Tippo Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Moze komus sie przyda. Witam, jakby sie trafil kolejny oszolom co chce nieco obnizyc swojego x'a , to jednak sie da Choc kazdy sklep w PL mnie spuszczal na drzewo, czyste lenistwo. Oczywiscie niby w ofercie nie ma sprezyn obnizajacych do t31, ale zrobilem maly research i okazalo sie, ze idelanie pasuja od renault koleos 2.0dci awd, zarowno mocowania jak i dopuszczalne obciazenia na osie, kupilem eibachy pro kit -25mm tyl, -30 przod. Samochod usiadl dokladnie tyle ile trzeba, a co bardziej istotne skonczylo sie bujanie i nurkowanie przy hamowaniu i przyspieszaniu. Komfort zmniejszyl sie minimalnie bo sprezyny sa progresywne, jak ktos nie jezdzi x'em do lasu, a pewno 90% nie jezdzi, polecam z czystym sumieniem taki mod Ja akurat 80% przebiegu robie ekspresowki, reszta drogi miejsko-wiejskie. przed po Edytowane 28 Września 2016 przez Tippo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Czy ja wiem ? Zrobić z Xa zwykłe kombi ? Ale oczywiście de gustibus .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Droge dobral prawidlowa, dostosowal do warunkow w jakich jezdzi, X nie jest terenowka, wiec i kombi nie bedzie, nadal pozostaje SUVem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Droge dobral prawidlowa, dostosowal do warunkow w jakich jezdzi, X nie jest terenowka, wiec i kombi nie bedzie, nadal pozostaje SUVem Otoz to, jak ktos chce sie tym zapuszczac dalej jak na laczke za domem to podziwiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Droge dobral prawidlowa, dostosowal do warunkow w jakich jezdzi, X nie jest terenowka, wiec i kombi nie bedzie, nadal pozostaje SUVem Pytanie tylko po co ta przeróbka? I jeszcze komfort się pogorszył... Na pierwszy rzut oka nawet nie widać różnicy Mój X choć starszy wcale nie buja przy hamowaniu i ruszaniu No ale jak to pisano wyżej, każdy ma swój gust. (...) jak ktos nie jezdzi x'em do lasu, a pewno 90% nie jezdzi, polecam z czystym sumieniem taki mod Ja akurat 80% przebiegu robie ekspresowki, reszta drogi miejsko-wiejskie. Zaraz odezwą się głosy że na takie przebiegi lepsza jest Skoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Pytanie tylko po co ta przeróbka? I jeszcze komfort się pogorszył... Na pierwszy rzut oka nawet nie widać różnicy Mój X choć starszy wcale nie buja przy hamowaniu i ruszaniu No ale jak to pisano wyżej, każdy ma swój gust. Zaraz odezwą się głosy że na takie przebiegi lepsza jest Skoda To nie jest mod dla kazdego jak pisalem, na drogi szybiekgo ruchu ta przerobka. Odnosnie komfortu, zalezy czym kto wczesniej jezdzil, dla mnie auto nadal jest miekkie jak kanapa Ale dla bardzo wygodnych wolalem napisac ze jest minimalnie sztywniej. Nowym x1 czasem jezdze, tam jest fabryczny zawias na runflacie to czuc nawet laczenia asfaltu T30 2.2d ci tez jezdzilem wczesniej i bylo w moim odczuciu fabrycznie minimalnie sztywniej. Fakt, laik nie zauwazy, ze auto jest posadzone nizej i o to chodzi, taki samochod na glebie to juz by wygladal jak karykatura. A co do skody, wczesniej mialem skode ktora byla 12-14 cm nad ziemia i do tego na pelnym zawieszeniu KW, teraz to dla mnie kazde auto jest miekkie Ciesze sie, ze jest jakas dyskusja, bo to forum jakies takie nieruchlawe Bede pisal co jakis czas jak to sie sprawuje na dluzsza mete i czy nie bylo jakiegos zonka. Edytowane 28 Września 2016 przez Tippo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 To nie jest mod dla kazdego jak pisalem, na drogi szybiekgo ruchu ta przerobka. Tylko że SUV będzie zawsze SUVem i obniżanie zawieszenia trochę mija się z celem. Auto opływowe jak kiosk RUCHU nie będzie lepiej się prowadzić jak będzie 3cm niższe, bo to nie sportowa bryka. X faktycznie nie nadaje się też do lasu jak typowa terenówka. I nikt poza leśnymi duktami głębiej się nie zapuszcza. Z resztą, auta terenowe na przeprawy są specjalnie modyfikowane. Nie ważne, liczy się pomysł i wykonanie, i że jesteś zadowolony z tej przeróbki Plusik za info i fotki Ciesze sie, ze jest jakas dyskusja, bo to forum jakies takie nieruchlawe Poczekaj do wieczora, a rusz tylko temat z olejami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Tylko że SUV będzie zawsze SUVem i obniżanie zawieszenia trochę mija się z celem. Auto opływowe jak kiosk RUCHU nie będzie lepiej się prowadzić jak będzie 3cm niższe, bo to nie sportowa bryka. X faktycznie nie nadaje się też do lasu jak typowa terenówka. I nikt poza leśnymi duktami głębiej się nie zapuszcza. Z resztą, auta terenowe na przeprawy są specjalnie modyfikowane. Nie ważne, liczy się pomysł i wykonanie, i że jesteś zadowolony z tej przeróbki Plusik za info i fotki Poczekaj do wieczora, a rusz tylko temat z olejami O olejach to juz napisalem pierdyliard postow na innym forum, juz mam dosc, notabene chyba najwiekszy watek w polskim necie Edytowane 28 Września 2016 przez Tippo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Gdy ja pisałem, że tak właśnie prowadzi się X-trail to mnie wyśmiewali w innym wątku. :/ Otóż Panie Kolego kwestia bujania, którą opisał wcześniej Kolego Tippo jest kwestią bardzo subiektywną i zależną od punktu odniesienia. Jeśli zwykle jeździłeś sztywnym, zwartym samochodem to X-trail wydaje się być pontonem. Jak to mówią - punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Oczywiście nie jest też tak, że prawda leży po środku pośrodku, bo patrząc obiektywnie to: 1) X-trail jest miękki i wygodny. 2) Posiada mało precyzyjny układ kierowniczy. 3) Nurkuje przy hamowaniu i mocno podnosi przód przy przyśpieszaniu. 4) Buja i mocno wychyla się w zakręcie. Proszę nie bijcie.... E no... za co? Nie dodałeś jeszcze że hamulce ma jak N16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 E no... za co? Nie dodałeś jeszcze że hamulce ma jak N16. A to juz inna sprawa, na fotce torche widac, przod tarcze dba t2 klocek galfer sport, tyl zimmermann std klocek ebc green stuff, zeby znow nie bylo ze chce robic rajdowke, teraz auto po prostu jakos hamuje - wczesniej tylko zwalnialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Żeby nie było - mimo takiej charakterystyki bardzo lubię X-trail'a, co nie zmienia faktu, że cała masa samochodów prowadzi się lepiej. Coś za coś... kwestia gustu i zapotrzebowań. Ja używałem X-trail'a w 80% w mieście, co z perspektywy czasu uważam za głupotę z mojej strony. Jeśli chodzi o spowalniacze to świetny wybór, ale bardzo, ale to bardzo drogi. p.s. wiesz, że tu więcej było takich co to X-trail'a jeszcze podnosili? Seryjnie to najlepiej ten samochod sie sprawdza na dziadowskich krajowkach, gdzie jezdzi sie nie wiecej niz 90 km/h A co do podnoszenia, bez dobrej opony i przynajmniej blokady mostu z tylu, gdzie to zajedzie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 przod tarcze dba t2 klocek galfer sport, tyl zimmermann std klocek ebc green stuff moglbys napisac gdzie kupowales, jakie byly ceny i czy potrzebne byly jakies przerobki? powyzsze elementy sa dedykowane od T31 czy z innego auta? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 moglbys napisac gdzie kupowales, jakie byly ceny i czy potrzebne byly jakies przerobki? powyzsze elementy sa dedykowane od T31 czy z innego auta? pozdrawiam Wszystko dedykowane, przerobki to by trzeba bylo robic pod wieksze tarcze lub inny komplet, przy takim aucie to chyba bez sensu Calosc bylo cos ok. 1700pln z brakeparts.pl jakby co polecam tez brakes.pl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) dziekuje za odpowiedz (plusik ; ) jeszcze tylko prosze wyjasnij dlaczego zdecydowales sie na taki mix czterech firm? wlasne doswiadczenia, opinie innych czy kwestie budzetowe? nie prosciej bylo zastosowac tarcze jednej firmy i klocki rowniez jednego producenta? w opisie klockow hamulcowych Galfer Sport widnieje akapit ze posiadaja wszystkie blaszki i czujniki podobnie jak oryginalne? rozumiem ze napisali prawde? aha, jeszcze jedno pytanie: pyl z klockow brudzi felgi mniej czy wiecej niz przy oryginalach? felgi przedniej czy tylnej osi sa bardziej zakurzone pylem z klockow? pozdrawiam Edytowane 29 Września 2016 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Dla mne efekt wizualny tego obniżenia w połączeniu z felgami 18 na +. Na tych felgach i oponach i tak szkoda zjeżdżać z asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Czarne autko to troszkę ciężko ocenić wizualnie,ale same felgi już robią efekt. Niemniej wygląda spoko. Problem kiedy ktoś mimo wszystko czasami potrzebuje tego prześwitu. @Strider - naprawdę bić cię chcemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 X-trail nie jest niczym więcej ponad wygodne kombi z ustawnym bagażnikiem i napędem 4x4. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 I troszkę większym prześwitem. A czym niby miałby być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Takie czasy, że każde kanciaste auto podchodzi pod offroad. Nie wiem, jak Wy, ale jakbym miał tak zrobić z X-em, to kupiłbym Oktawię Kombi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) dziekuje za odpowiedz (plusik ; ) jeszcze tylko prosze wyjasnij dlaczego zdecydowales sie na taki mix czterech firm? wlasne doswiadczenia, opinie innych czy kwestie budzetowe? nie prosciej bylo zastosowac tarcze jednej firmy i klocki rowniez jednego producenta? w opisie klockow hamulcowych Galfer Sport widnieje akapit ze posiadaja wszystkie blaszki i czujniki podobnie jak oryginalne? rozumiem ze napisali prawde? aha, jeszcze jedno pytanie: pyl z klockow brudzi felgi mniej czy wiecej niz przy oryginalach? felgi przedniej czy tylnej osi sa bardziej zakurzone pylem z klockow? pozdrawiam Mix polecil sprzedawca , galfer mial byc tez z tylu ale akurat braklo, ebc green sa klockami o podobnych parametrach ale nieco bardziej pyla niz galfer. Ogolnie przod i tyl brudzi podobnie jak seria, moze ciut mniej. Co do blaszek i czujnikow , to t31 chyba takowych nie ma, o czym bolesnie sie przekonal moj brat( tez ma t31) jak zdarl klocki do blachy i zniszczyl tarcze. Nie ma tez czujnika poziomu plynu chl.(moim zdaniem zenada) i tylko zbieg okolicznosci, uchronil mnie kiedys przed przegrzaniem silnika, jak pompa wody sie rozciekla i akurat bylem na SKP. Takie czasy, że każde kanciaste auto podchodzi pod offroad. Nie wiem, jak Wy, ale jakbym miał tak zrobić z X-em, to kupiłbym Oktawię Kombi... Mialem o1 4x4, potem o2 FL 4x4, uwierz mi, jest to jednak cos innego I nawet nieco obnizony t31 jest spooro wyzej. Edytowane 29 Września 2016 przez Tippo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 5 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 Gdyby takich dyskusji nie było to forum by umarło z nudów. Trzeba się czasem posprzeczać. Temat faktycznie trochę poboczny, ale jakoś tam trochę około tematu "obniżania zawieszenia w X-trail'u". Napisze co i jak po testach na niemieckiej autostradzie: Generalnie na tych lukach co można było jechać max 140, teraz spokojnie 16 , na prostej nawet do 180 jest znacznie ciszej, spalanie wg wstępnych obliczeń spadło o jakieś 0,4-0,6 L na tego typu trasach. Przy okazji pozbyłem się tych rurowych stopni ( z boxa dachowego nie korzystam), tez swoje robią jeśli chodzi o hałas, do tego w 1 z nich było w środku chyba ze 2 litry wody Większość te Xsy podnosi, ja nieco posadziłem i jestem bardziej zadowolony niż myślałem. A co bardziej istotne, wszystkie rzeczy które zmieniłem są w pełni odwracalne do stanu fabrycznego, wiec nima co rozpaczać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Co do blaszek i czujnikow , to t31 chyba takowych nie ma, o czym bolesnie sie przekonal moj brat( tez ma t31) jak zdarl klocki do blachy i zniszczyl tarcze. okazuje sie ze oryginalne klocki oferowane w ASO (244 PLN komplet przod, 254 PLN komplet tyl) maja czujnik 'akustyczny' ; ) BTW jestem po rozmowie ze sprzedawca ze sklepu ktory wymieniles kilka postow wyzej i chyba zdecyduje sie na komplety tarcz Zimmermann Sport Coatz i komplety klockow Galfer Sport kusza mnie tarcze DBA Street T2 (o ktorych wspomniales) ale na komplecie to 1 000 PLN roznicy a powinienem jeszcze w tym roku kupic opony pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Mają też klocki ferodo takie blaszki u mnie. Jeśłi miałbym obniżać xa to raczej sprzedałbym go i kupił mondeo w dizlu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) okazuje sie ze oryginalne klocki oferowane w ASO (244 PLN komplet przod, 254 PLN komplet tyl) maja czujnik 'akustyczny' ; ) BTW jestem po rozmowie ze sprzedawca ze sklepu ktory wymieniles kilka postow wyzej i chyba zdecyduje sie na komplety tarcz Zimmermann Sport Coatz i komplety klockow Galfer Sport kusza mnie tarcze DBA Street T2 (o ktorych wspomniales) ale na komplecie to 1 000 PLN roznicy a powinienem jeszcze w tym roku kupic opony pozdrawiam Co do czujki, nie wiem czy klocki ktore mial , byly ori. Poza tym, czy sa na obu klockach czy jednym, bo jak zacisk nierowno bral, to mogl sie klocek zedrzec bez czujki i wtedy d... Ja nie pamietam, czy na galferze i ebc mam blaszki, mechanik co roku, lub przed dluzsza trasa oglada mi klocki z obu stron i tak. Z zimmermana powinienes byc zadowolony, ja mam w tyle, a w drugim samochodzie na przod i tyl, ale zwykle coatz , super odporne na korozje, tez polaczone ze sportowym klockiem, black diamond przod, galfer tyl. Mają też klocki ferodo takie blaszki u mnie. Jeśłi miałbym obniżać xa to raczej sprzedałbym go i kupił mondeo w dizlu. Tez fajny samochod, tylko bez 4x4 i mniejszy ciut bagaznik.Co do eibacha, ta sama trasa co rok temu, po obnizeniu auta, zmianie opon i programu, spalanie z autostrady 0.7L/100 mniej. Edytowane 12 Lipca 2017 przez Tippo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) Z zimmermana powinienes byc zadowolony, sam jestem ciekaw bo przeczytalem w necie jakies opinie i przyznam ze byly rozne ale byc moze dotyczyly Zimmermanna Standard a nie Sport i nie byly najnowsze zarzucano im ze w trakcie eksploatacji krzywia sie i sa bicia BTW jakie opony sa na pierwszym zdjeciu w temacie (rozmiar)? a jakie masz teraz? pozdrawiam Edytowane 12 Lipca 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.