Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] [P11] [P12] [WP11 /12] Świecąca /mrugająca kontrolka hamulca ręcznego - POŁĄCZONE TEMATY


Gość peryskop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale mimo to sprawdź te wężyki. W mojej primie kontrolka zapalała się tylko jak zdejmowałem nogę z gazu i auto jechało z górki - na prostej drodze było OK. Ja wymieniłem te wężyki na nowe i trzeci rok nie mam problemu z kontrolką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Mateusz_P11_144

Witam!

Mam dokładnie ten sam problem co kolega przemcio_s. Czy faktycznie wymiana tych wężyków pomogła? Czy to coś innego?

Sprawdź wężyki,rozbierz głowice,zobacz w jakim stanie są klocki,tarcze.

Przyczyn milion a konkretnych objawów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z ekspertem powyżej.

W pierwszej kolejności wąż pomiędzy vaccu a czujnikiem, potem reszta związana z podciśnieniem.

Jestem ciekaw czy na mocnych nierównościach też się pojawi kontrolka hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam Serdecznie !

Panowie, koledzy forumowicze mam pewien problem z kontrolką od ręcznego. Mianowicie zapala mi się ona podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce i gaśnie dopiero po zapaleniu silnika. Ktoś wie czego może to być przyczyna ? Dodam tylko że auto odebrane jest świeżo od mechanika wymienione klocki tarcze i przewody hamulcowe czyli generalnie całe hamulce z tyłu + płyn. Dodatkowo problem miałem ze szczęką na prawym tyle która nie odbijała więc została ona rozłożona przeczyszczona itd. Przed oddaniem do mechanika byłem pewny że to właśnie wina wytartych klocków i tarcz + szczęki, niestety problem nie ustąpił. W instrukcji wyczytałem że owa kontrolka sygnalizuje również słabe ciśnienie w układzie wspomagania, sprawdziłem płyn faktycznie okazało się że było min dolałem do maxa z nadzieją że znalazłem i zneutralizowałem usterkę i niestety. Kontrolka jak świeciła przy zapłonie tak świeci dalej i gaśnie w momencie uruchomienia silnika.

Jeżdżę Primerką 2.0TD 144 rocznik 2000

Przepatrzyłem forum ale nie udało mi się znaleźć tematu z podobnym problemem.

Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi.



Witam ponownie,

Nikt nie miał podobnego problemu ?? Dodam do tego jeszcze jeden objaw dziwny który zauważyłem, mianowicie nie jest to regułą ale często zdarza się tak ,że po dłuższym postoju, robi się strasznie twardy pedał hamulca nożnego, tak że nie idzie go wcisnąć, dopiero po odpaleniu pedał wraca do normy i gaśnie też owa kontrolka. Na początku myślałem że to przez upały wzrasta ciśnienie czy coś lub przez te przewody elastyczne, ale po wymienia jest to samo, a i na polu juz temperatura jesienna jednak problem ciągle ten sam.

Ktoś ma jakieś rady co to może być  ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Nikt nie miał podobnego problemu ?? Dodam do tego jeszcze jeden objaw dziwny który zauważyłem, mianowicie nie jest to regułą ale często zdarza się tak ,że po dłuższym postoju, robi się strasznie twardy pedał hamulca nożnego, tak że nie idzie go wcisnąć, dopiero po odpaleniu pedał wraca do normy i gaśnie też owa kontrolka. Na początku myślałem że to przez upały wzrasta ciśnienie czy coś lub przez te przewody elastyczne, ale po wymienia jest to samo, a i na polu juz temperatura jesienna jednak problem ciągle ten sam.

Ktoś ma jakieś rady co to może być  ??

 

Nie masz się czym kolego martwić. Wszystko jest ok, lecz pewnie na to wcześniej nie zwróciłeś uwagi.

Aby hamulec działał poprawnie, to musi być załączone servo. Natomiast aby zadziałało poprawnie servo, to musi być uruchomiony silnik, aby vacum pompa dała ciśnienie na servo. W tedy masz hamulec tak jak należy. Naciskasz leciutko a hamuje mocno.

Przypuszczam, że jako początkujący kierowca, to zainteresuje Cię i powinieneś się zapoznać np. z takim tematem http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uklad-hamulcowy/305927,Do-czego-sluzy-i-jak-dziala-serwo-hamulcowe.html

nie odberaj tego negatywnie, ale człowiek całe życie się uczy i "głupi" umiera - "wiem, że nic nie wiem" - [sokrates].

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednakowoż u mnie nie świeci się ta kontrolka przy włączonym zapłonie - aż z ciekawości zwróciłem wczoraj uwagę. Chyba że tak się ma dziać tylko w dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zauważyłeś, więc prostuję.........ja wypowiadałem się do drugiej części tego postu - do twardego hamulca.

A i u siebie jutro sprawdzę co z tą kontrolką.

 

PS>

Sprawdziłem i u mnie kontrolka również się nie zapala.

@jaskola - a podpowiedz jeszcze o jakim kolorze kontrolki mówimy.?

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kontrolkę hamulca to jest ona przecież tylko jedna i mowa o czerwonym wykrzykniku. Nie mam na myśli żółtej kontrolki absu. Co do reszty postu dzięki za odpowiedź i zapewnieniu żebym się nie martwił ale obecną primerą jeżdżę już od 4 lat i  wcześniej nie było tego typu objawów. Zarówno chodzi o świecącą kontrolkę przed odpaleniem auta jak i również o twardy pedał hamulca przy postoju, więc dziwne żeby zaliczyć to do normalności skoro przez 4 lata nie było takich kłopotów i wszystko działało zgoła inaczej. 

pozdro



Co to samego serva w artykule który przytoczyłeś jest fragment " po dwóch-trzech wyciśnięciach staje się nadzwyczaj twardy" i zgoda tyle też ,że tu jest problem bo u mnie jest on nie do wciśnięcia bez wcześniejszego"pompowania". Po prostu wsiadasz do auta i jest twardy jak głaz. Wcześniej tego typu kłopotu nie było. I w żadnym aucie którym jeździłem z czymś takim też się nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2.0TD i też zwróciłem uwagę na tą kontrolkę po poście, u mnie ta kontrolka gaśnie w momencie jak rozrusznikiem zakręcę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2.0TD i też zwróciłem uwagę na tą kontrolkę po poście, u mnie ta kontrolka gaśnie w momencie jak rozrusznikiem zakręcę

 

To byś miał tak samo jak pytający. On ma ten sam silnik, więc może to żadna usterka.

Kolego @jaskola - uzupełnij profil, bo nie każdy będzie szukał Twojego pierwszego postu aby dowiedzieć się więcej danych na temat samochodu.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich forumowiczów.W mojej primerce od samego początku non stop pali się kontrolka ta czerwona z wykrzyknikiem od recznego. Płyn chamulcowy jest, klocki są ok, a ona nie gaśnie. Dzisiaj przypadkiem cos tam dotknąłem i zgasła na chwilkę ale znów sie pali. Moze sie ona swiecic przez jakąś nieszczelnośc w podciśnieniach, jeden węzyk wymieniłem ale to nie to. Pierwszy raz mam ropniaka dlatego jestem zielony.

z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj paliwa nic nie ma na żeczy, jakie wężyki podciśnienia. Raczej masz 1 raz auto. Kłania się elektryka! Multimetr w rękę i do sprawdzenia stycznik od h.ręcznego (jest przy dzwigni), oraz stycznik pływaka zbiornika płynu hamulcowego. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic tak dokładnie ten stycznik od ręcznego i stycznik plywaka?

Edytowane przez krzysiek2201
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ręce opadają:-( Skoro pytasz jak sprawdzić stycznik, dobrze chodz że nie pytasz co to multimetr.Jedź chłopie może lepiej do elektryka lub poproś sąsiada :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać.

krzysiek2201 - pierwsze co zrób to rozepnij kostkę przy dźwigni hamulca ręcznego i i przeczyść styki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sz.kolego pbobbe styki można przeczyścić gdy nie kontaktuje/przewodzi! Natomiast kolega pisze że aż za dobrze przewodzi! Ma zamknięty gdzieś obieg i kontrolka ręcznego świeci cały czas! Pytanie gdzie może zwierać/zamykać obieg V. Chyba że jeszcze po prostu dzwignia ręcznego jest podparta i nie schodzi do końca położenia, albo jeździ na zaciągniętym ręcznym driftem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu masz rację kolego Neo. A co będzie jak dojdzie do zwarcia styku :)

Może krańcówka robi zwarcie? Może też ją trza wyczyścić... Nie wiem ale jak u mnie ciągle świecił ręczy (kontrolka na czerwono a płyn jest) to rozebrałem cały tunel aby dostać się do ręcznego, przeczyściłem styki i sprawdziłem krańcówkę - nie domykała. Wyregulowałem linki na każde koło i działa super. Troszku chęci a osiągniemy wszystko :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pbobbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

wyjmij żarówkę z deski i przsetanie - u mnie w micrze zaczęła ię świecić jak przywaliłem miską a raczej osłoną miski olejowej przy zjechaniu z drogi - nie można dojść co się stało - nic nie ciekne  i wszytko działa już chyba tak jeżdże tak z 8 lat - mechanik powiedział że to samo dojście do teg co jest nie tak to bedzie kosztowało chyba ze 100 pln więc jak nie cieknie i działa to raczej nie ma sensu

Edytowane przez przemek5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam jestem nowy na forum i nie wiem czy był już poruszany temat . Ale mianowicie mam taki problem w swojej p12 z silnikiem 1.9 dCi ze co jakis czas pojawi sie kontrolka recznego i komunikat na ekranie komputera a faktycznie jest nie zaciagniety i po jakimś czasie znika jest dosłownie na chwile i znika . Ręczny bardzo dobrze trzyma . Więc nie wiem czego to może być przyczyna doradzicie coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zlokalizować czujnik - włącznik hamulca ręcznego. Może się poluzował i reaguje na wstrząsy czy przeciążenia spowodowane sposobem jazdy lub z przewodami coś nie tak.  A czujnik masz po lewej stronie mocowania dźwigni do podłogi, widoczny na załączonej fotce.

post-57255-0-64589800-1455540825_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód który odchodzi od tego włącznika podaje minus więc nie powinieneś obawiać się zwarcia.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...