Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail T30 2.2 Di koło dwumasowe proszę o pomoc


Gość befree
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Mój Ojciec jest posiadaczem takiego nissanka i niestety dzisiaj mechanik stwierdził, że koło dwumasowe jest do wymiany. Jak się okazało koszt będzie około 5 TPLN : dwumasa 3 tysiace, sprzęgło 1 tysiąc plus robota. Jak na Auto z 2001 r. to trochę dużo.

 

Mam pytanie odnośnie możliwości:

- jak wygląda z regeneracją dwumasy w nissanie - czy to się sprawdza ?

- gdzieś pisało, że mozna zrezygnować ?

- może są jacyś tańsi dostawcy ?

 

Proszę o pomoc bo taka cena za naprawdę to za dużo za takie auto.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu zdziera na częściach. Pierwsza lepsza aukcja na allegro http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-luk-x-trail-2-2-di-dci-i6393464500.html (to jest przykładowa aukcja i nie mowię że akurat ten zestaw bedzie pasował)

Koszt 1900zł za nowy komplet, za regenerowany jeszcze pare stowek mniej. Mówił ile robota? Pewnie też 100% drożej.

W sklepie powinien taki zestaw kosztowac ok 2500tysia a nie 4tys. I jeszcze robote policzył heh, ale takie życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

1. Jeśli chodzi o regenerację - jest coś na temat tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100835-awaria-dwumasa-w-22-dci-filmik-i-fotki/

Popytaj kolegę co, gdzie i jak.

2. Z czego zrezygnować? Z koła dwumasowego? @Chudson montował koło jednomasowe, popytaj na pw.

3. Post #71 tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103291-sprzeglo-co-warto-wiedziec/page-4

Jak widać są tańsze zestawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja zrezygnowałem z koła dwumasowego. Na początku z lekkimi problemami spowodowanymi najtańszą bezfirmową tarczą sprzęgła ale obecnie wymieniłem ją na dobrą i nie widzę żadnej różnicy między dwu masą a jedno masą. Auto chodzi super , nie pali więcej,nic nie szarpie. Polecam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Mój Ojciec jest posiadaczem takiego nissanka i niestety dzisiaj mechanik stwierdził, że koło dwumasowe jest do wymiany. Jak się okazało koszt będzie około 5 TPLN : dwumasa 3 tysiace, sprzęgło 1 tysiąc plus robota. Jak na Auto z 2001 r. to trochę dużo.

 

Mam pytanie odnośnie możliwości:

- jak wygląda z regeneracją dwumasy w nissanie - czy to się sprawdza ?

- gdzieś pisało, że mozna zrezygnować ?

- może są jacyś tańsi dostawcy ?

 

Proszę o pomoc bo taka cena za naprawdę to za dużo za takie auto.

Znajomy regenerował dwumase w Kożuchowie/Lubuskie .

Regeneracja+wymiana tarczy sprzęgłowej  +robocizna wyniosło go to wszystko ok.1300 zł

Umowił sie na termin ,robota zrobiona na poczekaniu ok.4 godz.i wracal do domu.

Gwarancja na rok ,jeździ już prawie 3 lata i jest wszystko ok.

Można również dwumasy pozbyc sie calkowicie=jak to bedzie zr obione prawidłowo to tez nie bedzie zauważalnej róznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja zrezygnowałem z koła dwumasowego. Na początku z lekkimi problemami spowodowanymi najtańszą bezfirmową tarczą sprzęgła ale obecnie wymieniłem ją na dobrą i nie widzę żadnej różnicy między dwu masą a jedno masą. Auto chodzi super , nie pali więcej,nic nie szarpie. Polecam !!!

Czy powstał z twojej pracy tutorial dla potomnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi , gdy męczysz się w pojedynkę z całym osprzętem jaki trzeba odkręcić pod autem zaczynając od wahaczy, półosi, przekładni kierowniczej  wydechu , wału napędowego i sanek kończąc na przekładni kątowej , linkach od biegów ,rozruszniku, poduszce skrzyni i samej skrzyni to ostatnią rzeczą  jaką chciało by mi sie robić jest cykanie zdjęć brudnymi od wcześniej spuszczanego ze skrzyni oleju rękoma.

Jest to na tyle poważna rozbiórka auta ,że Ci którzy się do tego zabierają powinni być obeznani z tematem mechaniki i poradzić sobie bez tutoriala. Natomiast jeśli ktoś nie ma doświadczenia z mechaniką to niech lepiej zleci to jakiemuś warsztatowi. 

Zmieniałem sprzęgło w kilku autach i jak do tej pory to x-trail jest chyba najbardziej skomplikowanym przypadkiem na mojej drodze. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie miałem na myśli szczegółowego instruktarzu, raczej rozpiskę co potrzeba i na co zwrócić uwagę. A co do wymiany sprzęgła to racja mój mechanik też "płakał" przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wymieniłem w poście powyżej co trzeba rozkręcić :D  

Rozkręcałem to trzy razy i raczej nie da się pominąć odkręcania żadnego elementu. Dodam jeszcze, że skrzynia nie wyjdzie razem z przekładnią kątową i trzeba ją najpierw wykręcić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak ja zrezygnowałem z koła dwumasowego. Na początku z lekkimi problemami spowodowanymi najtańszą bezfirmową tarczą sprzęgła ale obecnie wymieniłem ją na dobrą i nie widzę żadnej różnicy między dwu masą a jedno masą. Auto chodzi super , nie pali więcej,nic nie szarpie. Polecam !!!

Cześć,

@chudson a czy mógłbyś podpowiedzieć jakie koło jedno-masowe pasuje?

Ja mam silnik 136KM ale z tego co widzę po aukcjach koła i zestawy sprzęgieł są takie same w 114KM i w 136KM.

 

Niestety, padł mi tylny uszczelniacz wału korbowego więc czeka mnie wyjęcie sprzęgła.

Jak już będzie na zewnątrz to oczywiście należy mu się kontrola itd bo szkoda składać na tych częściach gdyby okazały się już na końcówce życia.

Dla tego planuję, że sprzęgło (komplet pójdzie już nowe), auto ma na liczniku 290tyś a do tego ciągam nim przyczepę kempingową więc szkoda ryzykować.

 

Oczywiście dwumas jest cichy itd ale jak będzie wyjęty, okaże się tak naprawdę co tam jest.

Pytam dla go Ciebie ponieważ gdyby dwumas wymagał wymiany od razu zakładam zwykłe koło tylko nie bardzo wiem od czego szukać.

Oczywiście wiem, że wtedy i komplet sprzęgła musi być inny (też od tego silnika/auta co koło - jak zakładałeś). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brałem od almery tino 2,2di . Nie wiem dokładnie od jakiej bo się nie zagłębiałem w szczegóły. Porównałem na zdjęciu czy ząbki od czujnika położenia wału wyglądają podobnie  i po prostu kupiłem bo tanie było a że sam wymieniałem to 80zł na koło byłem skłonny zaryzykować. 

Docisk jest ten sam co przy dwumasie jedynie tarcza inna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no to u mnie po zabiegu.

W prawdzie zabieg nie był podyktowany koniecznością robienia sprzęgła a puszczającym uszczelnieniem wału od strony koła zamachowego (tak to wyglądało, okazało się co innego), ale po kompletnym rozebraniu byłem w punkcie złożyć na starych częściach czy na nowych, decyzja oczywiście na nowych.

Pociła mi się skrzynia na dole przy sprzęgle i werdykt był, pewnie uszczelniacz wału. Po całkowitym demontażu (chyba wszystkie czego się dało), okazało się, że uszczelniacz jest ok, a pocenie się to zbieg nieszczęśliwego skraplania się w tym miejscu oleju z rury od IC :(.

Tak sobie sprytnie skapywało, że tamtędy wyszło (to nawet nie był wyciek, ale jak zobaczyłem ślady to od razu chciałem naprawiać, wolę auto w 100% sprawne).

Skoro wszystko było już wyjęte to poskładałem na nowych częściach.

1. tarcza sprzegła była na wykończeniu, łożysko i docisk też, więc poszedł nowy kpl. sprzęgła LUK

2. dwumas nie dawał podczas pracy żadnych objawów, nie mniej mechanik stwierdził, że ma jakiś delikatny luz, ocenił że można je śmiało jeszcze zakładać ale szarpnąłem za portfel i wyleciał drobniaki na nowy dwumas LUKa (wiem, wiem, miałem przechodzić na jednomasowe ale czasu nie było, czas na serwis miałem tylko 2 dni a w pobliżu żadnej Alemry Tino :( ).

3. do tego mniejsze rzeczy jak: olej w skrzyni, skrzynce kątowej, nowy kpl. na stabilizator (gumy + końcówki), wymieniona poduszka skrzyni, no i oczywiście całkiem dobry uszczelniacz wału (nie chciałem aby puścił za jakiś czas skoro wszystko teraz wkładam nowe).

Tanio nie było ale na dziś rzeczy do zrobienia mam = 0 :). Auto przeszło gruntowny przegląd mechaniczny (włącznie z wyjęciem IC i sprawdzeniem) oraz kontrolą turbo (suchuteńkie, czyściutkie, bez luzów itd).

Na urlop można jechać ;).

Aaaaaa, teraz sprzęgło działa tak "luźno, delikatnie" - nie wiem jak to opisać, że do wciśnięcia pedału sprzęgła wystarczy minimalna siła. W porwaniu z tym co było przed wymianą to jakieś 15% siły tylko. Normalnie w Mercedesach tak fajnie nie ma ;). 

 

Teraz kminię tylko co zrobić ze zdemontowaną dwumasą. Mechanik poradził wystawienie na OLX bo luz nie jest za duży, koło nie wydawało żadnych dźwięków do czasu demontażu itd, więc może komuś się przyda gdy potrzebuje na już a kasy brak aktualnie w portfelu. Chyba go posłucham. 

 

Edytowane przez strus251
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam padła u mnie dwumasa i teraz takie pytanie do tych co zmienili na koło sztywne jednomasowe - czy od almery tino podejdzie tak jak ktos to juz robił i jaka tarcza sprzęgła musi być. Mechanik miesiąc temu wymienił mi tarczę docisk i łożysko bo się sliskało a teraz po przejechaniu 2tys km okazało się że padła dwumasa widać wcale nie sprawdził jej stanu. Wolał bym zmienić na koło sztywne ale proszę o wiecej szczegółów tych co ten zabieg przerabiali. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że śruby kola wkręca się w wał ale znajomy twierdzi, że od koła dwumasowego mogą być inne niz od jednomasowego.Jutro próba jak skończymy napisze co to wyszło kupiłem koło sztywne od almera tino dci i taką też tarcze firmy aisin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę oryginalne śruby jednak za długie o 8 mm i do sztywnego koła potrzebna jest podkładka okrągła pod wszystkie śruby jednocześnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wału . w moim spiłowałem połowę jego podstawy aby głębiej wszedł  i wtedy działało 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2018 o 22:26, chudson napisał:

czujnik wału . w moim spiłowałem połowę jego podstawy aby głębiej wszedł  i wtedy działało 

Rozumiem że po wymianie koła tez miałeś takie objawy tak ? u mnie wyskakuje błąd 035 czujnik położenia wału wyjąłem go jest mechanicznie uszkodzony w miejscu gdzie sczytuje sygnał z koła prawdopodobnie uszkodzili go podczas montażu skrzyni o wieniec, wmontowałem go do teścia x traila i jego też na moim czujniku nie działa mój na teścia czujniku też nie działa ale nie piłowałem podstawy. nowy czujnik na allegro ok 200 zl zamowię  spiłuję i dam znać. Myślałem że to może nie takie koło zamachowe ale z tego co widzę to od di jest całkowicie inne niż od dci mianowicie nie ma tych wycięć łapie czujnik hala 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...