guzdi Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Witam, P12 2.0 2003 przy wyższych obrotach jest przymulona, do tego dochodzi głośna praca od strony dolotu powietrza w momencie jak poczuję obciążenie ( np. górka) . Autko jest po wymianie łańcucha rozrządu, nie świeci żadna kontrolka, nie ma żadnego błędu, wyczyszczona przepustnica. Czy możliwe jest, że to przepływomierz - na benzynie i LPG jeździ tak samo. Edytowane 12 Września 2016 przez Sky interpunkcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemovsky Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Lewe powietrze? Mówisz o hałasie ze strony dolotu, zobacz, czy sie zwyczajnie nie wyczepił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzdi Opublikowano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Cały dolot sprawdzony nie dochodzi lewe powietrze Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemovsky Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 a filtry powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzdi Opublikowano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Też filtr na bieżąco wymieniane Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 ......Czy możliwe jest, że to przepływomierz - na benzynie i LPG jeździ tak samo..... możliwe że to przepływka - dobrze byłoby sprawdzić (wyczyścić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 zapchany katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Najlepiej nagraj filmik z uchylonym filtrem powietrza jak dodasz gazu (na jałowym), chodzi mi o ten dzwięk z dolotu. Także obstawiam katalizator. Masz wibracje karoserii na biegu jałowym? Edytowane 21 Października 2016 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 głośna praca na dolocie (można np na chwilę wyjąć filtr powietrza i posłuchać) może świadczyć o wypaleniu zaworów lub gniazd po stronie ssącej w głowicy, wtedy zawory się nie domykają i może być słyszalne dudnienie Wszystkie odmiany silnikowe Primery od 1998 roku znajduja się na liście silników wg PRINSA nie tolerujących gazu, w Primerze awarie występują przy przebiegu 100tys km odsyłam na stronę Auto Świat http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf Dodam że czasem dźwięki przy uszkodzonej głowicy (gniazda lub zawory albo oba) sprawiają wrażenie że brzęczy osłona katalizatora. Pierwsze sprawdzenie jakie można wykonać to wykręcić świece i zmierzyć kompresję jeśli są różnice to odpowiedź jest jedna nie domykają się zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Spoko, to dlaczego mój silnik wytrzymał 415 kkm na lpg? :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Miałeś szczęście, ale odpowiem tak silniki projektowane są pod paliwa ciekłe nie gazowe gdyby miało być inaczej w kolektorach byłyby fabryczne gniazda do LPG. Co więcej chyba już żaden koncern nie produkuje pojazdów z fabryczną instalacją LPG. Zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem LPG i wiem że udaje się przejechać dużo przy właściwej eksploatacji oraz zmniejszyć ryzyko awarii poprzez lubryfikację zaworów, ale w obecnych rozwiązaniach stosowanie LPG jest już mocno ryzykowne. Spoko, to dlaczego mój silnik wytrzymał 415 kkm na lpg? :-D I na pewno auto ma 416kkm na LPG czy to jego ogólny przebieg? Edytowane 21 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Marinero widać, że coś tam słyszałeś ale nie do końca. Lista Prinsa już dawno została obalona. Auta z tej listy z dobrze założoną i wystrojoną instalacją jeżdżą po kilkaset kkm bez awarii (przykład moja Primera - 160kkm na gazie, X-Trail T30 QR25DE znajomego - 120kkm również na lpg. Lubryfikacja to kolejny mit i ściema pseudo gazowników. W przypadku ubogiej mieszanki wypalają się zawory wydechowe a płyn z lubry podawany jest do kolektora ssącego gdzie się spala i nie ma żadnego wpływu na zawory wydechowe, jedynie zakleja kolektor. Dobrze wystrojona instalacja nie ma negatywnego wpływu na silnik a gaz wbrew pozorom wcale nie spala się w większej temperaturze niż benzyna. Większa temperatura bierze się z ubogiej mieszanki i to jest zabójcze dla silnika (jak będzie uszkodzona pompa paliwa czy przepływomierz to również na benzynie można załatwić głowicę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 miałem różne doświadczenia z LPG i nie jestem przeciwnikiem, ale należy się dobrze zastanowić czy warto bo silniki obecnie to nie te co dawniej teraz są mocno wysilone o zbudowane "oszczędnie" a co do listy kilku kolegów z pracy z różnymi markami ma problemy zgodnie z ta listą Widzę Ulisses że masz starszy silnik Primera z przed 2000roku? Konstrukcja pojawiła się w ofercie nissana chyba w 1997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Dlatego nie należy oszczędzać na instalacji i zakładać ją u polecanych instalatorów, którzy taką instalacje dobrze dobiorą, odpowiednio założą i wystroją zgodnie ze sztuką. Wracając do tematu, może to być przepływka a może też być zapchany katalizator. Pytanie czy przed wymianą rozrządu też tak było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Jesli tak to nie ma jej co porównywać Najszybciej zweryfikuje się sprawdzając sprężanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Silnik ten sam czyli SR20DE (skoro piszą od 1998 roku to się łapie). Ta lista to dupochron Prinsa. Instalacja przez wszystkich wychwalana a tak naprawdę to nic specjalnego (nadrabia Keihinami i reduktorem), elektronika jest dość słaba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 ja dwukrotnie miałem instalacje LOVATO więc nie jestem lobbystą PRINSA ale znane mi przypadki ją potwierdzają tzn mam na myśli samochody grubo po 2000 roku tam opinie się potwierdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Miałeś szczęście, ale odpowiem tak silniki projektowane są pod paliwa ciekłe nie gazowe gdyby miało być inaczej w kolektorach byłyby fabryczne gniazda do LPG. Co więcej chyba już żaden koncern nie produkuje pojazdów z fabryczną instalacją LPG. Zaznaczam że nie jestem przeciwnikiem LPG i wiem że udaje się przejechać dużo przy właściwej eksploatacji oraz zmniejszyć ryzyko awarii poprzez lubryfikację zaworów, ale w obecnych rozwiązaniach stosowanie LPG jest już mocno ryzykowne. I na pewno auto ma 416kkm na LPG czy to jego ogólny przebieg? tak, tyle na lpg, założona praktycznie zaraz po wyjeździe z salonu. Co najmniej kilka modeli aut produkowanych jest fabrycznie na lpg, z malutkimi bakami na benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Lovato to taki low end, tanie Landi Renzo, mało kto to potrafi dobrze wystroić. Co do aut po 2000r. podałem Ci przykład X z QR25DE, kolega wyżej P12 z dużym nalotem. Wszystko to kwestia jakości instalacji i strojenia. Ale już koniec OT, niech kolega Guzdi da znać czy przed wymianą rozrządu były te same objawy i czy na pewno po wymianie łańcuch jest dobrze ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) tak, tyle na lpg, założona praktycznie zaraz po wyjeździe z salonu. Co najmniej kilka modeli aut produkowanych jest fabrycznie na lpg, z malutkimi bakami na benzynę. To może powiesz które to stajnie mają obecnie w ofercie silniki z fabrycznym LPG? Bo ja jako żywo nie znam ani jednego obecnie sprzedawanego samochodu z instalacją LPG. To może powiesz które to stajnie mają obecnie w ofercie silniki z fabrycznym LPG? Bo ja jako żywo nie znam ani jednego obecnie sprzedawanego samochodu z instalacją LPG. I nie sadzę by nissan takowy sprzedawał. Edytowane 22 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzdi Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 W nawiązaniu do mojego tematu problemem był zawalony drugi katalizator teraz już jest wszystko tak jak powinno auto dostało mega kopa i nie buczy Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 wiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.