Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Naprawa skrzyń CVT


pulsarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego do cvt lejesz wyłącznie olej ns-1 do ns-3 ( zależnie od typu skrzyni) - orginał Nissan.

W cenie od ok. 100,- / litr do 180,- / litr. Lub ekwiwalenty innych firm (trochę tańsze).

 

Remont skrzyni w Murano ok 6tyś, tak, że nie opłaca się oszczędzać na oleju!

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki to ja wyjaśnię jak jest, bo mam wiedzę w tym temacie  

 

piszę, się że do CVT tylko oryginalny olej nissan, to nie jest do końca prawda

 

do skrzyni CVT lejemy tylko oryginalny olej nissana jeśli auto jest na gwarancji !!!, inaczej zgodnie z warunkami gwarancji tracimy ją i w razie awarii sami ją naprawiamy.

 

zaczęło się też pisać ,że tyko oryginalny NS nissana bo ciołki-matołki , zaczęły lać do skrzyń dexrony i mercony, pierwsze z oszczędności, drugi powód że pierwsze CVT np. w Micrach chodziły na tym. Jesli natomiast teraz do współczesnej CVT wlejemy mercona, dexrona to mamy skrzynię zjebaną, ale nie od razu !!!, to nastąpi dopiero  po nastu tysiącach kilometrów.

 

nissan nie produkuje oleju NS, tylko firma olejowa 

 

 

jeśli auto mamy po gwarancji to możemy lać każdy olej spełniający normę nissana, ba są oleje lepsze niż nissana, np. amsoil

 

i tak ja ze znajomym laliśmy do Altimy 3.5 CVT AMSOIL i auto dostawało w pupę i przelatało po wymianie z 70-80tyś km, po czym rozwalił auto

w bardzo znanym serwisie w józefowie, gdzie naprawiają CVT, tam po naprawach leją Valvoline i dają jeszcze 12 miesięcy gwarancji,

dużo osób leje revanol i nic się nie robi.

 

zmienniki nissan NS-2

Valvoline CVTRecommended for use in the following CVT applications: Nissan (NS-2)

AMSOIL CVTAs indicated by the lack of wear in the belt and pulley photos below, AMSOIL CVT Fluid provided outstanding protection throughout the duration of the field trial, proving it is a high-quality replacement for Nissan NS-2 CVT Fluid.

Ravenol CVTF NS-2 - Zalecenia Nissan CVT NS-2 KLE52-0002, KLE52-0004

Mobil CVT  - tam konkretnie pisało że testowano na Murano

 

 

ceny w Polsce dla NS są nienormalne , szukajcie zamienników, ale tych co spełniają normę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, lejemy oleje do cvt, a nie dla klasycznych automatów.

Nissan akurat chyba ma firmę produkującą oleje, ale nie w tym rzecz.

 

Zamienniki valvoline, ravenol itp. też można.

Skrzyń cvt też nie produkuje Nissan tylko Jatco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Część mam taki sa m problem czyli nie pokazuje p i n i dodatkowo jak jest zimny nie zmienia biegu powyżej 3 a później 4 5 6 zmienia przy wysokich obrotach i pali dużo znasz rozwiązanie i podaj prisE telefon do mechanika przy okazji nie załącza napędu na 4x4 choć na wyświetlaczu pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety i mnie dopadł pech a mianowicie skrzynia chyba skończyła żywot mianowicie po przejechaniu kilku metrów tj blokowało koła z przodu i auto staje, dodasz więcej gazu i pojedziesz ale słychać takie strzelanie jakby w skrzyni ewidentne coś łapie nie wiem jakby to nazwać , i tak cały czas nie da się jeździć niestety. Przebieg 99800 mil olej wymieniany przy 90000 zero wycieków zero błędów, nie wiem jak teraz z błędami bo nie miałem możliwości sprawdzić,co sądzicie ?? Napewno skrzynia czy może coś innego?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODPINAM SIĘ POD TEMAT- szukam na terenie Śląska - mam coraz częściej wrażenie że mi drży silnik na wolnych obrotach, ostatnio nawet zauważyłem że po wrzuceniu na D samochód nie zaczyna jechać. Po rozgrzaniu autoa - czy też oleju w skrzyniu - jedzie dalej... żadny błąd CVT nie pojawia się jedynie od katalizatora ale przy gazie to podobno normalne...

Hej jak coś to jestem ze śląska i mogę Ci zerknąć co tam w CVT piszczy

Kolego do cvt lejesz wyłącznie olej ns-1 do ns-3 ( zależnie od typu skrzyni) - orginał Nissan.

W cenie od ok. 100,- / litr do 180,- / litr. Lub ekwiwalenty innych firm (trochę tańsze).

 

Remont skrzyni w Murano ok 6tyś, tak, że nie opłaca się oszczędzać na oleju!

 

Pzdr.

potwierdzam...wymiana przecież co 100 tys. i można taniej niż 100/litr ;) i oszczędność 500zł a ryzyko kilku tysięcy... co do Ravenolu to szukam kogoś kto przejechał około 60-80 tys. i jak pracuje skrzynia ciśnienie itp. chętnie podłącze i popatrze - tak aby odpowiedzieć czy można czy nie, bo większość wypowiedzi z serii, bo komuś tam działa, bo mi działa a przejechane 10 tys.dlatego chętnie zerknę na auto z tym olejem lub innym :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dzisiejszym świecie nic nie jest takie oczywiste.

Tak na marginesie Jatco - to firma wydzielona z Nissana i zależna od korporacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie z dwoją złego zj***l się reduktor który przenosi napęd na tył ... naprawa wymiana niwy olej do skrzyni itd, cały koszt 4000 zł ;)

 

Niestety i mnie dopadł pech a mianowicie skrzynia chyba skończyła żywot mianowicie po przejechaniu kilku metrów tj blokowało koła z przodu i auto staje, dodasz więcej gazu i pojedziesz ale słychać takie strzelanie jakby w skrzyni ewidentne coś łapie nie wiem jakby to nazwać , i tak cały czas nie da się jeździć niestety. Przebieg 99800 mil olej wymieniany przy 90000 zero wycieków zero błędów, nie wiem jak teraz z błędami bo nie miałem możliwości sprawdzić,co sądzicie ?? Napewno skrzynia czy może coś innego?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A miales jakies obiawy tego reduktora? Czy po prostu sam z siebie przestal dzislac...? Przy jakim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

transfer case w Murano jest dość mocny, w zasadzie ten sam, bez większych zmian  jest stosowany już od 15lat, nawet w nowym Pathfinderze, gdzie ma duży uciąg na haku. 

 

jest smarowany szklanką oleju i trzeba o to dbać, zmiana oleju jeśli standardowy mineral to co 25-30tyś mil jeśli syntetyk to można wydłużyć interwały razy 2 do 50-60tyś mil (100tyś km), dodatkowo przy każdej wymianie oleju w silniku powinno się oglądać transfer case i differencial gear pod kątem wycieków, oraz odkręcać otwory i "macać" stan oleju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

post-105560-0-72099800-1497131486_thumb.jpg

 

Witam!

Czy ktoś może mi powiedzieć jak odczytać czy mam właściwy poziom oleju w skrzyni? Wiem, że sprawdza się na gorącym ale czy wówczas poziom ma być pomiędzy znacznikami z napisem HOT? 

Mam Qashqaia rocznik 2009, benzyna 2l, skrzynia CVT, przebieg 91 tys.

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak z tym, że silnik ma działać na wolnych obrotach.

Pozdrawiam wkar.

A no właśnie, nie wiedziałem, że silnik ma działać na wolnych obrotach przy pomiarze. Zastanawia mnie jeszcze bardzo duża różnica w poziomie dla oleju ciepłego i zimnego. Bo rozumiem, że to zakreskowane pole poniżej to do pomiaru zimnego oleju?

I w ogóle dzięki za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali "hot", bo sprawdzamy ilość gorącego oleju.

Poziom powinien mieścić się właśnie na tym pokreślonym polu.

Pomimo tego, że skrzynią nie jest sterowana ciśnieniowo ( jak w klasycznym automacie),

to proponuję nie lać za dużo.

Może wywalić uszczelniacz na wyjściu skrzyni.

Wymiana droga bądź kłotliwa.

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali "hot", bo sprawdzamy ilość gorącego oleju.

Poziom powinien mieścić się właśnie na tym pokreślonym polu.

Pomimo tego, że skrzynią nie jest sterowana ciśnieniowo ( jak w klasycznym automacie),

to proponuję nie lać za dużo.

Może wywalić uszczelniacz na wyjściu skrzyni.

Wymiana droga bądź kłotliwa.

wkar

Wszystko już jasne, dzięki!

Potwierdzam jak kolega wyżej

dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

I mnie spotkała niemiła niespodzianka zwiazana ze skrzynią.Przy probie włączenia do ruchu okazało sie ze auto ma problem z ruszeniem z miejsca ale jakos ruszył .Odrazu zauważyłem ze jest zamulony a gdy poczułem zapach płynu cvt odrazu się zatrzymałem.Pod autem zastałem kałuże, całe lewe nadkole ochlapane a nawet okolice akumulatora i....tylne koło.Wniosek taki z wyciek musiał nastąpić z miejsca gdzie płyn krąży pod dużym cisnieniem. Mam wersje EU.Czy już szykować sie na generalny remont czy moze okazac sie ze po zatamowaniu wycieku bedzie ok?.A jesli remont to czy w Rzeszowie lub okolicach słyszał ktos o dobrym warsztacie naprawiajacym cvt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że szybko zareagowałes i zatrzymałes auto. Nic tylko mieć nadzieję że tylko wąż przy chłodnicy nie wytrzymał ciśnienia, chociaż ciężko powiedzieć jak się nic nie widzi. Na dzień dobry ściągnij nadkole może sam stwierdzi usterkę. Pzdr R. T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jako nowy użytkownik Murano i mam pytanie. Czy są jakieś różnice w budowie sterownika hydraulicznego skrzyni cvt wersji amerykańskiej i europejskiej? co oznacza sformułowanie mała wtyczka i duża przy sterowniku? czy te różnice we wtyczkach to wersje przed liftem i po lifcie, czy wersja europejska do amerykańskiej?

Edytowane przez defel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Okazało się  że urwał się wąż przy chłodnicy oleju.Wyleciało ok. 5l. Mechanik wymienił wąż i zrobił tzw. wymiane statyczną tj.zlał reszte z miski i dolał reszte do stanu i skrzynia działa.

Mam pytanie odnosnie bagnetu skrzyni. Czy miedzy wersjami eu -usa były róznice w długosci i kształcie bagnetu?Pytam bo kupiłem auto ze złamanym bagnetem i chciałem teraz go wymienic ale okazało sie ze ten kupiony na alledrogo jest inny. 

 

Ps. zostało mi 4x1l płynu cvt ns2 febi bilstein- moge sprzedac  po dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Okazało się  że urwał się wąż przy chłodnicy oleju.Wyleciało ok. 5l. Mechanik wymienił wąż i zrobił tzw. wymiane statyczną tj.zlał reszte z miski i dolał reszte do stanu i skrzynia działa.

Mam pytanie odnosnie bagnetu skrzyni. Czy miedzy wersjami eu -usa były róznice w długosci i kształcie bagnetu?Pytam bo kupiłem auto ze złamanym bagnetem i chciałem teraz go wymienic ale okazało sie ze ten kupiony na alledrogo jest inny. 

 

Ps. zostało mi 4x1l płynu cvt ns2 febi bilstein- moge sprzedac  po dobrej cenie.

Nie było lepiej zalać skrzyni oryginalnym olejem Nissana? Koniecznie sprawdź ten poziom na ciepłym silniku bo te skrzynie nie lubią jak mają za dużo oleju.

Edytowane przez qtrik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wiele wątków na temat oleju i wychodze z założenia że po co płacic za olej 3x wiecej jak róznią sie tylko napisem ''nissan''na baniaku.Poprzedni własciciel 3 lata jezdzil na tym febi i problemow nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie akurat urwała się łapa trzymająca skrzynię i silnik bujał się jak huśtawka i uderzał w pas przedni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...