Gość tomasz_a Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Witam. Temat dotyczy N-16 w wersji "sedan" 2,2 Di 2000r. prod. JN. Szukam danych, wymiarów gumowych oslon na zewnetrzne przeguby napedowe. Szczególnie srednicy na przegubie, srednicy na polosi, wysokosci oslony i sposobu mocowania, pasowania na przegubie. W sklepie JC PARTS dobrano mi oslony które róznily sie od wymiarów które zmierzylem w samochodzie. Poradzono mi abym zdemontowal oslony i na "zywo" dobral w sklepie. Tak niestety bede musial zrobic. Jestem ciekaw czy ktos z Was szedl juz ta droga i ma jakas wiedze na ten temat. Pzdr. Tomasz_a Przepraszam za moje literki lecz moja klawiatura ma jakis defekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leonidas Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 To co to za sklep w którym nie wiedzą jakie osłony idą do danego modelu :roll: Ja nigdy nie małem z tym problemu. Mówiłem, że chce do swojego N14 1.6 '92r. i zawsze pasowało (zawsze kupuje części u Niedziałka bo mam zniżke, Lubelacy wiedzą o jaki sklep chodzi 8) ) Ja proponuję: zmień sklep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Witam. Do kolegi "Leonidas"- Ten sklep jest przezemnie właśnie dlatego ceniony że mają tam wiedzę co z którego katalogu jest dobrze dobrane , a co nie. Ludzie ci nie naciągają cię i oszczędzają mi ewentualnych zwrotów części. Faktem jest że asortyment części do starszych roczników (bez uszczypliwości) jest lepiej dobrany i skojarzony. Po zapoznaniu się z istrukcją serwisową okazało się że do N-16 w moim roczniku montowano 5 różnych typów przegubów, każdy z inną osłoną. Problem polega na tym że instrukcja nie precyzuje konkretnych typów przegubów z np. rodzajami silników. Pzdr. Tomasz_a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leonidas Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Ja również witam Do kolego "tomasz a" - akurat to, że jak twierdzisz do N16 montowano 5 rodzajów przegubów nie stanowi według mnie żadnego problemu ( a już nie powinno stanowić dla kogoś kto zajmuje się zawodowo sprzedażą części) bo jeśli nawet montowano różne przeguby do danej wersji silnikowej to w katalogach jest to podane np: od tego miesiąca i roku do takiego silnika montowano przegub taki i taki a bardziej szczegułowe katalogi podają również numer VIN od jakiego dany model posiada zmiany. Uwierz mi proszę, że tak jest bo sam wielokrotnie przeglądałem takie katalogi u siebie w firmie, w których szczegułowo opisane są dane części np. klocki: jej numer, do jakiego modelu, od kiedy do kiedy była montowana a do połowy z nich ponadto jest szczegułowy rysunek łącznie z wymiarami. Nie chodzi mi tylko o moje "stare" N14 ale także o inne auta. Mam zniżkę więc większość mojej rodziny i znajomych, posiadających różne samochody, brzydko mówiąć wykorzystuje mnie żeby chociaż trochę zaoszczędzić i naprawdę nigdy nie było pomyłki! Wszystko zależy od pożądnych katalogów. Nie twierdzę, że nie jetem nie omylny i może żeczywiście N16 to model w tej kwesti "wyjątkowy" ale może inni użytkownicy N16 by się wypowiedzieli czy mieli z osłonami problemy albo proponuję przejżeć archiwum postów, może była już na ten temat debata na forum Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Witam. Uff, a to mi się dostało. Kolego "Leonidasie" masz rację wszystko zależy od cyt. " Wszystko zależy od pożądnych katalogów. ". Niestety w moim rejonie według mnie najlepszy sklep dysponuje katalogiem w którym jest według sprzedawcy dużo błędów. Liczyłem że na forum uzyskam konkretną wskazówkę, a zrobiła się dyskusja trochę jakby z boku. Na forum spotkałem porady o zasadności wymiany uszkodzonej osłony (co jest oczywiste), lecz brak jakichkolwiek konkretów. Liczę cały czas na jakiś kontakt z kimś kto w N-16 robił już taką wymianę. Pozdr. Szczególnie Kolegę "Leonidasa". Tomasz_a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 Witam. Sprawę zakończyłem w następujący sposób: - zdemontowałem uszkodzone osłony [z pomiaru wysokości osłon (86,5 mm.) ustaliłem typ przegubu na BF 90] - zmierzyłem wymiary na półosi (27 mm.) i na przegubie (91,3 mm.) - dobrałem osłony w Japan Auto Parts do zmierzonych wymiarów - są to następujące oznaczenia JAP 20105, NIPPARTS J 2864009 - montaż i jazda Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam S Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 Właśnie wymieniałem osłonę przegubu i chyba jedyna rada to mieć uszkodzony w ręce na wzór bo Pan doliczył się 32 rodzaji osłon !!!??? Pozdrawiam A zapomniałem najlepszego : Pan w MotoRondo w Katowicach sprawdził po numerze nadwozia i powiedział,że nie ma takiej cześći w kraju, sprowadzanie to ok. 3 tygodnie (219 pln), priorytetowe sprowadzenie parę dni (ok.250 pln), a ja kupiłem w Auto Partners w Tychach za 17 zeta plus smar razem coś niecałe 30 zeta. Trochę problemów było z montażem, ale już śmigam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Witam. Dokładnie ta sama droga. Ceny 219 zł i 250 zł pochodzą z obiegu serwisowego (i z "kosmosu"). Moje osłony kosztowały po 35 zł za komplet (osłona, smar, opaski). Odnośnie montażu to istotnie trzeba się trochę pobrudzić. Najlepiej wymontować półosie ze skrzyni biegów (najpierw spuścić z niej olej), dalej w imadło i "bez młotka nie podchodź". Młotek w tych miejscach (sworznie, drążki kierownicze), to najpopularniejsze narzędzie. Pzdr. Tomasz_a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Po co wyciagac cala polos. Jak dobrze zlapiesz reka za polos to bez problemu zbijesz przegob zewnetrzny z polosi. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leonidas Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 Dżodżo ma rację. Ja u siebie nie wyjmowałem półosi tylko wybijałem przegób, trochę mocniejsze uderzenie i schodzi bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 Heelooo, jak w temacie pleees pomocy; padła osłona przegubu w mojej N16 2.2 Di od strony pasazera ta osłona blizej koła, wiec poleciałem do sklepu i dostałem nowa ucieszony wrociłem do domku i.... nie pasuje jest za mała... Mam pytanie czy Ktos z Was moze mi podac wymiary tej osłony lub jakis numer katalogowy?? byłem w kilku sklepach i ciagle proponuja mi ta za małą!!! help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Bartek125, wybierz z linka miejsce najbliżej ciebie i zadzwoń do nich... http://www.jcauto.pl/pl/kontakt/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Witam. Nie wiem z jakim producentem osłon mamy tutaj doczynienia. Spotkałem się z takimi anomaliami w JC. Przecież i tak ten przegub musisz zdjąć do założenia osłony, weź go ze sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Nie wiem z jakim producentem osłon mamy tutaj doczynienia. Spotkałem się z takimi anomaliami w JC co masz na myśli ?? ja kupuję tylko w JC (Zielona Góra) i jestem zadowolony... przegub musisz zdjąć do założenia osłony, chyba nie musi... wystarczy ze poda VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 co masz na myśli ?? ja kupuję tylko w JC Do jakości towaru nic nie mam. Natomiast spotkałem się parokrotnie z tym, że część (osłona, łożysko) miały nie ten rozmiar co powinny mieć według ich danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 aha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Mam pytanie czy Ktos z Was moze mi podac wymiary tej osłony lub jakis numer katalogowy?? byłem w kilku sklepach i ciagle proponuja mi ta za małą!!! help To lepiej weź starą osłonę ze sobą i dopasuj w sklepie. Wymieniałem ostatnio osłonę przegubu u siebie, od strony kierowcy i okazało się że pasuje tam jak ulał osłona od Primery. Mechanik wiedział co robi, nie chciał żebym kupował wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Wyszukałem w katologu Intercars do Twojego modelu są 3 różne: 1. ORIGINAL HERTHBUSS J2861020 Materiał: Hytrel Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 27 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 89 Wysokość [mm]: 125 od roku prod.: 2003.0 2. ORIGINAL HERTHBUSS J2869000 Materiał: NBR (perbunan) Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 25 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 83 Wysokość [mm]: 99 3. ORIGINAL HERTHBUSS J2881023 Materiał: NBR (perbunan) Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 25 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 88 Wysokość [mm]: 98 od roku prod.: 2003.02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Ok, dzieki wielgachne panowie, niestety zdjac osłony nie moge bo nie mam kanału a bez bedzie ciezko chociaz jak sie zdenerwuje..., mechanika mam umówionego na wtorek ale nistety czesci musze sobie sam zamówic,dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek Sobota Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Ok, dzieki wielgachne panowie, niestety zdjac osłony nie moge bo nie mam kanału a bez bedzie ciezko chociaz jak sie zdenerwuje..., mechanika mam umówionego na wtorek ale nistety czesci musze sobie sam zamówic,dzieki za pomoc pozdrawiam To lepiej sie nie denerwuj tylko jedź do mechanika który po zdjęciu, kupi sam osłonę. Do wymiany trzeba rozpiąć półoś z przegubem, a to nie takie proste jest. Czasem są spore problemy ze "zbiciem" przegubu. U mnie koszt wymiany wyniósł 140 zł razem z osłoną. To żadne pieniądze, a nie umęczysz się chociaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 U mnie pękła osłone zewnętrzna przegubu prawego koła pojechałem do mechanika którzy prowadzili też sklep z częściami po rozebraniu dopasowali osłonę była inna niż podawał katalog. Dobrze że sam nie kupywałem osłony bo wg katalogów są inne niż w rzeczywistości. Koszt osłony 30zł + robocizna 50zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Dokładnie dokupienie osłony po katalogach roznej masci jest masakra, nie pasuje nic kompletnie grrrr ale jakos sie udało dopasowac i dzisiaj bedzie sie sierota meczyła To samo miałem z filtrem oleju katalogi pokazuj rozne rzeczy- powiedzcie mi czy te nasze Kalmerki sa takie dziwne??grrrr To lepiej sie nie denerwuj tylko jedź do mechanika który po zdjęciu, kupi sam osłonę. Do wymiany trzeba rozpiąć półoś z przegubem, a to nie takie proste jest. Czasem są spore problemy ze "zbiciem" przegubu. U mnie koszt wymiany wyniósł 140 zł razem z osłoną. To żadne pieniądze, a nie umęczysz się chociaż. Ale ja lubie sobie pogrzebac w autku, tylko nie chciało mi sie wykopac kanału jak budowałem garaz i teraz wszystko robie na podjazdach :? ale spoko zobaczymy efekty mysle ze juz dzisiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 odświeżę trochę temat bo sam musiałem wymienić osłony przegubów zewnętrznych a cena w serwisie w Rzeszowie zaporowa 218 zł. za szt. :/ (N-16 2.2Di 110KM 02r.) kolega rozebrał i dopasował osłony firmy GKN Germany o symbolu 303083 za 25 zł. za szt. jutro może dołączę fotkę z opakowania może komuś się przyda w poszukiwaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 odświeżę trochę temat bo sam musiałem wymienić osłony przegubów zewnętrznych a cena w serwisie w Rzeszowie zaporowa 218 zł. za szt. :/ (N-16 2.2Di 110KM 02r.) kolega rozebrał i dopasował osłony firmy GKN Germany o symbolu 303083 za 25 zł. za szt. jutro może dołączę fotkę z opakowania może komuś się przyda w poszukiwaniach Ja wczoraj wymieniłem jeden przegub z osłoną (310zł), i podczas wymiany wyszło, że osłona po drugiej stronie jest uszkodzona. Kupiłem samą osłonę JapanLine i nie pasowała. Sprawdzałem w InterCarsie i w TecDOC'u i do mojego auta nic nie pasuje. N16 2.2Di z 2002'ego, w katalogach osłony są o średnicach 89 po stronie przegubu i 21 po stronie półosi. Ja mam 100/26. Oryginał w ASO 264 zł Dzięki za info powyżej, zaraz sprawdzę czy ta z GNK będzie pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Ja wczoraj wymieniłem jeden przegub z osłoną (310zł), i podczas wymiany wyszło, że osłona po drugiej stronie jest uszkodzona. Kupiłem samą osłonę JapanLine i nie pasowała. Sprawdzałem w InterCarsie i w TecDOC'u i do mojego auta nic nie pasuje. N16 2.2Di z 2002'ego, w katalogach osłony są o średnicach 89 po stronie przegubu i 21 po stronie półosi. Ja mam 100/26. Oryginał w ASO 264 zł Dzięki za info powyżej, zaraz sprawdzę czy ta z GNK będzie pasować. sprawdzałem ostatnio stan tych osłon i jest wszystko OK więc chyba można im zaufać,po co przepłacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.