franc821 Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Ja również odpuściłem sobie ori ze strony wskazanej powyżej, zakupiłem RIK z allegro za 230 zł(sprzedawca zapewniał że to japońskie oryginały) jak na razie nie pije oliwy ale zrobiłem dopiero 1000 km a to za wcześnie żeby coś powiedzieć. Na temat goetze różne opinie krążą więc sobie odpuściłem. Brałem pod uwagę jeszcze Primy z Łodzi bo podobno pierścień olejowy mają wzmacniany(chromowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Ja również odpuściłem sobie ori ze strony wskazanej powyżej, zakupiłem RIK z allegro za 230 zł(sprzedawca zapewniał że to japońskie oryginały) jak na razie nie pije oliwy ale zrobiłem dopiero 1000 km a to za wcześnie żeby coś powiedzieć. Na temat goetze różne opinie krążą więc sobie odpuściłem. Brałem pod uwagę jeszcze Primy z Łodzi bo podobno pierścień olejowy mają wzmacniany(chromowy). Jestem już umówiony na robotę głowicy i pierścieni za tydzień. Mam już wszystkie graty a pierścienie Kolbenschmidt (też są chromowane a olejowy 3 częściowy). W jakim stanie miałeś gładzie cylindrów przed wymianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 switch: ile w Twoich stronach będzie to wszystko kosztować? btw: wymieniał ktoś szklanki w qg18de? same szklanki są po 90 zł/ szt., ale chodzi mi bardziej o koszta robocizny, bo podobno trochę roboty z tym jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 2 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 switch: ile w Twoich stronach będzie to wszystko kosztować? btw: wymieniał ktoś szklanki w qg18de? same szklanki są po 90 zł/ szt., ale chodzi mi bardziej o koszta robocizny, bo podobno trochę roboty z tym jest... części: 500 PLN głowica: ~400 PLN robota: ~600PLN Dlaczego chcesz wymieniać szklanki? Na pewno trzeba zdjąć wałki i łańcuch z góry. Mam drugi silnik w stanie rozebranym, więc widzę co i jak Koszty pewnie zależą do warsztatu i miasta w jakim robisz. Ja będę robił poza Trójmiastem więc stawka jest dużo niższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 To jednak Magic Płukanki nic nie dały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Z dużą przyjemnością poczekam aż Sebastiw ci odpowie Od siebie dodam tylko ,że płukanki czyszczą silniki z osadów a nie dokonują mechanicznych napraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Stuka mi co najmniej jedną szklanka, w sumie nie wiadomo dlaczego, ale powoli badam temat, żeby później nagle nie zostać z ręką w nocniku jak przyjdą wydatki. Buldog: piszesz do mnie? Płukanka zrobiła genialnie swoją robotę, a efekty są widoczne gołym okiem :-) tylko śmierdzi ustrojstwo naftą niesamowicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) Stuka mi co najmniej jedną szklanka, w sumie nie wiadomo dlaczego, ale powoli badam temat, żeby później nagle nie zostać z ręką w nocniku jak przyjdą wydatki. Buldog: piszesz do mnie? Płukanka zrobiła genialnie swoją robotę, a efekty są widoczne gołym okiem :-) tylko śmierdzi ustrojstwo naftą niesamowicie Co do płukanki to chyba do mnie Nie byłem euforycznie nastawiony do tego zabiegu i nigdy nie pisałem, że to naprawi silnik Na pewno warto płukać przy zmianie oleju gdy ma się zdrowy silnik, aby go nie zapuścić syfem, szczególnie jak się ciągle jeździ na niedogrzanym silniku... Jestem również sceptycznie nastawiony do szwedzkich remontów, bez pomiarów i odpowiednich szlifów, ale zobaczymy bo koszta nie są duże, mam nadzieję, że chociaż rok, dwa pojeździ Skąd wiesz, że to szklanka? Popychacze w tym silniku są hydrauliczne, więc dużą role gra tutaj klasa i jakość oleju. Na jakim oleju jeździsz? Nie słyszałem jeszcze o wymianie szklanek, możesz najwyżej zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić luzy zaworowe i ogólnie stan szklanek od góry. Jeśli będzie konieczność regulacji luzów to robi się to w tym silniku za pomocą płytek. Edytowane 3 Października 2016 przez switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Teraz zalałem specol 5w40, wcześniej był Shell ultra 5w40. Z tego co mówił mi mech to nie ma regulacji, wymienia się po prostu szklanki na nowe (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 3 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) Teraz zalałem specol 5w40, wcześniej był Shell ultra 5w40. Z tego co mówił mi mech to nie ma regulacji, wymienia się po prostu szklanki na nowe (?) https://carmanuals2.com/d/50260 Strona 45-48, 68-69 Trzeba zmienić mechanika Edytowane 3 Października 2016 przez switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Ale nawet na tym forum tak pisali... Nieźle, dzięki za super instrukcje! Wyśle Ci film z dźwiękiem otwarty mojego silnika, będę wdzięczny za osłuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Jestem już umówiony na robotę głowicy i pierścieni za tydzień. Mam już wszystkie graty a pierścienie Kolbenschmidt (też są chromowane a olejowy 3 częściowy). W jakim stanie miałeś gładzie cylindrów przed wymianą? Podobno były ok i nie trzeba było nic z nimi robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Podobno były ok i nie trzeba było nic z nimi robić. Jaki miałeś przebieg? Oryginalny? Zastanawiam się w jakim stanie będą moje gładzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Jaki miałeś przebieg? Oryginalny? Zastanawiam się w jakim stanie będą moje gładzie... Co do przebiegu to ciężko cokolwiek powiedzieć..... Na liczniku i w dokumentacji 130tkm i może tyle mieć...... Ale nawet na tym forum tak pisali... Nieźle, dzięki za super instrukcje! Wyśle Ci film z dźwiękiem otwarty mojego silnika, będę wdzięczny za osłuch A może byś tak wrzucił filmik do tego tematu, bo chyba od tego jest forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) A może byś tak wrzucił filmik do tego tematu, bo chyba od tego jest forum? A proszę, silnik mi tak klika - rozgrzany, obroty ok. 700, na wyższych obrotach jest to mało słyszalne... auto jeździ normalnie, pije olej jak to P12 (150-200ml na 1000km), olej świeży, syntetyk pao. Co tak klika nie wiem, mechanicy mówią, żeby jeździć, a ja nie mam przekonania :-/ Edytowane 8 Października 2016 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Panowie co tam tak cichutko stuka? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Jak jakiś traktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam, jestem już 700 km po wymianie pierścieni. Jak na razie zużycie oleju ZEROWE, kolor oleju piękny lekko brązowy, oby tak zostało Zrobiona głowica i nowe pierścienie RIK. Wyszło na to, że chyba był przegrzany, bo uszczelniacze w bardzo kiepskim stanie a pierścienie olejowe straciły sprężystość i zapieczone w rowkach. Silniczek na początku miał lekkie wibracje, ale chyba już się powoli dociera bo chodzi coraz lepiej. Zalałem 5W40. Za 300 km wymiana oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.