Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zima idze


polonus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, tak. Temperarura we wrześniu zpadła do 28oC, nie da się ukryć, że zima nadchodzi. Jako, że Pulsar stoi na felgach aluminiowych (16" więc brzydkie), zastanawiam się nad zakupem felg stalowych i opon zimowych.

 

Jeśli chodzi o felgi to wybór duży, od używanych za 300 do nowych za 500 zł. W sumie stalówki przeżyłbym nawet używane. Opony to wiadomo, co kto lubi.

 

Kończąc wstęp, przechodze do pytań.

 

Czy jak kupię stalówki i do nich oddzielne czujniki, to drugi komplet da się zaprogramować w komputerze auta?

Czy jak nie kupię czujników to bardzo będą mnie komunikaty atakować? Słyszałem też, że auto bez czujników nie będzie mieć homologacji w sumie, więc ubezpieczyciel może pofikiwać ;)

Pytanie ogólne, czy czujniki można przeprogramować/przerobić żeby nowe udawały stare, tj. żeby noay czujnik i stary nadawały to samo?

Z uwagi na poroniony cennik opon planuję kupić zimówki 1cm szersze a 5% niższe. Co prawda dalej jest to rozmiar homologowany do PulStara, ale ma ktoś doświadczenia, będzie lepiej/gorzej/inaczej?

Czy zmiana felg ze stopowych na stalowe powoduje konieczność wymiany nakrętek?

Aaa i jakie ładne kołpaki kupić? :D

 

Z góry dziękuję za rozliczne wypowiedzi :)

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma problemu z programowaniem. Kupowałem QQ w lipcu i mi w salonie mówili, że do zimowych są czujniki za 204 zł sztuka wraz z montażem u nich. Więc pewnie i programowaniem.

Sprzedający uprzedzał, że będzie się paliła lampka kontrolna sygnalizująca problem ale szczegółów nie znam.

Konieczność wymiany nakrętek raczej obowiązkowa, lepiej też bez kołpaków. Gorsza estetyka, ale w zimowych warunkach felga stalowa z kołpakami bardziej jest narażona na zniszczenia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem na oponeo zimowki felgi i czujniki. Zmontowali mi to wszystko w serwisie nissana i zaprogramowali czujniki .Felgi standardowe mam 17 kupiłem 16 większej różnicy nie odczuwam .

Edytowane przez hubert406
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz takie czujniki jak masz oryginalne to problemu nie ma jeśli zamiennik bo tego jest już sporo to są takie które się kopiują mają je zakłady wulkanizujące koszt ok.200zł szt  ale jest sporo takich gdzie trzeba zamontować dodatkowy moduł .Co do kontrolki to będzie świecić cały czas da się żyć  sąsiad w clio nakleił naklejkę bo go raziła wieczorem  co do ubezpieczenia to tylko pogłoski to według mnie nie ma wpływu na bezpieczeństwo  auta przed 2014 tego nie mają( większość) i żyją to tak jak z płynem do spryskiwacza nie ma dolewasz  a teraz kontrolka ci mruga i sygnał dobre dla leniwych Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zadnym pozorem nie kupuj opon niższych, bo zimówka i tak jest bardziej miekka i mocniej sie ugina - nie podjedziesz pod najmniejszy kraweznik

Nie niższe, tylko zamiast 195/60 kupię 205/55. Wszystko zgodnie z homologacją :)

No dobra może nieco niższe, ale na oponie jest spora różnica w cenie ;)

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z czujnikami nie będzie tak jak w Qashqaiu II (w końcu to w wielu aspektach (elektronicznych) bliźniacze konstrukcje), że czujników nie trzeba programować? Rozwiązane jest to w ten sposób, że odbiornik sygnału czujnika jest w każdym nadkolu o małym zasięgu i zczytuje tylko z danego koła. W QQ programowanie czujników odpada - choć czasami może się coś pochrzniać i wtedy awaryjnie wizyta w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z czujnikami nie będzie tak jak w Qashqaiu II (w końcu to w wielu aspektach (elektronicznych) bliźniacze konstrukcje), że czujników nie trzeba programować? Rozwiązane jest to w ten sposób, że odbiornik sygnału czujnika jest w każdym nadkolu o małym zasięgu i zczytuje tylko z danego koła. W QQ programowanie czujników odpada - choć czasami może się coś pochrzniać i wtedy awaryjnie wizyta w ASO.

O to cenna informacja co piszesz :) super by było, gdyby tak samo było w Pulsarze :) Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Epilog. Dziś założyłem zimówki. Trochę wcześniej, ale już miałem dość graciarni.

 

Dla ciekawskich, opony wziąłem jednak szersze i tańsze :D, 205/55r16. Do tego dokupiłem w niezłej cenie felgi stalowe, made in PRC, ale mój gumiarz powiedział, że całkiem niezłe i czujniki od Renaulta :D

 

Auto oczywiście nie wyświetlalo informacji o ciśnieniu, ale przejechałem z 5km. Kliknąłem jakąs kalibrację w menu i zadziałało po następnych kilometrach.

 

Acha dokupiłem jeszcze nakrętki przelotowe. Na koniec dodam, że o braku konieczniści programowania czujników możemy się dowiedzieć z naszego forum lub... z insrukcji obsługi :D

 

Koszty, felga 120, czujnik 100.

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła cena czujników nowe ? ja też już zmieniłem koła na zimę od ręki bez kolejek a to już czas na zmianę temp.poniżej 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła cena czujników nowe ? ja też już zmieniłem koła na zimę od ręki bez kolejek a to już czas na zmianę temp.poniżej 10

Nowe, w woreczku. Tylko oczywiście brak śladów znaczka Nissan. Wszędzie Renault, ale co zrobić. Jakby co miejsce akcji Warszawa.

 

A temp. rzeczywiście już taka, że spokojnie można jeździć na zimówkach, nawet przy 140km/h ciche są, no ale dziś lało, poza tym opony nowe to pewnie jeszcze trochę cichsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że nie boisz się zakładać niehomologowanego rozmiaru. Rzeczoznawca przy każdej kolizji sprawdza takie rzeczy.

Widziałes wyciąg ze świadectwa homologacji? Zajrzyj, to akurat homologowany rozmiar :) Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan nie sprzedaje Pulsar'a z takim rozmiarem opon stąd takie moje wnioski.

Na drugiej stronie świadectwa homologacji masz wypisane rozmiary komplementarne: 205/55r16, 215/50r17. Na pierwszej 195/60r16. W insrukcji obsługi jest też o tym napisane.

 

Jeszcze nie widziałem auta, do którego homologacja byłaby tylko na jeden rozmiar opon ;)

Stider jakie są rozmiary opon na nalepce w Pulsarze? ??

Nie osłabiaj mnie, nalepka na aucie to rzeczywiście wyznacznik czegokolwiek? :D Poza ciśnieniem, bo w instrukcji nie ma :D

Eeeee tam tylko z AC nie wypłacą :D

Z OC to i tak nie mi wypłacają :D

 

Ps. A propos to wg świadectwa homologacji nośność opony to 83, tymczasem na aucie jest założona opona XL z nośnościa 93, więc już sam Nissan łamie przepisy. Niepotrzebnie się koledzy lękacie. Zaraz idę założyć dekle, też niehomologowane :D, to zobaczę co tam powypisywali na naklejce :)

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej stronie świadectwa homologacji masz wypisane rozmiary komplementarne: 205/60r16, 215/50r17. Na pierwszej 195/65r16. W insrukcji obsługi jest też o tym napisane.

(Jeśli nie ma w homologacji 205/55/16 to jak dojdzie do kolizji wypadku z twojej winy to ubezpieczyciel pierwsze co TERAZ to sprawdza właśnie opony i rozmiary dlatego jesteśmy uczuleni na rozmiary homologowane przez producenta pojazdu ,jeśli tego rozmiaru nie znajdzie ubezpieczyciel to nie wypłacą ci nic z AC !)

 

Jeszcze nie widziałem auta, do którego homologacja byłaby tylko na jeden rozmiar opon ;)

(Ja też nie widziałem dlatego pytam co jest w dokumentach i na nalepce na słupku czy gdzie tam te pakusy nakleiły nalepkę )

 

Nie osłabiaj mnie, nalepka na aucie to rzeczywiście wyznacznik czegokolwiek? :D Poza ciśnieniem, bo w instrukcji nie ma :D

 

(Tak się składa że na nalepkach są ciśnienia zalecane i rozmiary opon zamiennych zgodnych z producentem samochodu )

 

Z OC to i tak nie mi wypłacają :D

(Ja nie napisałem OC !!-napisałem że nie wypłacą z AC jeśli rozmiar opon jest nie przewidziany przez producenta tego samochodu )  :D 

 

Ps. A propos to wg świadectwa homologacji nośność opony to 83, tymczasem na aucie jest założona opona XL z nośnościa 93, więc już sam Nissan łamie przepisy. Niepotrzebnie się koledzy lękacie. Zaraz idę założyć dekle, też niehomologowane :D, to zobaczę co tam powypisywali na naklejce :)

 

(Nissan nie złamał nośności a wręcz ją podbił bo dał oponę wzmacnianą XL !!

Nie można schodzić poniżej prędkości max i nośności ! jeśli zejdziesz z parametrami nie tylko z rozmiarem opony to tak samo ubezpieczyciel nie wypłaci z polisy AC)  :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na drugiej stronie świadectwa homologacji masz wypisane rozmiary komplementarne: 205/60r16, 215/50r17. Na pierwszej 195/65r16. W insrukcji obsługi jest też o tym napisane.

(Jeśli nie ma w homologacji 205/55/16 to jak dojdzie do kolizji wypadku z twojej winy to ubezpieczyciel pierwsze co TERAZ to sprawdza właśnie opony i rozmiary dlatego jesteśmy uczuleni na rozmiary homologowane przez producenta pojazdu ,jeśli tego rozmiaru nie znajdzie ubezpieczyciel to nie wypłacą ci nic z AC !)

 

Jeszcze nie widziałem auta, do którego homologacja byłaby tylko na jeden rozmiar opon ;)

(Ja też nie widziałem dlatego pytam co jest w dokumentach i na nalepce na słupku czy gdzie tam te pakusy nakleiły nalepkę )

 

Nie osłabiaj mnie, nalepka na aucie to rzeczywiście wyznacznik czegokolwiek? :D Poza ciśnieniem, bo w instrukcji nie ma :D

 

(Tak się składa że na nalepkach są ciśnienia zalecane i rozmiary opon zamiennych zgodnych z producentem samochodu )

 

Z OC to i tak nie mi wypłacają :D

(Ja nie napisałem OC !!-napisałem że nie wypłacą z AC jeśli rozmiar opon jest nie przewidziany przez producenta tego samochodu ) :D

 

Ps. A propos to wg świadectwa homologacji nośność opony to 83, tymczasem na aucie jest założona opona XL z nośnościa 93, więc już sam Nissan łamie przepisy. Niepotrzebnie się koledzy lękacie. Zaraz idę założyć dekle, też niehomologowane :D, to zobaczę co tam powypisywali na naklejce :)

 

(Nissan nie złamał nośności a wręcz ją podbił bo dał oponę wzmacnianą XL !!

Nie można schodzić poniżej prędkości max i nośności ! jeśli zejdziesz z parametrami nie tylko z rozmiarem opony to tak samo ubezpieczyciel nie wypłaci z polisy AC) :D

Na naklejce tego rozmiaru nie ma, więc 2:1 dla mnie :D, ale jak mówiłem co mnie naklejka. Ważny jest dla mnie wyciąg ze świadectwa homologacji a tam ten rozmiar jest. Z podpisami jakichś panów z Renault-Nissan i stempelkiem urzędu z moim numerem rejestracyjnym :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę rozpętywać burzy, ale z ciekawości zajrzałem zarówno do świadectwa homologacji jak i instrukcji, bo także mi się wydawało, że dla szerokości opony 205 i felgi 16  cali profil 60 nie moze być homologowany z prostego powodu - nie zachowana była by  całkowita wielkość koła, tzn całe koło było by większe. Wg wszystkiego co udostępnił producent w przypadku mojego pulsara (instrukcja, homologacja, naklejka)  wychodzi, że w przypadku felgi 16cali i szerokości opony 205 homologowanym profilem jest 55. 

Dla rozmiaru 195 i felgi 16 także w tym co mam nie jest przewidziany prof 65 tylko 60.

 

post-96244-0-45093200-1477226271_thumb.jpg

 

post-96244-0-94903700-1477226293_thumb.jpg

 

Mozliwe aby ten sam model auta był różnie homologowany  pod kątem rozmiarów kół?

Temat bardzo ciekawy, bo w ubiegłym roku także wybierałem opony zimowe i w samym ASO narzucili, że w przypadku felgi 16" powinny to być 195/60 lub 205/55 - a temat dość mocno drążyłem właśnie przez większe koszty ze względu na mało popularny rozmiar.

 

Pzdr.

Edytowane przez equinoxe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę rozpętywać burzy, ale z ciekawości zajrzałem zarówno do świadectwa homologacji jak i instrukcji, bo także mi się wydawało, że dla szerokości opony 205 i felgi 16 cali profil 60 nie moze być homologowany z prostego powodu - nie zachowana była by całkowita wielkość koła, tzn całe koło było by większe. Wg wszystkiego co udostępnił producent w przypadku mojego pulsara (instrukcja, homologacja, naklejka) wychodzi, że w przypadku felgi 16cali i szerokości opony 205 homologowanym profilem jest 55.

Dla rozmiaru 195 i felgi 16 także w tym co mam nie jest przewidziany prof 65 tylko 60.

 

IMAG2688.jpg

 

IMAG2687.jpg

 

Mozliwe aby ten sam model auta był różnie homologowany pod kątem rozmiarów kół?

Temat bardzo ciekawy, bo w ubiegłym roku także wybierałem opony zimowe i w samym ASO narzucili, że w przypadku felgi 16" powinny to być 195/60 lub 205/55 - a temat dość mocno drążyłem właśnie przez większe koszty ze względu na mało popularny rozmiar.

 

Pzdr.

Aż spojrzałem co napisałem i jednak napisałem, że 205/55r16? Więc co Cię tak dziwi? :) Letnie miałem 195/60r16 - badziewne Conti EcoContact 5. Syf, ale ja mam uczulenie na Continentala, więc nie przywiązujcie wagi do mojej opinii. Co ciekawe do 17" felg Nissan dawal już SportContact, czyli nieźle.

 

A poprzednio w homologacji Fiata miałem chyba z 4-5 rozmiarów kół ;)

 

Edit. A już widzę, gdzie się walnąłem w kolejnym poście, już poprawiam. Tak jak napisałem wcześniej kupilem 205/55r16. Oczywiście mam w św. homologacji tak jak Ty :) niemniej cała dyskusja zaczęła się, że 205/55r16 jest niehomologowane do Pulsara.

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli ktoś jeszcze szuka zimówek i nie wie co kupić, polecam nokiany: ciche, fajnie się trzymają drogi i w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...