Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Osłony przegubów.


Gość tomasz_a
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dżodżo ma rację. Ja u siebie nie wyjmowałem półosi tylko wybijałem przegób, trochę mocniejsze uderzenie i schodzi bez problemu.

 

Ja 3 tyg temu zmieniałem z Teściem osłonę, z kupnem nie było problemu, podałem model rocznik, silnik i dałem 55 zl. Z zamianą było gorzej bo zarówno ja jak i Teść robiliśmy to po raz pierwszy, on na zdrowy rozum a ja z manualem w ręku. Udało się ale "na około", tz guma była do zmiany od strony koła a my rozłożyliśmy przegub od strony skrzyni (lewa półoś), bo ja twierdziłem za manualem, że ten od koła się nie da rozłożyć, a ten od wewnątrz ma opaskę/zacisk na wierzchu i zejdzie bez kłopotu. Kulki powypadały, ale się udało.

 

I teraz moje pytanie. W jaki sposób zdjąć przegób z półosi od strony koła, bo piszecie tutaj, że można go wybić? Wybić czym, młotkiem, czy jakimś specjalnym narzędziem? A co z opaską/zaciskiem która znajduje się w środku przegubu, czy poprzez wybijanie nie niszczy się w żaden sposób? Czy przed wybiciem oznaczaliście jakimś pisakiem punkt złączenia, żeby przy składaniu nie było gafy, bo jeżeli wewnątrz przegubu jest zacisk to należałoby to złożyć w tym samym położeniu/punkcie co pierwotnie, stąd w manualu pisali coś o oznaczaniu półosi i przegubu linią prostą???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 3 tyg temu zmieniałem z Teściem osłonę, z kupnem nie było problemu, podałem model rocznik, silnik i dałem 55 zl. Z zamianą było gorzej bo zarówno ja jak i Teść robiliśmy to po raz pierwszy, on na zdrowy rozum a ja z manualem w ręku. Udało się ale "na około", tz guma była do zmiany od strony koła a my rozłożyliśmy przegub od strony skrzyni (lewa półoś), bo ja twierdziłem za manualem, że ten od koła się nie da rozłożyć, a ten od wewnątrz ma opaskę/zacisk na wierzchu i zejdzie bez kłopotu. Kulki powypadały, ale się udało.

 

I teraz moje pytanie. W jaki sposób zdjąć przegób z półosi od strony koła, bo piszecie tutaj, że można go wybić? Wybić czym, młotkiem, czy jakimś specjalnym narzędziem? A co z opaską/zaciskiem która znajduje się w środku przegubu, czy poprzez wybijanie nie niszczy się w żaden sposób? Czy przed wybiciem oznaczaliście jakimś pisakiem punkt złączenia, żeby przy składaniu nie było gafy, bo jeżeli wewnątrz przegubu jest zacisk to należałoby to złożyć w tym samym położeniu/punkcie co pierwotnie, stąd w manualu pisali coś o oznaczaniu półosi i przegubu linią prostą???

 

Witam

 

Ja wybiłem młotkiem, z każdej strony wystarczy "popukać" i sam ładnie zeskoczy, co do zabezpieczenia to jest to przecięty metalowy pierścień podczas wybijania i zakładania pod wpływem nacisku chowa się we frezie w półosi. Przy ponownym wbijaniu przegubu czuć kiedy wskakuje na właściwe miejsce bo pierścień się rozszerza i ponownie blukuje go na półosi. Tak to mniej więcej wyglądało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja wybiłem młotkiem, z każdej strony wystarczy "popukać" i sam ładnie zeskoczy, co do zabezpieczenia to jest to przecięty metalowy pierścień podczas wybijania i zakładania pod wpływem nacisku chowa się we frezie w półosi. Przy ponownym wbijaniu przegubu czuć kiedy wskakuje na właściwe miejsce bo pierścień się rozszerza i ponownie blukuje go na półosi. Tak to mniej więcej wyglądało :)

 

Dziękuję za informację, przy następnej wymianie pójdzie znacznie łatwiej;-))).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Ja do swojej Almy założyłem osłony przegubów Od Forda Transita Connecta,nie pamiętam jakiej firmy,ale jak trzeba to sprawdzę i niebawem mogę napisać jak ktoś będziechciał.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Witam kolegów.Ja do swojej Almy założyłem osłony przegubów Od Forda Transita Connecta,nie pamiętam jakiej firmy,ale jak trzeba to sprawdzę i niebawem mogę napisać jak ktoś będziechciał.Pozdro

 

Będę wdzięczny bo ja nie mogę nigdzie znaleść słony do swojego auta.

Wszystkie zamienniki mają średnice wewnętrzne 89/21 mm, a moja ma 100/26 :(

 

Ma ktoś jakiś pomysł z czego dopasować ?

Czy ktoś zna jakiegoś przedstawiciela w Polsce osłony firmy GKN Germany ?

Edytowane przez sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Dzięki za cynk, interteeam co prawda nie miał właściwej osłony, ale dobrali mi odpowiednik po wymiarach i we wtorek będę już ją miał za 55 zł (od Audi).

Edytowane przez sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam rozmiaru,SORKI, ale firma SPIDAN nr 23024.na pudelku jest KGN Drivelin Nissan/Opel.Ja mam Almę z 2000r 2.2 DI w hatchback i pasowało jak ulał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...