Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Kręci, kręci ale nie odpala kiedy zrobiło się zimniej


Admiral_Awesome

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

mam taki problem: Kiedy zrobiło się już chłodniej, Almera postanowiła nie odpalić (około 3 stopni ciepła nad ranem, stała na parkingu pod blokiem).

 

Objawy: Po całej nocy na chłodzie, rano nie mogłem jej już uruchomić. Wkładam kluczyk, przekręcam - świece grzeją, sprzęgło, nawet trochę gazu i... kręci, kręci, kręci, ale nie odpala. Próbuję jeszcze kilka razy i idę na autobus.  :thumbsdown:

 

https://youtu.be/9MEMNvQ22nc

 

Co niedawno (w przeciągu mniej niż pół roku) było wymieniane:

  • olej
  • filtry (powietrza, oleju, paliwa)
  • sprawdzane świece (sprawne, grzeją jak należy)
  • akumulator (kupiony lepszy bo mam sentyment do Almery większy niż rozsądku aby jednak nie przesadzać z inwestowaniem w nią)
  • wtryski sprawdzone, czyste

 

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.

:pc:  Był również podłączony do komputera w zeszłym tygodniu i nie wykryto żadnych błędów.

 

Proszę Was o pomoc - co może być przyczyną?  :iiam:


Najnowszy raport z frontu:

Wczoraj udało mi się odpalić po powrocie z pracy. Stał sobie w słoneczku przez cały dzień a w momencie, kiedy go odpalałem było 7°C na plusie.

 

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Co robić? Jak żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....mam taki problem: Kiedy zrobiło się już chłodniej, Almera postanowiła nie odpalić (około 3 stopni ciepła nad ranem, stała na parkingu pod blokiem).

 

.....Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Co robić? Jak żyć?.....

 

 

to może być coś z przepustnicą a konkretniej z jej częścią elektryczną

lub z czujnikiem temperatury silnika, sugeruję jedno i drugie  sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma diesla :).

Prędzej podejrzewałbym coś z układem paliwa: filtr (zapowietrzenie? zawodnienie?) lub ciśnieniem pompy wtryskowej, ewentualnie któraś ze świec nie grzeje.

Po uruchomieniu jak pracował? Problem pojawia się tylko przy porannym rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby diesel zapalił niezbędne jest:

1. właściwe ciśnienie sprężania

2. sprawne świec żarowe (przynajmniej w większości aut)

3. sprawny układ wtryskowy

4. dobry rozrusznik i akumulator

pkt. 2 i 4 można wykluczyć i o ile nie ma problemów elektrycznych np elektrozawór na pompie to przy tej temperaturze silnik powinien zapalić od razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Póki co nadal stoi na parkingu. Dzisiaj po pracy zostały mi do sprawdzenia 2 rzeczy. Pompa paliwa - czy działa, znajduje się zaraz po tylną kanapą. Druga rzecz to pompa ciśnieniowa obok wtrysków - moooooże być tak, że cos nie styka na kostce.

 

Odezwę się później, czy udało się ruszyć mojego śpiącego Japońskiego Samuraja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...