Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stracił moc a pózniej już nie odpala


gumisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , No i mi także coś sie popsuło w Patku  2,5 dci manual 2005 ,postaram sie dokladnie opisac co i jak

Odkad go mam nie mialem problemów z odpalaniem czy z silnikiem , dzis z rana odpalił bezproblemowo i zachowywał sie jak zawsze, pojechalem do miasta oddalonego o 40km i w drodze powrotnej zatrzymalem sie cos zjesc wszystko działalo jak nalezy w Patku

Po posiłku  wsiadlem i odpalilem bez problemu wyjezdzam z parkingu powoli bez gazowania i wlanczajac sie do ruchu chce dac gazu a tu nic zero mocy i zacza dymic mocniej, zjechalem toczac sie na pobocze i co jest , zgasilem odpalil bez problemu ale dalej bez mocy i nie wkreca sie na obroty zgasilem i zajzalem pod mache chcac odpalic znowu juz niechcial odpalic tak latwo , odrazu dodam nic nie stuknelo ani nie wydawal dziwnych dzwiekow , teraz cos tam jakby chcial zaskoczyc ale zaraz gasnie nie wchodzac nawet w obroty , narazie nic jeszcze nie robilem , nie zapala sie nic oprocz standardowych rzeczy przy odpalaniu ani kontrolka engine check, podejzewam ze moze cos z paliwem , jest jaks mozliwosc sprawdzenia pompki paliwa w baku bez sciagania ,go bo on chce zaskoczyc a zachowuje sie jakby paliwa niemial chyba

Filter paliwa MAN zmieniony okolo 4000km

zawór EGR wyczyszczony byl niedawno

turbina nie hałasowała ani nie dawała żadnych dziwnych objawów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić ciśnienia na listwie paliwowej. Pompka w baku to pół biedy prędzej pompa CR padnie niż ona. Skąd podejrzenia że to paliwo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zachowuje sie jakby silnik niemiał na czym ruszyc przy kreceniu zaskakuje na chwile , doslownie na ulamki sekund i nic nie moze sie rozkrecic zeby zaczac pracowac


komputer pokazal cisnienie powyzej 30000kPa przy kreceniu rozrusznikiem tylko wiec cisnienie jest i brak pompy paliwowej w baku, chyba ze gdzies po drodze jest jak w niekrorych autach jezeli tak moze ktos powiedziec gdzie tego szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W baku nie ma pompy. Ściągnij wąż z filtra paliwa, ten biegnący do pompy paliwa w silniku, podłącz pompkę uniwersalną i zacznij ciągnąć paliwo powinno swobodnie płynąć. Jeśli nie to wiesz gdzie masz usterkę. Na kręceniu rozrusznikiem nie sprawdzisz prawidłowego ciśnienia na pompie.

 

Kiedy robiłeś rozrząd, podobne objawy daje wyciągnięty dolny łańcuch - brak korelacji pomiędzy czujnikiem wału a czujnikiem wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobre pytanie kiedy byl robiony rozrząd, tego niewiem, ale to sie stalo nagle i nie bylo zadnych objawow , ani falowania obrotow ani dziwnych dzwiekow nawet silnik pracowal cicho oprocz wycia przy dawaniu gazu ale to normalne unich, czasem pasek popiskal a bardziej napinacz ale to nie ma chyba znaczenia jeszcze sprawdze z ta pompka jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobną akcję. Odpaliłem i zgasł i tak cały czas w kółko. Natomiast jak mu gazu dołożyłem i chwilę się zagrzał na wyższych obrotach to później pracował dobrze. Ale było coraz gorzej, aż odpalał i gasł od razu przyczyną okazał się wyciągnięty dolny łańcuch rozrządu. Ale u Ciebie może być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze przy okazji EGR ale jak mechanik nic nie wskura , narazie autko oddalem w dobre rece , a moj patek niema dpf-u


Wiec tak , problem zostal rozwiazany okazało się ze to wina EGR zapchal sie bidaczek i zablokowal jezdzenie autkiem , EGR czyscilem niecale pół roku temu i juz sie zasyfil i to konkretnie tak wiec zostaje go zaslepic

Dzieki wszystkim za podpowiedzi i checi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...