Marcin72 Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Mam pytanie, czy ktoś z użytkowników Qashqaia 1.6 DIG-T spotkał się z haczeniem skrzyni biegów w tym aucie, Mój problem polega na tym że przy zmianie z 2 na 3 przy obrotach powyżej 4.5 tyś lub redukcji z 6 lub 5 na 3 przy prędkości ok. 90/100 i wzwyż skrzynia zwyczajnie "haczy". W poniedziałek jadę do serwisu i ciekaw jestem jaki będzie efekt, wcześniej jednak chciałem poznać Wasze opinie. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Dodam że auto jest z 2016 roku i ma przebieg ok. 7300 Edytowane 3 Września 2016 przez Marcin72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Może to kwestia regulacji ale myśle że to nie silnik wyczynowy i tak będzie przy takich zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Czyżby kolejny przypadek małej ilości oleju w skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Może i wina małej ilości oleju,pytanie czy zawsze haczy czy tylko przy tak wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Czy to haczenie jest na zimnym i ciepłym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Marcin,jak bardzo haczy.Pisanie o tym na forum jak najbardziej wskazane,tylko zobrazować tego nie można.Co dla jednych będzie prawidłową pracą (bo TTTM) to dla innych(w tym dla Ciebie)będzie haczeniem.Opisz to.Noe możesz wbić biegu?Twardo wchodzi?Podczas zmiany czuć opór-i nagłe wskoczenie? Możesz mieć mało oleju. Kiedyś ,kiedy wlewałem milicjanta do skrzyni,odessałem z niej tyle oleju ile wlałem milicjanta.zazwyczaj skrzynie są tak konstruowane,że otwór wlewowy wyznacza poziom oleju.Zdziwiłem się trochę,że po wlaniu milicjanta nic nie wypłynęło !Zacząłem powoli wlewać odessany olej....i weszło wszystko!!!Nic nie wypłynęło ponownie! Więc teraz nie wiem,czy oleju jest mało? Czy otwór wlewowy nie wyznacza poziomu???? Konstatując.Znając przypadek jednego z kolegów z brakiem oleju w skrzyni Kaśki,mogę śmiało domniemywać,że w większości naszych wozideł jest go po prost mało,lub baaardzo malo i stąd mogą być takie efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 (edytowane) Witam ponownie. Dziękuję za sugestie. Odpowiadając na pytania: temperatura silnika nie ma znaczenia dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, natomiast do JACKO29 - jest to metaliczny zgrzyt przy zmianie biegu (ewidentnie metaliczny i krótkotrwały) z wyczuwalnym oporem na drążku zmiany biegu. Zaczęło się tak dziać kilka dni temu - wcześniej było ok. Padło tu stwierdzenie, że to nie silnik wyczynowy i tak ma być. Właśnie tego się boję że taką odpowiedź dostanę w serwisie, ale nie dopuszczam tego do siebie. Ten silnik ma 163 KM i zmiana biegu z 2 na 3 przy 4.5 tyś obrotów (ok. 70 km/h) to żaden wyczyn tylko norma np przy włączaniu się do ruchu. Jest to moje nte auto (nie jestem drogowym wariatem) i nigdy nie miałem takich problemów w nowym aucie. Dam znać jaki był efekt diagnozy serwisu i jeszcze raz dziękuję za Wasz czas. I jeszcze jedno - haczy tylko przy wyższych obrotach, natomiast redukcja z 5/6 na 3 przy 100 km/h zawsze. Edytowane 3 Września 2016 przez Marcin72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) Może ten typ,tak ma. Szkoda, że nikt kto ma taką skrzynie się nie wypowiedział. Od samego początku miałeś problemy z biegami? Edytowane 4 Września 2016 przez horte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Może ten typ,tak ma. Szkoda, że nikt kto ma taką skrzynie się nie wypowiedział. Od samego początku miałeś problemy z biegami? Witaj. Nie, przez te pół roku było wszystko ok. Zaczęło się to kilka dni temu. Gdyby tak było na jeździe próbnej nie kupiłbym tego samochodu. W moim aucie ewidentnie coś jest nie tak....może olej, nie wiem. Marcin,jak bardzo haczy.Pisanie o tym na forum jak najbardziej wskazane,tylko zobrazować tego nie można.Co dla jednych będzie prawidłową pracą (bo TTTM) to dla innych(w tym dla Ciebie)będzie haczeniem.Opisz to.Noe możesz wbić biegu?Twardo wchodzi?Podczas zmiany czuć opór-i nagłe wskoczenie? Możesz mieć mało oleju. Kiedyś ,kiedy wlewałem milicjanta do skrzyni,odessałem z niej tyle oleju ile wlałem milicjanta.zazwyczaj skrzynie są tak konstruowane,że otwór wlewowy wyznacza poziom oleju.Zdziwiłem się trochę,że po wlaniu milicjanta nic nie wypłynęło !Zacząłem powoli wlewać odessany olej....i weszło wszystko!!!Nic nie wypłynęło ponownie! Więc teraz nie wiem,czy oleju jest mało? Czy otwór wlewowy nie wyznacza poziomu???? Konstatując.Znając przypadek jednego z kolegów z brakiem oleju w skrzyni Kaśki,mogę śmiało domniemywać,że w większości naszych wozideł jest go po prost mało,lub baaardzo malo i stąd mogą być takie efekty. Witam ponownie. Dziękuję za sugestie. Odpowiadając na pytania: temperatura silnika nie ma znaczenia dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, natomiast do JACKO29 - jest to metaliczny zgrzyt przy zmianie biegu (ewidentnie metaliczny i krótkotrwały) z wyczuwalnym oporem na drążku zmiany biegu. Zaczęło się tak dziać kilka dni temu - wcześniej było ok. Padło tu stwierdzenie, że to nie silnik wyczynowy i tak ma być. Właśnie tego się boję że taką odpowiedź dostanę w serwisie, ale nie dopuszczam tego do siebie. Ten silnik ma 163 KM i zmiana biegu z 2 na 3 przy 4.5 tyś obrotów (ok. 70 km/h) to żaden wyczyn tylko norma np przy włączaniu się do ruchu. Jest to moje nte auto (nie jestem drogowym wariatem) i nigdy nie miałem takich problemów w nowym aucie. Dam znać jaki był efekt diagnozy serwisu i jeszcze raz dziękuję za Wasz czas. I jeszcze jedno - haczy tylko przy wyższych obrotach, natomiast redukcja z 5/6 na 3 przy 100 km/h zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Jeszcze tak sobie myślę czy przypadkiem nie jest zapowietrzone sprzęgło (wysprzęglik). To byłaby najłatwiejsza sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Jeszcze tak sobie myślę czy przypadkiem nie jest zapowietrzone sprzęgło (wysprzęglik). To byłaby najłatwiejsza sprawa. Cześć. Nie mam pojęcia. Nie siedzę mocno w mechanice. Auto na gwarancji, jutro będę wiedział więcej po wizycie w serwisie. Dam znać co powiedzieli - szykuję się na nerwowy dzień, bo pewnie będą robić wszystko żeby nic nie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Witaj. Nie, przez te pół roku było wszystko ok. Zaczęło się to kilka dni temu. Gdyby tak było na jeździe próbnej nie kupiłbym tego samochodu. W moim aucie ewidentnie coś jest nie tak....może olej, nie wiem. Witam ponownie. Dziękuję za sugestie. Odpowiadając na pytania: temperatura silnika nie ma znaczenia dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, natomiast do JACKO29 - jest to metaliczny zgrzyt przy zmianie biegu (ewidentnie metaliczny i krótkotrwały) z wyczuwalnym oporem na drążku zmiany biegu. Zaczęło się tak dziać kilka dni temu - wcześniej było ok. Padło tu stwierdzenie, że to nie silnik wyczynowy i tak ma być. Właśnie tego się boję że taką odpowiedź dostanę w serwisie, ale nie dopuszczam tego do siebie. Ten silnik ma 163 KM i zmiana biegu z 2 na 3 przy 4.5 tyś obrotów (ok. 70 km/h) to żaden wyczyn tylko norma np przy włączaniu się do ruchu. Jest to moje nte auto (nie jestem drogowym wariatem) i nigdy nie miałem takich problemów w nowym aucie. Dam znać jaki był efekt diagnozy serwisu i jeszcze raz dziękuję za Wasz czas. I jeszcze jedno - haczy tylko przy wyższych obrotach, natomiast redukcja z 5/6 na 3 przy 100 km/h zawsze. Marcin,podobne objawy miał tutaj kolega....albo koleżanka:D wybacz ,skleroza diagnoza z serwisu była jedna brak oleju!!!! Wal od razu w rogi i niech sprawdzają poziom oleju!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Marcin,podobne objawy miał tutaj kolega....albo koleżanka:D wybacz ,skleroza diagnoza z serwisu była jedna brak oleju!!!! Wal od razu w rogi i niech sprawdzają poziom oleju!!! Ok. Dzięki. Z pewnością im to zasugeruję, Też myślę że to jakaś pierdoła, irytuje tylko, że to nowe auto a tu już d...a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Marcin,podobne objawy miał tutaj kolega....albo koleżanka:D wybacz ,skleroza diagnoza z serwisu była jedna brak oleju!!!! Wal od razu w rogi i niech sprawdzają poziom oleju!!! Koleżanka tyle, że jeżeli się to w trakcie zrobiło, a olej nigdzie nie zniknął to by świadczyło, że skrzynia się lekko zmęczyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Dzisiaj wizyta w serwisie. Nie chce mi się wierzyć, że to już zmęczenie materiału. Nie jestem idiotą wciskającym gaz do dechy na zimno na każdym skrzyżowaniu itd. Jeżdżę normalnie, bez żadnej napinki dlatego nie sądzę że to efekt złej eksploatacji. Tym bardziej że tak jak pisałem to moje kolejne auto i nigdy nic takiego mi się nie przytrafiło. Ja mimo wszystko obstawiam olej...zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Daj znać co było. Jednak niejednokrotnie spotykaliśmy się tutaj z przypadkami, że w fabryce pożałowali oleju. Dlatego i ja w Twoim przypadku stawiam na niski jego poziom w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Daj znać co było. Jednak niejednokrotnie spotykaliśmy się tutaj z przypadkami, że w fabryce pożałowali oleju. Dlatego i ja w Twoim przypadku stawiam na niski jego poziom w skrzyni. Jasne, jadę na 12 i dam znać. Witam ponownie, żeby zamknąć temat. To "haczenie", "zgrzytanie" jak zwał tak zwał to niestety nie niski poziom oleju a synchronizator 3 biegu. Dobrze że bez zbędnej dyskusji wymienią w ramach gwarancji. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za opinie. Jasne, jadę na 12 i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Kiepsko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Kiepsko Nic nie poradzisz, życie - zdarza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 No to gorzej niż można było się spodziewać. Dobrze, że jest gwarancja to zrobią za friko. Tylko, że minie pewnie trochę czasu zanim ściągną potrzebne do naprawy zabawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 No to gorzej niż można było się spodziewać. Dobrze, że jest gwarancja to zrobią za friko. Tylko, że minie pewnie trochę czasu zanim ściągną potrzebne do naprawy zabawki. Masz rację, ale dają auto zastępcze na czas naprawy - oczywiście nieodpłatnie. Generalnie miło mnie zaskoczyli, gościu się przejechał ze mną, stwierdził usterkę i już. Nie było żadnych głupich tekstów o złej eksploatacji albo "ten typ tak ma", czego obawiałem się najbardziej. Naprawa potrwa kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 I to serwis w Sosnowcu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin72 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 I to serwis w Sosnowcu??? Dokładnie tak, a skąd zdziwienie jeśli można spytać, masz z nimi złe doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.