polonus Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Tak, tak. Temperarura we wrześniu zpadła do 28oC, nie da się ukryć, że zima nadchodzi. Jako, że Pulsar stoi na felgach aluminiowych (16" więc brzydkie), zastanawiam się nad zakupem felg stalowych i opon zimowych. Jeśli chodzi o felgi to wybór duży, od używanych za 300 do nowych za 500 zł. W sumie stalówki przeżyłbym nawet używane. Opony to wiadomo, co kto lubi. Kończąc wstęp, przechodze do pytań. Czy jak kupię stalówki i do nich oddzielne czujniki, to drugi komplet da się zaprogramować w komputerze auta? Czy jak nie kupię czujników to bardzo będą mnie komunikaty atakować? Słyszałem też, że auto bez czujników nie będzie mieć homologacji w sumie, więc ubezpieczyciel może pofikiwać Pytanie ogólne, czy czujniki można przeprogramować/przerobić żeby nowe udawały stare, tj. żeby noay czujnik i stary nadawały to samo? Z uwagi na poroniony cennik opon planuję kupić zimówki 1cm szersze a 5% niższe. Co prawda dalej jest to rozmiar homologowany do PulStara, ale ma ktoś doświadczenia, będzie lepiej/gorzej/inaczej? Czy zmiana felg ze stopowych na stalowe powoduje konieczność wymiany nakrętek? Aaa i jakie ładne kołpaki kupić? Z góry dziękuję za rozliczne wypowiedzi Edytowane 9 Września 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadm Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Myślę, że nie ma problemu z programowaniem. Kupowałem QQ w lipcu i mi w salonie mówili, że do zimowych są czujniki za 204 zł sztuka wraz z montażem u nich. Więc pewnie i programowaniem. Sprzedający uprzedzał, że będzie się paliła lampka kontrolna sygnalizująca problem ale szczegółów nie znam. Konieczność wymiany nakrętek raczej obowiązkowa, lepiej też bez kołpaków. Gorsza estetyka, ale w zimowych warunkach felga stalowa z kołpakami bardziej jest narażona na zniszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert406 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Ja kupiłem na oponeo zimowki felgi i czujniki. Zmontowali mi to wszystko w serwisie nissana i zaprogramowali czujniki .Felgi standardowe mam 17 kupiłem 16 większej różnicy nie odczuwam . Edytowane 9 Września 2016 przez hubert406 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Jeśli kupisz takie czujniki jak masz oryginalne to problemu nie ma jeśli zamiennik bo tego jest już sporo to są takie które się kopiują mają je zakłady wulkanizujące koszt ok.200zł szt ale jest sporo takich gdzie trzeba zamontować dodatkowy moduł .Co do kontrolki to będzie świecić cały czas da się żyć sąsiad w clio nakleił naklejkę bo go raziła wieczorem co do ubezpieczenia to tylko pogłoski to według mnie nie ma wpływu na bezpieczeństwo auta przed 2014 tego nie mają( większość) i żyją to tak jak z płynem do spryskiwacza nie ma dolewasz a teraz kontrolka ci mruga i sygnał dobre dla leniwych Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert406 Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 A gdzie napisane pod żadnym pozorem ? Ja kupiłem i pod każdy krawężnik podjeżdżam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Pod zadnym pozorem nie kupuj opon niższych, bo zimówka i tak jest bardziej miekka i mocniej sie ugina - nie podjedziesz pod najmniejszy kraweznikNie niższe, tylko zamiast 195/60 kupię 205/55. Wszystko zgodnie z homologacją No dobra może nieco niższe, ale na oponie jest spora różnica w cenie Edytowane 11 Września 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 A czy z czujnikami nie będzie tak jak w Qashqaiu II (w końcu to w wielu aspektach (elektronicznych) bliźniacze konstrukcje), że czujników nie trzeba programować? Rozwiązane jest to w ten sposób, że odbiornik sygnału czujnika jest w każdym nadkolu o małym zasięgu i zczytuje tylko z danego koła. W QQ programowanie czujników odpada - choć czasami może się coś pochrzniać i wtedy awaryjnie wizyta w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) A czy z czujnikami nie będzie tak jak w Qashqaiu II (w końcu to w wielu aspektach (elektronicznych) bliźniacze konstrukcje), że czujników nie trzeba programować? Rozwiązane jest to w ten sposób, że odbiornik sygnału czujnika jest w każdym nadkolu o małym zasięgu i zczytuje tylko z danego koła. W QQ programowanie czujników odpada - choć czasami może się coś pochrzniać i wtedy awaryjnie wizyta w ASO.O to cenna informacja co piszesz super by było, gdyby tak samo było w Pulsarze Edytowane 11 Września 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Epilog. Dziś założyłem zimówki. Trochę wcześniej, ale już miałem dość graciarni. Dla ciekawskich, opony wziąłem jednak szersze i tańsze , 205/55r16. Do tego dokupiłem w niezłej cenie felgi stalowe, made in PRC, ale mój gumiarz powiedział, że całkiem niezłe i czujniki od Renaulta Auto oczywiście nie wyświetlalo informacji o ciśnieniu, ale przejechałem z 5km. Kliknąłem jakąs kalibrację w menu i zadziałało po następnych kilometrach. Acha dokupiłem jeszcze nakrętki przelotowe. Na koniec dodam, że o braku konieczniści programowania czujników możemy się dowiedzieć z naszego forum lub... z insrukcji obsługi Koszty, felga 120, czujnik 100. Edytowane 22 Października 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Niezła cena czujników nowe ? ja też już zmieniłem koła na zimę od ręki bez kolejek a to już czas na zmianę temp.poniżej 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Niezła cena czujników nowe ? ja też już zmieniłem koła na zimę od ręki bez kolejek a to już czas na zmianę temp.poniżej 10Nowe, w woreczku. Tylko oczywiście brak śladów znaczka Nissan. Wszędzie Renault, ale co zrobić. Jakby co miejsce akcji Warszawa. A temp. rzeczywiście już taka, że spokojnie można jeździć na zimówkach, nawet przy 140km/h ciche są, no ale dziś lało, poza tym opony nowe to pewnie jeszcze trochę cichsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Dziwię się, że nie boisz się zakładać niehomologowanego rozmiaru. Rzeczoznawca przy każdej kolizji sprawdza takie rzeczy.Widziałes wyciąg ze świadectwa homologacji? Zajrzyj, to akurat homologowany rozmiar Edytowane 22 Października 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Eeeee tam tylko z AC nie wypłacą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Stider jakie są rozmiary opon na nalepce w Pulsarze? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 (edytowane) Nissan nie sprzedaje Pulsar'a z takim rozmiarem opon stąd takie moje wnioski.Na drugiej stronie świadectwa homologacji masz wypisane rozmiary komplementarne: 205/55r16, 215/50r17. Na pierwszej 195/60r16. W insrukcji obsługi jest też o tym napisane. Jeszcze nie widziałem auta, do którego homologacja byłaby tylko na jeden rozmiar opon Stider jakie są rozmiary opon na nalepce w Pulsarze? ??Nie osłabiaj mnie, nalepka na aucie to rzeczywiście wyznacznik czegokolwiek? Poza ciśnieniem, bo w instrukcji nie ma Eeeee tam tylko z AC nie wypłacą Z OC to i tak nie mi wypłacają Ps. A propos to wg świadectwa homologacji nośność opony to 83, tymczasem na aucie jest założona opona XL z nośnościa 93, więc już sam Nissan łamie przepisy. Niepotrzebnie się koledzy lękacie. Zaraz idę założyć dekle, też niehomologowane , to zobaczę co tam powypisywali na naklejce Edytowane 23 Października 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Na drugiej stronie świadectwa homologacji masz wypisane rozmiary komplementarne: 205/60r16, 215/50r17. Na pierwszej 195/65r16. W insrukcji obsługi jest też o tym napisane. (Jeśli nie ma w homologacji 205/55/16 to jak dojdzie do kolizji wypadku z twojej winy to ubezpieczyciel pierwsze co TERAZ to sprawdza właśnie opony i rozmiary dlatego jesteśmy uczuleni na rozmiary homologowane przez producenta pojazdu ,jeśli tego rozmiaru nie znajdzie ubezpieczyciel to nie wypłacą ci nic z AC !) Jeszcze nie widziałem auta, do którego homologacja byłaby tylko na jeden rozmiar opon (Ja też nie widziałem dlatego pytam co jest w dokumentach i na nalepce na słupku czy gdzie tam te pakusy nakleiły nalepkę ) Nie osłabiaj mnie, nalepka na aucie to rzeczywiście wyznacznik czegokolwiek? Poza ciśnieniem, bo w instrukcji nie ma (Tak się składa że na nalepkach są ciśnienia zalecane i rozmiary opon zamiennych zgodnych z producentem samochodu ) Z OC to i tak nie mi wypłacają (Ja nie napisałem OC !!-napisałem że nie wypłacą z AC jeśli rozmiar opon jest nie przewidziany przez producenta tego samochodu ) Ps. A propos to wg świadectwa homologacji nośność opony to 83, tymczasem na aucie jest założona opona XL z nośnościa 93, więc już sam Nissan łamie przepisy. Niepotrzebnie się koledzy lękacie. Zaraz idę założyć dekle, też niehomologowane , to zobaczę co tam powypisywali na naklejce (Nissan nie złamał nośności a wręcz ją podbił bo dał oponę wzmacnianą XL !! Nie można schodzić poniżej prędkości max i nośności ! jeśli zejdziesz z parametrami nie tylko z rozmiarem opony to tak samo ubezpieczyciel nie wypłaci z polisy AC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Na drugiej stronie świadectwa homologacji masz wypisane rozmiary komplementarne: 205/60r16, 215/50r17. Na pierwszej 195/65r16. W insrukcji obsługi jest też o tym napisane. (Jeśli nie ma w homologacji 205/55/16 to jak dojdzie do kolizji wypadku z twojej winy to ubezpieczyciel pierwsze co TERAZ to sprawdza właśnie opony i rozmiary dlatego jesteśmy uczuleni na rozmiary homologowane przez producenta pojazdu ,jeśli tego rozmiaru nie znajdzie ubezpieczyciel to nie wypłacą ci nic z AC !) Jeszcze nie widziałem auta, do którego homologacja byłaby tylko na jeden rozmiar opon (Ja też nie widziałem dlatego pytam co jest w dokumentach i na nalepce na słupku czy gdzie tam te pakusy nakleiły nalepkę ) Nie osłabiaj mnie, nalepka na aucie to rzeczywiście wyznacznik czegokolwiek? Poza ciśnieniem, bo w instrukcji nie ma (Tak się składa że na nalepkach są ciśnienia zalecane i rozmiary opon zamiennych zgodnych z producentem samochodu ) Z OC to i tak nie mi wypłacają (Ja nie napisałem OC !!-napisałem że nie wypłacą z AC jeśli rozmiar opon jest nie przewidziany przez producenta tego samochodu ) Ps. A propos to wg świadectwa homologacji nośność opony to 83, tymczasem na aucie jest założona opona XL z nośnościa 93, więc już sam Nissan łamie przepisy. Niepotrzebnie się koledzy lękacie. Zaraz idę założyć dekle, też niehomologowane , to zobaczę co tam powypisywali na naklejce (Nissan nie złamał nośności a wręcz ją podbił bo dał oponę wzmacnianą XL !! Nie można schodzić poniżej prędkości max i nośności ! jeśli zejdziesz z parametrami nie tylko z rozmiarem opony to tak samo ubezpieczyciel nie wypłaci z polisy AC) Na naklejce tego rozmiaru nie ma, więc 2:1 dla mnie , ale jak mówiłem co mnie naklejka. Ważny jest dla mnie wyciąg ze świadectwa homologacji a tam ten rozmiar jest. Z podpisami jakichś panów z Renault-Nissan i stempelkiem urzędu z moim numerem rejestracyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Jeśli ten rozmiar jest Homologowany to z AC ci wypłacą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Jeśli ten rozmiar jest Homologowany to z AC ci wypłacą Super, idę przywalić w coś autem Żartuję, żeby nie było tfu tfu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Wal śmiało wypłacą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 (edytowane) Nie chcę rozpętywać burzy, ale z ciekawości zajrzałem zarówno do świadectwa homologacji jak i instrukcji, bo także mi się wydawało, że dla szerokości opony 205 i felgi 16 cali profil 60 nie moze być homologowany z prostego powodu - nie zachowana była by całkowita wielkość koła, tzn całe koło było by większe. Wg wszystkiego co udostępnił producent w przypadku mojego pulsara (instrukcja, homologacja, naklejka) wychodzi, że w przypadku felgi 16cali i szerokości opony 205 homologowanym profilem jest 55. Dla rozmiaru 195 i felgi 16 także w tym co mam nie jest przewidziany prof 65 tylko 60. Mozliwe aby ten sam model auta był różnie homologowany pod kątem rozmiarów kół? Temat bardzo ciekawy, bo w ubiegłym roku także wybierałem opony zimowe i w samym ASO narzucili, że w przypadku felgi 16" powinny to być 195/60 lub 205/55 - a temat dość mocno drążyłem właśnie przez większe koszty ze względu na mało popularny rozmiar. Pzdr. Edytowane 23 Października 2016 przez equinoxe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 (edytowane) Nie chcę rozpętywać burzy, ale z ciekawości zajrzałem zarówno do świadectwa homologacji jak i instrukcji, bo także mi się wydawało, że dla szerokości opony 205 i felgi 16 cali profil 60 nie moze być homologowany z prostego powodu - nie zachowana była by całkowita wielkość koła, tzn całe koło było by większe. Wg wszystkiego co udostępnił producent w przypadku mojego pulsara (instrukcja, homologacja, naklejka) wychodzi, że w przypadku felgi 16cali i szerokości opony 205 homologowanym profilem jest 55. Dla rozmiaru 195 i felgi 16 także w tym co mam nie jest przewidziany prof 65 tylko 60. IMAG2688.jpg IMAG2687.jpg Mozliwe aby ten sam model auta był różnie homologowany pod kątem rozmiarów kół? Temat bardzo ciekawy, bo w ubiegłym roku także wybierałem opony zimowe i w samym ASO narzucili, że w przypadku felgi 16" powinny to być 195/60 lub 205/55 - a temat dość mocno drążyłem właśnie przez większe koszty ze względu na mało popularny rozmiar. Pzdr. Aż spojrzałem co napisałem i jednak napisałem, że 205/55r16? Więc co Cię tak dziwi? Letnie miałem 195/60r16 - badziewne Conti EcoContact 5. Syf, ale ja mam uczulenie na Continentala, więc nie przywiązujcie wagi do mojej opinii. Co ciekawe do 17" felg Nissan dawal już SportContact, czyli nieźle. A poprzednio w homologacji Fiata miałem chyba z 4-5 rozmiarów kół Edit. A już widzę, gdzie się walnąłem w kolejnym poście, już poprawiam. Tak jak napisałem wcześniej kupilem 205/55r16. Oczywiście mam w św. homologacji tak jak Ty niemniej cała dyskusja zaczęła się, że 205/55r16 jest niehomologowane do Pulsara. Edytowane 23 Października 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Jeśli ktoś jeszcze szuka zimówek i nie wie co kupić, polecam nokiany: ciche, fajnie się trzymają drogi i w rozsądnej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.