Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Błąd Check Engine - P1147 i P0138 Proszę o pomoc.


Bobby B.

Rekomendowane odpowiedzi

Auto jest po remoncie silnika, gdzie jezdziło i jeździ bardzo dobrze i żadne błędy nie wyskakiwały. Po 3000 km rozpadła się skrzynia biegów, był jej czas. Mam wymienioną na regenreowaną. Przejechałem 500 km i wyskoczył tytułowy błąd. Jeździłem nim kasując błąd,ale niestety po kolejnym 1000 km błąd się pojawia od tak,przy nie dużych obrotach i prędkościach.

Najpier był błąd P0138, a teraz po tym 1000 km pokazuje P1147.

Chciałbym tu dodać zdjęcia z czytnika OBD2, ale nie widzę takiej możliwości.

Auto zachowuje się normalnie,może mma wrażenie, że ma mniejszą moc, ale to może być wrażenie tylko,bo to ogólnie mułowaty silnik 1.6 benzyna z instalacją gazową. Gaz z lubryfikacją założony z 15000 km temu i na bieżąco serwisowany, przeglądy itp.

Błąd P0138 to obwód O2 czujnik nr 2 - wysokie napięcie.

Błąd P1147 to błąd producenta Nissana HO2 - czujnik 2.

Przy teście wyskakują na czerwono następujące wskaźniki: CAT, O2S, HRT.

 

Proszę o podpowiedzi, pomoc,a może ktoś poprostu miał już taki problem i wie co zrobić. Nie jestem mechanikiem. Ale jeśli miałbym oddać go do warsztatu to chciałbym dać mechanikowi gotowy przepis na wyleczenie Primerki. :-)

post-26068-0-98390400-1474275737_thumb.jpg

post-26068-0-57924200-1474275788_thumb.jpg

post-26068-0-02261700-1474275821_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Chciałbym tu dodać zdjęcia z czytnika OBD2, ale nie widzę takiej możliwości.

 

 

 

W oknie swojego postu klikasz "więcej opcji" ( w prawym dolnym rogu) ---- pojawia się nowe okno  i tam na dole masz "przycisk"  DODAJ PLIKI 

klikasz , wybierasz z kompa zdjęcia i dodajesz.... i już ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :-) Już edytowałem i dodałem zdjęcia. Ogólnie poprostu musiałem użyć pełnej wersji pisania postu bo w mobilnej tej opcji nie miałem.

 

Możesz mi jeszcze napisać, dlaczego jest taki słaby odzew co do problemu jaki napisałem? Czy ja to źle napisałem,w złym miejscu czy o co chodzi? Sądzę, że znawców Nissana Primera jest sporo na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.....myślę,że spora grupa znających od podszewki Primery już nie jest aktywna ...

Powodów może być kilka - jednym z  nich jest pewnie to ,że na przestrzeni lat zmienili  samochód i nie zaglądają już tutaj :(

Druga sprawa - zawodowy mechanik nie ma czasu siedzieć na forum, bo siedzi w garażu...Może sporadycznie looknie tutaj jeśli mu czas pozwoli ...

 

Takie czasy... Bum na aktywność w dziale Primery był sporo lat temu - gdy była nowa... Wówczas tematów, dyskusji , pytań i porad nie było końca ;)

Teraz  :bezradny:

prym wiodą inne modele...

 

Ale czasem pojawia się ktoś obeznany z tym wozidłem... Nie trać nadziei ;)

mamy ekspertów od P12 - ale jak pisałam wcześniej - na fachowca trzeba czasem poczekać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy wskazują na drugą sondę lambda, więc może to być nieszczelny dolot, padnięty katalizator, usterka wiązki drugiej sondy bądź sama sonda, wszystko niestety trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

miałem ten sam błąd. dwie sondy przed katalizatorem zgłaszały błąd zbyt wysokiego napięcia. Faktycznie napięcie sond wahało się od 0,3v do 2v!!! (obserwacja w sterowniku lpg stag jak i pomiar voltomierzem). Próbowałem znaleźć przyczynę w różnych miejscach. Sprawa bardzo dziwna. Na forum nie znalazłem odpowiedzi. W międzyczasie wyskoczył mi błąd drugiej sondy lambda za katem (zbyt wysokie napięcie). Testowo odpiąłem wtyczkę tej sondy. I co się okazało? problemy dwóch sond przed katem zniknęły !!! obie zaczęły pracować książkowo (część osób pewnie w to nie uwierzy ;) Mogę załączyć dowód w postaci filmu. Dla testu ponownie podpiąłem wtyczkę drugiej sondy i wartości sond przed katem natychmiast wzrosły i oscylowały od 0,3 V do 1,7 V. Po tej sytuacji zamieniłem sondy za katem miejscami w celu sprawdzenia czy owy błąd zostanie zgłoszony na drugim banku. Potwierdzenie wystąpienia błędu na innym banku niż przed zamianą sond utwierdziło mnie w przekonaniu, że uszkodzona jest sonda a nie ecu lub wiązka biegnąca do sondy.

 

Ps. W p12 uszkodzenie drugiej sondy za katem może powodować błąd pierwszej sondy "zbyt wysokie napięcie sondy lambda"

 

właściwie nie wiem skąd wynika taka zależność. Mogę jedynie przypuszczać, że zasilanie 4 sond wychodzi z jednego kanału w ecu. Mogę się mylić. To tylko przypuszczenia.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...