. i ciągle coś się jebie. ceny używek kosmos.a komfort znacznie lepszy w terano.

 

W zasadzie poważniejsza usterka jaka mi się przytrafiła to skrzynia biegów rozleciały się łożyska. ma ktoś może wałek sprzęgłowy?

Nawet klocki hamulcowe od  nowości wytrzymały 190tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...