GodISmE Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Hej, piszę tu mimo że to pewnie problem, który bardziej dotyka ludzi jeżdżących sporo po torach lub mocno upalających auta ... a może nie tylko? Ostatnio na torze w Poznaniu w połowie dnia zaczął mi się robić pedał hamulca miękki I dopiero po mocnym naciśnięciu tak gdzieś w połowie był opór. Auto hamowało tak samo cały czas, skuteczność hamulców była taka sama - tylko po prostu nie było tego twardego hamulca już u gory i tego oporu na pooczatku. Po paru lekkich "pompowaniach" wracało ciśnienie, więc podejrzewam że to powietrze w układzie a nie sama pompa hamulcowa. W sumie jeszcze nie odpowietrzałem od zalania RBF 660 a już 5 pojeżdżawek zaliczyłem, więc od tego zacznę. W życiu nie miałem z tym sam do czynienia a chciałbym to sam robić albo z kumplem, jeśli drugi jest potrzebny - nawet przed każdą pojeżdżawką. Jak to się robi? Są pewnie jakieś specjalne pompki do tego, tak? W zaciskach się to pompuje? Wrzućcie jakiś instruktaż pls dla 350z, fotki, stronki, cokolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 nie chce sie wymądrzać ale daj hamulce osobie która się na tym zna , bo szczerze mówiąc chyba nie masz wiedzy na temat aut 1. jak mogłeś zmienić płyn bez odpowietrzania? 2. to ,że się robi pedał miększy przy agresywnej jezdzie to nic innego tylko zagotowałeś hamulce a raz odpowietrzony układ nie zapowietrza się sam z siebie 3. odpowietrzanie hamulców robi sie tak samo jak w każdym innym aucie , tylko w zależności czy ma abs czy nie..u siebie musisz zrobić to na włączonym zapłonie zaczynajac od najdalszego koła względem pompy abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 A czy ja pisze ze sam to robilem? Zalali mi w warsztacie Motula i zalozyli przewody w oplocie, to pewnie odpowietrzyli ale od tego czasu nic nie bylo robione i bylo ok do piatej (ostatniej) pojezdzawki. Watpie ze plyn zagotowalem tydzien temu w Poznaniu, gdzie bylo 10 stopni a nie na Wegrzech gdzie bylo 30 stopni! A nawet jesli, to powinno wrocic wszystko do normy pozniej, bo miedzy sesjami jest blisko godzina przerwy. Wiec pierwsza oczywista rzecz to zapowietrzenie. W Stanach goscie, ktorzy sie scigaja Zetami na poziomie semi-pro odpowietrzaja hamulce przed kazdym eventem! Ja tez wole sam, niz odstawiac auto do warsztatu za kazdym razem. Jak to nic nie da, to sie bede dalej zastanawial - jakies chlodzenie dodatkowe? Pompa do wymiany? Wiec pytam co i jak, co potrzebuje i jak to sie robi? PS. Czy u nas mozna kupic odpowiednik "Motive Power Bleeder"? https://www.motiveproducts.com/collections/import-power-bleeder-kits/products/ford-asian-import-three-prong-bleeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Motul RBF 660 to bardzo dobry płyn, o świetnych parametrach, ale bardzo nietrwały. Jest ogólna opinia, żeby zmieniać go dwa razy w roku przy normalnym użytkowaniu (tylko kto kupuje tego Motula do jazdy po mieście???). A przy permanentnym gotowaniu go na torze jeszcze szybciej łapie wodę, więc wniosek jest prosty: płyn zagotował się, bo "nasiąknął" już wodą. To cała tajemnica. Poza tym proponuję jakieś lepsze klocki, np.: Hawki HPS, albo EBC Yellow, lub Red. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 1 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Jest to mozliwe ale mam jeszcze tylko jedna pojezdzawke w tym sezonie, wiec najpierw odpowietrze. Jak sie okaze ze sie dalej miekki robi, to bede wiedzial na 100% ze trzeba plyn wymienic. Czy da sie jakos temu "zagotowaniu" plynu zapobiegac, unikac go? Jakie sa znaki, oprocz miekkiego hamulca i jak je odroznic od zapowietrzonego ukladu? W Stanach np. pisza ze co weeknd wyscigowy odpowietrzaja kazdy zacisk i to utrzymuje swiezosc plynu przez caly sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misio_de Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Płyn jest higroskopijny, nie da się zapobiec wchłanianiu przez niego wody. Możesz zalać układ Motulem RBF 600, ma temperaturę wrzenia o 10 stopni mniejszą, ale jest ponoć bardziej wytrzymały. Ale odpowietrzanie układu na pewno nie zaszkodzi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 Z tego co pameitam w Pucharze Golfa 5 jak sie interesowałem co jeden wyścig wymieniali płyn hamulcowy oraz wszytkie nakretki w kołach !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 4 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Chodzi tylko o odpowietrzanie kazdego z zaciskow, do tego wystarczy tylko troche plynu. Jak sie to robi co pare eventow, to sie utrzymuje swiezosc plynu przez caly sezon. Ale ja odpowietrze teraz a w przyszlym sezonie zaleje rbf600, zobacze czy bedzie roznica. ...... Hample odpowietrzone! Zobaczymy jutro na torze czy to cos dalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 No i jak ?? Jakakolwiek różnica była ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Byla lekka poprawa i z pompowaniem lewa noga na prostych mozna bylo normalnie polatac............ Po zalaniu nowego RBF600 i założeniu nowych klocków DS2500 dalej pedał miękki się robi po mocniejszej jeździe na torze. Zastanawiam się czy nie mam powietrza w module ABS. Te przewody stalowe zakładał mi tylko przy okazji gość który robi głównie blacharkę i lakier, więc może coś zmarał? Czy nie jest tak że powinno się nasze hamulce odpowietrzać razem z uruchamianiem pompy ABS tak jak jest tu to opisane? http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/bleeding-abs-brake-systems Robią to też tak że odpowietrzają, jadą na zabrudzoną drogę żeby przy hamowaniu ABS zadziałał i odpowietrzają jeszcze raz - czasami tak kilka razy. Nie uśmiecha mi się to robić. Da się to zrobić z użyciem programu? Albo tak jak pisał hot-rider przy włączonym zapłonie - tylko tego nie rozumiem co by to dało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 może spróbuj w warsztacie który ma urządzenie do dynamicznej wymiany płynu http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3035201330341-YCB350-urzadzenie-do-wymiany-plynu-hamulcowego.html ponoć to jest w stanie przetłoczyć płyn z układu ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Szynku masz już spory przebieg, wydaje mi się że u ciebie trzeba zmienić pompę albo gumki w niej... miałem. Dokładnie ten sam problem kiedyś i rozwiązała go wymiana pompy hamulcowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Mozliwe, sa jakies zamienniki czy oem w aso musze kupic? PS. Jak teraz naciskam hamulec na postoju to do samego konca jestem w stanie go wcisnac i slysze przy nim takie jakby syczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Mi po roku na płynie RBF660 takie cyrki się działy że pedał do deski wchodził, po wymienie pompy latam na Millersie nie wiem jak się zwie ma temperature wrzenie 305 stopni i jak narazie drugi sezon na nim latam i pedał twardy a raz mi zmiekł jak klocki ogołociłem do gołej blachy ale po ich wymianie znowu jest twardy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 To coś? Czy może wystarczy tylko zestaw naprawczy? https://conceptzperformance.com/nissan-oem-brake-master-cylinder-piston-rebuild-kit-bosch-1716-w-brembo-calipers-nissan-350z-03-08-z33-46011-cd027_p_18755.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 zależy od zużycia cylindra pompy i czy nie ma rys jak jest ok to można naprawiać ale zawsze lepiej nowy element dać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 A czy sa na polskim rynku zamienniki tej pompy? I co to za chorestwo ten czarny talerz!? Czy w HR sa inne pompy niz w DE/Revup? http://allegro.pl/servo-pompa-hamulcowa-nissan-350z-i6649210366.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 to czarne to jest serwo czyli wspomaganie tak myśle że ty możesz mieć problemy z przewodami hamulcowymi tymi gumowymi po prostu może być tak że kóryś sie rozdyma pod wpływem ciśnienia jęzeli pompa ci puszczamiędzy sekcjami zrób taką próbe zapal auto iz całej siły naciśnij pedał i trzym jeżeli ci zacznie opadać aż wpadnie do dechy to znaczy ze pompa przepuszcza ciśnienie między sekcjami a zbiornikiem płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Mam w stalowym oplocie przewody. A test zrobie, dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 że są w stalowym oplocie wcale nie gwarantuje że nie puchną (a możliwe że bardziej puchną od fabrycznych ) zrób test pompy jeżeli będzie ok to trzeba odpinac poszczegulne zaciski aż trafisz cudów niema zetka ma zwykły układ hamulcowy jak w każdym normalnym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.