Kfar Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 przebieg 97 tys mil ,był mały wyciek w okolicach reduktora ja byłem przekonany ze to był olej silnikowy bo miałem mały wyciek z pokrywy zaworów, zlekceważyłem to i okazało się uszczelnienie w reduktorze było już do d*py i wylewał się olej pomału a ze wchodzi tam tyle co kot napłakał to zatarło się A miales jakies obiawy tego reduktora? Czy po prostu sam z siebie przestal dzislac...? Przy jakim przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanleyc600 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Hej, jak sprawdzic czy skrzynia cvt dziala prawidlowo? Szukam jakiegos przewodnika manuala ale lipa? Moze ktos opisac jak manualnie sprawdzic skrzynie? Jakies przyspieszanie zwalnianie itp? Mam 177 tys a auto od 115 tys. I zaczynam sie zadtanawiac nad prowidlowym jej dzialaniem;) Podobno jak sie gwaltownie hamuje to nienpowinno byc czuc żadnych redukcji? Prawda czy mit? Zbyt szybkie wbijanie wysokich biegow? Prawda czy mit Brak szarpania przy zmienianiu biegow - to jest oczywiste ale te powyzej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma2cv Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem nowy na waszym forum stałem się szczęśliwym posiadaczem Murano 2008 w najbiedniejszej wersji Usa ale oto mi chodziło.Pierwsze nurtujące mnie pytanie to znalazłem olej do skrzyń CVT Mannol CVT Variator Fluid o specyfikacji NS-2 w cenie 32 zł litr.Czy można go zastosować? jako że nowy nabytek zmieniam wszystkie płyny i oleje.Proszę o wasze opinie.Jeżeli temat wpisany nie tam gdzie potrzeba proszę o wyrozumiałość.Pozdrawiam Marian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Jesli spelnia ns-2 mozesz spokojnie stosowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Witaj! Do tej skrzyni lejemy ns-3. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) wkar skąd masz informacje o NS-3 ? Murano 2008 to na pewno NS-2 NS-3 to nowej generacji płyn o innej lepkości i dodatków przeznaczony do nowych skrzyń CVT i niższym oporze tarcia, produkowanych od około 2013 roku, bodajże CVT7/8( z głowy piszę), czyli Xtronic nie wiem na ile w konkretnej marce płynu jest kompatybilność w doł NS-3 do NS-2, dlatego lepiej nie kombinować i lać tylko płyn o wyraźnie napisanej specyfikacji NS-2. w dodatku NS-2 był tańszy od NS-3 oryginalny NS-2 jest jasnozielony, bursztynowy nie jeden by się zdziwił zaglądaj do cvt i stwierdzając że ma kolor np. czerwony (zamiennik NS-2) Aha co do postu stanleya mozna tez zastosowac atandart test ruszanie na awaryjnym oraz sprawdzic cvt na drgania wystepujace tylko w waskim zakresie obrotow ktore byly wada i powodem wydluzenia gwarancji. Edytowane 27 Września 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma2cv Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Dzięki za odpowiedź.Ale teraz mam wątpliwości cz ns-2 czy ns-3.Może moje pytanie zabrzmi głupio , bagnet do skrzyni mam zabezpieczony jakimś dziwnym zabezpieczeniem czy to ma tak być ?.Dzięki waszemu forum wiem że poziom sprawdza się na ciepłym pracującym silniku.Dla mnie są to wszystko nowości po moim peugeocie 406 HDi z przebiegiem 780 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Skad twoje watpliwosci ? Jak 3 osoba napisze Kujawiak z pierwszego tloczenia to bedziesz mial wieksze watpliwosci czy mozliwosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troix Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 A czy przypadkiem na tym zabezpieczeniu nie jest napisane ns-2 lub ns-3.u mnie bynajmniej tak jest, oprócz tego żółta naklejka na wewnętrznej stronie maski z napisem 'only ns2' czy jakoś tak(o Kujawskim z pierwszego tłoczenia nic nie wspomnieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) Nie powiesz mi ze masz napisane fabrycznie ns-3 w 2008 roku skoro olej wszedl do produkcji moze 2012r. Kujawiak juz wtedy produkowali w to jestem w stanie uwierzyc. Popsuj skrzynie wtedy szybko wszystko zrozumiesz oraz sie wysilisz i zajrzysz do owner manual nissan murano 2008 Edytowane 27 Września 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troix Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Kazik albo pomyliłeś adresata albo mnie nie zrozumiałeś. Chciałem powiedzieć, że na moim bagnecie wyraźnie jest napisane NS2. Może kolega też ma napisane ns2 lub ns3 tylko nie zwrócił na to uwagi. Miałem to na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 To sorki , przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) Witam.W z51 zaczęto stosować ns-3.Ale tak naprawdę, to nie jest takie oczywiste.Np. W USA każą lać NS-3, a w Mex NS-2.Myślę, że w Euro można by sugerować się normą Usa.Nie wiem co każą lać w Rosji.W wersji z silnikem 2,5/ R4 to całkiem nie wiem (Japan).Skrzynie te same płyny (oleje) różne.W/wym. dane za Service Manual 2013 strona MA-15,16.NS -3 jest po prostu lepszym (droższym) olejem.Pozdrawiam.wkar )K Edytowane 28 Września 2017 przez wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) Wkar a ty jestes pewien czy w 2013 jest ta sama skrzynia co w 2008 . Pisalem ze w 2013 nastapila aktualizacja skrzyni i nowy olej ale wkar w instrukcji z 2013 wyczytal jaki olej idzie do 2008. No coz powodzenia Ns3 nie jest lepszym olejem jest olejem do skrzyn z obnizonym tarciem, skrzyn ekonomicznych. Edytowane 27 Września 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma2cv Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Bardzo dzięki za odpowiedzi i fotki.Odczytałem na bagnecie NS-2 ale jak wyjąć bagnet ? jest zablokowany na rurce od bagnetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Witaj. Wystarczy lekko obrócić i powoli wyciągnąć. A co do oleju. Skrzynie w Murano z51 są inne od rocznika 2015. Są to skrzynie o zmienionej konstrukcj, generacji CVT 8 o ozn. Jatco: JF 016E / 017E. Te skrzynie zalewamy olejem NS - 3 wyłącznie. W ilości 8,8litra. Do skrzyń JF 010E, stosowanych wcześniej lejemy NS - 2/ NS - 3. W ilości 10,2 litra. Z tego co udało mi się sprawdzić na stronie Jatco i w Service Manuals, w 2013 rzeczywiście z wejściem do eksploatacji skrzyń generacji CVT 7 pojawił się NS - 3 będący olejem, spełniającym wyższe wymagania jakościowe ( większa lepkość, wyższa temp. wrzenia i wiele innych parametrów). Wystarczy wejść na strony producentów w/wym. olejów np: Ravenol, Mitasu i innych, gdzie zamieszczone są odpowiednie karty produktów. Nowsze CVT posiadają ciekawe rozwiązania np. JF 015E ma dodatkową skrzynię z 2 biegową przekładnią planetarną ( jak w "klasycznym" automacie'). stosowane sa niestety w mniejszych autach. Tak więc lanie NS - 3 do starszych srzyń mija się z celem z uwagi na cenę i porównać można do zalewania silnika wymagającego "zwykłego" półsyntetyka np 10W40, olejem syntetycznym z najwyższej półki 5W60. w cenie 150,-/litr Pozdrawiam. wkar )K Edytowane 28 Września 2017 przez wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 "róbta" jak uważacie ostatni raz napiszę dla innych żeby nie popsuli POMIMO OZNACZENIA MODELU, CZĘSTO IDENTYCZNEGO Z LATAMI SKRZYNIE TE BYŁY AKTUALIZOWANE/PRZEBUDOWYWANE !!!, zmiany mogły być różne, ale były, najczęściej eliminowano błędy konstrukcyjne, należy stosować olej taki jaki dany rok skrzyni potrzebuje. Najlepiej znam przykład mojej skrzyni Pathfinder CVT8 Xtronic (stosowana tez w późniejszym Murano) , gdzie chłopaki na forum amerykańskim dobrze to rozpracowali 3WX3D - 2013 3WX0E - 2014 3WX2E - 2015 3 różne skrzynie CVT8, pierwsze modele miały drżenie pojawiły też się skrzynie z numerami typu 3WX3DEW, co oznaczało by to iż to jakiś rreman fabryczny... poprawa istniejącej skrzyni.... na zasadzie wkładamy poprawioną jako nową, zabieramy starą wiem, że jak zamawiałem kiedyś jakiś sensor CVT do Murano 2012 to wyraźnie tam pisało ( Fits Year Range: xx/xx/2012 do xx/xx/2016). twierdzenie, że ns-3 to taki odpowiednik 5W60 a NS-2 10W40 jest też błędem to tak nie działa ns-3 to jakby najnowszy 5W30, ekologiczny, ekonomiczny, do skrzyń ze zmniejszonym tarciem i nie jest koniecznie lepszy nawet od tego 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 A ja jestem za wyższością Świąt Bożego Narodzenia! Ja sprawdziłem, że ten sam silnik, ta sama skrzynia, ten sam rocznik! Ta sama fabryka (Mex). W USA zalecają 5W30/0W20, skrzynia Ns - 3 W Mex zalecają 10W40, skrzynia Ns -2. Rocznik '13, '14 Wersję softu i osprzętu, nie mają specjalnego znaczenia! Pozdrawiam. wkar) K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 (edytowane) sprawdzaj sprawdzaj pomimo tej samej obudowy i modelu, nissan ciągle poprawiał te skrzynie, skrzynia 2011, pomimo oznaczeń identycznych będzie poprawiona w stosunku do 2008. Murano 2003-2010 miały spore problemów ze CVT i nissan dla Murano do 2010 wydłużył gwarancje do 120tyś mil http://www.nissanassist.com/faqs.php?menu=3 w rocznikach nowszych już nie było wydłużenia, nissan twierdził, co wyczytałem na forum USA, że skrzynia została poprawiona... pisałem już o tym ale wklejam jako ciekawostkę już pisałem, wcześniej iż Nissan w nowszych CVT (nie wiem czy w roczniku 2008, na pewno od 2013) używa specjalnego programu w Consult do badania jakości płynu CVT nazywa to się CVTF Deterioration Date i jest to na podstawie parametrów pracy, czyli motogodzin, przebiegu km/mil, osiąganych obrotów w procentach, na zasadzie 6000-7000rpm = 4%, 5500-6000 = 15%, itd... wyznacznikiem zmiany płynu jest liczba 210 000. i po 5 latach w badanym nissanie Murano liczba ta wynosiła 10000, czyli można wyliczyć i płyn ten nie wymaga wymiany wcale, jest to specjalny płyn longtime Oficjalny biuletyn serwisowy nissanaFor vehicles with a CVT; cube®, Murano®, Altima®, Altima coupe, Maxima®, Rogue®, Pathfinder®, Sentra® and Versa®, replace the fluid every 60,000 miles or if the CVT fluid deterioration data is more than 210000.If towing a trailer or if the vehicle is driven on rough or muddy roads, replace the CVT fluid every 30,000 miles or 24 months.When servicing a Nissan vehicle equipped with a CVT, make sure to use the appropriate Nissan CVT fluid specified in the Electronic Service Manual (ESM), Owner’s Manual or Service and Maintenance Guide.NISSAN CVT Fluid NS-2 (“green fluid”) – applies to all Nissan vehicles equipped with a CVT built prior to 2013. Use NS-2 green fluid to service these vehicles.New, unused service replacement CVTs may have some residual “blue” NS-3 fluid. However, these service replacement CVTs should be filled with NS-2 green fluid. No draining is necessary. Edytowane 1 Października 2017 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Witaj. Choć chciałoby się zacząć czytaj, czytaj i to ze zrozumieniem! Aplet CVTF stosowany jest w wym oprogramowaniu od najwcześniejszego CONSULTA i w MURANO od 2003 roku. Od początku olej w skrzyni uważany był za "tzw. dożywotni". Z wyjątkiem sytuacji zwiększonego obciążenia skrzyni ( przyczepy, campery itp). Oraz w sytuacjach awaryjnych opisywanych przez analizator CONSULT. Poza tym wiadomo, że NS - 2 jest zielonkawy a NS - 3 niebieskawy. Brawo. Pozdrawiam wkar )K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qtrik Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Mam na sprzedaż NS-2 gdyby był ktoś zainteresowany PM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma2cv Opublikowano 8 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 Witam Co sądzicie o oleju HIGHTEC ATF CVT firmy Rowe w karcie charakterystyki jest podane że jest to odpowiednik NS-2.Ponoć firma Rowe robi oleje dla Rewanola i Mannola i są one troszkę gorsze niż ten napisany wyżej. Proszę o waszą opinię cena za 1l 30 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Witaj. Jeśli masz zaufanie do firmy, to lej. Ja np. do silnika nalałem 5w30 strong save.x z orginalnej puszki Nissan. A olej wyprodukowała firma Fanfaro. Ta, że nie dajmy się zwariować! Pozdrawiam. wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romang Opublikowano 10 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2017 Gdzie ten zacny warsztat ku przestrodze innych. Na marginesie wspominałem o serwisie skrzyń automatycznych w Bożepolu Małym, warsztat niepozorny ale właściciel wydawał się fachowym i od razu (gdyż się zapowiedziałem) wypchnęli jeden z samochodów na parking i zabrali się WE TRZECH do oględzin i pracy. Po godzince miałem nowy olej i ubyło mi 730zł (zużyli 9 litrów oleju pukając nim i wymieniając stary zużyty). chwilkę pogadałem i właściciel twierdził że uszkodzenia automatów japońskich to rzadkość zdarzają im się pojedyncze w naprawie z czego ostatni z powodu kolizji. Witam, Miałem dziś to samo , przejechałem 470 km do Bożepola Małego i nie żałuję 40 minut , trzech chłopaków wpadło poodkręcali wymienili i autko śmiga jak trzeba . Jak macie wątpliwości co do pseudo fachowców od automatycznych skrzyń nie zastanawiajcie się . W moim przypadku trochę się wahałem jechać taki kawał drogi (przy okazji zwiedzę trójmiasto bo jeszcze nie byłem) ale teraz wiem że jak coś się będzie działo pojadę tam jeszcze raz . Polecam tan warsztat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1234 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Chłopaki ktos od Skrzyń Slask? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.