Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Krzyzak wału napedowego


Coyote024
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jakie objawy są przy luzach na krzyzakach? Wydaje mi się że mam luz , otóż jadąc wolniej ale na wyższych obrotach na 1 lub 2 biegu i momentalnie puszczę nogę z gazu jest taki stlumionyn jednorazowy "d*p"! Jeśli to rzeczywiście krzyzak to jak mogę sprawdzić fizycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stuknięcie może występować ale zazwyczaj przy rozwalonym krzyżaku występują wibracje przy większych prędkościach, które z czasem nasilają się i występują przy coraz mniejszych prędkościach. Najlepiej wejdź pod auto i i spróbuj poruszać wałem napędowym w górę i dół lub prawo lewo jeśli będzie luz to wiadomo, że krzyżak do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Damian opisał. Jestem świeżo po wymianie tylnego. Najpierw delikatne drgania wyczuwalne w kierownicy, potem całego auta, z dnia na dzień coraz większe wibracje i przy coraz niższych prędkościach. Wibracje nasilone przy dodawaniu gazu. A charakterystyczne stłumione "d*p" owszem tak , lecz raczej sporadycznie, ale jak najbardziej występuje jako jeden z objawów. Mechanior przez telefon po opisie objawów od razu zdiagnozował prawidłowo. Po oględzinach okazało się, że wytłuczony jest tylny, u Ciebie pewnie też, bo przodem jednak dużo rzadziej napędzamy autka (są oczywiście dwa tylny ciut droższy). Ale i tak koszt jest niewielki więc przy- charakterystycznym stłumionym "d*p"- chyba i tak warto go zmienić.

Pzdr

przykład  http://allegro.pl/krzyzak-walu-nissan-pathfinder-navara-i6424253689.html

a przedni 37,10

P.S.  Przypomniałem sobie, że jednak- charakterystyczne stłumione "d*p"- wystąpiło jako pierwsze przed wibracjami ale wtedy jeszcze nie wiedziałem co to może być, i występowało do usunięcia usterki, lecz tak jak pisałem wcześniej było sporadyczne.

Edytowane przez seeslav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem krzyzaki,zero luzu,jak by byly zuzyte to by mialy inny dziwiek .obstawiam poduszki silnika albo juz sam niewiem,ktos mowil o dwumasie ,w zeszlym roku wymienilem komplet ,wszystkie tuleje na wahaczach przod i tyl,sworznie tez wszystkie nowe jedynie przednie gorne zostawilem bo przy wymianie tuleji z przodu sprawdzilem i sa dobre chyba ze tak jak opisywal kolega kris mocowanie gornego sworznia.Przy szukaniu problemu okazalo sie ze mam jeszcze drozek kierowniczy do wymianny ma spore luzy,wumienie go chyba dzis i zobaczymy czy cos  sie zmienilo w co watpie.


Sytuacja opanowana,ten dzwiek byl tez slyszalny ze zmiany biegu 1go na wsteczny.Nie dawno wymienialem dwie tuleje tylnego mostu,musialem go zdemontowac aby wynienic te tuleje.Montaz banalnie prosty ,jedynie co zauwazylem to przy moscie po bokach sa takie uszy mocujace i po skerceniu byla mala szparka ,wydaje mi sie ze ze most byl za luzny  i w skutek naprezen taki byl odglos,podnioslem sam most lewarkiem ale szpaka nadal jest ,podlozylem podkladki skrecilem i ciszaaaaaa przy okazji wymienilem drazek kierowniczy ale jak juz pisalem watpie zeby to mialo miec cos wspolnego.

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe a mówiłem Ci o tych "uszach" z dyfra! u mnie tez lekko robi takie głuche  "d*p" przy ruszaniu dyfrem szarpie w dół wtedy sie opiera na gumie i podkladce ale cofając podnosi go w gorę i te uszy walą w belkę....

niestety czeka nas wymiana poduszek przednich tylnego dyfra, plus jakies dodatkowe podkładki gumowe. Najlepiej jakby nam taką dwuczęściową tuleję dorobili w olkuszu coś ala przednie dolne w wahaczu.

Wtedy mielibyś spokoj na lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam jestem po wymianie krzyzakow walu tylnego objawy jak wyzej koledzy opisywali dokladnie jak w moim aucie , co do tego tylnego mostu u mnie tez jest taka niewielka szczelina ale nie mam zadnych stukow czy odglosow z tamtej czesci auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Coyote024 pytanko a te podkładki dawałeś tylko po jednej storonie od góry czy od dołu i czy trzeba ściągać albo opuszczac dyfer czy wystarczy tylko odkręcić i dorzucić podkladke pod srube? Jestem po wymianie ale wali dalej. Normalnie człowieka szlag trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie od dołu, most już był założony i możesz śmiało śrubę wyciągnąć i dac kilka podkładek.na twoim miejscu sprawdxilbym te tuleje tylnego mocowania , kupiłem na allegro od jakiegoś gościa z Legnicy marki febi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już po wymianie tuleje wszystkie 4 yato (szalu nie ma ) ale nissan za te 4tuleje krzyczał 1200 zl na warsztacie wymienili wszystkie wał zregenerowali krzyrzak wymienili przez 2miechy bylo cicho i milo az tu nagle d*p... Zaczęło sie myślałem ze poducha skrzyni albo silnika ale sa ok. Później umarly pisaty i jakoś nie miałem weny z tym walczyć i zabrałem sie za piasty bo to banał. A podkładki dawać pod obie śruby czy styknie tylko pod jedną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tony napisz czy rozwiązałeś problem. W mojej ocenie przyczyna leży po stronie tandetnych zamienników, które wytrzymują właśnie wspomniane przez ciebie 2 miesiące.

Na marginesie gdyby ktoś miał stare tuleje z uszu mostu to chętnie przygarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki padają. Ale odziwo te w uszach sie trzymają. Poziome kupowałem w ASO. No i problem pukania występuje tez przy odksztalconych podkladkach od uszu dyfra warto podprostowac. Ja niestety musze to sobie sam zrobić bo mechanik chyba byl na kacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To jest podstawowa sprawa i każdy to ogarnie, możesz zrobić sam - na you tube jest sporo filmików, możesz skorzystać z np. Cybul Radical Solutions - trochę kreatywności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem wymienić samemu, ale bez podnośnika to mało wygodne, śruby którymi przykręcony jest wał dość mocno trzymają i nie chciałem się z nimi siłować nie mogąc nawet reki wyprostować. kilka warsztatów w których byłem szczerze odradzało swoje usługi twierdząc, ze oni się na krzyżakach nie znają i lepiej poszukać kogoś innego :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że ostatnio mechanicy potrafią tylko kasę liczyć i narzekać jak to będzie ciężko zrobić, a do wymiany krzyżaków kosmicznej wiedzy nie potrzeba. Może poszukaj warsztatu, który wynajmuje stanowiska warsztatowe na godziny i sam ogarnij temat. Mi wymiana krzyżaka na wale zajęła jakieś 2 godziny bez specjalistycznych narzędzi i lewarkiem słupkowym zamiast prasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chciałem wymienić samemu, ale bez podnośnika to mało wygodne, śruby którymi przykręcony jest wał dość mocno trzymają i nie chciałem się z nimi siłować nie mogąc nawet reki wyprostować.

Rzeczywiście śruby wału dobrze trzymają, pomocny jest długi klucz oczkowy 17/19 - około 40 cm (ok. 45 zł) i dasz radę od spodu :)

Warto zakupić też klej zabezpieczający gwint przed odkręceniem

Edytowane przez skerim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie dziwny dzwięk, nasilający się wraz z obrotami.

Przedni krzyżak od strony reduktora zatarty. Właśnie zamówiłem i dziś złożę ale na wyjściu reduktora jest wyczuwalny luz - też tak macie???

Nie jakiś wielki ale jest...

Olej w reduktorze sprawdziłem i uzupełniłem brak - opiłków nie miał.

 

27df4e90b948.jpg


Ten dźwięk to wg mnie pompa ABS, ale po kolej.

Krzyżak wymieniłem (Intercars 35zł) i wydaje się że jest ciszej, ale to może być placebo po wymianie.

Idąc dalej, wykryłem że jest zapieczony sworzeń zacisku (pływający) w kole prawym - bez gazów się nie obeszło...

Niestety zabrakło czasu na przegląd i czyszczenie lewego zacisku - jutro ogarnę i napiszę co z tym zagadkowym dźwiękiem.

Przy nierównomiernym oporze, pompa ma prawo wariować. Tym bardziej że zaobserwowałem, duży pobór prądu (przygasające oświetlenie kabiny) w momencie, gdy pojawia się dźwięk.

Edytowane przez klapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak, krzyzak nie jest ori, jak widać ma on miejsce na kalamitke a kto nie smaruje ten nie jedzie!

krzyzaki z kalamitką MUSZĄ być okresowo smarowane , to nie są ori samosmarujące krzyzaki.

Po drugie, Path kilkudziesięcio letni wymaga dosyć czesto uzycia palnika gazowego bądz "indukcyjnego" wszystko w podwoziu jest składane na sucho więc się nie dziwcie ze nie da się odkręcic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Path'a mam tydzień i pewnie pół roku mi zajmie, żeby doprowadzić go do perfekcji.

Kalamitka w tym konkretnym krzyżaku, nie miała prawa żyć, została ścięta w czasie pracy - pozostała niewielka jej część wewnątrz przegubu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

... ale na wyjściu reduktora jest wyczuwalny luz - też tak macie???

Nie jakiś wielki ale jest.

U mnie na wyjściu z reduktora również jest wyczuwalny luz (zarówno na przód jak i tył) Edytowane przez skerim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcąc zakładać nowego tematu spytam tutaj.....

jakie są wymiary krzyżaków przedniego i tylnego wału

podły mi po jednym przód i tył i chcę zmienić wszystkie 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem 

przód 27x75

tył miał być 27x92 a okazało się że jest jest 27x82 czyli w rozpisce z terrano i xj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...