Edek01 Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Dokładnie M@res nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 w temperaturze roboczej silnika 10W jest mniej więcej tak samo "rzadki" jak 5W. nie jest to prawdą przyjmując średnią KV100 oleju 5W-30 (nawet bardziej lepkiego A3/B4) 12 cSt i analogicznie dla oleju 10W-40 15 cSt, wychodzi, że ten drugi jest w roboczej temp 25% bardziej lepki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Parametr lepkościowy bezpośrednio jest związany z jakością samego ojeju a tu wiadomo, że tzw. półsyntetyk nie ma startu do ojejów 5W30. Niemniej zdolność przepływy przez kanały olejowe jest podobna - dlatego napisałem o "rzadości" . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 parametr lepkościowy w ogóle nie jest związany z jakością oleju zdolność przepływu jest inna nie ma mowy o rzadkości, ani "rzadkości", gdyż gęstość oleju jest praktycznie stała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Witam ! Przed zrobieniem tych tras auto było eksploatowane w mieście ? !. Silnik eksploatowany na krótkich trasach jeździ na wzbogaconej mieszance, spala też trochę oleju ,a do oleju dostaje się trochę paliwa. Robimy trasę, paliwo z oleju się wypala i mamy nagle niepokojący ubytek w misce olejowej. Mam primerkę 1.8 ,nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, choć ma już ponad 250000 nalatane ,i leję do niej 5W 40, ale czasem po takiej trasie potrafi wypić z pół litra ! Nie znam się zupełnie na mechanice, ale podzielę się moim spostrzeżeniem, częściowo może zgodnym z tym postem. Gdy po mieście lub ostrożnie na trasie do 100, spalania oleju nie obserwuję. Gdy wyjadę na ostrą trasę ok 140km/h, wtedy olej schodzi w zatrważającym tempie. Takie zachowanie zauważyłem jeszcze we w miarę nowym aucie, ok 3 lat od zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 A co sądzicie o takich parametrach jak wytrzymałość temperaturowa oleju, czyli to co z nich zostaje po odparowaniu w wysokich temperaturach, lub zdolność do zapiekania pierścieni. Przykładowy filmik od ruskich https://youtu.be/kIZj48bCVf8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 10W40 zalepia kanały olejowe zanim ten lep przepłynie klawiatóra dostaje po kościach 5W szybko płynie szybko smarując ,takie były założenia konstruktorów HR16DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 parametr lepkościowy w ogóle nie jest związany z jakością oleju Miałem na myśli jakość ogólną produktu a nie klasę jakościową oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 tam jest mowa o ~230'C, na tłokach w benzynie będzie dobre 30 stopni mniej Edek jakieś olejowe nawrócenie przeżyłeś , Mobil1 5w-50 ma w KV100 prawie 18 cSt, grubo więcej jak 10w-40 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Edek jakieś olejowe nawrócenie przeżyłeś , Mobil1 5w-50 ma w KV100 prawie 18 cSt, grubo więcej jak 10w-40 :D Teraz widzi jakim lepiszczem smarował swój silnik i jeszcze innych namawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 jak ktoś chce 10w-40 to bym polecił Total Rubia 8900 Tir 10w-40, duży TBN i mało popiołu co jest bardzo korzystne, bo olej jest targetowany dla ciężarówek z nowoczesnymi silnikami wg. tej broszury do HR16DE rekomendują 10w-40 nissan-sofia.bg/article_files/winter_service_action/LUBCHART2011-MAUGEIN_HD.PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Jak bym wrócił na Autostrady i Mobil1 5W50 był by dostępny z Holandii jak kiedyś, a nie jak teraz rozlewany w Lotosie -to wlał bym go bez namysłu Dziś w magistrali płynie 5W30 -A5B5, to nie nawrócenie a ekonomia Panowie ps. i oczywiście Milicjant co wymianę oleju ....... Paba rekomendacje z broszur to wygląda tak co do HR16DE im młodszy rocznik to zalecają 5W30 a im starszy 2007 to w broszurach lepiki wyskakują jak właśnie 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Lol z jakiego Lotosu, jak wszystko sprzedawane w PL w normalnych sklepach pochodzi z Gravenchon, z Francji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Nie nie Lotos rozlewa do ich butelek już dawno jest rozlewany w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 jest to nieprawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Nie nie Lotos rozlewa do ich butelek już dawno jest rozlewany w Polsce. Że niby Mobil jest rozlewany w Polsce ?? Kolejna miejska legenda.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 teorii spiskowych jest wiele... mam znajomego który uwaga!!!! nie jest to moja opinia i nie zgadzam się z nią uważa że zalecanie wymiany oleju to spisek firm i tylko dolewa oraz ogranicza się do wymiany filtra, a że pojazd mocno nieświeży i oleju nieco bierze to póki co jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Było coś takiego. To jakiś gość podobno związany z jakimś oddziałem Castrola tak twierdził i dał początek tej legendzie. Zakładając, że ma auto, które spala 0.5-1 oleju na 1000 km (co nie jest taką abstrakcją), to w okresie miedzy obsługowym i tak wymienia całość oleju dolewkami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Było coś takiego. To jakiś gość podobno związany z jakimś oddziałem Castrola tak twierdził i dał początek tej legendzie. Zakładając, że ma auto, które spala 0.5-1 oleju na 1000 km (co nie jest taką abstrakcją), to w okresie miedzy obsługowym i tak wymienia całość oleju dolewkami . dokładnie to miałem na myśli z tym ze ON o tym nie wie heheheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 jak ktoś chce 10w-40 to bym polecił Total Rubia 8900 Tir 10w-40, duży TBN i mało popiołu co jest bardzo korzystne, bo olej jest targetowany dla ciężarówek z nowoczesnymi silnikami wg. tej broszury do HR16DE rekomendują 10w-40 nissan-sofia.bg/article_files/winter_service_action/LUBCHART2011-MAUGEIN_HD.PDF Widzę Paba, że od dłuższego czasu preferujesz Totala. Co byś polecił w przedziale 5W30? Czy rekomendowany dla 1.4 QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30 jest godny uwagi ? Czy wybrałbyś takiego Totala czy Castrola EDGE? Czy to może jeden grzyb ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 jeżdżę na takim Totalu aktualnie, jest to to samo co Nissan 5w-30 KE900-99943 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 wg. tej broszury do HR16DE rekomendują 10w-40 nissan-sofia.bg/article_files/winter_service_action/LUBCHART2011-MAUGEIN_HD.PDF Paba rekomendacje z broszur to wygląda tak co do HR16DE im młodszy rocznik to zalecają 5W30 a im starszy 2007 to w broszurach lepiki wyskakują jak właśnie 10W40. No właśnie jak to w końcu jest ? Mniejsza o to że w ASO podobno lali co chcieli, ale instrukcja to powinna być chyba biblia ? Co się niby zmieniło w tym czasie że więcej niż subtelnie zmieniono zalecany olej ? Do tej pory cały czas jeżdżę na 5W40, spala mi 0.5l/10kkm więc prawie nic, ale zastanawiam się czy przejście 5W40->10W40 może jeszcze bardziej wyciszyć silnik ? I co z łańcuchem, gdzieś na tym forum czytałem że 5W30 jest optymalny dla napinaczy, i tu wracam do 1 pytania, jak to w końcu jest ? Producent rzuca dartsami raz na rok do tarczy i w co trafi taki olej rekomenduje ? WTF ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 No właśnie jak to w końcu jest ? Mniejsza o to że w ASO podobno lali co chcieli, ale instrukcja to powinna być chyba biblia ? Co się niby zmieniło w tym czasie że więcej niż subtelnie zmieniono zalecany olej ? Do tej pory cały czas jeżdżę na 5W40, spala mi 0.5l/10kkm więc prawie nic, ale zastanawiam się czy przejście 5W40->10W40 może jeszcze bardziej wyciszyć silnik ? I co z łańcuchem, gdzieś na tym forum czytałem że 5W30 jest optymalny dla napinaczy, i tu wracam do 1 pytania, jak to w końcu jest ? Producent rzuca dartsami raz na rok do tarczy i w co trafi taki olej rekomenduje ? WTF ? ja bym pozostał przy 5W40 (czy 30?) a jeśli już zdecydowałbym się na gęstszy to brałbym coś z wyższej półki np. Millers Oils lub Liqui Moly ostatecznie Motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 podwyższenie lepkości nie wpłynie na głośność silnika, na lepsze wrażenia akustyczne wpływa obecność modyfikatorów tarcia (np. molibden), obniżony poziom ZDDP (cynk, fosfor) oraz baza (oleje z hydrokrakingu są cichsze) nie wiem skąd tak naprawdę pochodzi ten lubchart, ale najważniejsza jest instrukcja, a z niej jasno wynika, że preferowaną lepkością jest 5w-30, a cała inna gama (szeroka - bodajże 10w-40 również) jest dopuszczalna 5w-30, 5w-40 i 10w-40 jest praktycznie tak samo optymalny dla napinacza, olej o podwyższonej lepkości nawet nieco bardziej, bo generuje wyższy opór przepływu (ciśnienie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Nie nie Lotos rozlewa do ich butelek już dawno jest rozlewany w Polsce. też coś takiego słyszałem i wg mnie to całkiem prawdopodobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.