matjas Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Mam od jakichś trzech miesięcy Terrano 1998 2.7 auto i sobie ze sobą trochę walczymy. Poczytałem ostro co było co wyczytania i jakieś tam pojęcie już mam od której strony to gryźć, niektóre rzeczy zrobiłem już sam ale z niektórymi tematami nie dam sobie rady sam jak widzę. może podzielę to wszystko na 3 działy: SILNIK 2.7TDI Zexel 1. nie palił na zimnom krótko po odpaleniu gasł i tak kilka razy - okazało się, ze umarły dwie świece żarowe. wymieniłem na denso i pomijając fakt, że muszę czekać póki zimny 15sekund zanim się nagrzeją teraz pali od strzała. TYLE NA ZIMNO - niestety pozostał problem rozruchu na ciepło - jak ciepły muszę kręcić jakieś 3 sekundy i dopiero zaskakuje z czarną chmurą za sobą - potem pracuje już bez dymienia. za poradą na forum odłączyłem na ciepło czujnik temperatury na termostacie - zapala zdecydowanie łatwiej. NASTAWNIK??? pompa umiera? - pompiarze oczywiście jak jeden chcą regenrować. wiem, że ten sam problem mają starsze TDI VAG i tam można to jakoś podleczyć softem. a tu? Intercooler lekko zapocony ale nie widziałem jeszcze sztuki coby nie miała mokrego. przy regulacji zaworów i wymianie świec wymyłem go porządnie w środku i tyle. Turbina ma MINIMALNE luzy. przy pedale w pododze lekko przykapca. Przy normalnej jeździe nie widać w ogóle dymu nawet w światłach aut w lusterku wstecznym; Z zapaleniem tak dla potomności jest tak, że nawet jeśli widzicie kontrolkę świec żarowych jak się zapala to świece kończą grzać dopiero po 15 /!/ sekundach co sygnalizowane jest pyknięciem przekaźnika. Wcześniej nie ma co kręcić - przynajmniej u mnie. Zapali ale trzeba chechłać bez sensu. 2. Nadwozie - dziury w podłodze na wysokości mocowań kanapy, na wysokości uda pasażerów tylnych siedzeń, mocowania pasów bezpieczeństwa tył zgniłe w pi..du - wyciąłem i wspawałem nowe z nowej blachy. poza tym miejscowa korozja, drzwi zdrowe, próg jeden wymieniony przez jakiegoś paproka, drugi do wymiany. Wymienię obydwa wiosną na profile stalowe. Rama zdrowa. Systematycznie i po kolei zalewam wszystko fertanem. 3. Elektronika - wymigałem błedy - BRAK. Miga jednak cały czas kontrolka o poduszki. Próbowałem sposobu z kluczyka, próbowałem sposobu z przyciskiem w drzwiach. Ni chu chu. Pomysły? 4. Skrzynia automatyczna działa bdb ale mam taką wątpliwość, że ostatni /4/ bieg załącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik optymalnej temperatury pracy. Czyli po jakichś 6km. Załącza się on dopiero przy 85kmh - czy to normalne. Silnik kręci wtedy 2000rpm. 5. BAGAŻNIK - nie mam niestety relingów ani punktów mocowania - planuję umieścić, po zdjęciu podsufitki, w dachu 6szt ślepych nitonakrętek M8. ktoś próbował takiego rozwiązania? Będę wdzięczny za sugestie. Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z mojego wpisu w przyszłości. pozdrawiam matjas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 1. SILNIK 2.7TDI Zexel nie palił na zimnom krótko po odpaleniu gasł i tak kilka razy - okazało się, ze umarły dwie świece żarowe. wymieniłem na denso i pomijając fakt, że muszę czekać póki zimny 15sekund zanim się nagrzeją teraz pali od strzała. TYLE NA ZIMNO - niestety pozostał problem rozruchu na ciepło - jak ciepły muszę kręcić jakieś 3 sekundy i dopiero zaskakuje z czarną chmurą za sobą - potem pracuje już bez dymienia. Tylko czy założyłeś prawidłowe świece - podaj symbol świec gdyż w/g różnych źródeł świece z TD i TDi różnią się od siebie opornością. Ale wydaje mi się z tych opisów, że silnik nie jest już w dobrej kondycji. Długie grzanie zanim zapali, grzanie świec jak jest ciepły to symptomy słabej kompresji silnika ale nie tylko ... Pierwsze sprawdź kompresję na cylindrach. Jeśli będzie ok. 3 MPa (ok. 30 at lub 30 Bar) to dobrze, a jeśli już tylko 2-2,2 MPa lub nawet mniej to masz odpowiedź. NASTAWNIK??? pompa umiera? - pompiarze oczywiście jak jeden chcą regenrować. wiem, że ten sam problem mają starsze TDI VAG i tam można to jakoś podleczyć softem. a tu? Po czym tak sądzisz? Podaj powody. Diagnozować można dobrymi drogimi urządzeniami ale nie Consultem za 100 zł z All… Z firmowych urządzeń silniki TDi obsługuje już Consult II (firmowy, oryginalny) nie ten z All ... jest to opisane w serwisówce i są szkice jak ono wygląda, oczywiście jest dużo więcej urządzeń, którymi można diagnozować Terrano II ale one kosztują nawet kilkadziesiąt tysięcy zł. To o którym piszę jest prawie identyczne jak w tym temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104735-nissan-consult-urz%C4%85dzenie-diagnostyczne-oryginalne/ Nim można sprawdzić też poduszki i wiele innych podzespołów. Takie urządzenia Consult I, II, ...) miały ASO Nissanów. Samo urządzenie też nic nie daje jeśli osoba obsługująca je wie tylko tyle jak je podłączyć. Do pełnej diagnostyki jest potrzebna też wiedza, a to wtedy kosztuje. przy regulacji zaworów i wymianie świec wymyłem go porządnie w środku i tyle. Co myłeś? Czy głowicę pod klawiaturą? Jeśli tak to też wskazuje na zużycie silnika. W jednym z tematów opisywałem szczegółowo procedurę regulacji zaworów na przykładzie mojego poprzedniego samochodu (Maverick – mój awatar) i jak widać na zdjęciach silnik w środku nie miał nagarów, a nie był już pierwszej młodości … przy pedale w pododze lekko przykapca. Przy normalnej jeździe nie widać w ogóle dymu nawet w światłach aut w lusterku wstecznym; To normalne i nie ma się czym przejmować. Z zapaleniem tak dla potomności jest tak, że nawet jeśli widzicie kontrolkę świec żarowych jak się zapala to świece kończą grzać dopiero po 15 /!/ sekundach co sygnalizowane jest pyknięciem przekaźnika. Wcześniej nie ma co kręcić - przynajmniej u mnie. Zapali ale trzeba chechłać bez sensu. To też wskazuje na kiepską kondycję silnika. Przy dobrym i ciepłym silniku nie trzeba czekać na zagrzanie się świec. Mój taki sam silnik pali na dotyk od razu po włączeniu stacyjki. Grzanie zimnego to ok. 5 góra do 10 sekund. 2. Nadwozie – Do blacharki się nie odniosę bo sam opisałeś swoje naprawy. 3. Elektronika – wymigałem błedy - BRAK. Miga jednak cały czas kontrolka o poduszki. Próbowałem sposobu z kluczyka, próbowałem sposobu z przyciskiem w drzwiach. Ni chu chu. Pomysły? W sewisówce jest opis jak to wykonać ale jeśli robisz to w/g opisu i procedura nie skutkuje to może przewody od poduszki nie kontaktują i przez to jest cały czas błąd i wtedy pali się kontrolka. Pierwsze przejrzyj połączenia poduszek. 5. BAGAŻNIK – nie mam niestety relingów ani punktów mocowania - planuję umieścić, po zdjęciu podsufitki, w dachu 6szt ślepych nitonakrętek M8. ktoś próbował takiego rozwiązania? A skąd będziesz wiedział jakie relingi założysz i czy rozstaw otworów będzie pasował? Zrobisz to jak będziesz miał relingi. Nie radzę zakładać nitonakrętek. Kupując mój samochód miałem takie "wynalazki" i je usunąłem bo łatwo je przekręcić i masz znowu problem. Poza tym jeśli dach fabrycznie ma zamontowane relingi to ma też dodatkowe wzmocnienia. Chcesz na cienkiej blaszce jaką jest dach zakładać relingi bez dodatkowych wzmocnień? Powycinaj przynajmniej większe fragmenty blachy 1,5 – 2 mm grubości i dopasuj je do kształtu dachu i przyklej je chociaż na klej do szyb wtedy znacznie wzmocnisz te miejsca. Jeden brzeg blachy wsuń za boczne wzmocnienie dachu, tam jest kilkumilimetrowa szczelina akurat na wsunięcie takiego wzmocnienia – wypełnij klejem. Do tych blach uprzednio przyspawaj nakrętki. Nakrętki możesz zastosować A2 - nierdzewne. Te nakrętki do przygotowanych blach możesz przyspawać zwykłym migiem. Możesz też przyspawać nakrętki kryte wtedy nie będziesz musiał dodatkowo uszczelniać gwintu śruby. Po nawierceniu otworów w dachu posmaruj blachy klejem i ściągnij to śrubą (z wyczuciem) wtedy wszystko się do siebie odpowiednio dopasuje bo klej wypełni wszystkie nierówności, a połączenie będzie mocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.