manix Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 To samo czyli:Dla iXa przy 17" to będzie 2.3 i 2.1 i pełne obciążenie bodajże 2.8 i 2.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 Temat zamknięty. Felgi 17" zamontowane razem z oponkami Goodyear do kompletu czujniki Autel. Czujniki potrzebowały trochę czasu aby się ogarnąć ale w końcu wskoczyły po jakiś 10 km i pokazują poprawnie. Oponki super, bezszelestne na suchym i mokrym asfalcie jak na zimówki. A prowadzenie auta na wyboistych drogach bardziej komfortowe niż na 19. Te 17 juz tak nie "ciągną " kierownicy podczas jazdy. Są bardziej pontonowe :)A jeszcze mam ciutkę za dużo luftu w kołach bo tak sie gumiarze zakręcili z różnica przód tył i kołami że porobili chaos. Muszę na Orlenie sobie dopompować tyle ile ma być w każdym kole czyli 2.1/2.3. Jedyny mankament to waga kół... aż zważyłem bo nie byłem pewny czy uchwyt na ścianie wytrzyma. Jedno koło ok 27 kg (19"). No ale trudno dwa razy w roku trzeba będzie ponosić. Wygląda to wszystko jak niżej (lans mniejszy niż na 19 bo te 17 są bardziej "zwykłe", ale nie jest źle) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 piękny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 4 godziny temu, Smakor napisał: Wygląda to wszystko jak niżej (lans mniejszy niż na 19 bo te 17 są bardziej "zwykłe", ale nie jest źle) Ważne że Twoje odczucia w jeżdzie 17 są pozytywne i inspiracją dla innych. ale fakt ,bynajmniej jak dla mnie bez obrazy 19 lepiej wyglądają ,być może to lans jak to nazwałeś ale odczucia mam takie a nie inne.proszę nie odbierz tego czasami żle bo może się mylę i nie widzę naocznie tylko foto.Apropo musisz chyba dobrze do przodu cyrklować by tą gilotynę z tyłu zamknąć.No cóż wymiar ma znaczenie.Pozdrawiam i życzę zadowolenia z zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 (edytowane) Odczucia "praktyczne" z 17 są dobre. Wizualnie jak napisałem takie felgi są "zwyczajne" (w końcu mniej więcej takie są chyba w Visia lub Acenta) więc "wow" nie robią, w odróżnieniu do 19, które są naprawdę super i w dodatku maja mniej gumy a ta nie wygląda zbyt dobrze nigdy Te 17 to wybór z rozsądku (zimą raz, że jazda po dziurach lub przymarzniętej brei - czyli po dziurach, a dwa, że zimą łatwiej gdzieś wpaść z uwagi na śliskość, a krawężniki wtedy przyciągają jakby bardziej itp itd. wtedy większa guma lepiej chroni koła). Utrata "twardości" prowadzenia jest odczuwalna. Co do parkowania to auto mieści się nie styk. Mam w świetle bramy fotokomórkę które sygnalizuje, że można bezpiecznie zamknąć bramę. Przed autem stoi złożony stół do ping ponga, który zajmuje ok 70 cm także ogólnie miejsca jest tylko niestety garaż to nie tylko mieszkanko dla dwóch aut, ale także wielu innych rzeczy - trochę za późno to odkryłem projektując dom no i jest jak jest, wystarczyło dodać 1m na długość i z 1,5 na szerokość i byłby lux A brama zamyka się z wyczuciem więc nawet oparcie o auto nie uszkadza go. Łatwiej zatrzymać bramę segmentową niż tylne elektryczne drzwi w Xie... Edytowane 14 Grudnia 2019 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartto Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 W dniu 14.12.2019 o 21:47, Smakor napisał: Odczucia "praktyczne" z 17 są dobre. Wizualnie jak napisałem takie felgi są "zwyczajne" (w końcu mniej więcej takie są chyba w Visia lub Acenta) więc "wow" nie robią, w odróżnieniu do 19, które są naprawdę super i w dodatku maja mniej gumy a ta nie wygląda zbyt dobrze nigdy Te 17 to wybór z rozsądku (zimą raz, że jazda po dziurach lub przymarzniętej brei - czyli po dziurach, a dwa, że zimą łatwiej gdzieś wpaść z uwagi na śliskość, a krawężniki wtedy przyciągają jakby bardziej itp itd. wtedy większa guma lepiej chroni koła). Utrata "twardości" prowadzenia jest odczuwalna. Co do parkowania to auto mieści się nie styk. Mam w świetle bramy fotokomórkę które sygnalizuje, że można bezpiecznie zamknąć bramę. Przed autem stoi złożony stół do ping ponga, który zajmuje ok 70 cm także ogólnie miejsca jest tylko niestety garaż to nie tylko mieszkanko dla dwóch aut, ale także wielu innych rzeczy - trochę za późno to odkryłem projektując dom no i jest jak jest, wystarczyło dodać 1m na długość i z 1,5 na szerokość i byłby lux A brama zamyka się z wyczuciem więc nawet oparcie o auto nie uszkadza go. Łatwiej zatrzymać bramę segmentową niż tylne elektryczne drzwi w Xie... W dniu 18.11.2019 o 21:34, Smakor napisał: Położenie P skrzyni automatycznej bynajmniej nie jest do blokowania pojazdu Od tego jest ręczny... W Sportage też jest tak dziwnie, że trzeba manualnie, ale np w CHR jest automatycznie ręczny po zgaszeniu silnika i tak powinno to działać. Stajesz -> noga na hamulcu -> P -> ręczny -> Zgaszenie silnika. Auto ma trzymać ręczny a nie marnej wytrzymałości zapadka w skrzyni, która pod obciążeniem może uniemożliwić zmianę z P na R (po to jest miejsce na śrubokręt w każdej skrzyni). Jak już powinna być opcja wyboru. Może to zaszłość z ameryki gdzie ręczny jest nożny... Cholera wie. W dniu 4.12.2019 o 17:58, manix napisał: Oczywiście że tak. Prawie zawsze większe koła mają mniejsze osadzenie, ale najczęściej szerszą felgę (u mnie np. 17" ma szerokość 7" ale już 19" ma 7.5" a moje akcesoryjne 18" mają 8" szerokości przy niższym znacznie ET 45 do 53) To wszystko łatwo policzyć i odpowiednio dobrać. Nie wiem nad czym się zastanawiałeś, skoro masz wpisane w instrukcji, wszystkie parametry się zgadzają Będzie jak ulał. ja niedawno odbierałem swojego T32. oryginaly letnie na 19" wiec musialem cos zorganizowac szybko bo nie bede 500km jechal do domu na letnich w srodku stycznia kupilem takie https://allegro.pl/oferta/felgi-ronal-17-5x114-3-honda-accord-civic-promocja-8656780833 plus czujniki https://allegro.pl/oferta/nissan-qashqai-x-trail-czujniki-tmps-oryginalne-8685847159 plus GY - 225/65/R17 na zime to wystarczy.... wg mnie lepiej auto w 100% wyglada w 19 ale mowili mi żeby nie jezdzic na 19 w zime bo bedzie sie felga niszczyla... przy takie zimie jak teraz to niedlugo znow bedzie na 19.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 4 godziny temu, bartto napisał: przy takie zimie jak teraz to niedlugo znow bedzie na 19.... Kwestia wyłącznie gustu jest czy wygląda lepiej na 19"czy na 17 ". Na pewno natomiast komfort jazdy jest nie porównywalnie większy na większym niż niższym profilu opony. Na wyższym profilu znacznie dłużej wytrzymują elementy zawieszenia. A co do"zimy"jaką mamy teraz to na nią najlepszą opcją jest zakup dobrych opon wielosezonowych i wtedy jest przez cały rok święty spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Wielkie koła i śladowe opony nie przypadkowo występują w najwyższych wersjach wyposażenia i w reklamach Takie auta po prostu wyglądają lepiej. Niby to rzecz gustu, ale też pewnego ogólnego "standardu piękna samochodu". Wielki kawał gumy pałętający się wokół malutkiej felgi nie dodaje raczej uroku Kwestia komfortu bezdyskusyjna. Widzę dużą różnicę pomiędzy 19 a 17. Przy czym mogę powiedzieć i polecić zimówki GY - są po prostu nie słyszalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.