Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbiorniczki pod maską 2.7 TD


Tomi2412

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako iż prawie zakończyłem na ten rok niezbędne modyfikacje i została mi kompleksowa wymiana olejów. Chciałem zapytać o coś. Na forum wyszperałem coś co mnie zdziwiło, że terrano II w skrzyni ma filtr oleju. Jak się domyślam w automacie jest taki filtr, a nie w manualu. Bowiem nurkowałem pod podwozie i nie znalazłem nic takiego. Wymieniłem już filtr oleju i olej w silniku, mordęga niemiłosierna w domowych warunkach. Płyn hamulcowy zrobiony, jak i chłodniczy. Został mi paliwowy ale to wiem gdzie jest. Zastanawia mnie zbiorniczek obok filtra paliwowego, taki czarny, co to za zbiorniczek ? Oraz jeszcze obok zbiorniczka hamulcowego jest mały zbiorniczek gdzie płyn mi się już kończy. Co to za zbiorniczek ? Od sprzęgła zakładam. Dodatkowe pytanie mam, za alternatorem w terrano 2.7 jest jakaś pompka, co to za pompka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Twoich pytaniach można wnioskować, że w ogóle nie zaglądasz do serwisówki, a przecież po to ona jest zanim zada się pytania.
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85534-serwis%C3%B3wki-i-przydatne-linki-s%C4%85-tu/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63735-instrukcja-obs%C5%82ugi-nissan-terrano-i-ii-i-innych-przydatnych/

Zapoznaj się z tymi tematami. Większość linków już nie działa ale w ostatnich wypowiedziach są aktualne. Zresztą już wcześniej podawałem ci aktualne linki - na innym forum.

1.   Przy alternatorze jest pompa vacu - jest to pompa podciśnienia powietrza. W dieslu z turbodoładowaniem w kolektorze dolotowym jest nadciśnienie, a w silnikach benzynowych i silnikach diesla wolnossących podciśnienie. W związku z tym w Terrano z turbo występuje pompa vacu (w TD przy alternatorze), która wytwarza podciśnienie takie jak w silnikach wolnossących w kolektorze dolotowym zwanym też kolektorem ssącym. Podciśnienie jest potrzebne do wspomagania układu hamulcowego, zaworu EGR jeśli występuje, przepustnicy powietrza na kolektorze dolotowym powietrza ...
2.   Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym układu sprzęgłowego brakuje płynu to gdzieś może być wyciek. Sprawdź nad nogami kierowcy (pedał sprzęgła) czy nie ma wycieku płynu z pompy sprzęgła do kabiny i płyn nie spływa pod wykładzinę podłogową. Sprawdź też przewody aż do skrzyni. Jeśli wszędzie jest sucho to dolej płynu i kontroluj czy ubywa. Płyn jest taki sam jak do układu hamulcowego zresztą ta informacja jest w serwisówce - rozdział MA.

post-21823-0-15368500-1476173484_thumb.jpg

post-21823-0-51481700-1476173506_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...