Esox Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Witam Wszystkich,od dłuższego już czasu wertuje forum czytają o P12 bo planuje zakup takiego właśnie autka. Do tej pory już 7 lat, jeździłem i w sumie nadal jeżdżę Almerą N16 po lifcie (od 2 lat z instalacja LPG) z auta jestem bardzo zadowolony, jak na taki długi okres praktycznie bez awaryjnie (puk puk, w niemalowane żeby nie zapeszyć...) W zeszłym roku powiększyła mi się rodzina i niestety wyjazd na wakacje był już nie łatwym przedsięwzięciem pod kątem spakowania wszystkich potrzebnych gratów, stąd zrodził się pomysł zmiany auta na coś większego. Jako że z mojego nissana jestem bardzo zadowolony, postanowiłem zostać wierny marce i w parametrach jakie sobie postawiłem oraz budżecie wybór padł na P12.Chciałbym zadać kilka pytać i dopytać o konkretną wersje która bardzo mi się spodobała.Z góry przepraszam że jeżeli jakieś pytania się powieliły.do rzeczy:szukam wersji P12 rocznikowo jak najmłodszej 2006/2007 to już chyba będzie wersja po lifcie? z silnikiem 2.0 benzynowym bo przy tej ilości km rocznie jakie nawijam nie ma innej opcji jak instalacja LPG, chciałbym wersji na ksenonie, fajnie jak by tapicerka była w skórze, w automacie i inne fajne bajery których do tej pory nie miałem u siebie śledzę od dłuższego czasu oferty w internecie, ale z tym silnikiem jest ich naprawdę mało Przykładowa aukcja z wersją jaka bym bardzo chciał.i teraz pytania:- jak to wersja z takim bogatym wyposażeniem i ewentualnie czy wychodziły takie w ostatnich latach produkcji ??- silnik 2.0, czy to ogólnie dobra bezawaryjna jednostka, czy jest na łańcuchu, będzie chciała śmigać na gazie tak dobrze, jak moja obecna 1.5 almera ??- jak sprawuje się skrzynia automatyczna w tych primerach ??Szukam auta jak najmniej awaryjnego, dużego kombi, z dość bogatym wyposażeniem w rozsądnej cenie Czy P12 może być zaliczona do takiego segmentu ??Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie cenne informacje, które ułatwią mi wybór właściwego modelu.Jak cos mi jeszcze przyjdzie do głowy, pozwolę sobie skrobnąć tu kilka słów.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 (edytowane) nie wiem jak 2.0 ale 1.8 omijaj szerokim łukiem chyba każdemu (mogę sie mylić) zjada olej na potęgę ja osobiście mam 2.2DI (nie DCI) mam przejechane 330kkm i nie zjada mi ani grama oleju nie mogę narzekać na ten motor (ale pewnie odpada u CIebie diesel). Mój model jest z 2002 roku jest to chyba między lift ogólnie mogę powiedzieć tak (nawet kiedyś podobne zdanie padło od Adama Kornackiego z TVN Turbo) przy takich rocznikach nie patrzysz na awaryjność auta tylko o to jak ktoś dbał czy wymieniał na czas części itp. Mi się udało i naprawdę nie mogę narzekać na moją primerę. Ponoć ludzie narzekają na elektrykę w primerach ale w większości są to pierdoły typu zaśnieżałe styki trzeba dokładnie obejrzeć auto pod tym względem czy wszystko działa. A 2006/2007 to już końcówka tak więc napewno będzie po lifcie Edytowane 2 Listopada 2016 przez Matijus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 jak szukasz P12 bogato wyposażonej i 2,0 benzyna to taką najłatwiej znaleźć w wersji tekna a jeśli chodzi o bezawaryjność - jak kupisz zadbany egzemplarz który był odpowiednio serwisowany (wymiany na czas i części ori lub dobre zamienniki) to będziesz zadowolony, ale znaleźć taki egzemplarz niełatwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson22 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Czemu w automacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 silnik 2.0 - bardzo dobry pomysł - niestety buda jest ciężka i potrzebuje trochę mocy szczególnie w górach najmłodszy rocznik ok - ale bym się nie upierał jesli znajdziesz starszą w bardzo dobrym stanie. wyposażenie jest dośc bogate w wersji standard acenta więc jak coś będzie więcej to super, z ksenony - z tym jest róznie, przewijał się na forum temat, że ludzie zamieniali ksenony na zwykłe lampy automat - no tu bym uważał z silnikami 2.0 były automaty cvt i mogą być delikatnie mówiąc wyeksploatowane, jesli automat to z silnikiem 1,8, tam jest klasyczny automat bardzo trwały ( sam taki eksploatuję od ładnych paru lat), będziesz narzekał na brak mocy na górskich autostradach. Co do brania oleju przez silniki 1,8 to no cóż są takie podaki co biorą i takie co zachowują się w sposób cywilizowany - u mnie muszę dolać 0,5l na 5kkm. Te silniki mają mało oleju 2,7 litra więc poziom oleju trzeba bardzo pilnować, jak ktoś to zaniedba i go przegrzeje to poźniej płacze, że mu olej wcina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Wielkie dzięki za podjęcie dyskusji.Co do silnika 1.8, to taka sama opinia jest w Almerach, że ogólnie dobry silnik ale lubi popijać olej. Po tych latach jazdy z silnikiem 1.5 doszedłem do wniosku, że chce mieć większy i mocniejszy silnik w szczególności że i buda dużo większa ma być, w mieście nie ma problemu, ale na długiej trasie jazda z małym silnikiem już potrafi być lekko męcząca a jak się jeszcze jedzie w towarzystwie mocniejszego auta to hmm...Co do rocznika i stanu auta, oczywiście jak trafi się autko nieco starsze ale zadbane z udokumentowana historią to sprawa jasna że rocznik schodzi na drugi plan. Nie mniej jednak podoba mi się najbardziej ostatnia wersja, ta gdzie już zegary były elektroniczne Co do skrzyni manul czy automat, nigdy nie śmigałem w automacie, a przeglądając oferty zobaczyłem że P12 która mi się podoba występuje w automacie to pomyślałem fajnie, czemu by nie spróbować, każdy kto ma autko w automacie to sobie chwali. Ale pytam, żeby nie wpakować się na minę, że np automaty w P12 oka ale cholernie awaryjne i omijaj je szerokim łukiem.Wspomnieliście że są użytkownicy którzy zamieniali xenony na zwykłe lampy ?!?! Czy mam rozumieć że coś z nimi jest nie tak ?? Przykładowo w Almerce N16 po lifcie dali piękne lampki soczewkowe które wyglądają super, natomiast kompletnie nie świecą... Czy tu jest coś podobnego ?Czy 2.0 jest na łańcuchu czy na pasku ???I jak ta jednostka toleruje gaz ? Wiem że dużo zależy od doboru instalacji i prawidłowego montażu/konfiguracji. Ale również wiem że są dwa typy silników, te które chodzą na gazie bardzo dobrze i takie które zamiast jeździć wiecznie stoją u gaziarza...A teraz coś z seri błahe pytanie Jak sprawuje się ten komputerek centralny, pomijam fakty kamerki cofania bo tu nie o co pytać, ale nawigacja ?? Działa to faktycznie dobrze, jest możliwości jakiegoś update map ?? możecie mi coś więcej o tym sprzęciku powiedzieć ?? Bo bardzo mi sie to podoba, a nie wiem czy to czasem nie jakaś "atrapa" dzięki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson22 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Mi się wydaje że te 140KM które ma silnik 2.0 może być za słabe jak na automat, trzeba by znaleźć i się przejechać. Skrzynia może nie jest awaryjna jak ktoś o nią dbał, ale jak już coś się zepsuje to pewnie koszta są większe niż w skrzyni manualnej. Rozrząd jest na łańcuchu, ja co prawda mam silnik 1.6 , zagazowalem go 3 lata temu i żadnych problemów (na gazie nie co ponad 30tys KM) , więc i z tym silnikiem 2.0 też nie powinno być problemów. Jedyne co mnie zastanawia to tylko ten automat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 .......Wspomnieliście że są użytkownicy którzy zamieniali xenony na zwykłe lampy ?!?! Czy mam rozumieć że coś z nimi jest nie tak ?? Przykładowo w Almerce N16 po lifcie dali piękne lampki soczewkowe które wyglądają super, natomiast kompletnie nie świecą... Czy tu jest coś podobnego ? Czy 2.0 jest na łańcuchu czy na pasku ???......... mam xenony w P12 i nigdy nie miałem z nimi żadnych kłopotów, wszystkie benzyniaki nissana są na łańcuchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Robson, automat to moja mała fanaberia Wkrótce najpewniej, umowie się na jakieś oględziny celem zobaczenia autka na żywo, ale lubię dokładnie zgłębić temat zanim ruszę krok dalej Jak kupuje autko to raczej nie jestem z typu że za rok inne, ja regularnie serwisuje, dbam i długo się autkiem cieszę A co powiecie mi o tym centralnym komputerze, plusy, minusy, co tam w ogóle fajnego sie znajduje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) z xenonami też nigdy nie miałem problemu a co do map to lepszy jest najzwyklejszy smartfon z mapami google niestety te mapy to porażka kiedyś czytałem że tylko połowa Polski jest itp no ja osobiście się nie męczyłem z tą nawigacją. Ogólnie ten komputerek spoko jest ale jedną ma wadę raczej większość tak ma (ale mogę się mylić kiedyś nawet był na ten temat post) jak się zatrzymasz w miejscu na pracującym silniku to wskazówka spalania leci na samą górę, jakiś błąd czy coś taka pierdoła kolejny to zegar lubi się spóźniać ale tak to całkiem fajny bajer jak na tamte czasy pokazuje Ci o małej ilości płynu do spryskiwaczy (tylko jeśli masz xenony) ustawiasz sobie kiedy olej wymieniałeś i Ci o tym przypomina. AAAAA jedna WIELKA ALE TO BAAAAARDZO WIELKA wada tego wyświetlacza to jak spadnie temperatura na zewnątrz to ostrzega Cię o śliskiej nawierzchnitrochę głupio że przy 3 stopniach ale no trzeba przywyknąć do naciskania przycisku "back" pokazuje też które dzwi są otwarte ile kilometrów Ci zostało na baku ile czasu spędziłeś w aucie średnia prędkość Edytowane 3 Listopada 2016 przez Matijus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 czyli fajny gadżet, który się ładnie prezentuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 czyli fajny gadżet, który się ładnie prezentuje przed zakupem P12 obejrzyj sobie dobrze ten panel sterowania (poklikaj) czy ci pasuje bo nie każdemu on odpowiada, dla mnie osobiście jest wszystko ok (no prawie wszystko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) kolego, nie wiem czy wiesz ale silniki 2.0 mają dwumasę, więc może być problem, bo nie ma zamienników ja radziłbym 1.8 silnik, jeżdzę zagazowanym przez KME już 6 lat i nie narzekam, oleju nie pije. polecam to autko, jak na 14 lat bardzo ładnie się prezentuje jeszcze :-) Edytowane 5 Listopada 2016 przez jolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 kolego, nie wiem czy wiesz ale silniki 2.0 mają dwumasę, więc może być problem, bo nie ma zamienników.... dwumasa w 2,0 benzyna psuje się rzadko a gdy w momencie zakupu jest ok to autko jeszcze sporo pojeździ (zanim to się ewentualnie zepsuje), dwumasę jakby co można regenerować lub kupić używkę ori z anglika, silnik 2,0 to też większa moc i większa frajda z jazdy... ale co kto woli.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 o dwumasie nie wiedziałem, dzięki za nowe info, poczytam o tym A kolejne moje pytanie, jak się P12 sprawuje w trasie przy prędkościach autostradowych, w czasie jazdy względna cisza, czy raczej jest w środku głośno ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 jest wygoda jak jechałem oplem astrą 600 km to byłem połamany primerą o niebo lepiej co do wyciszenia no tu już nie jest tak pięknie nie ma tragedii ale myślę w przyszłości nad wyciszeniem drzwi i co się da (oczywiście we własnym zakresie) a przy sporych prędkościach dość pewnie się prowadzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 o dwumasie nie wiedziałem, dzięki za nowe info, poczytam o tym A kolejne moje pytanie, jak się P12 sprawuje w trasie przy prędkościach autostradowych, w czasie jazdy względna cisza, czy raczej jest w środku głośno ?? to zależy od egzemplarza (czy nie jest np. wytłuczony), jedni sobie chwalą a inni nie, w mojej P12 jest akurat cicho, nic nie skrzypi i sobie chwalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Pozwolę sobie kontynuować temat.Nadal szukam tego jedynego egzemplarza jaki sobie umyślam a w miedzy czasie rodzą się kolejne zapytania.Czy jest coś, co stosunkowo często się psuję ? Czytałem ostatnio jakiś test i tam poruszone było przednie zawieszenie, że dość często wymaga serwisu i dodatkowo dość droga nieprzyjemność.Możecie na coś konkretnego zwrócić uwagę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.