Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 LPG - Głośna praca i spadek mocy


guzdi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

P12 2.0 2003 przy wyższych obrotach jest przymulona, do tego dochodzi głośna praca od strony dolotu powietrza w momencie jak poczuję obciążenie ( np. górka) .

Autko jest po wymianie łańcucha rozrządu, nie świeci żadna kontrolka, nie ma żadnego błędu, wyczyszczona przepustnica.

Czy możliwe jest, że to przepływomierz -  na benzynie i LPG jeździ tak samo.

Edytowane przez Sky
interpunkcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

......Czy możliwe jest, że to przepływomierz -  na benzynie i LPG jeździ tak samo.....

 

 

możliwe że to przepływka - dobrze byłoby sprawdzić (wyczyścić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Najlepiej nagraj filmik z uchylonym filtrem powietrza jak dodasz gazu (na jałowym), chodzi mi o ten dzwięk z dolotu. Także obstawiam katalizator. Masz wibracje karoserii na biegu jałowym?

Edytowane przez kolbek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głośna praca na dolocie (można np na chwilę wyjąć filtr powietrza i posłuchać) może świadczyć o wypaleniu zaworów lub gniazd po stronie ssącej w głowicy, wtedy zawory się nie domykają i może być słyszalne dudnienie


Wszystkie odmiany silnikowe Primery od 1998 roku znajduja się na liście silników wg PRINSA nie tolerujących gazu, w Primerze awarie występują przy przebiegu 100tys km

odsyłam na stronę Auto Świat

http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf


Dodam że czasem dźwięki przy uszkodzonej głowicy (gniazda lub zawory albo oba) sprawiają wrażenie że brzęczy osłona katalizatora. Pierwsze sprawdzenie jakie można wykonać to wykręcić świece i zmierzyć kompresję jeśli są różnice to odpowiedź jest jedna nie domykają się zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś szczęście, ale odpowiem tak silniki projektowane są pod paliwa ciekłe nie gazowe gdyby miało być inaczej w kolektorach byłyby fabryczne gniazda do LPG. Co więcej chyba już żaden koncern nie produkuje pojazdów z fabryczną instalacją LPG. Zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem LPG i wiem że udaje się przejechać dużo przy właściwej eksploatacji oraz zmniejszyć ryzyko awarii poprzez lubryfikację zaworów, ale w obecnych rozwiązaniach stosowanie LPG jest już mocno ryzykowne.


Spoko, to dlaczego mój silnik wytrzymał 415 kkm na lpg? :-D

I na pewno auto ma 416kkm na LPG czy to jego ogólny przebieg?

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marinero widać, że coś tam słyszałeś ale nie do końca. Lista Prinsa już dawno została obalona. Auta z tej listy z dobrze założoną i wystrojoną instalacją jeżdżą po kilkaset kkm bez awarii (przykład moja Primera - 160kkm na gazie, X-Trail T30 QR25DE znajomego - 120kkm również na lpg. Lubryfikacja to kolejny mit i ściema pseudo gazowników. W przypadku ubogiej mieszanki wypalają się zawory wydechowe a płyn z lubry podawany jest do kolektora ssącego gdzie się spala i nie ma żadnego wpływu na zawory wydechowe, jedynie zakleja kolektor. Dobrze wystrojona instalacja nie ma negatywnego wpływu na silnik a gaz wbrew pozorom wcale nie spala się w większej temperaturze niż benzyna. Większa temperatura bierze się z ubogiej mieszanki i to jest zabójcze dla silnika (jak będzie uszkodzona pompa paliwa czy przepływomierz to również na benzynie można załatwić głowicę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem różne doświadczenia z LPG i nie jestem przeciwnikiem, ale należy się dobrze zastanowić czy warto bo silniki obecnie to nie te co dawniej teraz są mocno wysilone o zbudowane "oszczędnie"


a co do listy kilku kolegów  z pracy z różnymi markami ma problemy zgodnie z ta listą


Widzę Ulisses że masz starszy silnik Primera z przed 2000roku?


Konstrukcja pojawiła się w ofercie nissana chyba w 1997

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie należy oszczędzać na instalacji i zakładać ją u polecanych instalatorów, którzy taką instalacje dobrze dobiorą, odpowiednio założą i wystroją zgodnie ze sztuką.

Wracając do tematu, może to być przepływka a może też być zapchany katalizator. Pytanie czy przed wymianą rozrządu też tak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten sam czyli SR20DE (skoro piszą od 1998 roku to się łapie). Ta lista to dupochron Prinsa. Instalacja przez wszystkich wychwalana a tak naprawdę to nic specjalnego (nadrabia Keihinami i reduktorem), elektronika jest dość słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dwukrotnie miałem instalacje LOVATO więc nie jestem lobbystą PRINSA ale znane mi przypadki ją potwierdzają tzn mam na myśli samochody grubo po 2000 roku tam opinie się potwierdzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś szczęście, ale odpowiem tak silniki projektowane są pod paliwa ciekłe nie gazowe gdyby miało być inaczej w kolektorach byłyby fabryczne gniazda do LPG. Co więcej chyba już żaden koncern nie produkuje pojazdów z fabryczną instalacją LPG. Zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem LPG i wiem że udaje się przejechać dużo przy właściwej eksploatacji oraz zmniejszyć ryzyko awarii poprzez lubryfikację zaworów, ale w obecnych rozwiązaniach stosowanie LPG jest już mocno ryzykowne.

I na pewno auto ma 416kkm na LPG czy to jego ogólny przebieg?

 

tak, tyle na lpg, założona praktycznie zaraz po wyjeździe z salonu.

 

Co najmniej kilka modeli aut produkowanych jest fabrycznie na lpg, z malutkimi bakami na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lovato to taki low end, tanie Landi Renzo, mało kto to potrafi dobrze wystroić. Co do aut po 2000r. podałem Ci przykład X z QR25DE, kolega wyżej P12 z dużym nalotem. Wszystko to kwestia jakości instalacji i strojenia. Ale już koniec OT, niech kolega Guzdi da znać czy przed wymianą rozrządu były te same objawy i czy na pewno po wymianie łańcuch jest dobrze ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tyle na lpg, założona praktycznie zaraz po wyjeździe z salonu.

 

Co najmniej kilka modeli aut produkowanych jest fabrycznie na lpg, z malutkimi bakami na benzynę.

To może powiesz które to stajnie mają obecnie w ofercie silniki z fabrycznym LPG? Bo ja jako żywo nie znam ani jednego obecnie sprzedawanego samochodu z instalacją LPG.

To może powiesz które to stajnie mają obecnie w ofercie silniki z fabrycznym LPG? Bo ja jako żywo nie znam ani jednego obecnie sprzedawanego samochodu z instalacją LPG.

I nie sadzę by nissan takowy sprzedawał.

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W nawiązaniu do mojego tematu problemem był zawalony drugi katalizator teraz już jest wszystko tak jak powinno auto dostało mega kopa i nie buczy

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...