Gość cholo Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Mam pytanie i proszę o pomoc. Mam nissana x-trail 2002 r. benzyna, gdzies czytalem ze przy wlaczonym napedzie 4x4 powinno sie jechac z max predkoscia do 40 km. Czy moze ktos to wie dokladnie ze tak jest?? I czy na wlaczonym napedzie na auto tez tak jest. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristofeer Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Skąd masz takie informacjeeee ???! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cholo Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Przeczytalem gdzies w internecie i to na kilku stronach. Sam nie wiem co o tym myslec i dlatego prosze o pomoc kogos kto jezdzi takim samochodem i ma doswiadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Nie wiem jak jest w T39 , ale w T31 są 3 położenia pokrętła elektronicznej zmiany napędu : 1/ 2x ; 2/ AUTO (4x) 3/ LOCK ( blokada). Przełanczać rodaj napędu można przy dowolnej prędkości z 2x na 4x i odwrotnie , natomiast blokada funkcjonuje tylko do 40 km/h czyli pzr v>40km/h pomimo że przekręcimy pokrętło to się nie załączy , a jezli ją włączymy przy v<40km/h , to oczywiście się załączy ale po przekroczeniu tej v automatycznie się rozłączy i jedziemy na napędzie 4x. sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cholo Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 A jesli chodzi o to przelaczenie na auto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Na wstępie peprawka do peprzedniej treści => oczywiście nie T39 a T30. A teraz o pozycji AUTO . Przełanczanie napędu odbywa się na drodze elektronicznej i mozna to robić przy dowolnej prędkości z 2x na 4x i z poworotem. Można też przekręcić pokrętło na blokadę ale jezeli jedziemy z v>40km/h to i tak ta blokada się nie załączy. sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalkaflowski Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Szanowni Panowie a moze i Panie to czytajace X Trail T 31 nie ma stalego napedu na 4 kola ! Pokretlo wyboru napedu ma 2 pozycje i jedna "chwilowa" czyli prawie 3 Pierwsza to naped na 2 kola, Druga to AUTO i na 4ry kola naped tylko i wylacznie w momencie uslizgu przednich kol Trzecia mozliwosc to blokada rozdzialu momentu i wtedy jest naped na 4 ry kola z podzialem momentu po 50 % na przod i tyl. To dziala tylko do 40 km/h. mozna wlaczac przy wyzszych predkosciach ale sie oczywiscie nie zalaczy (blokada przed uszkodzeniem). Po zalaczeniu blokady pokretlo samo wraca na pozycje AUTO. wiec jak przekroczy sie 40 km/h system wylacza rozdzial momentu i pozostaje naped na przod z uwzglednieniem uslizgu i dolaczeniem tylnych kolek. To tyle co mam na ten temat do powiedzenia. Ale ogolnie pytanie bylo o T30 a jak jest tam nie wiem - ale mozna sie domyslac ze jest podobnie. --------------------------------- Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Nie do końca jest tak jak ostani kolega to opisał. W położeniu auto rozdział jest na każde koło z osobna w zal od przyczepności kół sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalkaflowski Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Jasne system potrafi przewidziec uslizg kol i przekazac naped na te ktore maja najlepsza przyczepnosc ale w normalnych warunkach przyczepnosci nawet w ustawieniuna AUTO naped jest przekazywany tylko na przod a nie jak kolega napisal ze jest 4X ! Tylko tyle w kwestii wyjasnienia z mojej strony. Jednak musze zaznaczyc ze system dziala bardzo poprawnie i dolaczenie tylnego napedy jest niezauwazalne w zasadzie jak tez tzw. buksowanie przednich kol. Moment jest pieknie rozdzielony pomiedzy kola i samochod startuje jak "rakieta" -------------------------- Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 i teraz to jest cała prawda o tym napędzie sk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Zgadzam sie z kolega sk ale trzeba dodac ze tak to dziala tylko w przypadku gdy samochod posiada ESP, nie wiem czy roczniki 2001 juz to mialy. Pozdro i teraz to jest cała prawda o tym napędziesk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkkk Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Witam. Mam pytanko dotyczące migającej kontrolki 4WD. Zdarza mi się, że jeżdżąc w terenie obojętnie w jakim trybie /auto czy lock/ zaczyna mi migać szybko kontrolka 4WD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbidu Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Witam. Mam pytanko dotyczące migającej kontrolki 4WD. Zdarza mi się, że jeżdżąc w terenie obojętnie w jakim trybie /auto czy lock/ zaczyna mi migać szybko kontrolka 4WD. Przyczyn może być kilka: * za duża prędkość na napęd 4x4, automat przełączył tylko na koła przednie * przegrzane sprzęgło dołączające tylną oś - instrukcja zaleca zatrzymanie się, pozostawianie silnika na biegu jałowym i odczekanie aż lampka zgaśnie * awaria przeniesienia napędu * inny promień kół tylnych i przednich (to raczej nie wyjdzie podczas jazdy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkkk Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Witam. Mam pytanko dotyczące migającej kontrolki 4WD. Zdarza mi się, że jeżdżąc w terenie obojętnie w jakim trybie /auto czy lock/ zaczyna mi migać szybko kontrolka 4WD. Przyczyn może być kilka: * za duża prędkość na napęd 4x4, automat przełączył tylko na koła przednie * przegrzane sprzęgło dołączające tylną oś - instrukcja zaleca zatrzymanie się, pozostawianie silnika na biegu jałowym i odczekanie aż lampka zgaśnie * awaria przeniesienia napędu * inny promień kół tylnych i przednich (to raczej nie wyjdzie podczas jazdy) Tak jak kolega napisał okazała się awaria przeniesienia napędu. Mój poprzednik "zapomniał mi wspomnieć" że sprzęgło elektromagnetyczne w tylnym moście jest uszkodzone - było przewijane uzwojenie - dość spartańsko - bez obciążenia tył szedł ale moment jaki był przenoszony na tył był zbyt mały - przez co powstawała potężna różnica pomiędzy prędkością osi przedniej i tylniej co prowadziło do wytwarzania się sporych temp. w skrzyni - efekt końcowy zapalona lampka awarii i odłączenie napędy 4x4. Szczęśliwym dla siebie jestem już po wymianie i wszystko jest w absolutnym porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Auto to ZiZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Na suchej nawierzchni nie ma w zasadzie po co.... na mokrej oczywiście warto włączyć AUTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 witan jestem nowym i mam pytanie. to jeżeli ma włączone lock to nie znaczy ze wszystkie koła beda krecic sie tak samo tylko bedzie na ped na perzedni i tylni most a bedą sie krecic koła którem maja lżej x-trail 2005r 2.2 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 wielkie dzieki za odpowiedz teraz juz wiem ze wszystko działa dobrze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 a może kolego orientujesz sie czy można cos zrobic z nawigacja albo gzie można dostac jakies mapy i czy mozna ogladac na niej filmy bo tam jest dvd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 witam a może mi ktos powiedziec jakie najlepiej olej wlac do silnika i w moscie chce wymienic i jaki tam tez wlac silnik 2.2dci 2005rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwieto Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Witam, Jako świeżo upieczony właściciel X-Traila mam parę pytań odnośnie napędu. Wiem już, że działa to tak: 1. 4WD Lock - napęd na 4 koła (50/50), pow. 40km/h się rozłącza. Oczywiście nie ma blokady mechanizmu różnicowego, czyli koła na osi kręcą się z różnymi prędkościami (niestety). 2. 4WD Auto - napęd automatycznie wybiera czy pracuje na 2 czy na 4 koła. Zwykle jest tak, że tylne koła dołączane są w przypadku uślizgu kół przednich. 3. 2WD - napęd na przednią oś. Tyle że wg instrukcji w momencie uślizgu kół przednich nawet w trybie 2WD system dołączy nam napęd na tył. Zapis z instrukcji potwierdzają testy zrobione na lodzie - przy ostrym ruszaniu przy załączonym trybie 2WD napęd i tak zostaje rozłożony na obie osie. W związku z powyższym pytanie: po co zastosowano rozróżnienie na Auto/2WD ? Jeśli dobrze rozumiem, w przypadku napędu 2WD i tak mamy taką samą zasadę działania jak w trybie auto? Pytanie drugie - czym różni się tryb AUTO od LOCK? Czy w trybie Auto napęd na 4 koła również działa tylko do 40km/h? Jeśli nie ma tego ograniczenia, to czemu jest ono wprowadzone w trybie LOCK? Pytanie trzecie: jak rozpoznać, czy w samochodzie zastosowano wspomniane wyżej LSD? (jeśli dobrze zrozumiałem, nie wszystkie egzemplarze były weń wyposażone?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwieto Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 No tak, przy takim założeniu logika systemu zaczyna wyglądać sensownie. Zostaje pytanie o rozpoznanie LSD - jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwieto Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 (edytowane) Rocznik 2003 (początek roku). Nie wiem która wersja (w papierach którymi dysponuję nie ma informacji na ten temat), na wyposażeniu mam automatyczną klimatyzację i zmieniarkę CD, poza tym to raczej "golec" - żadnych nawet podstawowych bajerów, typu reflektory przeciwmgielne czy choćby grzane fotele (jak rozumiem, tzw. "klimatyzowane schowki" to w tym modelu standard?) Nie jestem pewny czy w oryginale nie były nawet stalowe felgi (zapas jest na stalówce). Edytowane 10 Marca 2011 przez kwieto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwieto Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Może i tak :") Poprzedni samochód miał zapas na feldze aluminiowej, ale faktycznie, najdzęściej jak ktoś jedzie na zapasie to ma stalówkę. Tak czy siak wychodzi na to, że LSD raczej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwieto Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 W lecie brak LSD nie powinien być problemem, w zimie pewnie będą sytuacje gdy mógłby się przydać... Płakać szczególnie nie będę :") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.