landcar Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 witam czy za pomoca consula da rade skalibrowac wtryski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 NIE. Można tylko wprowadzić ich kody do ECM adekwatnie do numeru cylindra w którym zostały zamontowane. Kalibracja ciśnień tylko na stole serwisowym. Należy pamiętać że niekiedy zmieniają się ich parametry a więc i kod który należy zmienić w ECM silnika za pomocą Consulta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) wtryski mialem spawdzane i wszystko jest sprawne tylko kocowki byly wymieniane bo wtyski laly , nadal jest klepanie pomiedzy 1500 a 2500 obrotow konsultowalem informacje z kolesiem od wtryskow i byly skalibrowane dzis po podpieciu pod kompa consult 2 wyszedl blad P1622 czy jest mozliwe ze jest zle dopisany wtrysk kturys i pracuje na ustawienich starygo wtrysku przed wymiana? Edytowane 5 Listopada 2016 przez landcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 P1622 to błąd który oznacza że nie zaprogramowano wartości z kodu wtryskiwacza w ECM silnika. Błąd występuje gdy włożono nie zaprogramowany wtryskiwacz oraz gdy pomylono kolejność przy montażu. Teraz trzeba consultem sprawdzić kolejność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 mialem wymieniane 4 wtryski i byly zaprogramowane ale najwidoczniej ktorys sie zle zakodowal , czy trzeba wszystkie od nowa kodowac czy wyjdzie na consulu ktory jest zle zakodowany , jak pamietam to po podpieciu kody na consulu pokazywaly zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Chwila chwila. Każdy z wtryskiwaczy ma nadawany indywidualny kod który jest do niego programowany poprzez stół serwisowy i programator DENSO. Kod jest grawerowany laserem na obudowie wtryskiwacza w postaci alfanumerycznego ciągu znaków oraz kodu QR. Po zamontowaniu w silniku należy przy użyciu systemu Consult wpisać ten ciąg znaków do ECM silnika. Oczywiście adekwatnie do zajmowanego przez wtryskiwacz miejsca. Trzeba podłączyć Consulta do ECM silnika i sprawdzić czy wpisane w ECM kody zgadzają się z grawerami na obudowach wtryskiwaczy. Prawdopodobnie zamieniono wtryskiwacze miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 a jak beda wszystkie 4 zmienione miejscmi wtryski to auto odpali czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Odpali... ale jeżdżąc na źle zaprogramowanych prędzej czy później uszkodzisz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 czyli moze byc taka sytuacja ze wtyski dobre a nie zapisane w kompie moga lac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Nie mogą lać. Na stole są testowane po kalibracji i mają utrzymywać ciśnienia. Problem polega na tym że będą nie prawidłowo sterowane przez ECM i prędzej czy później silnik się rozleci bo będzie miał źle rozbryzgiwane paliwo w komorze. Masz wydruki z testów po kalibracji? Jak nie to zmień mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 (edytowane) no a jak beda nie prawidlowo sterowane przez ecm to jakie moga byc objawy tu sa wyduki z testow http://tufotki.pl/nvooP Edytowane 6 Listopada 2016 przez landcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 W zasadzie to niewiele zauważysz... w skrajnych sytuacjach silnik będzie kulał. Przegrzewania nie będziesz w stanie stwierdzić... dopiero po uszkodzeniu. Podlewający wtrysk uszkodzi ci tłok czy głowicę... jedź do serwisu, podłącz do konsulta i sprawdź co jest zapisane w ECU. Trzeba to jak najszybciej zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 objawa moze byc tluczenie wtryskow pod obciazeniem miedzy 1500 a 2500 obrotow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Landcar chłopie osłabiasz ludzi. Tego nikt ci nie powie czy może tak być? Nie jeździmy specjalnie na poprzestawianych wtryskach. Masz błąd wiec trzeba usunąć przyczynę. Jak to już zostało napisane. Tak nawiasem wydruki z testów nic nie warte, brakuje info na jaki stole robione oraz wyniki sprzed regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 dzis wtryski byly sprawdzane u innego fahowca od wtrysow i maja dobre parametry i nie leja, pod consultem byly przypisane od nowa kody wtyskow , zero bledow na kompie i nadal slychac tluczenie , juz brak pomyslow co moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Ciśnienia na listwie jakie mają wartości?? Sprawdź przy 2000rpm oraz na "wolnych" obrotach. Być może Twoje wtryski już tak mają, A pewny jesteś że to wtryskiwacze klepią?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 (edytowane) cisnienie 30 jest , auto klepie tylko podczas jazdy a na postoju po pzegazowaniu nic nie slychac a co sugerujesz co moze byc nie tak? cisnienie 30 jest , auto klepie tylko podczas jazdy a na postoju po pzegazowaniu nic nie slychac a co sugerujesz co moze byc nie tak? Edytowane 7 Listopada 2016 przez landcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 To u mnie też klepie... mocniej słychać jak np są niskie obroty i bieg wyższy... np. ruszam na jedycne, wrzucam dwojkę ale jakiś pacan przyhamował przede mną, nie wrzucam jedynki bo auto się toczy więc lekko gazu i słychać klepanie.... klepanie też słychać jak się odpuszcza pedał gazu. Wtryski sprawdzone, nie leją, trzymają ciśnienia etc... nie ma się co tym przejmować, gdyby było nowe to pewno by nie klepało. Resetowałeś zawór SCV? U mnie po resecie wtryski nie klepały wcale.... do czasu jak nie pobutowałem gdzieś na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 (edytowane) resetowalem i nic to samo witam wtryski pozamienilismy miejscami przypisane od nowa do ecu i nadal tlucze konsultowalem z mechanikem od diesle i muwi ze wina tego moze byc zle cisnienie na listwie ,teraz jakie powinny byc cisnienia na listwie pod obciazeniem czy moze byc walniety zawor scv? Edytowane 10 Listopada 2016 przez landcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Napisałeś mi kilka postów wyżej że ciśnienie wynosi 30. Czyli co nie wiesz ile wynosi ?? Co to za mechanik który robi przy silniku nie mając pojęcia o tym. SCV działa prawidłowo poczytaj sobie o nim na forum. Dane ciśnień na listwie są na forum poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 witam zawor scv nowy , zesetowany , nadal to samo tlucze przy 1300 a 2500 teraz na zimnym silniku to juz tragedia z tym tluczeniem jest jak w starym transicie czy wina moze byc zle wyegulowane zawory? stawiam auto na serwis czy pompe mozna skalibrowac ustawic jakos nowe parametry kompem serwisowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Zacznijmy od tego że na poziomie regeneracji wtryskiwacze powinny mieć skontrolowane kody fabryczne które określają ich parametry. Jeśli tego nie zrobiono to wtryskiwacze będą źle pracować. Należy sprawdzić i nadać nowe kody, następnie zaprogramować je odpowiednio do ECM a na koniec przed odpaleniem zresetować SCV. Jeśli dalej jest słyszalne klepanie to wcale nie musi ono pochodzić od wtryskiwaczy, dlatego należy skontrolować luz zaworowy. Na Twoim miejscu opisałbym całą historię Twojego przypadku, koledzy są równie zorientowani w temacie i być może podsuną jeszcze inna drogę zdiagnozowania problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 luzu posprawdzane sa dobrze ustawione , nadal to samo , zawor scv resetowany , nadal to samo , cisnienie na pompie sprawdzone dobre brak bledow w komputerze , auto teraz jedzie na kalibracje pompy moze to cos pomoze teraz czy kalibracja pompy a resetowanie zaworu scv to sa 2 rozne rzeczy ? na czym polega kalibracja a resetowanie zaworu scv? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Jaka kalibracja?? Układ działa jak w benzyniaku. Pompa ma dawać ciśnienie a wtryskiwacze dają dawkę w zależności od żądania z ECM. Serwisówka do R51 nie przewiduje kalibracji pompy CR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Michał, czy diesel-klinka nadaje nowe numery na wtryski denso po regeneracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.