trailsrze Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Witam wszystkich urzytkownikow. Mój problem polega na tym że po remoncie mojego nissana z 89r nie powiodła sie próba odpalenia silnika. Szukanie po kablu dało diagnoze na cewke z modułem. Po długich poszukiwaniach właściwego modułu i zamntowaniu go w aucie problem nadal ten sam - auto nie odpala, brak iskry. Definitywnie prąd nie przechodzi przez moduł. Jedna z moich kolejnych teorii jest brak/zniszczenie jakiegos przewodu lub sterownik wysyła jakis błędny sygnał dalej. Prosze o pomoc Pozdrawiam Bartosz Witam wszystkich ponownie. Brak jakichkolwiek odpowiedzi zmusił mnie do metody prób i błędów oraz dedukcji. Auto odpalone! Po przejrzeniu miliona schematów i instrukcji, czytaniu błędów ECU wszystko sprowadziło sie do jednego - czujnik położenia wału. Co ciekawe podczas poszukiwań zauważyłem ze nie działa rownież wtrysk. Wiec szukanie aparatu z czujnikiem. Po zdobyciu czesci montaż. Iskra jest wiec połowa sukcesu ale wtrysk bez reakcji. Dalej szukanie. Jedynym winowajca mógł byc sterownik ale to ze reaguje i wyświetla błędy zawsze zbijalo mnie z tropu w desperacji i braku pomysłów stałem sie posiadaczem innego sterownika co było strzałem w 10. Obrót kluczykiem i działa. Uśmiech na twarzy. Niestety nie skończyły sie problemy-po chwili pracy i próbie regulacji zaplonu niepokojące dźwięki z góry silnika. W całych robotach był wymieniany rownież rozrządu a jak wiadomo pompa jest napędzana z paska. Wymieniłem olej filtr i spróbowałam jeszcze raz lecz bez skutku. Przed remontem wszystko działało. Brak ciśnienia oleju żeby przesmarować gore silnika. Co może byc przyczyna? Pompa ? Złe założony paSek ? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Oleju nie ma na jednej czy obu głowicach? Może uszczelki się coś różniły i zatkane są kanały olejowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Pompa oleju jest osadzona na wale "obsuwa" kół rozrządu czy nawet źle założony pasek nie ma tu nic wspólnego oliwę popycha pompa zęzowa o zazębieniu wewnętrznym ... "napędzana klinem" z wału http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1990_1/type_6/engine_mechanical/lubricating_system/ z własnego doświadczenia wiem że cholernie ciężko jest wymienić uszczelniacz pod kołem zębatym wału (ciężko je ściągnąć, ja w końcu użyłem flexa bo i tak nie nadawało by się do użytku ) może właśnie wtedy coś naruszył ?? z opisu nie wynika aby kolega ściągał głowice, więc raczej nie ingerował w układ smarowania odkręć filtr oleju, może jakiejś zatyczki nie wyjąłeś? pod filtrem w bloku jest kulka ... nie powinna ale mogła wypaść 3,5 litra oliwy + pojemność filtra ... to optimum znam też przypadek kiedy źle umocowany "+" rozrusznika przepalił filtr i olej przesmarował silnik z zewnątrz ... a może tak jak Czifu napisał ... któryś kanał jest niedrożny, "cóś" wpadło ?? gwoli ścisłości, nie wiem który to silnik? Ale vg30i i vg30e "z dołu" się nie różnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio999 Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 Poradziłeś sobie kolego? Dawno tu nie zaglądałem, w starym silniku przed regeneracją pompy oleju też miałem taki problem. Odkręcenie czujnika oleju i atak sprężonym powietrzem zrobił swoje. Najwyraźniej sucha pompa (już słaba) nie miała siły zaciągnąć oleju. Po jakimś czasie i tak musiałem ją wyjąć i przeszlifować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.