Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kalibracja wtryskow


landcar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

NIE. Można tylko wprowadzić ich kody do ECM adekwatnie do numeru cylindra w którym zostały zamontowane. Kalibracja ciśnień tylko na stole serwisowym. Należy pamiętać że niekiedy zmieniają się ich parametry a więc i kod który należy zmienić w ECM silnika za pomocą Consulta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski mialem spawdzane i wszystko jest sprawne tylko kocowki byly wymieniane bo wtyski laly , nadal jest klepanie pomiedzy 1500 a 2500 obrotow

konsultowalem informacje z kolesiem od wtryskow i byly skalibrowane

 

dzis po podpieciu pod kompa consult 2 wyszedl blad  P1622 czy jest mozliwe ze jest zle dopisany wtrysk kturys i pracuje na ustawienich starygo wtrysku przed wymiana?

Edytowane przez landcar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1622 to błąd który oznacza że nie zaprogramowano wartości z kodu wtryskiwacza w ECM silnika. Błąd występuje gdy włożono nie zaprogramowany wtryskiwacz oraz gdy pomylono kolejność przy montażu. Teraz trzeba consultem sprawdzić kolejność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem wymieniane 4 wtryski i byly zaprogramowane ale najwidoczniej ktorys sie zle zakodowal , czy trzeba wszystkie od nowa kodowac czy wyjdzie na consulu ktory jest zle zakodowany , jak pamietam to po podpieciu kody na consulu pokazywaly zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila chwila. Każdy z wtryskiwaczy ma nadawany indywidualny kod który jest do niego programowany poprzez stół serwisowy i programator DENSO. Kod jest grawerowany laserem na obudowie wtryskiwacza w postaci alfanumerycznego ciągu znaków oraz kodu QR.

 

Po zamontowaniu w silniku należy przy użyciu systemu Consult wpisać ten ciąg znaków do ECM silnika. Oczywiście adekwatnie do zajmowanego przez wtryskiwacz miejsca. 

 

Trzeba podłączyć Consulta do ECM silnika i sprawdzić czy wpisane w ECM kody zgadzają się z grawerami na obudowach wtryskiwaczy. Prawdopodobnie zamieniono wtryskiwacze miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogą lać. Na stole są testowane po kalibracji i mają utrzymywać ciśnienia. Problem polega na tym że będą nie prawidłowo sterowane przez ECM i prędzej czy później silnik się rozleci bo będzie miał źle rozbryzgiwane paliwo w komorze.

 

Masz wydruki z testów po kalibracji? Jak nie to zmień mechanika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to niewiele zauważysz... w skrajnych sytuacjach silnik będzie kulał. Przegrzewania nie będziesz w stanie stwierdzić... dopiero po uszkodzeniu. Podlewający wtrysk uszkodzi ci tłok czy głowicę... jedź do serwisu, podłącz do konsulta i sprawdź co jest zapisane w ECU. Trzeba to jak najszybciej zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Landcar chłopie osłabiasz ludzi. Tego nikt ci nie powie czy może tak być? Nie jeździmy specjalnie na poprzestawianych wtryskach. 

Masz błąd wiec trzeba usunąć przyczynę. Jak to już zostało napisane.

 

Tak nawiasem wydruki z testów nic nie warte, brakuje info na jaki stole robione oraz wyniki sprzed regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis wtryski byly sprawdzane  u innego fahowca od wtrysow i maja dobre parametry i nie leja,  pod consultem byly przypisane od nowa kody wtyskow , zero bledow na kompie i nadal slychac  tluczenie , juz brak pomyslow co moze byc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia na listwie jakie mają wartości?? Sprawdź przy 2000rpm oraz na "wolnych" obrotach.

 

Być może Twoje wtryski już tak mają, A pewny jesteś że to wtryskiwacze klepią??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie 30 jest , auto klepie tylko podczas jazdy a na postoju po pzegazowaniu nic nie slychac

a co sugerujesz co moze byc nie tak?


cisnienie 30 jest , auto klepie tylko podczas jazdy a na postoju po pzegazowaniu nic nie slychac

a co sugerujesz co moze byc nie tak?

Edytowane przez landcar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie też klepie... mocniej słychać jak np są niskie obroty i bieg wyższy... np. ruszam na jedycne, wrzucam dwojkę ale jakiś pacan przyhamował przede mną, nie wrzucam jedynki bo auto się toczy więc lekko gazu i słychać klepanie.... klepanie też słychać jak się odpuszcza pedał gazu.

Wtryski sprawdzone, nie leją, trzymają ciśnienia etc... nie ma się co tym przejmować, gdyby było nowe to pewno by nie klepało.

Resetowałeś zawór SCV? U mnie po resecie wtryski nie klepały wcale.... do czasu jak nie pobutowałem gdzieś na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

resetowalem i nic to samo


witam wtryski pozamienilismy miejscami przypisane od nowa do ecu i nadal tlucze

konsultowalem z mechanikem od diesle i muwi ze wina tego moze byc zle cisnienie na listwie ,teraz jakie powinny byc cisnienia na listwie pod obciazeniem

 

 

czy moze byc walniety zawor scv?

Edytowane przez landcar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś mi kilka postów wyżej że ciśnienie wynosi 30. Czyli co nie wiesz ile wynosi ?? Co to za mechanik który robi przy silniku nie mając pojęcia o tym. SCV działa prawidłowo poczytaj sobie o nim na forum. Dane ciśnień na listwie są na forum poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

 

zawor scv nowy , zesetowany , nadal to samo tlucze przy 1300 a 2500

teraz na zimnym silniku to juz tragedia z tym tluczeniem jest jak w starym transicie

czy wina moze byc zle wyegulowane zawory?

 

stawiam auto na serwis czy pompe mozna skalibrowac ustawic jakos nowe parametry kompem serwisowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że na poziomie regeneracji wtryskiwacze powinny mieć skontrolowane kody fabryczne które określają ich parametry. Jeśli tego nie zrobiono to wtryskiwacze będą źle pracować. Należy sprawdzić i nadać nowe kody, następnie zaprogramować je odpowiednio do ECM a na koniec przed odpaleniem zresetować SCV. Jeśli dalej jest słyszalne klepanie to wcale nie musi ono pochodzić od wtryskiwaczy, dlatego należy skontrolować luz zaworowy.

 

Na Twoim miejscu opisałbym całą historię Twojego przypadku, koledzy są równie zorientowani w temacie i być może podsuną jeszcze inna drogę zdiagnozowania problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzu posprawdzane sa dobrze ustawione , nadal to samo , zawor scv resetowany , nadal to samo , cisnienie na pompie sprawdzone dobre brak bledow w komputerze , auto teraz jedzie na kalibracje pompy moze to cos pomoze

teraz czy  kalibracja pompy a resetowanie zaworu scv to sa 2 rozne rzeczy ?

 

na czym polega kalibracja a resetowanie zaworu scv?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kalibracja?? Układ działa jak w benzyniaku. Pompa ma dawać ciśnienie a wtryskiwacze dają dawkę w zależności od żądania z ECM. Serwisówka do R51 nie przewiduje kalibracji pompy CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...