Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Obroty rosną auto nie przyśpiesza.


Black
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z autem wciskam gaz auto nie przyśpiesza obroty rosną. Na początku auto miało tak tylko na 4 i 5 biegu z upływem czasu jest na wszystkich biegach, pierwsze pomoce i propozycje to wymiana przepływki znalazłem używaną kupiłem i było ok (jechałem sam) wieczorem tego samego dnia jechał już mój kolega i 4 opony w bagażniku auto chodzi tak jak by mi ktoś sprzęgło wciskał a ja wciskałem gaz, gdy jechałem sam auto się już zbierało znacznie lepiej lecz mocniejsze wciśnięcie pedała gazu powodowało wysokimi obrotami i zero przyśpieszenia. Check świeci lecz błędu nie mam nie wiem czemu ostatni check jaki miałem P0300 i P0335. Na starej przepływce auto chodzi jeszcze gorzej niż na nowej na której jest znaczna różnica.

Edytowane przez Black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś inne, tańsze propozycje ew. sposób na potwierdzenie że to sprzęgło?

 

Objawem zużycia sprzęgła jest tzw. ślizganie się, które oznacza zużycie okładzin ciernych tarczy. Przypadłość tę łatwo zdiagnozować, gdyż w przypadku jej wystąpienia podczas wciśnięcia pedału gazu, obroty zwiększają się, lecz nie powoduje to wzrostu prędkości. Problem ten może wystąpić także podczas ruszania z miejsca, a w szczególności pod górkę, kiedy to siły działające na sprzęgło są największe.

 

Jak to można sprawdzić: uwaga robisz na własne ryzyko

 

Pojazd poddaje się testowi podczas jazdy, najlepiej – wiodącej na pewnym odcinku pod górę. Należy w tym celu rozpędzić normalnie obciążony pojazd, aby móc włączyć najwyższy bieg i utrzymywać przy tym obroty na poziomie około 1500/min. Jeżeli po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu samochód nie zacznie przyspieszać lub będzie to robił bardzo powoli, a obroty silnika wyraźnie wzrosną (sprzęgło będzie się ślizgać), dowodzić to będzie, że okładziny cierne są zużyte. Wówczas należy jak najszybciej przerwać test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawem zużycia sprzęgła jest tzw. ślizganie się, które oznacza zużycie okładzin ciernych tarczy. Przypadłość tę łatwo zdiagnozować, gdyż w przypadku jej wystąpienia podczas wciśnięcia pedału gazu, obroty zwiększają się, lecz nie powoduje to wzrostu prędkości. Problem ten może wystąpić także podczas ruszania z miejsca, a w szczególności pod górkę, kiedy to siły działające na sprzęgło są największe.

 

Jak to można sprawdzić: uwaga robisz na własne ryzyko

 

Pojazd poddaje się testowi podczas jazdy, najlepiej – wiodącej na pewnym odcinku pod górę. Należy w tym celu rozpędzić normalnie obciążony pojazd, aby móc włączyć najwyższy bieg i utrzymywać przy tym obroty na poziomie około 1500/min. Jeżeli po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu samochód nie zacznie przyspieszać lub będzie to robił bardzo powoli, a obroty silnika wyraźnie wzrosną (sprzęgło będzie się ślizgać), dowodzić to będzie, że okładziny cierne są zużyte. Wówczas należy jak najszybciej przerwać test

 

Jakie mogą być skutki uboczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutki uboczne- spalone sprzęgło i brak możliwości dalszej jazdy. Ale taką próbę można przeprowadzić, byle do górki na której będziesz próbował sprzęgło nie było 30 km :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy na postoju wrzucić 3 lub 4 i powoli puszczać pedał sprzęgła, jeśli auto nie będzie gasło to sprzęgło do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutki uboczne- spalone sprzęgło i brak możliwości dalszej jazdy. Ale taką próbę można przeprowadzić, byle do górki na której będziesz próbował sprzęgło nie było 30 km :devil:

kolega ma rację - w skrajnym przypadku tak będzie - z drugiej strony jednak większość mechaników tak sprawdza

i rzadko staje się to najgorsze, ale to twoje autko jak i decyzja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy na postoju wrzucić 3 lub 4 i powoli puszczać pedał sprzęgła, jeśli auto nie będzie gasło to sprzęgło do wymiany.

Auto gaśnie, wiec łańcuch? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ślizgającym się sprzęgle nie musi nie gasnąć na postoju - za duże obciążenie, zależy od stanu tarczy. Miarodajna jest próba w czasie jazdy czy auto przyśpiesza zgodnie ze wzrostem obrotów czy też obroty rosną szybko a auto przyśpiesza powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze ArtekR, jeśli sprzęgło nie jest całkiem trup to nie musi zgasnąć ale jeśli by nie gasło to wtedy masz 100% pewność. Zrób test na drodze po górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to to chodzi tak że jak nie wjadę pod górkę z rozpędu to nic z tego nie ma i dosłownie katuje samochód na jedynce, czekam do poniedziałku i jadę na warsztat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...