Gość radek2 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Witam wszystkich. Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu w Nissanie Almerze N15 CD20E rocznik 00' przebieg 250tys Opis sytuacji: Samochód stracił ogrzewanie i ubywało płynu chłodniczego. Diagnoza, uszczelka pod głowicą. Rozrząd był wymieniany koło 4 miechy wcześniej wiec nie było sensu czegokolwiek tam wymieniać. Głowica poszła do delikatnego splanowania, uszczelniacze zaworowe wymienione, wszystko pięknie wyczyszczone, uszczelka Elringa (z jednym karbem, wcześniej tez była z jednym karbem) wszystko skręcone kluczem dynamometrycznym. Szklanki nasmarowane olejem, na to wałek również w oleju. Założony i ustawiony pasek na pompie na godzinie 2 (fabrycznie jest na 1). Pora na ustawienie rozrządu, wrzucony bieg 5 przesuwam kołem do przodu aby znaczek GMP pokrywał się ze znakiem na kadłubie silnika, kluczem 22 kręcę wałkiem od strony pompy aby ustawić znak na kole zębatym rozrządu na godzinie 3, lecz tu problem bo nie można tak wałka obrócic bo sie blokuje. Zrobiłem wiec tak że obróciłem troche kołem na 5 biegu koło 1/4 obrotu, ustawiłem znaczek na kole zębatym na godzinie 3 i spróbuje dopasować teraz dolny znaczek GMP ale nie jest to mozliwe bo coś się blokuje. Proszę o pomoc co robię źle!! Posługuje się instrukcją "Sam Naprawiam Nissana Almere" Może ma ktoś jakąś inna instrukcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Który wałek się blokuje? Rozrządu? Ten wałek musi mieć opory bo blokują go zawory, które podnosi i na pewno ręką go nie przekręcisz, musisz użyć odpowiedniej siły. Jeżeli ustawiłeś wszystko na znaki to do wałka rozrządu musisz użyć siły żeby go ustawić. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.