Buster Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Witam Koleżanki i Kolegów! Kilka dni temu mechanik wymieniał mi koło pasowe wału korbowego. Od tej pory silnik zaczął b. głośno pracować, tak jakby "twardo", słychać też klekot - jakby zawór, pojawiły się wibracje. Byłem reklamować - twierdzi, że nowe (używka) koło pasowe ma delikatne bicie na boki i to jest przyczyna. Nie wierzę w to za bardzo, bo poprzednie, kompletnie rozwulkanizowane i skrajnie "zmęczone" koło nie dawało nawet trochę podobnych efektów. Mam podejrzenie, że mógł zostać przestawiony rozrząd, co ponoć może się zdarzyć przy takiej naprawie - czytałem na ten temat na forach Renault, ale dość mętnie było to opisane. Czy rzeczywiście jest taka możliwość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Wymiana koła pasowego nie ma nic wspólnego z paskiem rozrzadu , jeśli nie wierzysz mechanikowi kup stetoskop lekarski , w miejsce słuchawki włóż polmetrowa rurkę średnica dopasowana do rurki giętkiej i osluchaj podejrzane miejsce a uzyskasz odpowiedz . Zamienniki kół pasowych przeważnie mają bicie , jak nie stać Cię na nowe ( około 700 zeta ) to kup używke z napisem na kole ,,renault "sprawdzając wcześniej luzy koła wewnętrznego w stosunku do zewnętrznego we własnych rekach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buster Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Koło sprawdzone było, wyglądało zdrowo. Napis RENAULT jest również. W tym wątku http://megane.com.pl/topic/56408-wymiana-kola-pasowego-walu/ jednak wspominają coś o tym, że rozrząd może ulec przestawieniu, stąd moje wątpliwości. A jeśli to nie to, to może jakieś sugestie, dlaczego nagle silnik zaczął tak hałasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Przeczytałem , jutro dam fotkę i dalsze objasnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Może w tym temacie mi ktoś odpowie Czy przy wymianie rozrządu trzeba coś robić z kółkiem od zmiennych faz? Czy tylko ustawić na znak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buster Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Dzięki, voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Tak wygląda kolo zębate rozrzadu za kołem pasowym wału korbowego , klin jest na stałe umocowany w kole ( nie jest wyciągany , jest razem z kołem ), jeżeli daje go się wyjąć to to koło jest do wymiany ( masz na nim oznaczenia ) , jeżeli klin się zerwał jest możliwe przestawienie rozrzadu . Praktyczna uwaga - śrubę koła pasowego wkręcac i wykręcać tylko kluczem pneumatycznym , zapobiega pęknięciu klina w kole zębatym rozrzadu . To co czytałem z twojego linka to amatorszczyzna . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buster Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 OK, czyli jednak - teoretycznie - jest możliwość, że majster mógł podczas roboty ten klin zerwać i rozrząd się przestawił? Sorry, że tak się uczepiłem tej opcji, bo zupełnie nie przychodzi mi do głowy cokolwiek, co mogłoby wyjaśniać taką nagłą, bezpośrednio po naprawie, zmianę w pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Remontowalem swój silnik , tez parę kół pasowych wymieniałem a ten klin był zerwany ( dopiero przy remoncie wyszlo ) i rozrząd się nie przestawil a napisz jak zachowuje się napinacz paska wieloklinowego ( chodzi mi o to czy ma drgania podczas pracy silnika - powinien napinac pasek bez drgan własnych ) , czy kolo pasowe się kiwa podczas pracy ? . Jeśli się kiwa to może być ale jak napinacz drży w pionie to koło będzie do wymiany bo ma mimośród zamiast kola . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buster Opublikowano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Byłem dziś u 3 mechaników i wszyscy twierdzą, że to (osłuchowo) może być rozrząd. Wróciłem więc po raz kolejny do mechanika, który zmieniał mi to koło pasowe i kazałem mu je ściągnąć, żeby zobaczyć, czy koło zębate rozrządu jest ok. Klin był na swoim miejscu, pasek napięty jak trzeba, nic nie wskazuje , że coś jest nie tak. Żeby wyeliminować rolki, sprężarkę klimy, pompę wspomagania i alternator, odpaliliśmy auto bez paska wielorowkowego - no i hałasuje tak samo. Mechanik coś mówi, że to może być szklanka albo popychacz zaworu. Będziemy z tym walczyć w przyszłym tygodniu, a przede wszystkim każę mu ściągnąć osłonę paska rozrządu, żeby po znakach jeszcze sprawdził, czy pasek nie przeskoczył jednak - chociaż już zaczynam w to wątpić, bo naciągnięty jest należycie. Innych pomysłów nie mam, chociaż to cykanie może wskazywać na zawór właśnie. Dziwne jest jedynie, że pojawiło się to bezpośrednio po wymianie koła pasowego - zbieg okoliczności? Hmmm... Witam po dłuższej przerwie. Sprawa ostatecznie się wyjaśniła, niestety, dość dużym kosztem. Okazuje się jednak, że możliwe jest przestawienie rozrządu przy wymianie koła pasowego na wale korbowym i niezerwanym (pozornie) klinie na dolnym kole rozrządu. 3 tygodnie temu, podczas jazdy usłyszałem hałas w silniku i samochód zgasł. Holowanie do warsztatu i... no niestety dramat. Rozrząd się rozsypał, tzn. górne koło zębate rozpadło się na dwie części, większość zaworów pogięta, prowadnice rozwalone, na szczęście głowica nie ucierpiała. Koszt naprawy - nowy rozrząd, komplet zaworów, planowanie i sprawdzanie szczelności głowicy, wymiana oleju i płynu chłodzącego - 2300 PLN. Oczywiście robione w innym warsztacie, niż u "kowala", który zafundował mi takie atrakcje, zmieniając koło pasowe. BTW, gość wypiera się w żywe oczy, że to nie jego wina, że niemożliwe itd. Nie mam ochoty na zabawy z rzeczoznawcą, sądem itp., więc odżałowałem. I dla przestrogi - uważajcie przy zmianie koła pasowego, bo można sobie niezłego bigosu narobić. A raczej mechanik partacz może tego bigosu narobić. Pozdrwawam. Edytowane 27 Października 2016 przez Buster 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 2300 zł za takie remont? BARDZO dobra cena! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Sam byłem przy wymianie koła pasowego i nie ma możliwości zepsucia rozrządu przy wymianie koła pasowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_prim12 Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Witam. Koledzy to jak to w końcu jest? Odkręcać i zakręcać pneumatyczne? Blokować biegiem i hamulcem? Śruba koniecznie nowa czy ta co była plus klej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.