Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana 2.7TD na 2.7TDI ile sensu i roboty?


erykwiking
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Padł mi silnik 2.7TD w Mavericku z 95r. 

Kombinuje, żeby kupić auto z 2.7TDI i przełożyć silnik i potrzebne elementy, tylko jakie to elementy będą? Skrzynia, napędy szły takie same w obu wersjach? Dużo jest dłubaniny przy tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.....

Używasz to auto do "orania w terenie"? :lol:  , ja bym się raczej skłaniał ku silnikom bez "elektroniki" w takim aucie ,jeżeli padł ci ten motor to najłatwiej dopaść drugi taki sam ...

Silnik tdi 2.7 potrzebuje kilku "pieprzników" elektrycznych +wiązki z "sterownikiem" ... przy swapach zawsze jest dłubaniny i niespodziewanych problemów ..... hmm mówisz ze planujesz zakupić dawce , no to w tej sytuacji masz za oszczędzonego czasu i nerwów :P  , zostaje ci "przerzut" upragnionego silniczka i dodatkowych "fantów" ^_^ .....


Ja jeżeli byłbym w takiej sytuacji starał bym się wrzucić mocniejszy silnik , tylko wtedy jeżeli nie jesteś fanem przeróbek , nie masz  o nich pojęcia ani "wizji" na to co chcesz osiągnąć,nie masz zaplecza techn. lub zaprzyjażnionych "fachmanów" w różnych branżach ,to wtedy jest naprawdę ciężko cokolwiek "ogarnąć" ,choć nie jest to niewykonalne ^_^ ... A czy jest sens przeprowadzenia takiego swapu??? Zależy do czego ten wóz będzie ci służył .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponach 31" nie ma mocy (albo ten silnik który żył wcześniej był już na wykończeniu i nie robił)

To ze bedą przeróbki to wiem, kwestia jest ile przeróbek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"żdechł" czyli ? samoczynnie zgasł i ponownie nie chciał odpalić, wał się obraca ? ,były wcześniej jakieś oznaki "początku końca "silnika? :)  (dziwna praca , stuki ,przerywanie, nadmierne kopcenie)?


Ha śmieszna odpowiedz jeszcze z mojej strony  :) ,nie obraż się   , może silnik ci zdechł na skrzyżowaniu bo np. układ paliwowy się rozszczelnił i zassał powietrze i zapowietrzyło to ukł. paliwowy :rofl::D  a ci się zdaje że silnik "podziękował za współprace" :lol: (taki żarcik na rozlużnienie sytuacji) ......


silnik tdi pasuje na skrzynię oraz na mocowania na ramie , sprzęgło ,tarczę bodajże trzeba założyć z td. ew. docisk, ukł. dolotowy jak i elektryczny  już mówiłem , układ wspomagania kierownicy podpasi z td. , układ paliwowy bez przeróbek , intercooler musisz przenieść ,lub wyciąć "okno " w masce , lub zkołować maskę z wersji z intrcoolerem  , Tyle podaje na "szybkości " :) , powodzenia!....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając wprost na temat -  taki swap ma nie wiele sensu.

Jeśli padł silnik - wymień/napraw silnik.

Jeśli mało mocy w td - zwiększ doładowanie i dawkę, dołóż IC.

 

A przede wszystkim zdiagnozuj co padło (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś), bo to może osprzęt a nie sam motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywieziony pare dni temu długi 2.7 TD za 2700 zł + laweta, bo po zdjęciach bałem się tym wracać na kołach (300 km) i obawy były słuszne

Powoli nastawiam się na przekładkę silnika, dojdzie jeszcze sprzęgło komplet, bo wysoko łapie,  a można od razu wyeliminować.

Wnioski na ten moment:

Stary silnik grzał się, mimo nowej pompy z wisko,  nie miał mocy, zgasł nie chciał odpalić, jak odpalił to coś nawalało zacnie (urwany zawór na ucho)

Nowy silnik koci po odpaleniu chwile na niebiesko, potem ok, moc jest, grzanie nie występuje (mimo rozwalonego wisko)

W nowym będą zrobione uszczelniacze, bo chyba ścieka po zaworach, czy jak to się nazywa. Generalnie zrzut głowicy i oględziny przed włożeniem.

Będzie więcej czasu się rozbierze stary silnik.

Możesz rozwinąć temat "Jeśli mało mocy w td - zwiększ doładowanie i dawkę, dołóż IC."? Jest gdzieś to opisane, czy pogadać z mechanikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, o dawce paliwa w TD  masz tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104427-%C5%9Bruba-regulacji-dawki-paliwa-27-td/

następnie założenie chłodnicy powietrza z TDi to chyba jasna sprawa.

Doładowanie regulujesz cięgnem na turbie i to wszystko, W TD kolektor doładowania (ssący choć on nie jest ssący) ma zawór bezpieczeństwa i turbo podkręcisz tylko do ciśnienia granicznego tego zaworu bo powyżej nadmiar ciśnienia będzie spuszczany tym zaworem chyba, że go wymontujesz i zaślepisz otwór ale to grozi poważnym uszkodzeniem silnika jeśli podkręcisz turbo za dużo. To trzeba robić z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym silniku w obudowę termostatu wchodzą 3 przewody, w starym dwa.

Na wężu u spodu chłodnicy w nowym jest wejście na czujkę, w starym brak.

Oba samochody z 95r,

post-99889-0-02877100-1472847066_thumb.jpg

post-99889-0-57643200-1472847169_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

erykwiking powiedz mi po  kiego kupiłeś całe auto w stanie ??? (podejrzewam tragicznym)+ jeszcze laweta !!! :whistle: .... masz truchło i na dokładkę silnik td , trza było załatwić se sprawny silnik 2.7td za tą sumę ..... Z tej sumy zostało by ci jeszcze forsy na podkręcenie tego silnika  ....  ehhhh :rolleyes2: ....wątpie że pogonisz "graty" z obecnie zakupionej "padliny" "każdy orze jako może" :turned::)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragiczna jest buda, opony i hamulce.

Pozostałe jest ok, z resztą to nie jest aż tak ważne :)

Egr - podpinać go po przekładce? Zaślepiać? Sugestie :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W TD kolektor doładowania (ssący choć on nie jest ssący) ma zawór bezpieczeństwa i turbo podkręcisz tylko do ciśnienia granicznego tego zaworu bo powyżej nadmiar ciśnienia będzie spuszczany tym zaworem chyba, że go wymontujesz i zaślepisz otwór ale to grozi poważnym uszkodzeniem silnika jeśli podkręcisz turbo za dużo. To trzeba robić z głową.

 

Zaślepić zawór bezpieczeństwa z kolektora (calowy korek - o ile dobrze pamiętam) i nie ma się czego bać bo wastgate na turbinie upuści nadmiar spalin. Dobrze jest zamontować zegar doładowania w kabinie by mieć pogląd na to jak narasta ciśnienie. Jeśli w maverickach td była ta sama turbina do wd21 to nie należy przekraczać 20psi (1,38bar) bo może zbyt długo tego nie wytrzymać. O silnik nie ma się co bać, wytrzyma.

 

 

Egr - podpinać go po przekładce? Zaślepiać? Sugestie :) ?

 

Wywalić/zaślepić, bo jeśli działa jeszcze prawidłowo to i tak przestanie. Tak wiem, nie jestem pro eko :)

Wywal jeszcze przepustnicę/klapkę na dolocie przed kolektorem. Po zwiększeniu ciśnienia ośką zaczyna uciekać boost. Można to uszczelniać, ale długo to i tak nie wytrzyma.

 

Jak chcesz iść w moc włóż inną turbinę tym bardziej, że masz wszystko na wierzchu. Od cabstara kolektor z turbiną powinien pasować p&p, lecz to ciężko dostępne elementy w PL więc cenowo nieatrakcyjne.

By ciśnienie było niżej dobrze jest włożyć turbo z vnt. Sterowanie przerobisz ze swojej turbiny lub szukaj turbiny od alfy 2.4jtd (droższa opcja) - nie pamiętam w tej chwili do dokładnie którego motoru (136KM, 140KM, 150KM) - gdzie sterowanie jest tak jak u nas, czyli ciśnieniem a nie podciśnieniem. Zapas tego turbo przewyższy to co można uzyskać z ori pompy, a moc nie bierze się z samego powietrza.

 

Jeszcze jedno, oryginalny wydech, a przynajmniej dump pipe jest dosyć restrykcyjny i dobrze by było przerobić choć tą cześć wydechu. Powinno poprawić wstawanie turbo i pozwoli uzyskać szybciej większe ciśnienie.

 

A później to tylko wystarczy patrzeć co pierwsze klęknie w błocie jak silnik będzie mieć za dużo siły :devil:

Jeśli kogoś zanudziłem w/w... przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

silnik przełożony

kilkanaście dni stał u mnie na kanale, potem się wkurzyłem, dałem do mechanika i przełożone 

na jeździe testowej po 10 km drogi, turbina zaczęła wyć jak zarzynane prosie od 2 tys obrotów w góre.

turbina była przełożona ze starego silnika, była po regeneracji kompleksowej z miesiąc temu......

cdn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być że turbina nie miała dobrego smarowania na starym silniku przez luzy na panewce(lub jakieś opiłki poszły) i ją przytarło, a teraz porządnie dmuchnęło w nowym silniku i zdechła. Reklamuj może się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Turbina jest ok, wydmuchało uszczelkę na kolektorze i stąd ten kwik zarzynanej świni:)

Póki co mody silnika na dalszy plan, zrobiony body lift + 5cm, bo Kajmany 31" mają za ciasno i ocieranie opon o budę odbiera frajdę z jazdy

Jedna uwaga co do śrub, bo gdzieś jest opis że nie da się kupić oryginalnych i tniemy wesoło budę, bo nitonakrętki nie pasują (jak się urwą w przypadku skorodowania, lub zostaną dokręcone za mocno to tak :)

Idąc od chłodnicy w stronę bagażnika(wersja 3d):

M10 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę i nakrętka

M10 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę i nakrętka

M12 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę i nakrętka

M12 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę

Śruby wzmacniane, do dostania w każdym większym mieście :)

 

8901a8d49ce46bc0med.jpg

386eaab7d107f58cmed.jpg

 

 

 

Na przedniej osi kontakt opony z budą na skręconych kołach nadal występuje, ale zmniejszył się po lifcie do kilku mm z 10mm

687b90afe85b13c5med.jpg

Edytowane przez erykwiking
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...