erykwiking Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Padł mi silnik 2.7TD w Mavericku z 95r. Kombinuje, żeby kupić auto z 2.7TDI i przełożyć silnik i potrzebne elementy, tylko jakie to elementy będą? Skrzynia, napędy szły takie same w obu wersjach? Dużo jest dłubaniny przy tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Cześć..... Używasz to auto do "orania w terenie"? , ja bym się raczej skłaniał ku silnikom bez "elektroniki" w takim aucie ,jeżeli padł ci ten motor to najłatwiej dopaść drugi taki sam ... Silnik tdi 2.7 potrzebuje kilku "pieprzników" elektrycznych +wiązki z "sterownikiem" ... przy swapach zawsze jest dłubaniny i niespodziewanych problemów ..... hmm mówisz ze planujesz zakupić dawce , no to w tej sytuacji masz za oszczędzonego czasu i nerwów , zostaje ci "przerzut" upragnionego silniczka i dodatkowych "fantów" ..... Ja jeżeli byłbym w takiej sytuacji starał bym się wrzucić mocniejszy silnik , tylko wtedy jeżeli nie jesteś fanem przeróbek , nie masz o nich pojęcia ani "wizji" na to co chcesz osiągnąć,nie masz zaplecza techn. lub zaprzyjażnionych "fachmanów" w różnych branżach ,to wtedy jest naprawdę ciężko cokolwiek "ogarnąć" ,choć nie jest to niewykonalne ... A czy jest sens przeprowadzenia takiego swapu??? Zależy do czego ten wóz będzie ci służył ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Na oponach 31" nie ma mocy (albo ten silnik który żył wcześniej był już na wykończeniu i nie robił) To ze bedą przeróbki to wiem, kwestia jest ile przeróbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Mierzyłeś kompresję ? turbina "żyje" jeszcze? przeróbki to na pierwszy żut silnik + jego wiązka elekt + przepływomierz powietrza i obudowa filtra powietrza ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Silnik zdechł wczoraj na skrzyżowaniu Dzisiaj bedzie sekcja zwłok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 "żdechł" czyli ? samoczynnie zgasł i ponownie nie chciał odpalić, wał się obraca ? ,były wcześniej jakieś oznaki "początku końca "silnika? (dziwna praca , stuki ,przerywanie, nadmierne kopcenie)? Ha śmieszna odpowiedz jeszcze z mojej strony ,nie obraż się , może silnik ci zdechł na skrzyżowaniu bo np. układ paliwowy się rozszczelnił i zassał powietrze i zapowietrzyło to ukł. paliwowy a ci się zdaje że silnik "podziękował za współprace" (taki żarcik na rozlużnienie sytuacji) ...... silnik tdi pasuje na skrzynię oraz na mocowania na ramie , sprzęgło ,tarczę bodajże trzeba założyć z td. ew. docisk, ukł. dolotowy jak i elektryczny już mówiłem , układ wspomagania kierownicy podpasi z td. , układ paliwowy bez przeróbek , intercooler musisz przenieść ,lub wyciąć "okno " w masce , lub zkołować maskę z wersji z intrcoolerem , Tyle podaje na "szybkości " , powodzenia!.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 I o taka odpowiedz mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Odpowiadając wprost na temat - taki swap ma nie wiele sensu. Jeśli padł silnik - wymień/napraw silnik. Jeśli mało mocy w td - zwiększ doładowanie i dawkę, dołóż IC. A przede wszystkim zdiagnozuj co padło (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś), bo to może osprzęt a nie sam motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 erykwiking i jak tam? ,co tam? wiadomo już co się stało z motorem ,co się wysypało? "silnik umarł w butach"?czy osprzęt nawalił? ...... Nie ukrywam ,ciekawy jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Przywieziony pare dni temu długi 2.7 TD za 2700 zł + laweta, bo po zdjęciach bałem się tym wracać na kołach (300 km) i obawy były słuszne Powoli nastawiam się na przekładkę silnika, dojdzie jeszcze sprzęgło komplet, bo wysoko łapie, a można od razu wyeliminować. Wnioski na ten moment: Stary silnik grzał się, mimo nowej pompy z wisko, nie miał mocy, zgasł nie chciał odpalić, jak odpalił to coś nawalało zacnie (urwany zawór na ucho) Nowy silnik koci po odpaleniu chwile na niebiesko, potem ok, moc jest, grzanie nie występuje (mimo rozwalonego wisko) W nowym będą zrobione uszczelniacze, bo chyba ścieka po zaworach, czy jak to się nazywa. Generalnie zrzut głowicy i oględziny przed włożeniem. Będzie więcej czasu się rozbierze stary silnik. Możesz rozwinąć temat "Jeśli mało mocy w td - zwiększ doładowanie i dawkę, dołóż IC."? Jest gdzieś to opisane, czy pogadać z mechanikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Kolego, o dawce paliwa w TD masz tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104427-%C5%9Bruba-regulacji-dawki-paliwa-27-td/ następnie założenie chłodnicy powietrza z TDi to chyba jasna sprawa. Doładowanie regulujesz cięgnem na turbie i to wszystko, W TD kolektor doładowania (ssący choć on nie jest ssący) ma zawór bezpieczeństwa i turbo podkręcisz tylko do ciśnienia granicznego tego zaworu bo powyżej nadmiar ciśnienia będzie spuszczany tym zaworem chyba, że go wymontujesz i zaślepisz otwór ale to grozi poważnym uszkodzeniem silnika jeśli podkręcisz turbo za dużo. To trzeba robić z głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 W nowym silniku w obudowę termostatu wchodzą 3 przewody, w starym dwa. Na wężu u spodu chłodnicy w nowym jest wejście na czujkę, w starym brak. Oba samochody z 95r, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 W takim razie przy jednym silniku nie masz EGRu. Pierwszy czujnik od chłodnicy to EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 erykwiking powiedz mi po kiego kupiłeś całe auto w stanie ??? (podejrzewam tragicznym)+ jeszcze laweta !!! .... masz truchło i na dokładkę silnik td , trza było załatwić se sprawny silnik 2.7td za tą sumę ..... Z tej sumy zostało by ci jeszcze forsy na podkręcenie tego silnika .... ehhhh ....wątpie że pogonisz "graty" z obecnie zakupionej "padliny" "każdy orze jako może" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Tragiczna jest buda, opony i hamulce. Pozostałe jest ok, z resztą to nie jest aż tak ważne Egr - podpinać go po przekładce? Zaślepiać? Sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 W TD kolektor doładowania (ssący choć on nie jest ssący) ma zawór bezpieczeństwa i turbo podkręcisz tylko do ciśnienia granicznego tego zaworu bo powyżej nadmiar ciśnienia będzie spuszczany tym zaworem chyba, że go wymontujesz i zaślepisz otwór ale to grozi poważnym uszkodzeniem silnika jeśli podkręcisz turbo za dużo. To trzeba robić z głową. Zaślepić zawór bezpieczeństwa z kolektora (calowy korek - o ile dobrze pamiętam) i nie ma się czego bać bo wastgate na turbinie upuści nadmiar spalin. Dobrze jest zamontować zegar doładowania w kabinie by mieć pogląd na to jak narasta ciśnienie. Jeśli w maverickach td była ta sama turbina do wd21 to nie należy przekraczać 20psi (1,38bar) bo może zbyt długo tego nie wytrzymać. O silnik nie ma się co bać, wytrzyma. Egr - podpinać go po przekładce? Zaślepiać? Sugestie ? Wywalić/zaślepić, bo jeśli działa jeszcze prawidłowo to i tak przestanie. Tak wiem, nie jestem pro eko Wywal jeszcze przepustnicę/klapkę na dolocie przed kolektorem. Po zwiększeniu ciśnienia ośką zaczyna uciekać boost. Można to uszczelniać, ale długo to i tak nie wytrzyma. Jak chcesz iść w moc włóż inną turbinę tym bardziej, że masz wszystko na wierzchu. Od cabstara kolektor z turbiną powinien pasować p&p, lecz to ciężko dostępne elementy w PL więc cenowo nieatrakcyjne. By ciśnienie było niżej dobrze jest włożyć turbo z vnt. Sterowanie przerobisz ze swojej turbiny lub szukaj turbiny od alfy 2.4jtd (droższa opcja) - nie pamiętam w tej chwili do dokładnie którego motoru (136KM, 140KM, 150KM) - gdzie sterowanie jest tak jak u nas, czyli ciśnieniem a nie podciśnieniem. Zapas tego turbo przewyższy to co można uzyskać z ori pompy, a moc nie bierze się z samego powietrza. Jeszcze jedno, oryginalny wydech, a przynajmniej dump pipe jest dosyć restrykcyjny i dobrze by było przerobić choć tą cześć wydechu. Powinno poprawić wstawanie turbo i pozwoli uzyskać szybciej większe ciśnienie. A później to tylko wystarczy patrzeć co pierwsze klęknie w błocie jak silnik będzie mieć za dużo siły Jeśli kogoś zanudziłem w/w... przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 silnik przełożony kilkanaście dni stał u mnie na kanale, potem się wkurzyłem, dałem do mechanika i przełożone na jeździe testowej po 10 km drogi, turbina zaczęła wyć jak zarzynane prosie od 2 tys obrotów w góre. turbina była przełożona ze starego silnika, była po regeneracji kompleksowej z miesiąc temu...... cdn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Może być że turbina nie miała dobrego smarowania na starym silniku przez luzy na panewce(lub jakieś opiłki poszły) i ją przytarło, a teraz porządnie dmuchnęło w nowym silniku i zdechła. Reklamuj może się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Jakie powinno być ciśnienie oleju na smarowania turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Tu sobie po czytaj http://www.res-turbo.pl/awarie-i-eksploatacja/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykwiking Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 (edytowane) Turbina jest ok, wydmuchało uszczelkę na kolektorze i stąd ten kwik zarzynanej świni:) Póki co mody silnika na dalszy plan, zrobiony body lift + 5cm, bo Kajmany 31" mają za ciasno i ocieranie opon o budę odbiera frajdę z jazdy Jedna uwaga co do śrub, bo gdzieś jest opis że nie da się kupić oryginalnych i tniemy wesoło budę, bo nitonakrętki nie pasują (jak się urwą w przypadku skorodowania, lub zostaną dokręcone za mocno to tak Idąc od chłodnicy w stronę bagażnika(wersja 3d): M10 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę i nakrętka M10 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę i nakrętka M12 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę i nakrętka M12 gwint 1,25 długość 160mm + podkładek parę Śruby wzmacniane, do dostania w każdym większym mieście Na przedniej osi kontakt opony z budą na skręconych kołach nadal występuje, ale zmniejszył się po lifcie do kilku mm z 10mm Edytowane 15 Listopada 2016 przez erykwiking Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.