raven48 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam. Posiadam almerkę Tino w nieszczęsnym 1.8. 2001 rok benzyna + gaz. Jeśli powiem, że silnik bierze olej to będzie to mało powiedziane. Auto stopniowo na przestrzeni kilku miesięcy zaczęło pożerać do 4 litrów oleju na 1000 km. Przy czym nie dymiło ani nie było żadnych zewnętrznych objawów tego procederu. Wycieków brak. Korek spustowy oleju na swoim miejscu Początkowo auto brało 0,5 litra, potem litr a po wymianie czujnika wałka rozrządu kiedy zalali mi inny olej i ceramizer (gęstszy olej będzie panu mniej uciekać - 15w40) auto zaczęło brać właśnie 4 litry. Wczoraj za to przyznało się do prób przepalania oleju i po odpaleniu rano i naciśnięciu gazu straciłem podwórko z oczu. Byłem w warsztacie i wycenili mi koszt remontu mojego trupa na (złapcie się czegoś): 6000 złotych. Mechanik stwierdził, że nie podejmą się tego i najlepiej będzie przełożyć silnik. Jestem w kropce. Nie wiem czy szukać nowego silnika - ostatecznie nie wiem czy też nie będzie żarł oleju jak szalony. Czy może szukać innego warsztatu co zrobi mi jakąś normalną wycenę i podejmie się remontu. Strasznie polubiłem to auto i wolałbym się z nim nie rozstawać. Jak wymiana silnika to może na 2.0? Z czym by się to wiązało? Rozumiem, że musiałbym kupić cały kompletny silnik + skrzynia bo cały osprzęt nie będzie pasował. Pewnie jeszcze komputer a jak komputer to i immobiliser? Pewnie gra nie warta zachodu :/ Czy silniki z nowszych roczników będą pasowały do osprzętu i budy z poprzednich lat? EDIT: Już doczytałem, że nowsze wersje (z metalowym deklem) mają elektronicznie sterowaną przepustnicę i parę innych bajerów więc jak kupować to tylko silnik sprzed liftu. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez raven48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Witam. Posiadam almerkę Tino w nieszczęsnym 1.8. 2001 rok benzyna + gaz. Jeśli powiem, że silnik bierze olej to będzie to mało powiedziane. Auto stopniowo na przestrzeni kilku miesięcy zaczęło pożerać do 4 litrów oleju na 1000 km. Przy czym nie dymiło ani nie było żadnych zewnętrznych objawów tego procederu. Wycieków brak. Korek spustowy oleju na swoim miejscu Początkowo auto brało 0,5 litra, potem litr a po wymianie czujnika wałka rozrządu kiedy zalali mi inny olej i ceramizer (gęstszy olej będzie panu mniej uciekać - 15w40) auto zaczęło brać właśnie 4 litry. Wczoraj za to przyznało się do prób przepalania oleju i po odpaleniu rano i naciśnięciu gazu straciłem podwórko z oczu. Byłem w warsztacie i wycenili mi koszt remontu mojego trupa na (złapcie się czegoś): 6000 złotych. Mechanik stwierdził, że nie podejmą się tego i najlepiej będzie przełożyć silnik. Jestem w kropce. Nie wiem czy szukać nowego silnika - ostatecznie nie wiem czy też nie będzie żarł oleju jak szalony. Czy może szukać innego warsztatu co zrobi mi jakąś normalną wycenę i podejmie się remontu. Strasznie polubiłem to auto i wolałbym się z nim nie rozstawać. Jak wymiana silnika to może na 2.0? Z czym by się to wiązało? Rozumiem, że musiałbym kupić cały kompletny silnik + skrzynia bo cały osprzęt nie będzie pasował. Pewnie jeszcze komputer a jak komputer to i immobiliser? Pewnie gra nie warta zachodu :/ Czy silniki z nowszych roczników będą pasowały do osprzętu i budy z poprzednich lat? Dziwna ta wycena, jeśli nie wiadomo co jest jeszcze do roboty. Lepiej kup używany silnik z gwarancją. Za te pieniądze wymienisz dwa takie silniki. Pamiętaj, że używki nie znajdziesz w dobrym stanie. Ja mam już drugi silnik po oryginalnym i tak jest problem z olejem. Jak zacznie dymić to sprzedam auto albo wymienię na kolejny silnik pewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Pamiętaj, że używki nie znajdziesz w dobrym stanie. Ja mam już drugi silnik po oryginalnym i tak jest problem z olejem. Jak zacznie dymić to sprzedam auto albo wymienię na kolejny silnik pewnie. kolega switch ma rację, ale jeśli chcesz koniecznie zatrzymać autko to przekładka na taki sam silnik jest najtańszą opcją (niestety loteryjną) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven48 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Dziwna ta wycena, jeśli nie wiadomo co jest jeszcze do roboty. Lepiej kup używany silnik z gwarancją. Za te pieniądze wymienisz dwa takie silniki. Pamiętaj, że używki nie znajdziesz w dobrym stanie. Ja mam już drugi silnik po oryginalnym i tak jest problem z olejem. Jak zacznie dymić to sprzedam auto albo wymienię na kolejny silnik pewnie. Mało pocieszająca wizja. Postaram się odstawić auto do innego warsztatu. Może wycenią mi to jakoś normalnie. Jak cena będzie znośna i niewiele większa od silnika + wymiana to będę go robił. Wtedy chociaż mam pewność co zostało wymienione i może przez jakiś czas nie będzie brał oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Mało pocieszająca wizja. Postaram się odstawić auto do innego warsztatu. Może wycenią mi to jakoś normalnie. Jak cena będzie znośna i niewiele większa od silnika + wymiana to będę go robił. Wtedy chociaż mam pewność co zostało wymienione i może przez jakiś czas nie będzie brał oleju. Mało który mechanik w dzisiejszych czasach chce się podjąć remontu. Z reguły wolą wymieniać. W miejscowości Sztum czy Malbork koszt wymiany to 600 PLN i dzień roboty a używkę kupisz za ~1500 PLN. Tak czy siak remont się nie opłaca, bo jak znajdziesz prawdziwego mechanika od silników to policzy Cię jak za zboże właśnie i... nie znaczy, że zrobi dobrze Wychodzę z założenia, ze nie warto inwestować drugiej ceny auta w naprawę, no chyba, że chcesz z niego zrobić klasyka za wszelką cenę Więc szukałbym silnika z gwarancją z anglika najlepiej takiego którego można odpalić jeszcze i zmierzyć kompresję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miczun Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Jaki przebieg ma twój Tino jeśli można zapytać? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven48 Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Jaki przebieg ma twój Tino jeśli można zapytać? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Coś koło 235 tysięcy. Aktualnie zwiozłem auto do teścia. Bardzo powoli w nim dłubiemy. Smutek budzi fakt, że wszystkie wtyczki są już ponumerowane więc ktoś to już ściągał Dam znać jak poszło i ile kosztowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 W moim przejście na olej mineralny trochę pomogło , bierze trochę mniej. Co do wyceny to zapytałem z ciekawości mechanika i taki remoncik wyszedłby jakieś 1200-1400 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 ......Co do wyceny to zapytałem z ciekawości mechanika i taki remoncik wyszedłby jakieś 1200-1400 zł bardzo tanio, a jaki był zakres tego remonciku wyceniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven48 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Długo nic nie pisałem więc mały update. Nie było czasu grzebać w aucie a nie było pośpiechu bo miałem zastępcze auto. Wymiana pierścieni dała tylko tyle, że auto dymi po przekroczeniu ~60 km/h. Doszliśmy do tego, że cały olej jest zaciągany przez odpowietrzenie dekla zaworów prosto do kolektowa dolotowego. Po zdjęciu tego węża auto przestaje dymić i nie bierze oleju. Aktualnie kolektor zasysa sobie zewnętrzne powietrze - przez co wyskakuje błąd o wypadaniu zapłonów / zbyt ubogiej mieszance. Muszę założyć tam jakiś odolejacz albo inny filtr z którego będzie można zlać olej. Dam znać co podziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Witam ponownie. Zastanawiałem się ostatnio czy jest możliwa podmianka silnika 1.8 na 2.0 z Primerki P12. Silniki 1.8 były montowane i w Almerze Tino i w Primerce P12 , więc może jest to do zrobienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.