Black Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Witam, może ktoś mi nagrać jak powinien się zamykać bagażnik w p11.144 sedan, w moim przypadku nie wiem czy siłowniki są popsute czy coś z zawiasami ale bagażnik leci w dół bezwładnie dlatego trzeba delikatnie go zamykać i prawy zawias szybciej opada przy szybie od lewego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Masz do wymiany siłowniki klapy bagażnika i tyle u alego ile chcesz hehehe Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Dokładnie . W sedanie klapę musisz "ciągnąć" ręką - sama nie opadnie , no chyba ,że z mocniej ją popchniesz od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 te siłowniki działają tak samo jak zepsute amortyzatory? jak je wcisnę i nie wrócą to zepsute? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 No raczej... " [...] Jak to działa? W uproszczeniu, jak pompka rowerowa z zatkanym wentylem. Tłoczysko sprężynuje ściskając gaz, który nie ma dokąd uciec. Mówiąc bardziej technicznie: wewnątrz cylindra znajduje się przestrzeń wypełniona mieszaniną azotu i oleju. Gaz znajduje się pod dużym ciśnieniem, olej zapewnia lekką pracę tłoka oraz dodatkowo uszczelnia konstrukcję. Wewnątrz teleskopu może znajdować się również element amortyzujący, który sprawia, że klapa nie otworzy się zbyt gwałtownie. Żeby wszystko mogło działać długo i skutecznie, ważne są uszczelniacze oraz prowadnice, które sprawiają, że tłoczysko pracuje pod odpowiednim kątem. Jakiekolwiek zarysowania lub inne uszkodzenia wykonanego z polerowanej stali trzpienia prowadzą do uszkodzenia (rozszczelnienia) sprężyny gazowej. Po kilku latach eksploatacji zużyć się mogą również uszczelniacze. Sprężyny gazowe są wykonane jako elementy nierozbieralne, a co za tym idzie nie można ich samodzielnie naprawiać. Próba otwarcia obudowy może okazać się bardzo niebezpieczna. Nawet jeżeli ciśnienie gazu w teleskopie jest zbyt małe, żeby mógł utrzymać klapę w samochodzie, to i tak wystarczy do wystrzelenia tłoczyska z siłą prawdziwego pocisku. Przy doborze nowych części warto kierować się zaleceniami producenta sprężyny gazowej. Liczy się nie tylko długość i kształt, ale również udźwig." źródło tekstu : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/zeby-klapa-nie-spadala/fmwvs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Piękny wykład i celny Sky. Black działają "niczym amory". I jak w w.w. #5. Łopatologicznie puściły uszczelniacze przez co zmniejszyła się siła udzwigu liczona w Nm. N.p.z 350Nm do 100Nm, to co ma niby przytrzymać Ci klape? W powrocie wysięgnika możesz tego nie odczuć!!!. Muszisz teraz dobrać siłowniki podług zalecenia. Zbyt mocne będą tłukły przy otwieraniu w końcowej fazie. Natomiast zbyt słabe szybko padną. I kub ze średniej półki cenowej by po pracowały troche. Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Masz sedana z klapą ze spoilerem czy bez ? (jednak siłowniki tutaj różnią się długością i siłą wbrew pozorom ) Na siłowniku powinieneś mieć opisane jaka jest siła wycisku w (N) - oraz zmierz długość w osiach końcówek po otwarciu klapy. Znalazłem dwa rodzaje siłowników do sedana P11.144. Edytowane 3 Września 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Dokładnie to sedan bez spoilera, otwiera się sam bagażnik Zdjęcie podglądowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Masz linka do obu typów siłowników FA Krosno - porównaj z tymi co posiadasz: https://sprezyny-gazowe.com/content/6-sprezyny-gazowe-pchajace#s[4][]:42&s[5][]:715&s[11][]:&s[10][]:&s[7][]:&s[8][]:&s[9][]:&osc:YToyOntpOjQ7YToxOntpOjA7aTo0Mjt9aTo1O2E6MTp7aTowO2k6NzE1O319&sid:1&h:leftColumn Dane techniczne (siła, długość) rozwiną się po najechaniu kursorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 a będzie jakaś różnica jeśli zakupił bym wersje do spoilera? z tych danych co widzę to różnica jest 1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Coś źle odczytałeś - już chociażby w sile wyporu jest duża różnica, nie mówiąc o długościach. Siłowniki dla klapy bez spoilera (a taki chyba potrzebujesz) ma: długość całk. - 520mm, długość skoku (robocza) - 180mm, siła wyporu - 666 N; Natomiast dla klapy ze spoilerem odpowiednio: 315mm/100mm/465 N. Tak jak wspomniałem wcześniej - przed zamówieniem porównaj ze starymi siłownikami. Edytowane 5 Września 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Black - nie kombinuj! Masz bez spoilera , to kup siłowniki pod taką klapę. Z jakiegoś powodu różnią się te dwie wersje przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 No raczej... " [...] Jak to działa? W uproszczeniu, jak pompka rowerowa z zatkanym wentylem. Tłoczysko sprężynuje ściskając gaz, który nie ma dokąd uciec. Mówiąc bardziej technicznie: wewnątrz cylindra znajduje się przestrzeń wypełniona mieszaniną azotu i oleju. Gaz znajduje się pod dużym ciśnieniem, olej zapewnia lekką pracę tłoka oraz dodatkowo uszczelnia konstrukcję. Wewnątrz teleskopu może znajdować się również element amortyzujący, który sprawia, że klapa nie otworzy się zbyt gwałtownie. Żeby wszystko mogło działać długo i skutecznie, ważne są uszczelniacze oraz prowadnice, które sprawiają, że tłoczysko pracuje pod odpowiednim kątem. Jakiekolwiek zarysowania lub inne uszkodzenia wykonanego z polerowanej stali trzpienia prowadzą do uszkodzenia (rozszczelnienia) sprężyny gazowej. Po kilku latach eksploatacji zużyć się mogą również uszczelniacze. Sprężyny gazowe są wykonane jako elementy nierozbieralne, a co za tym idzie nie można ich samodzielnie naprawiać. Próba otwarcia obudowy może okazać się bardzo niebezpieczna. Nawet jeżeli ciśnienie gazu w teleskopie jest zbyt małe, żeby mógł utrzymać klapę w samochodzie, to i tak wystarczy do wystrzelenia tłoczyska z siłą prawdziwego pocisku. Przy doborze nowych części warto kierować się zaleceniami producenta sprężyny gazowej. Liczy się nie tylko długość i kształt, ale również udźwig." źródło tekstu : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/zeby-klapa-nie-spadala/fmwvs Wszystko ładnie i pięknie,ale trzeba dodać,że olej zawarty w siłowniku jest tak na prawdę hamulcem! Jeżeli jest go mało,siłownik wystrzeli i zatrzyma nagle klapę dając wrażenie urywania tejże samej.Black,Sky dobrze radzi.Nie kombinuj.Już same parametry mówią,że możesz mieć przesunięte mocowanie siłowników względem wersji ze spojlerem,a co za tym idzie nie dopniesz mniejszego siłownika,chyba że opuścisz klapę.Ale w tedy nie dostaniesz się do bagażnika,różnica 285 mm!!! Patrząc też na siłę widać jasno różnicę w zamocowaniu i w wadze klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.