lamcpp Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Cześć, to będzie moja pierwsza wymiana w aucie i przyznam że potrzebuję pomocy. Zamówiłem do samochodu Nissan Almera N16 2003, 85kW amortyzator olejowo-gazowy firmy Daco Czy mógłby ktoś opisać w jaki sposób wymienić lewy amortyzator tylny? Sprzedawca mówi mi że do tego amortyzatora są jeszcze: 2 odboje + 2 osłony Górne mocowanie amortyzatora Czy te rzeczy można przenieść ze starego amortyzatora czy lepiej kupić nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Powiem Ci tak - bez klucza udarowego lepiej nie podchodzić do tematu. Do tego potrzebne Ci są jeszcze ściągacze do sprężyn. Widzę, że jesteś z Wro. Jak chcesz mogę Ci wymienić te amory :] Daco - długo to, to nie pożyje..... Osłony i odboje można przeszczepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Nie, nawet nie róbcie jaj że jeden amortyzator będziecie wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Buladag jednego to ja nawet nie będę wymieniać. Wymienia się komplet - napisałem o tym koledze :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Klucz udarowy? Nie obawiacie się urwać śruby? Ja dokładnie spryskałem WD40 i jedną ręką odkręcałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Kabi, wd40 to zabawka...... Kluczem udarowym idzie zrobić mniej krzywdy niż normalnym na przedłużce. Zresztą używam go, bo jestem leniwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamcpp Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Ze śrubą sobie poradziłem, poszedł w ruch młotek, płyn do zapieczonych śrub, klucz oczkowy, przedłużka + klucz do kół i dalo radę. Ale teraz mam problem z samym amortyzatorem. Nie mogę odkręcić poduszki amortyzatora. Śruba nie idzie. Zauważyłem, że śruba ma na górze metalowy trzpień, a na dole jest na klucz 16 W jaki sposób złapać ten metalowy trzpień (próbowałem kluczem płaskim ale się śliga...) czy dobrze rozumiem, że zasada odkręcania polega na tym że np. wkładamy w śrubę klucz oczkowy i drugim kluczem blokujemy trzpien i kręcimy w lewo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Żeby odkręcić bezpiecznie poduszkę amortyzatora jako nowicjusz musiałem dorobić dodatkowe klucze przystawki plus klucz płaski i nasadowy z pokrętłem. Podziwiam mechaników, którzy prostymi kombinacjami potrafią odkręcić śruby i nie zniszczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.