Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Y61 Lista błędów RATUNKU


hot4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem GR Y61 3.0 z 2000r i już mam pierwszy problem lista błędów jest następująca mianowicie w całym internecie nie mogę odszukać błędu 0023, 0033, 0055 może ktoś z was koledzy i koleżanki wie o co chodzi w mojej nowej skarbonce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że traci móc. Nie wkreca się na obroty przy najmniejszym obciążeniu słabnie. Rano podczas pierwszego odesłania wielka chmura dymu,dodając gazu opornie i powoli wchodzi na obroty. Dopiero za drugim trzecim odpaleniem zaczyna współpracować. Jazda zamiast przyjemności staje się meczarnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu jak kopci spróbuj mu pomóc ręczną pompką, jest na obudowie, w którą wkręcasz filtr

Filtr też bym wymienił

Jeśli kopci na biało, to wskazywałoby na zapowietrzony układ

W 3,0 układ łatwo się zapowietrza, ale trudno do odpowietrzyć

Sprawdź czy odpowietrzenie zbiornika paliwa nie jest zatkane, bo jeśli tak, to może tworzyć się w zbiorniku podciśnienie, które nie pozwoli pompie zassać odpowiedniej ilości paliwa

Niedrożność odpowietrzenia baku objawia się zazwyczaj charakterystycznym sykiem przy odkręceniu korka wlewu paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki. Choć z drugiej strony czy jak by tak się działo to byłoby to regularne? A tak nie jest. Z ostatnich obserwacji zauważyłem,że na trzy odpalenia raz dymi jak wedzarnia a raz nawet chmurki nie puści. Dowiedziałem się,że przyczyną może być elektronika pompy wtryskowe (ponoć też częsta bolączka)lub jakiś czujnik położenia pedału gazu (to tłumaczyłoby brak reakcji na gaz i leniwe wkręcanie się na obroty ale nie dymienie. Może kumulacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej byłoby podmienić pompę na sprawną, miałbyś wtedy wiedzę na temat pompy, może wizyta u zaufanego pompiarza?

Jeśli potencjometr masz walnięty to faktycznie byłaby kumulacja, potencjometr używany kosztuje 150zł czyli tragedii nie ma, ale może się okazać, że wymienisz niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może jak sprawdzić ten potencjomer? Wczoraj jeździłem cały dzień praktycznie cały czas po mieście i samochód jak marzenie śmigła a dziś już łapie muła:( A czy w warszawie jest ktoś godny uwagi i się zna i może prowadzi warsztat. I nie jest to serwis nissana bo aż tyle kasy nie mam żeby po kolei wymieniać część za częścią aż w końcu trafią w przyczynę:)

Wiesz może jak sprawdzić ten potencjomer? Wczoraj jeździłem cały dzień praktycznie cały czas po mieście i samochód jak marzenie śmigła a dziś już łapie muła:( A czy w warszawie jest ktoś godny uwagi i się zna i może prowadzi warsztat. I nie jest to serwis nissana bo aż tyle kasy nie mam żeby po kolei wymieniać część za częścią aż w końcu trafią w przyczynę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...