marinero Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Po zakupie auta wyprzedzając sezon zimowy dokonałem kilku drobnych napraw w tym mechanizmu wycieraczek, który kiedy poruszałem ramieniem w stanie spoczynku wykazywał duży luz. Wyglądało to jakby jedna z mocujących go w podszybiu śrub była nie dokręcona. Po dalszej wnikliwej obserwacji zauważyłem że na najwyższej częstotliwości pracy wycieraczka kierowcy lekko uderzała o listwę boczną szyby (na słupku). W związku z powyższym zdemontowałem mechanizm i po zdjęciu zabezpieczeń z trzpieni (wieloklinów) na których mocowane są ramiona okazało się, że brak było jednej z dwu teflonowych tulei trzpieniu (na każdym są dwie). Wstawiłem nowa tuleje, wyczyściłem oba trzpienie, nasmarowałem wszystko wazeliną (przy wciskaniu trzpienia w ciasne z powodu zastosowania nowej tulei gniazdo) nowy środek smarny wycisnął starą rudą wazelinę. Mam wrażenie że mechanizm posłuży jeszcze trochę tym bardziej że wszystko zabezpieczyłem antykorozyjnie. Zachęcam do przeglądu tym bardziej jeśli ktoś może zlecić wykonanie nowych tulei z teflonu, albo przynajmniej wyczyścić mechanizm i wymienić/uzupełnić środek smarny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 nie pamiętałeś o fotkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 nie pamiętałeś o fotkach niestety.... konstrukcja jest zbliżona do VW tzn. zabezpieczenia pierścieniowe, ale wewnątrz tulei po dwie tulejki teflonowe z wewnętrznym odstępem- dystansem między nimi. Tulejki teflonowe dorobione na wymiar na tokarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.