Lukass90 Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Nissan Almera 1.8 2003 r. Witam, ostatnio jadac w trasie zauwazylem ze przy przyspieszaniu, glownie ma 4 i 5 samochod wpada w drgania. Po poczytaniu forum wychodzilo by ma to ze to przegub do wymiany. Czy ew moze to byc cos zupelnie innego ? Dwa dni pozniej zapalil sie check. Sprawdzilem na torque kod bledu p0037, wychodzilo by ze to sonda lambda ? Niskie napiecie ? Co dzieje sie zlego wtedy z samochodem ? Moge nim jeszcze sie poturlac powoli po miescie czy lepiej zostawic go i czekac az mechanik gdzies po swietach zobaczy usterki ? Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Października 2016 przez Lukass90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Nie powinno się nic stać poza ewentualnie zwiększonym spalaniem. Masz LPG? Jeśli tak może przejdź chwilowo na PB. Możliwe że sonda się kończy bo zwykle wystarcza na ok 200kkm czasem mniej czasem więcej. Możliwe że na PB popracuje w miarę poprawnie jeszcze chwilę. Sama wymiana o ile sonda się podda (zwykle mocno zapieczone i skorodowane gwinty) nie wymaga wielkich umiejętności. Zwykle wystarcza klucz oczkowy 22 lub specjalny klucz oczkowy albo nasadowy z nacięciem na przewód. wydaje mi się że to druga sonda - za katalizatorem (zle wskazania daje też wtedy gdy zapcha się katalizator) Edytowane 30 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass90 Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Samochod ma 230000 przejechane, nie wiem czy byla juz wymieniana. Samochod tylko PB. Jak sonda sie podda to co wtedy ? Wracajac do drgan, jest to prawdopodobne ze to przegub ? Wymienia sie odrazu dwa przeguby ? Czy jeden ? Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) zacznie palić kilka litrów więcej - nigdy nie sprawdzałem co będzie w dłuższej perspektywie, nie chcę zgadywać jeśli byłby to przegub wystarczy wymienić jeden, ale przy przegubie nie zaświeciłby się raczej check zanim przeszedłbym do przegubu sprawdziłbym stan felg i opon, zawieszenia, zbieżność itd. przyczyn może być wiele najpierw wyeliminuj - usuń usterkę związaną z check-iem Edytowane 30 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass90 Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Ok ale czy moge laczyc czek z drganiami samochodu przy przyspieszaniu? Wydawalo mi sie ze to dwa oddzielne tematy. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Ok ale czy moge laczyc czek z drganiami samochodu przy przyspieszaniu? Wydawalo mi sie ze to dwa oddzielne tematy. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka wg mnie to możliwe.... nie wiem jakie to drgania czy to kierownica czy całe auto czy czuć w podłodze np pasażer odczuwa czy to tylko na wyższych biegach czy przy określonej prędkości w tej chwili to zgadywanka zacznij od usunięcia usterki sygnalizowanej lampką chcek engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass90 Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Tak jak pisalem drgania wystapily 2 dni wczesniej niz zapalil sie czek. Na 3 juz sa odczuwalne przy dawaniu gazu, najmocniej telepie na 4 i 5. Jakby cala buda telepala, nie kierownica. Cala buda drga, pasazer tez to czuje. Tylko przy samym dawaniu gazu. Tylko puszcze noge z gazu i juz "toczy" sie nornalnie bez drgan. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Tak jak pisalem drgania wystapily 2 dni wczesniej niz zapalil sie czek. Na 3 juz sa odczuwalne przy dawaniu gazu, najmocniej telepie na 4 i 5. Jakby cala buda telepala, nie kierownica. Cala buda drga, pasazer tez to czuje. Tylko przy samym dawaniu gazu. Tylko puszcze noge z gazu i juz "toczy" sie nornalnie bez drgan. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka a wysokie obroty na postoju? robiłeś coś ostatnio przy samochodzie? filtr powietrza świeży? kiedy były wymieniane - ile tys km temu - świece i przewody? Edytowane 30 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass90 Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Normalne 800 Samochod kupiony w sierpniu. Wymienione filtry, olej. Przejechalem nim 6000 km. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Października 2016 przez Lukass90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Normalne 800 Samochod kupiony w sierpniu. Wymienione filtry, olej. Przejechalem nim 6000 km. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka miałem na myśli tzn. pytałem jak silnik zachowuje się na postoju na wyższych obrotach i czy masz wiedzę kiedy wymieniano przewody i świece? może świece i przewody nie mają na to większego wpływu bo kod usterki wskazuje na sondę niemniej jeśli nie były wymieniane warto je wymienić Edytowane 30 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poston Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Sprawdź cewki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Drgania w połączeniu z checkiem - jak najbardziej. W 2,2 Di przy -28C nasz ropa nie dawała rady, więc check witał przyjaźnie i koniec z jazdy powyżej drugiego biegu Co do przegubu, wymieniasz padnięty. Czy jak ruszasz na skręconych kołach, słychać stukanie? Na początek sprawdź osłony czy są całe. Jak nie masz wprawy, zdejmij oba koła i zobaczysz od razu na feldze czy nie ma zapieczonego smaru ( to już finalnie w przypadku pękniętej osłony ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.