Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie zużycie oleju silnikowego


Shad_86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Piszę z zapytaniem czy ktoś z Was spotkał się z dużym zużyciem oleju silnikowego w Note? Co mam na myśli pisząc "duże zużycie" - po zrobieniu dwóch tras +/- 600 km, przy prędkościach od 70 do 140 km/h jestem zmuszony do dolania oleju, od 0,5 do nawet 1 litra.

Wydaje mi się to trochę niepokojące. Udam się z tym do mechanika, ale chciałem jeszcze zasięgnąć rady u Was - użytkowników.

 

Dodam tylko, że samochód jest z 2006 roku. Ma przebieg ok. 120 000 km (oficjalnie ;)).

 

Podkreślam, jeśli chodzi o samochody jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość :)

 

Z góry dziękuję za rady!

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upssss.....u mnie od wymiany do wymiany nie dolewam nic, nie trzeba. Wymiana przy około 9-10tyś km.

Mój ma na teraz 129tyś udokumentowanego przebiegu.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie oleju duże bez względu na rodzaj silnika sprawdzić najpierw czy nie ma wycieków może to uszczelka pod klawiaturą? Mogą być też uszczelniacze zaworowe. Sprawy silnika zostawiłbym na koniec bo to jest najdroższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 145tys przejechane i ani kropli nie dolewam miedzy przegladami, mimo ze delikatnie poci sie pod pokrywa zaworow, przy takim zuzyciu jak piszesz to raczej nie ta uszczelka. Albo masz miske uszkodzona albo silnik do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy masz wycieki? czasami cieknie tez z walu korbowego. Ja tak mam ale poki co nic z tym nie robie. Ponoc po znizkach na czesciach i robociznie w salonie nissana zaplacilbym za to ok 580zl. Jednak mam inne wydatki pod silnik wyladowala oslona i pilnuje stan oleju. Pzdr

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam spalanie oleju,wycieki można zauważyć.Najprostszy sposób to czujnik ciśnienia w miejsce świec,po rurze wydechowej też można określić przepał oleju,a to już raczej u mechanika.

A przebieg 120tys km to nic jak na taki silnik,chyba że jest dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 129 tyś. nie całe i nic nie dolewam. Przy takim przebiegu te silniki są dopiero dobrze dotarte :D

Silnik odpukać mam zakurzony ale zero wycieków....a był dokładnie sprawdzany bo z 500 km wstecz wymieniali mi olej i filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 129 tyś. nie całe i nic nie dolewam. Przy takim przebiegu te silniki są dopiero dobrze dotarte :D

Silnik odpukać mam zakurzony ale zero wycieków....a był dokładnie sprawdzany bo z 500 km wstecz wymieniali mi olej i filtry.

Mojego zdążę sprzedać zanim osiągnie taki przebieg a i tak będą narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 tys oficjalnie? Czyli masz czy nie masz potwierdzenia przebiegu?

Jest ksiazka serwisowa, ale ja po prostu w to wszystko nie wierze. Samochod jest sprowadzony z DE.

 

Nie mam wycieków, jest sucho w miejscach postojowych.

 

A jesli chodzi o spalanie oleju, co w silniku moze byc do remontu? Czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marudy zawsze się znajdą i dla tego Notka nie sprzedaję :)...za darmo byś dawał a i tak by marudzili.

Zarejestrowany w GB i jeżdżę aż się coś nie urwie co będzie kosztowało tyle, że nie będzie się opłacać naprawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marudy zawsze się znajdą i dla tego Notka nie sprzedaję :)...za darmo byś dawał a i tak by marudzili.

Zarejestrowany w GB i jeżdżę aż się coś nie urwie co będzie kosztowało tyle, że nie będzie się opłacać naprawiać :)

Takich aut się nie sprzedaje,takie auta się kupuje. ;)  

Jest ksiazka serwisowa, ale ja po prostu w to wszystko nie wierze. Samochod jest sprowadzony z DE.

 

Nie mam wycieków, jest sucho w miejscach postojowych.

 

A jesli chodzi o spalanie oleju, co w silniku moze byc do remontu? Czy warto?

Z tym do mechanika.

Ale nie wiem czy Ci się to opłaci.

U mnie w starej Nexii poszła tylko uszczelka pod głowicę (ok.40zł),a remont zamknął się w 1200 zł.

Po drodze czujniki,świece,oleje,płyny,rozrząd,pompa wody -  auto warte na dzisiaj ok 1 tys.

Remont robiłem tylko dlatego,że miałem ją od nowości,a tu może być różnie,bo nie znasz historii auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki przy takich przebiegach raczej nie biorą oleju. Od wymiany do wymiany zdarza się zużycie ale na poziomie nie wymagającym dolewki. Coś jest nie tak. Może warto spróbować z innym olejem. Zdarzają się historie, że dany egzemplarz jeden typ oleju spala a innego nie - lub bardzo mało. Warto zacząć od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki przy takich przebiegach raczej nie biorą oleju. Od wymiany do wymiany zdarza się zużycie ale na poziomie nie wymagającym dolewki. Coś jest nie tak. Może warto spróbować z innym olejem. Zdarzają się historie, że dany egzemplarz jeden typ oleju spala a innego nie - lub bardzo mało. Warto zacząć od tego.

O to nowa teoria,nic nie słyszałem.

Bardziej mi pasuje ta,że auto szło do złomowania,a Polak kupił bo tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to nowa teoria,nic nie słyszałem.

Bardziej mi pasuje ta,że auto szło do złomowania,a Polak kupił bo tanio.

Gościu daruj sobie takie teksty cwaniackie, nie kupiłem bo było tanio, tylko dlatego ze mi sie auto podobało. Mechanik auto pooglądał, wszedzie było sucho, w książce nie było adnotacji odnosnie remontów silnika, wiec sprawa zostaje otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum był już kiedyś taki przypadek http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85626-zużycie-oleju/

(co prawda silniczek mniejszy, ale...)

Szkoda,że nie ma zakończenia wątku... Wówczas byłby pomocny.

 NIESTETY-  nie wszystkim forumowiczom się chce napisać czy / jak zakończył się ich problem - co było przyczyną i jak ją usunięto.

 

 

Proszę bez "wycieczek" personalnych - wszystkie posty nie na temat , obraźliwe  , etc - zostaną / zostały usunięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu daruj sobie takie teksty cwaniackie, nie kupiłem bo było tanio, tylko dlatego ze mi sie auto podobało. Mechanik auto pooglądał, wszedzie było sucho, w książce nie było adnotacji odnosnie remontów silnika, wiec sprawa zostaje otwarta.

Gościu bez urazy,ale czy mechanik jest w stanie stwierdzić ile cofnięto licznik 100,200 tys.

oraz jak często zmieniany był olej,o ile w ogóle był.

Mnie tylko raz niemiec "oszwabił", pojechałem nawet osobiście za Odrę po auto,też z dobrym mechanikiem i to nie wystarczyło żeby

uchronić się od wpadki.

Była to czteroletnia Primera,150 tys przebiegu,fakt bezwypadkowa,ale w schowku papier z niemieckiego przeglądu i 250 tys.km.

Niby też niewiele,ale trudno było jeździć z myślą,że dałem się tak wrobić.

Sprzedałem Primerę i za niewiele więcej kupiłem nową Nexię,która jeździ do dzisiaj.

Wolę pewniejsze niższej klasy od wypasionego z nieznaną mi historią przebiegu, i zawsze będę tu pisał,że okazji nie było,nie ma i nie będzie,bo mniej wydasz na auto,to więcej wsadzisz w remont.

Oczywiście,że nie musiało tak być w Twoim przypadku, zrobisz mały remont i będziesz dalej śmigał.

Tylko to wszystko kosztuje,nie mówiąc o czasie i straconych nerwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum był już kiedyś taki przypadek http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85626-zużycie-oleju/

(co prawda silniczek mniejszy, ale...)

Szkoda,że nie ma zakończenia wątku... Wówczas byłby pomocny.

NIESTETY- nie wszystkim forumowiczom się chce napisać czy / jak zakończył się ich problem - co było przyczyną i jak ją usunięto.

 

 

Proszę bez "wycieczek" personalnych - wszystkie posty nie na temat , obraźliwe , etc - zostaną / zostały usunięte.

Dziekuje. Szukalem, ale nie natrafiłem na ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shad 86 jakim olejem jest zalany ten silnik ???

Zrób porządną płukankę i się okaże czy pierścienie zapieczone czy wytarte  :bezradny:

Porządne płukanki 

http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flush

http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Engine-Flush-/98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zalany jest 5W30, mechanik doradził żeby zalać go 10W40.

 

Po kilku rozmowach, z różnymi mechanikami, jest kilka opcji:

- uszczelniacze na zaworach

- pierścienie na zaworach

 

Dwie powyższe pojawiają się najczęściej w "diagnozach". Koszt remontu od 1500 - 3500 zł.

 

Wniosek... kolejne auto będzie z salonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania i zrobić próbę olejową


Te silniki przy takich przebiegach raczej nie biorą oleju. Od wymiany do wymiany zdarza się zużycie ale na poziomie nie wymagającym dolewki. Coś jest nie tak. Może warto spróbować z innym olejem. Zdarzają się historie, że dany egzemplarz jeden typ oleju spala a innego nie - lub bardzo mało. Warto zacząć od tego.

i co kolega proponuje kupić 5-10 rodzajów i testować co 100km nowy?

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalany jest 5W30, mechanik doradził żeby zalać go 10W40.

 

 

To nie jest zły pomysł. 10W40 jest jednym z zalecanych olejów dla tego silnika. Warto tylko wybrać produkt dobrego producenta.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...