jasio_ciaputek Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Dżodżo ma rację. Ja u siebie nie wyjmowałem półosi tylko wybijałem przegób, trochę mocniejsze uderzenie i schodzi bez problemu. Ja 3 tyg temu zmieniałem z Teściem osłonę, z kupnem nie było problemu, podałem model rocznik, silnik i dałem 55 zl. Z zamianą było gorzej bo zarówno ja jak i Teść robiliśmy to po raz pierwszy, on na zdrowy rozum a ja z manualem w ręku. Udało się ale "na około", tz guma była do zmiany od strony koła a my rozłożyliśmy przegub od strony skrzyni (lewa półoś), bo ja twierdziłem za manualem, że ten od koła się nie da rozłożyć, a ten od wewnątrz ma opaskę/zacisk na wierzchu i zejdzie bez kłopotu. Kulki powypadały, ale się udało. I teraz moje pytanie. W jaki sposób zdjąć przegób z półosi od strony koła, bo piszecie tutaj, że można go wybić? Wybić czym, młotkiem, czy jakimś specjalnym narzędziem? A co z opaską/zaciskiem która znajduje się w środku przegubu, czy poprzez wybijanie nie niszczy się w żaden sposób? Czy przed wybiciem oznaczaliście jakimś pisakiem punkt złączenia, żeby przy składaniu nie było gafy, bo jeżeli wewnątrz przegubu jest zacisk to należałoby to złożyć w tym samym położeniu/punkcie co pierwotnie, stąd w manualu pisali coś o oznaczaniu półosi i przegubu linią prostą??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Ja 3 tyg temu zmieniałem z Teściem osłonę, z kupnem nie było problemu, podałem model rocznik, silnik i dałem 55 zl. Z zamianą było gorzej bo zarówno ja jak i Teść robiliśmy to po raz pierwszy, on na zdrowy rozum a ja z manualem w ręku. Udało się ale "na około", tz guma była do zmiany od strony koła a my rozłożyliśmy przegub od strony skrzyni (lewa półoś), bo ja twierdziłem za manualem, że ten od koła się nie da rozłożyć, a ten od wewnątrz ma opaskę/zacisk na wierzchu i zejdzie bez kłopotu. Kulki powypadały, ale się udało. I teraz moje pytanie. W jaki sposób zdjąć przegób z półosi od strony koła, bo piszecie tutaj, że można go wybić? Wybić czym, młotkiem, czy jakimś specjalnym narzędziem? A co z opaską/zaciskiem która znajduje się w środku przegubu, czy poprzez wybijanie nie niszczy się w żaden sposób? Czy przed wybiciem oznaczaliście jakimś pisakiem punkt złączenia, żeby przy składaniu nie było gafy, bo jeżeli wewnątrz przegubu jest zacisk to należałoby to złożyć w tym samym położeniu/punkcie co pierwotnie, stąd w manualu pisali coś o oznaczaniu półosi i przegubu linią prostą??? Witam Ja wybiłem młotkiem, z każdej strony wystarczy "popukać" i sam ładnie zeskoczy, co do zabezpieczenia to jest to przecięty metalowy pierścień podczas wybijania i zakładania pod wpływem nacisku chowa się we frezie w półosi. Przy ponownym wbijaniu przegubu czuć kiedy wskakuje na właściwe miejsce bo pierścień się rozszerza i ponownie blukuje go na półosi. Tak to mniej więcej wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Witam Ja wybiłem młotkiem, z każdej strony wystarczy "popukać" i sam ładnie zeskoczy, co do zabezpieczenia to jest to przecięty metalowy pierścień podczas wybijania i zakładania pod wpływem nacisku chowa się we frezie w półosi. Przy ponownym wbijaniu przegubu czuć kiedy wskakuje na właściwe miejsce bo pierścień się rozszerza i ponownie blukuje go na półosi. Tak to mniej więcej wyglądało Dziękuję za informację, przy następnej wymianie pójdzie znacznie łatwiej;-))). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Witam kolegów.Ja do swojej Almy założyłem osłony przegubów Od Forda Transita Connecta,nie pamiętam jakiej firmy,ale jak trzeba to sprawdzę i niebawem mogę napisać jak ktoś będziechciał.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Witam kolegów.Ja do swojej Almy założyłem osłony przegubów Od Forda Transita Connecta,nie pamiętam jakiej firmy,ale jak trzeba to sprawdzę i niebawem mogę napisać jak ktoś będziechciał.Pozdro Będę wdzięczny bo ja nie mogę nigdzie znaleść słony do swojego auta. Wszystkie zamienniki mają średnice wewnętrzne 89/21 mm, a moja ma 100/26 Ma ktoś jakiś pomysł z czego dopasować ? Czy ktoś zna jakiegoś przedstawiciela w Polsce osłony firmy GKN Germany ? Edytowane 13 Listopada 2009 przez sleepyhead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Czy ktoś zna jakiegoś przedstawiciela w Polsce osłony firmy GKN Germany ? Interteam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Dzięki za cynk, interteeam co prawda nie miał właściwej osłony, ale dobrali mi odpowiednik po wymiarach i we wtorek będę już ją miał za 55 zł (od Audi). Edytowane 13 Listopada 2009 przez sleepyhead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Nie pamiętam rozmiaru,SORKI, ale firma SPIDAN nr 23024.na pudelku jest KGN Drivelin Nissan/Opel.Ja mam Almę z 2000r 2.2 DI w hatchback i pasowało jak ulał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.