wkar Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Kolego do cvt lejesz wyłącznie olej ns-1 do ns-3 ( zależnie od typu skrzyni) - orginał Nissan. W cenie od ok. 100,- / litr do 180,- / litr. Lub ekwiwalenty innych firm (trochę tańsze). Remont skrzyni w Murano ok 6tyś, tak, że nie opłaca się oszczędzać na oleju! Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 oki to ja wyjaśnię jak jest, bo mam wiedzę w tym temacie piszę, się że do CVT tylko oryginalny olej nissan, to nie jest do końca prawda do skrzyni CVT lejemy tylko oryginalny olej nissana jeśli auto jest na gwarancji !!!, inaczej zgodnie z warunkami gwarancji tracimy ją i w razie awarii sami ją naprawiamy. zaczęło się też pisać ,że tyko oryginalny NS nissana bo ciołki-matołki , zaczęły lać do skrzyń dexrony i mercony, pierwsze z oszczędności, drugi powód że pierwsze CVT np. w Micrach chodziły na tym. Jesli natomiast teraz do współczesnej CVT wlejemy mercona, dexrona to mamy skrzynię zjebaną, ale nie od razu !!!, to nastąpi dopiero po nastu tysiącach kilometrów. nissan nie produkuje oleju NS, tylko firma olejowa jeśli auto mamy po gwarancji to możemy lać każdy olej spełniający normę nissana, ba są oleje lepsze niż nissana, np. amsoil i tak ja ze znajomym laliśmy do Altimy 3.5 CVT AMSOIL i auto dostawało w pupę i przelatało po wymianie z 70-80tyś km, po czym rozwalił auto w bardzo znanym serwisie w józefowie, gdzie naprawiają CVT, tam po naprawach leją Valvoline i dają jeszcze 12 miesięcy gwarancji, dużo osób leje revanol i nic się nie robi. zmienniki nissan NS-2 Valvoline CVT - Recommended for use in the following CVT applications: Nissan (NS-2) AMSOIL CVT - As indicated by the lack of wear in the belt and pulley photos below, AMSOIL CVT Fluid provided outstanding protection throughout the duration of the field trial, proving it is a high-quality replacement for Nissan NS-2 CVT Fluid. Ravenol CVTF NS-2 - Zalecenia Nissan CVT NS-2 KLE52-0002, KLE52-0004 Mobil CVT - tam konkretnie pisało że testowano na Murano ceny w Polsce dla NS są nienormalne , szukajcie zamienników, ale tych co spełniają normę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tak, lejemy oleje do cvt, a nie dla klasycznych automatów. Nissan akurat chyba ma firmę produkującą oleje, ale nie w tym rzecz. Zamienniki valvoline, ravenol itp. też można. Skrzyń cvt też nie produkuje Nissan tylko Jatco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmurano Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Część mam taki sa m problem czyli nie pokazuje p i n i dodatkowo jak jest zimny nie zmienia biegu powyżej 3 a później 4 5 6 zmienia przy wysokich obrotach i pali dużo znasz rozwiązanie i podaj prisE telefon do mechanika przy okazji nie załącza napędu na 4x4 choć na wyświetlaczu pokazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kfar Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Niestety i mnie dopadł pech a mianowicie skrzynia chyba skończyła żywot mianowicie po przejechaniu kilku metrów tj blokowało koła z przodu i auto staje, dodasz więcej gazu i pojedziesz ale słychać takie strzelanie jakby w skrzyni ewidentne coś łapie nie wiem jakby to nazwać , i tak cały czas nie da się jeździć niestety. Przebieg 99800 mil olej wymieniany przy 90000 zero wycieków zero błędów, nie wiem jak teraz z błędami bo nie miałem możliwości sprawdzić,co sądzicie ?? Napewno skrzynia czy może coś innego?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 (edytowane) PODPINAM SIĘ POD TEMAT- szukam na terenie Śląska - mam coraz częściej wrażenie że mi drży silnik na wolnych obrotach, ostatnio nawet zauważyłem że po wrzuceniu na D samochód nie zaczyna jechać. Po rozgrzaniu autoa - czy też oleju w skrzyniu - jedzie dalej... żadny błąd CVT nie pojawia się jedynie od katalizatora ale przy gazie to podobno normalne... Hej jak coś to jestem ze śląska i mogę Ci zerknąć co tam w CVT piszczy Kolego do cvt lejesz wyłącznie olej ns-1 do ns-3 ( zależnie od typu skrzyni) - orginał Nissan. W cenie od ok. 100,- / litr do 180,- / litr. Lub ekwiwalenty innych firm (trochę tańsze). Remont skrzyni w Murano ok 6tyś, tak, że nie opłaca się oszczędzać na oleju! Pzdr. potwierdzam...wymiana przecież co 100 tys. i można taniej niż 100/litr i oszczędność 500zł a ryzyko kilku tysięcy... co do Ravenolu to szukam kogoś kto przejechał około 60-80 tys. i jak pracuje skrzynia ciśnienie itp. chętnie podłącze i popatrze - tak aby odpowiedzieć czy można czy nie, bo większość wypowiedzi z serii, bo komuś tam działa, bo mi działa a przejechane 10 tys.dlatego chętnie zerknę na auto z tym olejem lub innym Edytowane 25 Lutego 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 W dzisiejszym świecie nic nie jest takie oczywiste. Tak na marginesie Jatco - to firma wydzielona z Nissana i zależna od korporacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kfar Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Panowie z dwoją złego zj***l się reduktor który przenosi napęd na tył ... naprawa wymiana niwy olej do skrzyni itd, cały koszt 4000 zł Niestety i mnie dopadł pech a mianowicie skrzynia chyba skończyła żywot mianowicie po przejechaniu kilku metrów tj blokowało koła z przodu i auto staje, dodasz więcej gazu i pojedziesz ale słychać takie strzelanie jakby w skrzyni ewidentne coś łapie nie wiem jakby to nazwać , i tak cały czas nie da się jeździć niestety. Przebieg 99800 mil olej wymieniany przy 90000 zero wycieków zero błędów, nie wiem jak teraz z błędami bo nie miałem możliwości sprawdzić,co sądzicie ?? Napewno skrzynia czy może coś innego?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanleyc600 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 A miales jakies obiawy tego reduktora? Czy po prostu sam z siebie przestal dzislac...? Przy jakim przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 transfer case w Murano jest dość mocny, w zasadzie ten sam, bez większych zmian jest stosowany już od 15lat, nawet w nowym Pathfinderze, gdzie ma duży uciąg na haku. jest smarowany szklanką oleju i trzeba o to dbać, zmiana oleju jeśli standardowy mineral to co 25-30tyś mil jeśli syntetyk to można wydłużyć interwały razy 2 do 50-60tyś mil (100tyś km), dodatkowo przy każdej wymianie oleju w silniku powinno się oglądać transfer case i differencial gear pod kątem wycieków, oraz odkręcać otwory i "macać" stan oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macabi Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Witam! Czy ktoś może mi powiedzieć jak odczytać czy mam właściwy poziom oleju w skrzyni? Wiem, że sprawdza się na gorącym ale czy wówczas poziom ma być pomiędzy znacznikami z napisem HOT? Mam Qashqaia rocznik 2009, benzyna 2l, skrzynia CVT, przebieg 91 tys. Z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Dokładnie tak z tym, że silnik ma działać na wolnych obrotach. Pozdrawiam wkar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macabi Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Dokładnie tak z tym, że silnik ma działać na wolnych obrotach. Pozdrawiam wkar. A no właśnie, nie wiedziałem, że silnik ma działać na wolnych obrotach przy pomiarze. Zastanawia mnie jeszcze bardzo duża różnica w poziomie dla oleju ciepłego i zimnego. Bo rozumiem, że to zakreskowane pole poniżej to do pomiaru zimnego oleju? I w ogóle dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Napisali "hot", bo sprawdzamy ilość gorącego oleju. Poziom powinien mieścić się właśnie na tym pokreślonym polu. Pomimo tego, że skrzynią nie jest sterowana ciśnieniowo ( jak w klasycznym automacie), to proponuję nie lać za dużo. Może wywalić uszczelniacz na wyjściu skrzyni. Wymiana droga bądź kłotliwa. wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Potwierdzam jak kolega wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macabi Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Napisali "hot", bo sprawdzamy ilość gorącego oleju. Poziom powinien mieścić się właśnie na tym pokreślonym polu. Pomimo tego, że skrzynią nie jest sterowana ciśnieniowo ( jak w klasycznym automacie), to proponuję nie lać za dużo. Może wywalić uszczelniacz na wyjściu skrzyni. Wymiana droga bądź kłotliwa. wkar Wszystko już jasne, dzięki! Potwierdzam jak kolega wyżej dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perki Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Witam I mnie spotkała niemiła niespodzianka zwiazana ze skrzynią.Przy probie włączenia do ruchu okazało sie ze auto ma problem z ruszeniem z miejsca ale jakos ruszył .Odrazu zauważyłem ze jest zamulony a gdy poczułem zapach płynu cvt odrazu się zatrzymałem.Pod autem zastałem kałuże, całe lewe nadkole ochlapane a nawet okolice akumulatora i....tylne koło.Wniosek taki z wyciek musiał nastąpić z miejsca gdzie płyn krąży pod dużym cisnieniem. Mam wersje EU.Czy już szykować sie na generalny remont czy moze okazac sie ze po zatamowaniu wycieku bedzie ok?.A jesli remont to czy w Rzeszowie lub okolicach słyszał ktos o dobrym warsztacie naprawiajacym cvt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troix Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Dobrze że szybko zareagowałes i zatrzymałes auto. Nic tylko mieć nadzieję że tylko wąż przy chłodnicy nie wytrzymał ciśnienia, chociaż ciężko powiedzieć jak się nic nie widzi. Na dzień dobry ściągnij nadkole może sam stwierdzi usterkę. Pzdr R. T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
defel Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Witam wszystkich jako nowy użytkownik Murano i mam pytanie. Czy są jakieś różnice w budowie sterownika hydraulicznego skrzyni cvt wersji amerykańskiej i europejskiej? co oznacza sformułowanie mała wtyczka i duża przy sterowniku? czy te różnice we wtyczkach to wersje przed liftem i po lifcie, czy wersja europejska do amerykańskiej? Edytowane 19 Czerwca 2017 przez defel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perki Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Witam. Okazało się że urwał się wąż przy chłodnicy oleju.Wyleciało ok. 5l. Mechanik wymienił wąż i zrobił tzw. wymiane statyczną tj.zlał reszte z miski i dolał reszte do stanu i skrzynia działa. Mam pytanie odnosnie bagnetu skrzyni. Czy miedzy wersjami eu -usa były róznice w długosci i kształcie bagnetu?Pytam bo kupiłem auto ze złamanym bagnetem i chciałem teraz go wymienic ale okazało sie ze ten kupiony na alledrogo jest inny. Ps. zostało mi 4x1l płynu cvt ns2 febi bilstein- moge sprzedac po dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qtrik Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) Witam. Okazało się że urwał się wąż przy chłodnicy oleju.Wyleciało ok. 5l. Mechanik wymienił wąż i zrobił tzw. wymiane statyczną tj.zlał reszte z miski i dolał reszte do stanu i skrzynia działa. Mam pytanie odnosnie bagnetu skrzyni. Czy miedzy wersjami eu -usa były róznice w długosci i kształcie bagnetu?Pytam bo kupiłem auto ze złamanym bagnetem i chciałem teraz go wymienic ale okazało sie ze ten kupiony na alledrogo jest inny. Ps. zostało mi 4x1l płynu cvt ns2 febi bilstein- moge sprzedac po dobrej cenie. Nie było lepiej zalać skrzyni oryginalnym olejem Nissana? Koniecznie sprawdź ten poziom na ciepłym silniku bo te skrzynie nie lubią jak mają za dużo oleju. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez qtrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perki Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Czytałem wiele wątków na temat oleju i wychodze z założenia że po co płacic za olej 3x wiecej jak róznią sie tylko napisem ''nissan''na baniaku.Poprzedni własciciel 3 lata jezdzil na tym febi i problemow nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qtrik Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 A wiadomo z jakiej przyczyny urwał się wąż przy chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 U mnie akurat urwała się łapa trzymająca skrzynię i silnik bujał się jak huśtawka i uderzał w pas przedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perki Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 urwał sie przy opasce uciskowej na chlodnicy. Tyle mi powiedział.Zrobiłem juz 1000km i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.