Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie zużycie oleju silnikowego


Shad_86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zalecanym przez kogo? ? :)

Napewno nie przez producenta!

Producent zaleca 5W30!

 

W instrukcji do Note jest informacja o tym, że jest to dopuszczony do NOTE 1.4 olej. W instrukcjach serwisowych do NOTE też jest informacja, o dopuszczeniu tego oleju przez producenta. Oczywiście olejem pierwszego wyboru jest 5W30 ale 10W40 też jest dopuszczony dla tego silnika. Też nie wierzyłem, ale sprawdziłem po tym, jak doradca serwisowy w ASO Nissana powiedział mi, że taki właśnie olej jest w cenie przeglądu i jak chcę 5W30 to albo swój albo cena będzie inna. Tak więc jak samochód nie jest nowy, na 10W40 spokojnie można jeździć - przynajmniej w przypadku silnika 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecany raczej jest 5W30 a 10W40 to raczej dopuszczany przez producenta do użycia, ale ja wolałbym dolewać trochę oleju co 5-7tys.km niż jeździć na tak gęstym min. w powodu zimy i oporów podczas uruchamiania, jak również z powodu jego jakości

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Przed zrobieniem tych tras auto było eksploatowane w mieście ? !.

Silnik eksploatowany na krótkich trasach jeździ na wzbogaconej mieszance, spala też trochę oleju ,a do oleju dostaje się trochę paliwa. Robimy trasę, paliwo z oleju się wypala i mamy nagle niepokojący ubytek w misce olejowej.

Mam primerkę 1.8 ,nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, choć ma już ponad 250000 nalatane :whistle: ,i leję do niej 5W 40, ale czasem po takiej trasie  potrafi wypić z pół litra !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Przed zrobieniem tych tras auto było eksploatowane w mieście ? !.

Silnik eksploatowany na krótkich trasach jeździ na wzbogaconej mieszance, spala też trochę oleju ,a do oleju dostaje się trochę paliwa. Robimy trasę, paliwo z oleju się wypala i mamy nagle niepokojący ubytek w misce olejowej.

Mam primerkę 1.8 ,nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, choć ma już ponad 250000 nalatane :whistle: ,i leję do niej 5W 40, ale czasem po takiej trasie  potrafi wypić z pół litra !

ten wpis potwierdza że sprawny silnik generalnie nie bierze oleju nawet po  dość dużym przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecany raczej jest 5W30 a 10W40 to raczej dopuszczany przez producenta do użycia, ale ja wolałbym dolewać trochę oleju co 5-7tys.km niż jeździć na tak gęstym min. w powodu zimy i oporów podczas uruchamiania, jak również z powodu jego jakości

 

A o czym ja pisałem? Czytajcie trochę ze zrozumieniem. Zalecany 5W30, dupuszczalny 10W40. Z tym 10W40 też bym nie przesadzał. Zim syberyjskich u nas raczej nie ma. 1.4 to dość leciwa jednostka, która nie wymaga ultra rzadkich olejów. Jeżeli chcemy opóźnić remont, spokojnie można jeździć na 10W40 - zwłaszcza, że remont i tak jest w perspektywie.

 

Zimniej u nas raczej nie jest - wręcz przeciwnie, klimat się ociepla. Kiedyś większość samochodów jeździła na 15W40 czy 10W40 i jakość silniki nie padały jak muchy. Owszem, nowoczesne silniki wymagają środków smarnych o wyśrubowanych parametrach - tu bym nie dyskutował o 10W40. Sęk w tym, że CR14DE nie jest supernowoczesną jednostką a zalecany olej 5W30 jest raczej wynikiem norm ekologicznych niż rzeczywistych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o czym ja pisałem? Czytajcie trochę ze zrozumieniem. Zalecany 5W30, dupuszczalny 10W40. Z tym 10W40 też bym nie przesadzał. Zim syberyjskich u nas raczej nie ma. 1.4 to dość leciwa jednostka, która nie wymaga ultra rzadkich olejów. Jeżeli chcemy opóźnić remont, spokojnie można jeździć na 10W40 - zwłaszcza, że remont i tak jest w perspektywie.

 

Zimniej u nas raczej nie jest - wręcz przeciwnie, klimat się ociepla. Kiedyś większość samochodów jeździła na 15W40 czy 10W40 i jakość silniki nie padały jak muchy. Owszem, nowoczesne silniki wymagają środków smarnych o wyśrubowanych parametrach - tu bym nie dyskutował o 10W40. Sęk w tym, że CR14DE nie jest supernowoczesną jednostką a zalecany olej 5W30 jest raczej wynikiem norm ekologicznych niż rzeczywistych wymagań.

zgadzam się i sam onegdaj dawno temu używałem 15W40 w starym na owe czasy 10-letnim dieslu, teraz i normy wyższe i silniki bardziej precyzyjnie wykonane, a i oleje wytrzymują dłużej i mają lepsza jakość, dlatego póki się da należy używać tego lepszego;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję 10w40 i nic się nie dzieje. Ani zimą ani latem. Najczęściej Midland z beczki, raz Liqui Moly z butelki i wszystko gra. Poziom oleju od wymiany do wymiany 10 000 km mieści się w granicach bagnetu - przebieg ponad 150 000 km 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję 10w40 i nic się nie dzieje. Ani zimą ani latem. Najczęściej Midland z beczki, raz Liqui Moly z butelki i wszystko gra. Poziom oleju od wymiany do wymiany 10 000 km mieści się w granicach bagnetu - przebieg ponad 150 000 km 

to potwierdza że silnik jest w dobrym stanie a Liqui Molly to jeden z lepszych olei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdybym jeździł emerycko - pewnie nie zauważył bym spadku poziomu oleju w ogóle, ale ja lubię dociągać ten silnik do czerwonego czasem :) więc jest jak jest i nie jest źle! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie ma złych olejów,każdy dobry,przecież nikt z nas nie jeździ w rajdach,nie te auta.

Problem w tym,że kupując używkę z reguły nikt nie zna historii przebiegu,oraz ile setek został cofnięty licznik 100,200,300,400 tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale HR16DE nie jest skonstruowany pod olej 10W tylko 5W bo ma wąskie kanały olejowe :)

Oczywiście dopuszczalny jest nawet 20W 60. ...

Bardziej bym się bał o hydrauliczne popychacze,ale to już na mineralnym.

10W,czy 5W to żadna różnica,ważniejsze to częsta wymiana i jazda z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym się bał o hydrauliczne popychacze,ale to już na mineralnym.

10W,czy 5W to żadna różnica,ważniejsze to częsta wymiana i jazda z głową.

 

No to nie bój się, bo zarówno w HR16DE jak i CR14DE  nie ma hydraulicznych popychaczy :)

Tak ale HR16DE nie jest skonstruowany pod olej 10W tylko 5W bo ma wąskie kanały olejowe :)

Oczywiście dopuszczalny jest nawet 20W 60. ...

 

W temperaturze roboczej silnika 10W jest mniej więcej tak samo "rzadki" jak 5W. Tak więc spokojna Twoja rozczochrana ;). Im mniejsza jest liczba przed „W”, tym w niższej temperaturze olej zgęstnieje na tyle, że rozruch silnika będzie niemożliwy. Dlatego nazywa się ją liczbą zimową. W Polsce raczej nie ma takich mrozów, żeby unieruchomiły silnik z 10W (temperatura musiała by spaść poniżej -25 C). Było już o tym Edwardzie z milion razy na forum ;). No chyba, że ktoś mieszka w Kieleckim - gdzie jak powszechnie wiadomo piź.......i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale HR16DE nie jest skonstruowany pod olej 10W tylko 5W bo ma wąskie kanały olejowe :)

Oczywiście dopuszczalny jest nawet 20W 60. ...

ten drugi 20W60 na pewno się sprawdzi..... na pustyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie bój się, bo zarówno w HR16DE jak i CR14DE  nie ma hydraulicznych popychaczy :)

 

 

Moja stara Nexia ma już hydraulikę zaworową,więc tu pewnie też.

Raczej nie słyszałem o konieczności częstej regulacji zaworów w Note,więc pewno robi to hydraulika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja stara Nexia ma już hydraulikę zaworową,więc tu pewnie też.

Raczej nie słyszałem o konieczności częstej regulacji zaworów w Note,więc pewno robi to hydraulika.

 

No więc jeszcze raz Ci mówię, że tu nie ma hydraulicznych popychaczy. W japońskich silnikach stosuje się zupełnie inne rozwiązanie bazujące na tzw. szklankach. Hydraulicznie sterowane zawory to raczej domena europejskich producentów. W Nexii miałeś silnik bazujący na konstrukcji Opla i to wyjaśnia sprawę czemu tam masz a tu nie. To, że zaworów nie reguluje się okresowo nie oznacza, że są sterowane hydraulicznie. Było o tym ze 100 razy na forum. Największy niedowiarek Edek też miał z tym problem, ale chyba już zagłębił się w tą technologię bo nie pisze ostatnio o zaworach hydraulicznych w HR16DE ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten drugi 20W60 na pewno się sprawdzi..... na pustyni

W Sporcie przez duże S  :)

Co do szklaneczek to mnie się dwie przytkały i radośnie stukały  :)

Na CITO nalanie 500ml L&M 30min pracy i po zalaniu nowego oleju cisza ,silniki HR16DE są bardzo wrażliwe na kiepski olej! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te "szklanki" to jest część popychaczy hydraulicznych, która może się zużyć i "klepać" :)

 

Szklanki są w największym skrócie tym co styka się z dźwigienką zaworową. Szklanka może być "popychana" hydraulicznie lub mechanicznie. W japońskich silnikach nie ma popychaczy hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za mały off top  - dlatego sporym zgryzem dla niektórych kierowników marki Dacia było zastąpienie na początku br starego, poczciwego, francuskiego 1,6 16V K4M (jeszcze bez wadliwego koła zmiennych faz rozrządu, które wprowadzono później, ale z hydraulicznie regulowanym luzem zaworowym) japońskim silnikiem benzynowym od nissana. HR16DE to w nomenklaturze Renault H4M i do chwili obecnej nie montuje się w nim fabrycznie instalacji LPG - właśnie z powodu tychże szklanek. Auta z LPG wymagają okresowej regulacji luzu zaworowego. W aso Ranault zabieg ten w tej jednostce z wymieną kompletu szklanek wyceniono gdzieś ok 2500-3000 zł (dokładnie nie pamiętam) Oczywiście w nissanach qq od dawna użytkownicy montowali gaz ale nie wiem, jak sobie radzili z regulacją luzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...