gente Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Witam, ostatnio przy hamowaniu takim dalikatym kiedy zbliżamy się do zatrzymania, cos jak w korku, czuć ze w lewym przednim kole załącza się abs(kontrolka się nie świeci). Tarcze i klocki wyglądają na proste więc chciałem przeczyscic czujnik ale za nic nie mogę go wyciągnąć, sroba odkrecona i pytanko, czy trzeba go jakoś przekręcić czy normalnie powinien wyjść? Albo jakąś poradę bo wygląda jakby od nowości nie był ruszamy a autko z 2000roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navara2000 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Nie ma tam innego mocowania, ale skoro nie było ruszane od 15 lat, to zardzewiało i nie chce puścić. Trzeba psiknąć WD40 i popukać w METALOWĄ część, tą z otworem na śrubę. Takie objawy ze strony ABS świadczą raczej o uszkodzeniu koronki niż o zabrudzeniu czujnika, ewentualnie o dużym luzie na łożyskach piasty. W grę może też wchodzić nierównomierne działanie hamulców przedniej osi, spowodowane np. blokowaniem się tłoczka w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Jutro jeszcze spróbuję populacji mocniej, balem się ze jak w otworze się obkreci to mogę go uszkodzic. Co do koronki to może już to robiłeś? Jest dostępna jako pojedynczy element? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Po co szukasz przyczyny tam gdzie jej nie ma? Jeśli upierasz się, że wina jest po stronie elektrycznej układu ABS, taniej wyjdzie jak udasz się na jego diagnostykę, bo zwykle próba wyciągnięcia przyrdzewiałego czujnika kończy się jego urwaniem. Pęknięcie pierścienia lub uszkodzenie czujnika (zabrudzenie) zwykle skutkowałoby zaświeceniem kontrolki ABS. Ściąga ci na lewo przy hamowaniu? Prędzej sprawdziłbym zacisk (oczyścić i nasmarować prowadnice zacisku, praca tłoczka, sprawdzić zużycie klocków i tarczy itp.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Tarcze i klocki Sprawdzone, nie ściąga, jedyny objaw to jakby sie abs zalaczal ale tylko w tym jednym kole i to nie zawsze, ale tylko jak auto się toczy. Kontrolka od abs-u raz mi się zaświeciła na chwilkę i zgasła po ponownym odpaleniu. Pojawiło sie to po tym jak pas wkręcił mi sie między felgę a tarcze, ale jedynym uszkodzeniem była wygięta osłona przy tarczy, wyprostowalem i nie chaczy już o nic, wcześniej tarła o tarczę ale jej nawet nie znisczyla. Na paru forach czytałem ze to może być od zabrudzonego czujnika dlatego chciałem to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Nie wspomniałeś wcześniej o jakimś pasie (???!!!) który wkręcił się na półoś! Wyciągnij półoś z piasty, oczyść dokładnie pierścień i czujnik, sprawdź czy nie ma wyszczerbień, ubytków zębów lub pęknięć. Być może pierścień pod wpływem wkręconego pasa przesunął się nieco na przegubie, pękł lub wyszczerbił i czujnik otrzymuje błędne dane. Do wymiany pierścienia wystarczy opalarka którą podgrzewasz pierścień do temp. 250-300 stopni (rozszerza się) i zakładasz na zimny przegub. Sprawdź wcześniej czujnik (rozepnij wtyczkę czy nie zaśniedziały styki, poprzeginaj przewód przy samym mocowaniu) i zmierz jego rezystancję porównując wynik z czujnikiem po drugiej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gente Opublikowano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Okk, dzięki za informacje, będę działał, może w weekend. Nie sądziłem ze ten pas mógłby uszkodzić ten pierścień w środku W sobotę po ściągnięciu koła w oko wpadła mi nie naturalnie wygięta końcówka przewodu elastycznego hamulca(ta od strony zacisku) i przy próbie prostowania się złamała. Przewód elastyczny - w hurtowniach brak towaru, jeden jedyny mi ściągnęli ale okazał sie za krótki, możliwe że był do napędu tylko na tył. Dopasowali mi długość i końcówkiod daewoo za 30zl. Wymieniony odpowietrzony i problem zniknął z abs-em(na razie tak mi się wydaje, nie zdarzyło mi sie to na jezdnię próbnej po złożeniu wszystkiego), mozliwe że przez to zgiecie był przytkany i nie miał takiej przepustowości jak normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 ... mozliwe że przez to zgiecie był przytkany i nie miał takiej przepustowości jak normalnie. Z pewnością. Sprawdź jeszcze dokładnie czy manszety nie masz przerwanej bądź naderwanej po tej przygodzie z pasem. Jak przy dużej prędkości wkręcił się, to i skrzynia mogła dostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.