mironig Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Witam, zakupiłem silnik qg18de od almery n16 po lifcie z metalowym deklem. Zamierzam zamontować go w primerze p12. Stary silnik bierze 5 l oleju na 10000 km. Na oko silnik jest identyczny, jednak różni się jedną cyfrą na oznaczeniu gowicy. w P12 jest AU3 UKL3 a w almerze AU3 UKL2 czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy silnik będzie kompatybilny ze sterownikiem p12. Jakie mogą być różnice pomiędzy tymi wersjami głowic? mam jeszcze możliwość zamiany go na wersję z głowicą o oznaczeniu AU3 UKL3 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Czyli 0.5 litra na tysiąc km? Przecież dla p12 1.8 to prawie normalne... Myślisz, że inny silnik będzie pił dużo mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 25 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Czyli 0.5 litra na tysiąc km? Przecież dla p12 1.8 to prawie normalne... Myślisz, że inny silnik będzie pił dużo mniej? tak myślę bo do 240 tys moj silnik bral 200ml na 10000 tys. Mam nadzieję, że się nie mylę. Teraz mam 350 tys na liczniku. Silnik kupiłem z przebiegiem 63 tys mil. Może jakaś konkretna odpowiedź na moje pytanie?? dziś u kolegi w almerze z 2003 roku sprawdziłem jaki jest symbol na głowicy i dla odmiany jest napis AU3 UKR3 ciekawi mnie co oznaczają te symbole może jakaś sugestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 200ml na 10 tys.km? tak mało to chyba nawet nowe jednostki nie brały :-) albo miałeś jakieś mega szczęście do wyjątkowego egzemplarza. Chociaż podobno w pierwszych P12 były jeszcze silniki od nissana, a nie renault, więc może faktycznie miałeś fuksa. Ja teraz montowałem silnik z przebiegiem ok. 60 tys. mil i bierze tak 120 ml na tysiąc km, co uważam za bdb wynik jak na 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 200ml na 10 tys.km? tak mało to chyba nawet nowe jednostki nie brały :-) albo miałeś jakieś mega szczęście do wyjątkowego egzemplarza. Chociaż podobno w pierwszych P12 były jeszcze silniki od nissana, a nie renault, więc może faktycznie miałeś fuksa. Ja teraz montowałem silnik z przebiegiem ok. 60 tys. mil i bierze tak 120 ml na tysiąc km, co uważam za bdb wynik jak na 1.8. tak, 200 ml miedzy wymianami 10w40 na jakim oleju jeździsz? po wymianie silnika mam zamiar zalać 5w40. mam wolny weekend i będę wrzucał zakupiony silnik bo mam 30 dni na ewentualną zamianę na inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 No to miałeś super silnik, oby nowy też taki się okazał. Używam specol 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 silnik wymieniony. subiektywne wrażenie super nawet żona stwierdziła, że ciszej chodzi i ma lepsze odejście symbol na głowicy okazał sie bez znaczenia jeżeli chodzi o kompatybilność jedyną różnica pomiędzy silnikiem od almery był czujnik oleju. Zauważyłem to już po wmontowaniu silnika gdy nie pasowała mi wtyczka. zalany olejem 5w40 Mobil 3000 pierwsza po wymianie trasa z lublina do warszawy i kilkadziesiat kilometrów po okolicy i żadnego ubytku oleju na tą chwile nie widać. czekam na pierwsze 10 tys dzięki za udział w dyskusji. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 No to rewelacyjnie, cieszę się! Sam wymieniłeś silnik? udało się w jeden dzień? mojemu mech. zajęło to dwa dni, bo marudził, że skrzynię musiał demontować całą itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) sam wymieniałem. Nie jestem mechanikiem z wykształcenia ani z zawodu. Wymieniałem silnik drugi raz w życiu. Zajmuje się tym tylko hobbystycznie. wróciłem w piątek w nocy z warszawy do podlubelskiej wioski. Zacząłem atak o 10 w sobotę. O godz 14.20 silnik był już na stoliku. Zeszło mi się trochę dłużej z montażem bo kupiłem wcześniej nowy kolektor ssący i poprawiłem po monterze wkrętki do gazu lpg. Poza tym montowałem nowe wtryskiwacze barracuda zamiast dziadowskich omvl. O 21 zacząłem wkładać nowy silnik z dokręconym kolektorem i wymienionym sprzęgłem a o 5 rano w niedzielę odpaliłem silnik Edytowane 1 Listopada 2016 przez mironig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 sam wymieniałem. Nie jestem mechanikiem z wykształcenia ani z zawodu. Wymieniałem silnik drugi raz w życiu. Zajmuje się tym tylko hobbystycznie. wróciłem w piątek w nocy z warszawy do podlubelskiej wioski. Zacząłem atak o 10 w sobotę. O godz 14.20 silnik był już na stoliku. Zeszło mi się trochę dłużej z montażem bo kupiłem wcześniej nowy kolektor ssący i poprawiłem po monterze wkrętki do gazu lpg. Poza tym montowałem nowe wtryskiwacze barracuda zamiast dziadowskich omvl. O 21 zacząłem wkładać nowy silnik z dokręconym kolektorem i wymienionym sprzęgłem a o 5 rano w niedzielę odpaliłem silnik Brawo! Chciałbym mieć takiego skilla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.