Gość Vite Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Witam, Mam problem, dzisiaj wymieniłem płyn chłodzący w moim samochodzie i... powinno wejść 9.5 litra, a weszło 6.5 litra. Najpierw wylałem wszystko ze zbiornika wyrównawczego, potem odkreciłem odpowietrznik z tyłu silnika, odkreciłem korek wpsutowy, a na końcu odkreciłem na dole zawór żeby 'zszedł' cały płyn. Po bujałem samochodem i po kilka razy naciskałem na węże od chłodnicy. Przy nalewaniu odwrotnie - załałem zbiornik, potem chłodnicę - powoli tak żeby powietrze uchodziło z układu. Po kilku minutach powolnego nalewnia, z tyłu odpowietrznika zaczął wylewać się płyn - zakreciłem go i uzupełniłem do końca chłodnice płynem. Potem po naciskałem węże - weszło jeszcze z 200ml chłodziwa. Zakreciłem kurek na chłodnicy - uruchomiłem samochód i rozgrzałem do optymalnej temperatury. Pozwoliłem żeby wentylator uruchomił się kilka razy. Na koniec sprawdziłem stan i wszystko jest ok. Samochód ma normalną temepraturę. Moje pytanie - Gdzie zapodziały się 3 litry? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Wszystko wskazuje na to że w nagrzewnicy. Podczas spuszczania płynu nagrzewnica powinna być otwarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vite Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 przed wymianą, ustawiłem temepraturę na maxa i chyba otworzyła sie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 przed wymianą, ustawiłem temepraturę na maxa i chyba otworzyła sie ? Jest otwierana elektrycznie , jeśli wyłączyłeś zapłon to się zamknęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vite Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 to przy spuszczaniu płynu powinnien być włączony silnik, czy tylko zapłon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) to przy spuszczaniu płynu powinnien być włączony silnik, czy tylko zapłon ? Zapłon, po spuszczeniu można na chwilę uruochomić silnik żeby "wypluł resztki" z pompy wody Edytowane 17 Listopada 2009 przez witek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 " potem odkreciłem odpowietrznik z tyłu silnika " a w benzyniaku z 2003 roku gdzie znajdę odpowietrznik układu ??? Z góry dziękuję za odpowiedź ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Witam, x trail 2003 2.2 jaki plyn chlodniczy kupic na wymiane i ile litrow? Wymiane zlece wujkowi ale wole o dobor plynu zpytac was. Obecnie mam wydaje mi sie jakis zielony ale chyba nie ma znaczenia skoro wymieniam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Do chłodnic aluminiowych. Ja mam zielony oczojebliwy Prestone ile to szukaj w manualu Skoro wymienisz cały to nie ma znaczenia kolor Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Grudnia 2015 przez Trzeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Ok dzieki jeszcze tylko gdyby ktos podpowiedzial ile litrow kupic ;0 nie wiem jak to znalez. Edytowane 25 Grudnia 2015 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 tu jest grubo: 9,5 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Ale kupic 10l gotowego plynu czy 5l koncetratu do rozcienczenia z woda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Kup gotowego Prestona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 preston jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Witam a powiedzcie mi mam czerwony plyn od wspomagania, ale mi ubylo, chce dolac moge kupic prestone wtop leak mieszalny z innymi i dolac? Kilka lat temu dolewalem do starego t4 i bylo ok i w dodatku uszczelnilo mi uklad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 to nic nie da. Dolej zwykły płyn i poszukaj wycieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Tjaaaa pomieszać DEXRONa IID z IIE, albo III -> wszystkie mają różowy kolor :] Poszukać nieszczelności - pewnie któryś wężyk, wymienić i zalać po całości nowy płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Witam przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego bo nie przypominam sobie żebym to kiedyś robił, a niby powinno, a wiec tak jaki mam płyn kupić oczywiście dam mechanikowi, ale doradźcie jaki płyn i ile. T30 2003r 2.2 114, obecnie mam zielony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Witam przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego bo nie przypominam sobie żebym to kiedyś robił, a niby powinno, a wiec tak jaki mam płyn kupić oczywiście dam mechanikowi, ale doradźcie jaki płyn i ile. T30 2003r 2.2 114, obecnie mam zielony Tylko po co ta wymiana. Sprawdź wcześniej w warsztacie parametry płynu glikometrem. Tu nie ma co się zepsuć, co najwyżej płynu może ubyć. Ja mam u siebie oryginał zalany w fabryce od 10 lat i glikometr pokazał, że płyn jest klarowny i w pełni trzyma parametry odporności na mróz. W największe upały silnik także nie ma żadnych problemów z przegrzewaniem się. Wszystko działa od 10 lat więc nic mnie nie zmusza do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Po to jest glikol by nie zamarzał i nie odkładał się kamień. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.