Coyote024 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Panowie jakie objawy są przy luzach na krzyzakach? Wydaje mi się że mam luz , otóż jadąc wolniej ale na wyższych obrotach na 1 lub 2 biegu i momentalnie puszczę nogę z gazu jest taki stlumionyn jednorazowy "d*p"! Jeśli to rzeczywiście krzyzak to jak mogę sprawdzić fizycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 stuknięcie może występować ale zazwyczaj przy rozwalonym krzyżaku występują wibracje przy większych prędkościach, które z czasem nasilają się i występują przy coraz mniejszych prędkościach. Najlepiej wejdź pod auto i i spróbuj poruszać wałem napędowym w górę i dół lub prawo lewo jeśli będzie luz to wiadomo, że krzyżak do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seeslav Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Dokładnie tak jak Damian opisał. Jestem świeżo po wymianie tylnego. Najpierw delikatne drgania wyczuwalne w kierownicy, potem całego auta, z dnia na dzień coraz większe wibracje i przy coraz niższych prędkościach. Wibracje nasilone przy dodawaniu gazu. A charakterystyczne stłumione "d*p" owszem tak , lecz raczej sporadycznie, ale jak najbardziej występuje jako jeden z objawów. Mechanior przez telefon po opisie objawów od razu zdiagnozował prawidłowo. Po oględzinach okazało się, że wytłuczony jest tylny, u Ciebie pewnie też, bo przodem jednak dużo rzadziej napędzamy autka (są oczywiście dwa tylny ciut droższy). Ale i tak koszt jest niewielki więc przy- charakterystycznym stłumionym "d*p"- chyba i tak warto go zmienić. Pzdr przykład http://allegro.pl/krzyzak-walu-nissan-pathfinder-navara-i6424253689.html a przedni 37,10 P.S. Przypomniałem sobie, że jednak- charakterystyczne stłumione "d*p"- wystąpiło jako pierwsze przed wibracjami ale wtedy jeszcze nie wiedziałem co to może być, i występowało do usunięcia usterki, lecz tak jak pisałem wcześniej było sporadyczne. Edytowane 9 Września 2016 przez seeslav Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Sprawdzilem krzyzaki,zero luzu,jak by byly zuzyte to by mialy inny dziwiek .obstawiam poduszki silnika albo juz sam niewiem,ktos mowil o dwumasie ,w zeszlym roku wymienilem komplet ,wszystkie tuleje na wahaczach przod i tyl,sworznie tez wszystkie nowe jedynie przednie gorne zostawilem bo przy wymianie tuleji z przodu sprawdzilem i sa dobre chyba ze tak jak opisywal kolega kris mocowanie gornego sworznia.Przy szukaniu problemu okazalo sie ze mam jeszcze drozek kierowniczy do wymianny ma spore luzy,wumienie go chyba dzis i zobaczymy czy cos sie zmienilo w co watpie. Sytuacja opanowana,ten dzwiek byl tez slyszalny ze zmiany biegu 1go na wsteczny.Nie dawno wymienialem dwie tuleje tylnego mostu,musialem go zdemontowac aby wynienic te tuleje.Montaz banalnie prosty ,jedynie co zauwazylem to przy moscie po bokach sa takie uszy mocujace i po skerceniu byla mala szparka ,wydaje mi sie ze ze most byl za luzny i w skutek naprezen taki byl odglos,podnioslem sam most lewarkiem ale szpaka nadal jest ,podlozylem podkladki skrecilem i ciszaaaaaa przy okazji wymienilem drazek kierowniczy ale jak juz pisalem watpie zeby to mialo miec cos wspolnego. Edytowane 11 Września 2016 przez Coyote024 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 hehe a mówiłem Ci o tych "uszach" z dyfra! u mnie tez lekko robi takie głuche "d*p" przy ruszaniu dyfrem szarpie w dół wtedy sie opiera na gumie i podkladce ale cofając podnosi go w gorę i te uszy walą w belkę.... niestety czeka nas wymiana poduszek przednich tylnego dyfra, plus jakies dodatkowe podkładki gumowe. Najlepiej jakby nam taką dwuczęściową tuleję dorobili w olkuszu coś ala przednie dolne w wahaczu. Wtedy mielibyś spokoj na lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam jestem po wymianie krzyzakow walu tylnego objawy jak wyzej koledzy opisywali dokladnie jak w moim aucie , co do tego tylnego mostu u mnie tez jest taka niewielka szczelina ale nie mam zadnych stukow czy odglosow z tamtej czesci auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Coyote024 pytanko a te podkładki dawałeś tylko po jednej storonie od góry czy od dołu i czy trzeba ściągać albo opuszczac dyfer czy wystarczy tylko odkręcić i dorzucić podkladke pod srube? Jestem po wymianie ale wali dalej. Normalnie człowieka szlag trafia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Normalnie od dołu, most już był założony i możesz śmiało śrubę wyciągnąć i dac kilka podkładek.na twoim miejscu sprawdxilbym te tuleje tylnego mocowania , kupiłem na allegro od jakiegoś gościa z Legnicy marki febi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Wszystko już po wymianie tuleje wszystkie 4 yato (szalu nie ma ) ale nissan za te 4tuleje krzyczał 1200 zl na warsztacie wymienili wszystkie wał zregenerowali krzyrzak wymienili przez 2miechy bylo cicho i milo az tu nagle d*p... Zaczęło sie myślałem ze poducha skrzyni albo silnika ale sa ok. Później umarly pisaty i jakoś nie miałem weny z tym walczyć i zabrałem sie za piasty bo to banał. A podkładki dawać pod obie śruby czy styknie tylko pod jedną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Tony napisz czy rozwiązałeś problem. W mojej ocenie przyczyna leży po stronie tandetnych zamienników, które wytrzymują właśnie wspomniane przez ciebie 2 miesiące. Na marginesie gdyby ktoś miał stare tuleje z uszu mostu to chętnie przygarnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Zamienniki padają. Ale odziwo te w uszach sie trzymają. Poziome kupowałem w ASO. No i problem pukania występuje tez przy odksztalconych podkladkach od uszu dyfra warto podprostowac. Ja niestety musze to sobie sam zrobić bo mechanik chyba byl na kacu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 moze ktos polecić mechanika w warszawie do wymiany krzyżaka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 13 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 To jest podstawowa sprawa i każdy to ogarnie, możesz zrobić sam - na you tube jest sporo filmików, możesz skorzystać z np. Cybul Radical Solutions - trochę kreatywności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 chciałem wymienić samemu, ale bez podnośnika to mało wygodne, śruby którymi przykręcony jest wał dość mocno trzymają i nie chciałem się z nimi siłować nie mogąc nawet reki wyprostować. kilka warsztatów w których byłem szczerze odradzało swoje usługi twierdząc, ze oni się na krzyżakach nie znają i lepiej poszukać kogoś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 14 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 Zauważyłem, że ostatnio mechanicy potrafią tylko kasę liczyć i narzekać jak to będzie ciężko zrobić, a do wymiany krzyżaków kosmicznej wiedzy nie potrzeba. Może poszukaj warsztatu, który wynajmuje stanowiska warsztatowe na godziny i sam ogarnij temat. Mi wymiana krzyżaka na wale zajęła jakieś 2 godziny bez specjalistycznych narzędzi i lewarkiem słupkowym zamiast prasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) chciałem wymienić samemu, ale bez podnośnika to mało wygodne, śruby którymi przykręcony jest wał dość mocno trzymają i nie chciałem się z nimi siłować nie mogąc nawet reki wyprostować.Rzeczywiście śruby wału dobrze trzymają, pomocny jest długi klucz oczkowy 17/19 - około 40 cm (ok. 45 zł) i dasz radę od spodu Warto zakupić też klej zabezpieczający gwint przed odkręceniem Edytowane 25 Lipca 2017 przez skerim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapek Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 (edytowane) U mnie dziwny dzwięk, nasilający się wraz z obrotami. Przedni krzyżak od strony reduktora zatarty. Właśnie zamówiłem i dziś złożę ale na wyjściu reduktora jest wyczuwalny luz - też tak macie??? Nie jakiś wielki ale jest... Olej w reduktorze sprawdziłem i uzupełniłem brak - opiłków nie miał. Ten dźwięk to wg mnie pompa ABS, ale po kolej. Krzyżak wymieniłem (Intercars 35zł) i wydaje się że jest ciszej, ale to może być placebo po wymianie. Idąc dalej, wykryłem że jest zapieczony sworzeń zacisku (pływający) w kole prawym - bez gazów się nie obeszło... Niestety zabrakło czasu na przegląd i czyszczenie lewego zacisku - jutro ogarnę i napiszę co z tym zagadkowym dźwiękiem. Przy nierównomiernym oporze, pompa ma prawo wariować. Tym bardziej że zaobserwowałem, duży pobór prądu (przygasające oświetlenie kabiny) w momencie, gdy pojawia się dźwięk. Edytowane 2 Sierpnia 2017 przez klapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 więc tak, krzyzak nie jest ori, jak widać ma on miejsce na kalamitke a kto nie smaruje ten nie jedzie! krzyzaki z kalamitką MUSZĄ być okresowo smarowane , to nie są ori samosmarujące krzyzaki. Po drugie, Path kilkudziesięcio letni wymaga dosyć czesto uzycia palnika gazowego bądz "indukcyjnego" wszystko w podwoziu jest składane na sucho więc się nie dziwcie ze nie da się odkręcic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapek Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Path'a mam tydzień i pewnie pół roku mi zajmie, żeby doprowadzić go do perfekcji. Kalamitka w tym konkretnym krzyżaku, nie miała prawa żyć, została ścięta w czasie pracy - pozostała niewielka jej część wewnątrz przegubu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 (edytowane) ... ale na wyjściu reduktora jest wyczuwalny luz - też tak macie??? Nie jakiś wielki ale jest. U mnie na wyjściu z reduktora również jest wyczuwalny luz (zarówno na przód jak i tył) Edytowane 13 Sierpnia 2017 przez skerim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Ten lekki luz może być u siebie mam podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulus Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 nie chcąc zakładać nowego tematu spytam tutaj..... jakie są wymiary krzyżaków przedniego i tylnego wału podły mi po jednym przód i tył i chcę zmienić wszystkie 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Wejdź pod auto i zmierz suwmiarką bo były różne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulus Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 sprawdziłem przód 27x75 tył miał być 27x92 a okazało się że jest jest 27x82 czyli w rozpisce z terrano i xj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zgadza się 75 przód i 82 tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.