hary7 Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Ale mimo to sprawdź te wężyki. W mojej primie kontrolka zapalała się tylko jak zdejmowałem nogę z gazu i auto jechało z górki - na prostej drodze było OK. Ja wymieniłem te wężyki na nowe i trzeci rok nie mam problemu z kontrolką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LRahl Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega przemcio_s. Czy faktycznie wymiana tych wężyków pomogła? Czy to coś innego? Z góry dziekuja za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega przemcio_s. Czy faktycznie wymiana tych wężyków pomogła? Czy to coś innego? Sprawdź wężyki,rozbierz głowice,zobacz w jakim stanie są klocki,tarcze. Przyczyn milion a konkretnych objawów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majgier Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgadzam się z ekspertem powyżej. W pierwszej kolejności wąż pomiędzy vaccu a czujnikiem, potem reszta związana z podciśnieniem. Jestem ciekaw czy na mocnych nierównościach też się pojawi kontrolka hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaskola Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Witam Serdecznie ! Panowie, koledzy forumowicze mam pewien problem z kontrolką od ręcznego. Mianowicie zapala mi się ona podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce i gaśnie dopiero po zapaleniu silnika. Ktoś wie czego może to być przyczyna ? Dodam tylko że auto odebrane jest świeżo od mechanika wymienione klocki tarcze i przewody hamulcowe czyli generalnie całe hamulce z tyłu + płyn. Dodatkowo problem miałem ze szczęką na prawym tyle która nie odbijała więc została ona rozłożona przeczyszczona itd. Przed oddaniem do mechanika byłem pewny że to właśnie wina wytartych klocków i tarcz + szczęki, niestety problem nie ustąpił. W instrukcji wyczytałem że owa kontrolka sygnalizuje również słabe ciśnienie w układzie wspomagania, sprawdziłem płyn faktycznie okazało się że było min dolałem do maxa z nadzieją że znalazłem i zneutralizowałem usterkę i niestety. Kontrolka jak świeciła przy zapłonie tak świeci dalej i gaśnie w momencie uruchomienia silnika. Jeżdżę Primerką 2.0TD 144 rocznik 2000 Przepatrzyłem forum ale nie udało mi się znaleźć tematu z podobnym problemem. Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi. Witam ponownie, Nikt nie miał podobnego problemu ?? Dodam do tego jeszcze jeden objaw dziwny który zauważyłem, mianowicie nie jest to regułą ale często zdarza się tak ,że po dłuższym postoju, robi się strasznie twardy pedał hamulca nożnego, tak że nie idzie go wcisnąć, dopiero po odpaleniu pedał wraca do normy i gaśnie też owa kontrolka. Na początku myślałem że to przez upały wzrasta ciśnienie czy coś lub przez te przewody elastyczne, ale po wymienia jest to samo, a i na polu juz temperatura jesienna jednak problem ciągle ten sam. Ktoś ma jakieś rady co to może być ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 (edytowane) Witam ponownie, Nikt nie miał podobnego problemu ?? Dodam do tego jeszcze jeden objaw dziwny który zauważyłem, mianowicie nie jest to regułą ale często zdarza się tak ,że po dłuższym postoju, robi się strasznie twardy pedał hamulca nożnego, tak że nie idzie go wcisnąć, dopiero po odpaleniu pedał wraca do normy i gaśnie też owa kontrolka. Na początku myślałem że to przez upały wzrasta ciśnienie czy coś lub przez te przewody elastyczne, ale po wymienia jest to samo, a i na polu juz temperatura jesienna jednak problem ciągle ten sam. Ktoś ma jakieś rady co to może być ?? Nie masz się czym kolego martwić. Wszystko jest ok, lecz pewnie na to wcześniej nie zwróciłeś uwagi. Aby hamulec działał poprawnie, to musi być załączone servo. Natomiast aby zadziałało poprawnie servo, to musi być uruchomiony silnik, aby vacum pompa dała ciśnienie na servo. W tedy masz hamulec tak jak należy. Naciskasz leciutko a hamuje mocno. Przypuszczam, że jako początkujący kierowca, to zainteresuje Cię i powinieneś się zapoznać np. z takim tematem http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uklad-hamulcowy/305927,Do-czego-sluzy-i-jak-dziala-serwo-hamulcowe.html nie odberaj tego negatywnie, ale człowiek całe życie się uczy i "głupi" umiera - "wiem, że nic nie wiem" - [sokrates]. Pozdrowionka. Edytowane 23 Września 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Jednakowoż u mnie nie świeci się ta kontrolka przy włączonym zapłonie - aż z ciekawości zwróciłem wczoraj uwagę. Chyba że tak się ma dziać tylko w dieslach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 (edytowane) Dobrze zauważyłeś, więc prostuję.........ja wypowiadałem się do drugiej części tego postu - do twardego hamulca. A i u siebie jutro sprawdzę co z tą kontrolką. PS> Sprawdziłem i u mnie kontrolka również się nie zapala. @jaskola - a podpowiedz jeszcze o jakim kolorze kontrolki mówimy.? Edytowane 24 Września 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaskola Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Jeśli chodzi o kontrolkę hamulca to jest ona przecież tylko jedna i mowa o czerwonym wykrzykniku. Nie mam na myśli żółtej kontrolki absu. Co do reszty postu dzięki za odpowiedź i zapewnieniu żebym się nie martwił ale obecną primerą jeżdżę już od 4 lat i wcześniej nie było tego typu objawów. Zarówno chodzi o świecącą kontrolkę przed odpaleniem auta jak i również o twardy pedał hamulca przy postoju, więc dziwne żeby zaliczyć to do normalności skoro przez 4 lata nie było takich kłopotów i wszystko działało zgoła inaczej. pozdro Co to samego serva w artykule który przytoczyłeś jest fragment " po dwóch-trzech wyciśnięciach staje się nadzwyczaj twardy" i zgoda tyle też ,że tu jest problem bo u mnie jest on nie do wciśnięcia bez wcześniejszego"pompowania". Po prostu wsiadasz do auta i jest twardy jak głaz. Wcześniej tego typu kłopotu nie było. I w żadnym aucie którym jeździłem z czymś takim też się nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Co do koloru kontrolki, to spytałem tak dla pewności, gdyż różne pytania i interpretacje bywają na forum. Sprawdź może jeszcze dokładnie włącznik przy ręcznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 ja mam 2.0TD i też zwróciłem uwagę na tą kontrolkę po poście, u mnie ta kontrolka gaśnie w momencie jak rozrusznikiem zakręcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 ja mam 2.0TD i też zwróciłem uwagę na tą kontrolkę po poście, u mnie ta kontrolka gaśnie w momencie jak rozrusznikiem zakręcę To byś miał tak samo jak pytający. On ma ten sam silnik, więc może to żadna usterka. Kolego @jaskola - uzupełnij profil, bo nie każdy będzie szukał Twojego pierwszego postu aby dowiedzieć się więcej danych na temat samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek2201 Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Witam wszystkich forumowiczów.W mojej primerce od samego początku non stop pali się kontrolka ta czerwona z wykrzyknikiem od recznego. Płyn chamulcowy jest, klocki są ok, a ona nie gaśnie. Dzisiaj przypadkiem cos tam dotknąłem i zgasła na chwilkę ale znów sie pali. Moze sie ona swiecic przez jakąś nieszczelnośc w podciśnieniach, jeden węzyk wymieniłem ale to nie to. Pierwszy raz mam ropniaka dlatego jestem zielony. z góry dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Rodzaj paliwa nic nie ma na żeczy, jakie wężyki podciśnienia. Raczej masz 1 raz auto. Kłania się elektryka! Multimetr w rękę i do sprawdzenia stycznik od h.ręcznego (jest przy dzwigni), oraz stycznik pływaka zbiornika płynu hamulcowego. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek2201 Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) a jak sprawdzic tak dokładnie ten stycznik od ręcznego i stycznik plywaka? Edytowane 29 Lipca 2014 przez krzysiek2201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Kolego ręce opadają:-( Skoro pytasz jak sprawdzić stycznik, dobrze chodz że nie pytasz co to multimetr.Jedź chłopie może lepiej do elektryka lub poproś sąsiada :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Powitać. krzysiek2201 - pierwsze co zrób to rozepnij kostkę przy dźwigni hamulca ręcznego i i przeczyść styki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Sz.kolego pbobbe styki można przeczyścić gdy nie kontaktuje/przewodzi! Natomiast kolega pisze że aż za dobrze przewodzi! Ma zamknięty gdzieś obieg i kontrolka ręcznego świeci cały czas! Pytanie gdzie może zwierać/zamykać obieg V. Chyba że jeszcze po prostu dzwignia ręcznego jest podparta i nie schodzi do końca położenia, albo jeździ na zaciągniętym ręcznym driftem :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) I tu masz rację kolego Neo. A co będzie jak dojdzie do zwarcia styku Może krańcówka robi zwarcie? Może też ją trza wyczyścić... Nie wiem ale jak u mnie ciągle świecił ręczy (kontrolka na czerwono a płyn jest) to rozebrałem cały tunel aby dostać się do ręcznego, przeczyściłem styki i sprawdziłem krańcówkę - nie domykała. Wyregulowałem linki na każde koło i działa super. Troszku chęci a osiągniemy wszystko Pozdrawiam Edytowane 29 Lipca 2014 przez pbobbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 a ja stawiam na standard w dieslu czyli pekniety sparcialy wezyk podciśnienia obok egr pod maska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek5 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) wyjmij żarówkę z deski i przsetanie - u mnie w micrze zaczęła ię świecić jak przywaliłem miską a raczej osłoną miski olejowej przy zjechaniu z drogi - nie można dojść co się stało - nic nie ciekne i wszytko działa już chyba tak jeżdże tak z 8 lat - mechanik powiedział że to samo dojście do teg co jest nie tak to bedzie kosztowało chyba ze 100 pln więc jak nie cieknie i działa to raczej nie ma sensu Edytowane 22 Marca 2015 przez przemek5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin993 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Witam jestem nowy na forum i nie wiem czy był już poruszany temat . Ale mianowicie mam taki problem w swojej p12 z silnikiem 1.9 dCi ze co jakis czas pojawi sie kontrolka recznego i komunikat na ekranie komputera a faktycznie jest nie zaciagniety i po jakimś czasie znika jest dosłownie na chwile i znika . Ręczny bardzo dobrze trzyma . Więc nie wiem czego to może być przyczyna doradzicie coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Musisz zlokalizować czujnik - włącznik hamulca ręcznego. Może się poluzował i reaguje na wstrząsy czy przeciążenia spowodowane sposobem jazdy lub z przewodami coś nie tak. A czujnik masz po lewej stronie mocowania dźwigni do podłogi, widoczny na załączonej fotce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin993 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 wielkie dzięki dzisiaj się tym zajmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Przewód który odchodzi od tego włącznika podaje minus więc nie powinieneś obawiać się zwarcia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.