Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawór upustowy i turbo pompuje do 0,6 bara


kylo_k2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podłączyłem zegar ciśnienia turbo i podkręciłem turbinę ale max co uzyskałem to 0,6 bara i potem otwiera sie zawór upustowy b7ea76c03cc1f43a91abeed2e9898caa.jpga9f17e7acf2cf82563ceef2dd6022819.jpg

O ten. Czy z tym coś sie robi, reguluje.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego się nie reguluje - ale możesz go przerobić, to jest prosta konstrukcja ze sprężynką, zwiększysz jej napięcie zwiększy się ciśnienie otwarcie, ale że przy 0,6 się otwiera to bardzo dziwne bo nominalnie turbina ma pompować do 0,7, na pewno się on otwiera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tu jest zawór bezpieczeństwa? 

Jest jeszcze zawór upustowy przy turbo, może on jest inaczej wyregulowany i tam Ci upuszcza. Sprawdź czy cięgno z niego sie nie rozregulowało.

Moze też być zmęczenie sprężyn np z przegżania ale...to tylko wymyślona teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwiera sie bo słychać jak upuszcza ciśnienie. Ogólnie trochę mi brakuje mocy w tym aucie a mam go juz 7 lat i ma tej mocy tyle samo co miał, ale szukam rozwiązania. Krótki romans z R20 zakończył sie sprzedażą bo to nie to samo co wd21 i teraz chce trochę pomotać TI.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze co rozumiesz przez podkręciłem turbinę żebyśmy mieli jasność, co dokładnie zrobiłeś,

bo jeżeli ten "grzybek" puszcza to raczej go wymień i tyle, jak pisze dzem to jest zawór bezpieczeństwa i jak pisałem przy dużo wyższym ciśnieniu sie otwiera,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zegar ciśnienia wywal ten zawór i zaślep (calowy korek). Ustawisz ciśnienie cięgnem przy turbo, resztę spalin upuści WG i po sprawie.

Bez ruszania dawki na pompie pewnie to co uzyskasz to około 1 bara dopiero powyżej 3 tyś obr.

 

Aha, u mnie turbo przed ruszenie sztangi pompowało 0,65 bara, mimo że zawór bezpieczeństwa nie upuszczał ciśnienie i był sprawny.

 

 

Tak poza konkursem to nie rozumiem po co wsadzali ten zawór bezpieczeństwa. Tzn. rozumiem do czego służy i jak działa, ale turbo nie da ciśnienia większego niż wytworzą spaliny co jest sterowane zaworem upustowym. I chyba w TII (przynajmniej w niektórych, może po lifcie - nie zagłębiałem się aż tak) są kolektory bez tego zaworu, a różnica tylko w sterowaniu pompą po lifcie (turbo inne, ale ciśnienie tez ustawiane cięgnem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedan uwaga. Turbo do tych 0,6 napompuje tylko pod obciążeniem. Więc manometr w układ i w drogę. Na kanale nie da max doładowania.

 

To wiadomo :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak masz zegar ciśnienia wywal ten zawór i zaślep (calowy korek). Ustawisz ciśnienie cięgnem przy turbo, resztę spalin upuści WG i po sprawie.

Bez ruszania dawki na pompie pewnie to co uzyskasz to około 1 bara dopiero powyżej 3 tyś obr.

 

Aha, u mnie turbo przed ruszenie sztangi pompowało 0,65 bara, mimo że zawór bezpieczeństwa nie upuszczał ciśnienie i był sprawny.

 

 

Tak poza konkursem to nie rozumiem po co wsadzali ten zawór bezpieczeństwa. Tzn. rozumiem do czego służy i jak działa, ale turbo nie da ciśnienia większego niż wytworzą spaliny co jest sterowane zaworem upustowym. I chyba w TII (przynajmniej w niektórych, może po lifcie - nie zagłębiałem się aż tak) są kolektory bez tego zaworu, a różnica tylko w sterowaniu pompą po lifcie (turbo inne, ale ciśnienie tez ustawiane cięgnem).

T II pompował mi do 1.0 bez problemu, a zaworu nie było.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...