Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie zużycie oleju silnikowego


Shad_86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 28.10.2016 o 14:58, Edek01 napisał:

Zalecanym przez kogo? ? :)

Napewno nie przez producenta!

Producent zaleca 5W30!

 

W instrukcji do Note jest informacja o tym, że jest to dopuszczony do NOTE 1.4 olej. W instrukcjach serwisowych do NOTE też jest informacja, o dopuszczeniu tego oleju przez producenta. Oczywiście olejem pierwszego wyboru jest 5W30 ale 10W40 też jest dopuszczony dla tego silnika. Też nie wierzyłem, ale sprawdziłem po tym, jak doradca serwisowy w ASO Nissana powiedział mi, że taki właśnie olej jest w cenie przeglądu i jak chcę 5W30 to albo swój albo cena będzie inna. Tak więc jak samochód nie jest nowy, na 10W40 spokojnie można jeździć - przynajmniej w przypadku silnika 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecany raczej jest 5W30 a 10W40 to raczej dopuszczany przez producenta do użycia, ale ja wolałbym dolewać trochę oleju co 5-7tys.km niż jeździć na tak gęstym min. w powodu zimy i oporów podczas uruchamiania, jak również z powodu jego jakości

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Przed zrobieniem tych tras auto było eksploatowane w mieście ? !.

Silnik eksploatowany na krótkich trasach jeździ na wzbogaconej mieszance, spala też trochę oleju ,a do oleju dostaje się trochę paliwa. Robimy trasę, paliwo z oleju się wypala i mamy nagle niepokojący ubytek w misce olejowej.

Mam primerkę 1.8 ,nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, choć ma już ponad 250000 nalatane :whistle: ,i leję do niej 5W 40, ale czasem po takiej trasie  potrafi wypić z pół litra !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.10.2016 o 20:28, wal.st napisał:

Witam ! Przed zrobieniem tych tras auto było eksploatowane w mieście ? !.

Silnik eksploatowany na krótkich trasach jeździ na wzbogaconej mieszance, spala też trochę oleju ,a do oleju dostaje się trochę paliwa. Robimy trasę, paliwo z oleju się wypala i mamy nagle niepokojący ubytek w misce olejowej.

Mam primerkę 1.8 ,nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, choć ma już ponad 250000 nalatane :whistle: ,i leję do niej 5W 40, ale czasem po takiej trasie  potrafi wypić z pół litra !

ten wpis potwierdza że sprawny silnik generalnie nie bierze oleju nawet po  dość dużym przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.10.2016 o 18:00, marinero napisał:

zalecany raczej jest 5W30 a 10W40 to raczej dopuszczany przez producenta do użycia, ale ja wolałbym dolewać trochę oleju co 5-7tys.km niż jeździć na tak gęstym min. w powodu zimy i oporów podczas uruchamiania, jak również z powodu jego jakości

 

A o czym ja pisałem? Czytajcie trochę ze zrozumieniem. Zalecany 5W30, dupuszczalny 10W40. Z tym 10W40 też bym nie przesadzał. Zim syberyjskich u nas raczej nie ma. 1.4 to dość leciwa jednostka, która nie wymaga ultra rzadkich olejów. Jeżeli chcemy opóźnić remont, spokojnie można jeździć na 10W40 - zwłaszcza, że remont i tak jest w perspektywie.

 

Zimniej u nas raczej nie jest - wręcz przeciwnie, klimat się ociepla. Kiedyś większość samochodów jeździła na 15W40 czy 10W40 i jakość silniki nie padały jak muchy. Owszem, nowoczesne silniki wymagają środków smarnych o wyśrubowanych parametrach - tu bym nie dyskutował o 10W40. Sęk w tym, że CR14DE nie jest supernowoczesną jednostką a zalecany olej 5W30 jest raczej wynikiem norm ekologicznych niż rzeczywistych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 07:51, ranger napisał:

A o czym ja pisałem? Czytajcie trochę ze zrozumieniem. Zalecany 5W30, dupuszczalny 10W40. Z tym 10W40 też bym nie przesadzał. Zim syberyjskich u nas raczej nie ma. 1.4 to dość leciwa jednostka, która nie wymaga ultra rzadkich olejów. Jeżeli chcemy opóźnić remont, spokojnie można jeździć na 10W40 - zwłaszcza, że remont i tak jest w perspektywie.

 

Zimniej u nas raczej nie jest - wręcz przeciwnie, klimat się ociepla. Kiedyś większość samochodów jeździła na 15W40 czy 10W40 i jakość silniki nie padały jak muchy. Owszem, nowoczesne silniki wymagają środków smarnych o wyśrubowanych parametrach - tu bym nie dyskutował o 10W40. Sęk w tym, że CR14DE nie jest supernowoczesną jednostką a zalecany olej 5W30 jest raczej wynikiem norm ekologicznych niż rzeczywistych wymagań.

zgadzam się i sam onegdaj dawno temu używałem 15W40 w starym na owe czasy 10-letnim dieslu, teraz i normy wyższe i silniki bardziej precyzyjnie wykonane, a i oleje wytrzymują dłużej i mają lepsza jakość, dlatego póki się da należy używać tego lepszego;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję 10w40 i nic się nie dzieje. Ani zimą ani latem. Najczęściej Midland z beczki, raz Liqui Moly z butelki i wszystko gra. Poziom oleju od wymiany do wymiany 10 000 km mieści się w granicach bagnetu - przebieg ponad 150 000 km 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 09:35, graphia napisał:

Ja leję 10w40 i nic się nie dzieje. Ani zimą ani latem. Najczęściej Midland z beczki, raz Liqui Moly z butelki i wszystko gra. Poziom oleju od wymiany do wymiany 10 000 km mieści się w granicach bagnetu - przebieg ponad 150 000 km 

to potwierdza że silnik jest w dobrym stanie a Liqui Molly to jeden z lepszych olei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdybym jeździł emerycko - pewnie nie zauważył bym spadku poziomu oleju w ogóle, ale ja lubię dociągać ten silnik do czerwonego czasem :) więc jest jak jest i nie jest źle! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie ma złych olejów,każdy dobry,przecież nikt z nas nie jeździ w rajdach,nie te auta.

Problem w tym,że kupując używkę z reguły nikt nie zna historii przebiegu,oraz ile setek został cofnięty licznik 100,200,300,400 tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 15:06, Edek01 napisał:

Tak ale HR16DE nie jest skonstruowany pod olej 10W tylko 5W bo ma wąskie kanały olejowe :)

Oczywiście dopuszczalny jest nawet 20W 60. ...

Bardziej bym się bał o hydrauliczne popychacze,ale to już na mineralnym.

10W,czy 5W to żadna różnica,ważniejsze to częsta wymiana i jazda z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 15:33, porter59 napisał:

Bardziej bym się bał o hydrauliczne popychacze,ale to już na mineralnym.

10W,czy 5W to żadna różnica,ważniejsze to częsta wymiana i jazda z głową.

 

No to nie bój się, bo zarówno w HR16DE jak i CR14DE  nie ma hydraulicznych popychaczy :)

  W dniu 29.10.2016 o 15:06, Edek01 napisał:

Tak ale HR16DE nie jest skonstruowany pod olej 10W tylko 5W bo ma wąskie kanały olejowe :)

Oczywiście dopuszczalny jest nawet 20W 60. ...

 

W temperaturze roboczej silnika 10W jest mniej więcej tak samo "rzadki" jak 5W. Tak więc spokojna Twoja rozczochrana ;). Im mniejsza jest liczba przed „W”, tym w niższej temperaturze olej zgęstnieje na tyle, że rozruch silnika będzie niemożliwy. Dlatego nazywa się ją liczbą zimową. W Polsce raczej nie ma takich mrozów, żeby unieruchomiły silnik z 10W (temperatura musiała by spaść poniżej -25 C). Było już o tym Edwardzie z milion razy na forum ;). No chyba, że ktoś mieszka w Kieleckim - gdzie jak powszechnie wiadomo piź.......i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 15:06, Edek01 napisał:

Tak ale HR16DE nie jest skonstruowany pod olej 10W tylko 5W bo ma wąskie kanały olejowe :)

Oczywiście dopuszczalny jest nawet 20W 60. ...

ten drugi 20W60 na pewno się sprawdzi..... na pustyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 15:45, ranger napisał:

No to nie bój się, bo zarówno w HR16DE jak i CR14DE  nie ma hydraulicznych popychaczy :)

 

 

Moja stara Nexia ma już hydraulikę zaworową,więc tu pewnie też.

Raczej nie słyszałem o konieczności częstej regulacji zaworów w Note,więc pewno robi to hydraulika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 16:25, porter59 napisał:

Moja stara Nexia ma już hydraulikę zaworową,więc tu pewnie też.

Raczej nie słyszałem o konieczności częstej regulacji zaworów w Note,więc pewno robi to hydraulika.

 

No więc jeszcze raz Ci mówię, że tu nie ma hydraulicznych popychaczy. W japońskich silnikach stosuje się zupełnie inne rozwiązanie bazujące na tzw. szklankach. Hydraulicznie sterowane zawory to raczej domena europejskich producentów. W Nexii miałeś silnik bazujący na konstrukcji Opla i to wyjaśnia sprawę czemu tam masz a tu nie. To, że zaworów nie reguluje się okresowo nie oznacza, że są sterowane hydraulicznie. Było o tym ze 100 razy na forum. Największy niedowiarek Edek też miał z tym problem, ale chyba już zagłębił się w tą technologię bo nie pisze ostatnio o zaworach hydraulicznych w HR16DE ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 15:53, marinero napisał:

ten drugi 20W60 na pewno się sprawdzi..... na pustyni

W Sporcie przez duże S  :)

Co do szklaneczek to mnie się dwie przytkały i radośnie stukały  :)

Na CITO nalanie 500ml L&M 30min pracy i po zalaniu nowego oleju cisza ,silniki HR16DE są bardzo wrażliwe na kiepski olej! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 29.10.2016 o 17:36, M@reS napisał:

Przecież te "szklanki" to jest część popychaczy hydraulicznych, która może się zużyć i "klepać" :)

 

Szklanki są w największym skrócie tym co styka się z dźwigienką zaworową. Szklanka może być "popychana" hydraulicznie lub mechanicznie. W japońskich silnikach nie ma popychaczy hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za mały off top  - dlatego sporym zgryzem dla niektórych kierowników marki Dacia było zastąpienie na początku br starego, poczciwego, francuskiego 1,6 16V K4M (jeszcze bez wadliwego koła zmiennych faz rozrządu, które wprowadzono później, ale z hydraulicznie regulowanym luzem zaworowym) japońskim silnikiem benzynowym od nissana. HR16DE to w nomenklaturze Renault H4M i do chwili obecnej nie montuje się w nim fabrycznie instalacji LPG - właśnie z powodu tychże szklanek. Auta z LPG wymagają okresowej regulacji luzu zaworowego. W aso Ranault zabieg ten w tej jednostce z wymieną kompletu szklanek wyceniono gdzieś ok 2500-3000 zł (dokładnie nie pamiętam) Oczywiście w nissanach qq od dawna użytkownicy montowali gaz ale nie wiem, jak sobie radzili z regulacją luzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...