Bartezm Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 No właśnie - jak w temacie. Poszperałem chwilę na forum Ja miałem problem ze spadkiem obrotów podczas jazdy. W trakcie jazdy powstawała dziura - obroty spadały, gaz do dechy a obroty i min. moc. Wystarczyło się zatrzymać, na nowo odpalić i było ok. W sumie do czasu, gdy nie mogłem uciec ze skrzyżowania :zly2: . Wylądowałem w serwisie, okazało się że poprzedni właściciel poszedł na łatwiznę i porobił zmiany w ustawieniach obrotów, po skasowaniu i ustawieniu fabrycznych częściej siadał...efekt - wymiana chyba elektrozaworu utrzymującego wysokość obrotów. Koszt części z wymianą w serwisie 580 zł. Sprawdź elektrozawór- jest tam silniczek krokowy, który często się brudzi i nie domyka zaworu.Czyszczenie czasami pomaga , ale nie zawsze ... U mnie problem wygląda następująco: Auto od czasu do czasu potrafiło mi się zadławić w czasie jazdy - po wciśnięciu sprzęgła jak obroty spadały do biegu jałowego. Podobnie jak u IC4 wystarczy ponownie odpalić i jedzie dalej. Początkowo sądziłem, że ma to coś wspólnego z vacum - silnik wtedy chrobotał jak by miał wiadro gwoździ w środku - wymieniłem łańcuszek z napinaczem - jest cicho. Niestety zauważyłem, że gaśnięcie pogorszyło się... aby stać w miejscu muszę pociskać mu gazu. Dodam jeszcze, że jak zauważę dławienie (jest już za późno i wiem, że silnik zgaśnie) puszczę sprzęgło na biegu to słyszę że silnik zmienił obroty natomiast wskazówka na obrotomierzu ani drgnie i pokazuje cały czas okolice 800obr - silnik na dodanie gazu nie reaguje. Chętnie bym zaczął od czyszczenia elektozaworu. Który to dokładnie? i czym przeczyścić? Jeśli to nie krokowy to co? czujnik położenia wału gubi impulsy? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 (edytowane) Bartek, ruszałeś kilka wtyczek-złączek. Posprawdzaj jeszcze raz czy są dobrze podpięte oraz czy przy jakiejś wtyczce nie oberwał się gdzieś kabelek. Vacum nie mogłeś źle założyć-złożyć, bo inaczej się nie da. W dieslach nie ma krokowca. Edytowane 21 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Ten problem występował przed rozbieraniem vacum, po tylko trochę się nasilił. Jutro przetostuję ponownie, dokładnie w jakich okolicznościach się pojawia. Wtyczki oczywiście posprawdzam. Podejrzewam czujnik położenia wału, ale nie jestem pewny. Co jest w takim razie odpowiedzialne za wolne obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Tak jak pisałeś - czujnik położenia wału, następnie EGR lub ciągnie gdzieś "lewe" powietrze. A później to już pompa a dokładnie zawór wyprzedzenia wtrysku lub zawór SCV. Ale jeśli chodzi o pompę, to bym udał się do Boscha na jej ustawienie. Wiem, tam teraz z tym bedziesz miał problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 u mnie takie objawy doprowadziły do wymiany czujnika położenia wału mimo tego, że błędy wskazywały zarówno na czujnik jak i łańcuch. Po wymianie kłopoty ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Pokazuje mi, że są 2... od którego zacząć? 23731EC01A, czy 23731AW400 ? http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_5/type_18/engine_electrical/distributor/illustration_1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Pokazuje mi, że są 2... od którego zacząć? 23731EC01A, czy 23731AW400 ? http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_5/type_18/engine_electrical/distributor/illustration_1/ To są czuniki położenia wałka rozrządu a nie wału korbowego - ten jest na dole silnika. Co chcesz sprawdzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 w weekend postaram się odczytać błędy - w tygodniu po pracy nie mam weny na naprawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 lub ciągnie gdzieś "lewe" powietrze. Czy w turbodieslach na wolnych obrotach występuje w dolocie podciśnienie czy nadciśnienie ? Problem lewego powietrza dotyczył aut gaźnikowych, te na wtrysku (choćby 1 punktowym ale zwłaszcza wielopunktowe) musiały by mieć znaczne nieszczelności aby mieszankę zubożyć do takiego stopnia by auto zgasło. Mój nissan bez podłączonego czujnika położenia wału odpala ( po dłuższym kręceniu ) i chodzi normalnie na wolnych obrotach - jedynie nie wkręca się na wyższe i wywala błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 to co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną nietrzymania wolnych obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 1. dziura w dolocie za przepływomierzem - odłącz przepływke i zobacz co się stanie 2. ciśnienie na pompie wtryskowej/zawór scv 3. kableki od czujników na pompie 4. czujnik temperatury płynu chłodniczego - odłącz i sprawdź co będzie się działo 5. otwarty EGR Błędów nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Jako, że jestem jeszcze zagramanicą i nie bardzo wiem kiedy wrócę , odczyt błędów nic nie dał bo ich nie ma... a poziom mojej cierpliwości został wyczerpany... dziś postanowiłem usunąć objaw gaśnięcia... Trwało to jakieś 5 minut, trzy odpalenia auta i 11 groszy polskich... Obroty ustawiłem na około 850, odbyłem jazdę próbną i na ciepło jest OK - jutro rano sprawdzę jak zachowuje się na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Bartek, ale podzielisz się wiedzą, co do tych 11 groszy polskich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Tak Oto tajemnica: 11 groszy to dwie pięciogroszówki i grosiczek Przyklejone izolacją pod pedałem gazu Nic nie zrobię poważniejszego przed wymianą IC i kolektora wydechowego... Aby szukać przyczyn w elektryce - mechanika musi być sprawna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Bartek, nie masz szacunku do polskiej mennicy.(he he) Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 korony są za duże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Jednak --->Polak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Odczytałem błędy: P0016 - Synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego I co o tym myślicie? Inny mechanik chce podmieniać zawór ciśnienia paliwa za 450zł ps Przy okazji zaczynam mieć wrażenie, że hałas z silnika pochodzi z dwumasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Czyli cczujnik wału lub v walka. Zostaw scv w spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 po 17 byłem ponownie. Miałem pojeździć, kilka razy doprowadzić do zgaszenia i po podjechaniu do mechanika jeszcze raz był wykonany test... Błędu już nie było (co prawda u mechanika samochód pyrkał na wolnych - 850/min) Posprawdzane było wszystko, od wtrysków do ciśnienia doładowania - wszystko było w normie - katalogowo, rewelacyjnie... żadnych innych objawów typu ciężkie odpalanie, słabnięcie czy spalanie - nie ma... edit: dziś poległ następny spec od kompów i diesli... przetestował wszystko i nic nie znalazł (testował również scv). Polecił jeszcze ASO Do ASO dzwoniłem - mówią, że zrobią ale zostawić im auto na - od 2 do 10 dni... Obawiam się, że mogą wymienić pół auta i skasować... za pół nowego auta :] Zastanawia mnie za to zależność ustawienia wału do rozrządu (P0016), jaki może mieć wpływ łańcuszek vacum do reszty? wiedząc, że znaczniki czujnika są na dużym kole na wałku wydechowym. Co można by w tym łańcuchu (vacum) spieprzyć a co poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 czujnik położenia wałka ma to do siebie że lubi działać sezonowo. to samo z czujnikiem wału. w poprzednim aucie też tak miałem, raz był błąd a raz nie było. a winowajce znalazłem młotkiem... odpaliłem auto i lekko puknąłem w czujnik położenia wału - auto zgasło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Bartek, to co mówił mi mechanik i ja Ci przekazywałem, to nie ma co spiep....., bo nie idzie inaczej kół założyć. Z resztą sam rozbierałeś u siebie, to widziałeś. Chyba że jest coś z tym czujnikiem w pokrywie Vacum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 dziś dostałem informację odnośnie nysy.... w końcu żyje. 4 warsztaty poległy problem rozwiązał dopiero elektryk z serwisu mercedesa. po drodze był sprawdzony cały układ zasilania - jest ok. Przyczyną utraty mocy po rozgrzaniu okazał się winny czujnik położenia wału i wiązka kabli.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ale dozujesz napięcie . Wiązka kabli od czego ? Urwał się który, czy przetarł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Narazie nic wiecej nie wiem.... jestem 500km od auta. Dowiem sie wiecej dopiero przed swietami a więc tak.... Dosiadłem auto, wywaliłem dpf i po dosłownie kilku km problem powrócił!!!! Wk@#$%@ny wykonałem kilka telefonów z "życzeniami świątecznymi" do serwisu gdzie był naprawiany... następnie spędziłem dwa dni w garażu (włącznie z wigilią) ale znalazłem przyczynę. Winny jest czujnik położenia wałka rozrządu. Nie wiem czemu ale wtyczka była zaolejona. Po przemyciu i założeniu jest cacy. Czyszczenie na początku starczało na 80-100km, teraz na około 600-800km. Operacja czyszczenia trwa z 5 minut więc tragedii nie ma. X jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.