wkar Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Można by spróbować z panelem i sterowaniem z wersji euro (uproszczonej). Musisz się jednak liczyć z niepełną funkcjonalnością sterowania. Np. jednostrefowa klima,uproszczona obsługa autodiagnostyki, i nie wiem co tam jeszcze.... A przede wszytkim że stratą czasu, który trzeba poświęcić na rozpracowanie wszyskich połączeń, złącz itp. No, ale teoretycznie jest to możliwe, bo to przecież to samo auto. wkar:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumik Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 (edytowane) Trzeba ciac kable bo nawet adapter iso-nissan nie pasuje(mam bose).Polecam tez domontowac wzmacniacz antenowy bo to radio go nie ma a fabryczne tak.Radio pasuje do kazdego auta posiadajacego otwor 2 din.Mozna podłączyc pod przyciski w kierownicy(nie zrobilem-nie umiem).Działaja wszystkie aplikacje jak na telefonie (mi szczegolnie przydatny yanosik)Tak wyglada radio z apka cvtz50 https://www.fotosik.pl/zdjecie/edbc1fe008a9fbc9 Co do chrobotania to okazalo sie ze linka od recznego sie poluzowala i zachaczała o wał napedowy i tarła/chrobotała.Dodatkowo zmieniony olej w wale i reduktorze.Pozostały tylko uszczelniacze reduktora do roboty. Dobrze ze dobrze ))) Ty masz autko z50 czy z51? k... z50 po zdjęciu widać))) Edytowane 20 Stycznia 2018 przez dumik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawgar Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Dzisiaj sprawdziłem swoją skrzynie CVT w QQ za pomocą tego programu (CVTz50) i wyrzuciło mi trzy błędy:P1701 - TCM POWER SUPPLY, P0826 - MANUAL MODE SWITCH., P0744 A/T TCC solenoid valve function. Co prawda kontrolka "CVT" na zegarach się nie pali, ale chciałem wykasować te błędy i nie wiem jak to zrobić - nie widzę przycisku funkcyjnego. Mam Samsunga S7 może ktoś podpowiedzieć? czy jest jakaś instrukcja do tego programiku? ps. deterioration pokazuje 313810 - ( olej raczej do wymiany). w prawym dolnym rogu wyświetla się na czerwonym polu DTC:CVT - co to może oznaczać? sugestia wymiany płynu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qtrik Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) Dzisiaj sprawdziłem swoją skrzynie CVT w QQ za pomocą tego programu (CVTz50) i wyrzuciło mi trzy błędy:P1701 - TCM POWER SUPPLY, P0826 - MANUAL MODE SWITCH., P0744 A/T TCC solenoid valve function. Co prawda kontrolka "CVT" na zegarach się nie pali, ale chciałem wykasować te błędy i nie wiem jak to zrobić - nie widzę przycisku funkcyjnego. Mam Samsunga S7 może ktoś podpowiedzieć? czy jest jakaś instrukcja do tego programiku? ps. deterioration pokazuje 313810 - ( olej raczej do wymiany). w prawym dolnym rogu wyświetla się na czerwonym polu DTC:CVT - co to może oznaczać? sugestia wymiany płynu? By wykasowć błędy przytrzymujesz pozycje z menu głównego. Ta kontrolka oznacza, że są błędy na skrzyni z tego co pamiętam. Ja u siebie mam np 198000. http://cvtz50.info/en/ Edytowane 20 Lutego 2018 przez qtrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawgar Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Bardzo dziękuję za odpowiedź. Dzięki też za namiary na instrukcję, już wiem o co chodzi z tym programem. - jeden z lepszych jaki widziałem. Skoro mam ten olej wymienić to musze to zaplanować. Co powiecie na temat oleju : MITASU CVT NS-2? 4l baniak kosztuje na allegro 177zł i piszą, że jest to olej dedykowany do Nissana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perki Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 dtc-cvt detected trouble code cvt wykryto kod problemu cvt(skrzyni) ja mam olej febi bilstein cvt ns2 i wychodzi 150 za 4l.Auto jakos jezdzi bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapoz Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Witam, mam problem ze skrzynią CVT w Murano 3.5V6 z 2006r. wersja europejska, przebieg 89tyś.km. W aucie po wymianie akumulatora skrzynia nie przełącza biegów, jedzie normalnie bez żadnych zgrzytów, tylko przy ok. 60km/h ma 3 tyś.obrotów i nie zmienia biegu na wyższy, oczywiście nie żyłuję go wyżej.Przed wymianą akumulatora nie było żadnych problemów z autem. Zbieg okoliczności? Podjechałem do serwisu Nissana w Poznaniu i powiedzieli, że skrzynia do wymiany i że się nie podejmują naprawy. Zrobili diagnostykę ( lista błędów w załączniku ) i kazali mi jechać do Myszkowskiego w Sadach. Tam bez diagnostyki powiedzieli, że naprawa minimum 10 tyś netto...!!! Oddałem do małego warsztatu, który naprawia skrzynie automatyczne, zrobili diagnostykę i powiedzieli, że wyrzuca te same błędy co w serwisie. Powiedzieli, że trzeba zdjąć miskę olejową od skrzyni i jeśli w oleju będą opiłki to mam szukać skrzyni używanej na wymianę? Co o tym sądzicie? Jakieś rady co robić dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 23 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Witam, mam problem ze skrzynią CVT w Murano 3.5V6 z 2006r. wersja europejska, przebieg 89tyś.km. W aucie po wymianie akumulatora skrzynia nie przełącza biegów, jedzie normalnie bez żadnych zgrzytów, tylko przy ok. 60km/h ma 3 tyś.obrotów i nie zmienia biegu na wyższy, oczywiście nie żyłuję go wyżej.Przed wymianą akumulatora nie było żadnych problemów z autem. Zbieg okoliczności? Podjechałem do serwisu Nissana w Poznaniu i powiedzieli, że skrzynia do wymiany i że się nie podejmują naprawy. Zrobili diagnostykę ( lista błędów w załączniku ) i kazali mi jechać do Myszkowskiego w Sadach. Tam bez diagnostyki powiedzieli, że naprawa minimum 10 tyś netto...!!!Oddałem do małego warsztatu, który naprawia skrzynie automatyczne, zrobili diagnostykę i powiedzieli, że wyrzuca te same błędy co w serwisie. Powiedzieli, że trzeba zdjąć miskę olejową od skrzyni i jeśli w oleju będą opiłki to mam szukać skrzyni używanej na wymianę? Co o tym sądzicie? Jakieś rady co robić dalej? właśnie miałem podobną historię? Jaka była diagnoza u Ciebie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiusz3011 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Witam, chyba i u mnie zaczyna się problem ze skrzynią. Ostatnio przegoniłem auto tak 180k/h od 150k/h zaczęły falować obroty 500 w górę i z powrotem aż w pewnym momencie zaczęło coś gwizdać/szumieć przy dodawaniu gazu. Po jakimś czasie przestało i wróciło do normy. Czy może ktoś miał podobną sytuację? Auto ma przejechane 203000 km wersja europejska , nasz krajowy i nie był wymieniany olej, tak stwierdził serwis że się nie wymienia chyba że naprawa lub awaria... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 (edytowane) App cvtz50 i odczytaj czy masz błędy, stan oleju, oraz ile silnik ma godzin. Problemy na wysokich prędkościach to często niski poziom płynu, potem wszystko jest oki dopuki znowu nie pocisniemy , ale skrzynia się powoli niszczy. Sprawdź ilość płynu w cvt . Jesteś w dużym błędzie , albo serwis , bo założyłeś że to skrzynia bezobslugowa , producent w ogólnych warunkach obsługi może nie przewidział wymiany oleju, bo założył jej trwałość na ok. 200tys km , a wymiany oleju mogłyby wydłużyć jej życie do 350tys, to bez sensu ... Natomiast producent nigdzie nie pisał, że to skrzynia bezobslugowa , przewidział regularna kontrolę stanu płynu oraz wycieków Co do braku wymiany płynu, to też nie jest prawdą, bo poza ogólnymi warunkami serwisowymi twego Murano , wychodziły dodatkowe zalecenia i biuletyny serwisowe i producent przewidział wymiany płynu, raczej pisze , że jest wskaźnik pogorszenia jakości płynu i że jak auto pracuje w trudniejszych warunkach to trzeba zmieniac nawet co 60tys mil.. trudne warunki to holowanie przyczep, krótkie odcinki, górski teren, czy ciśnięcie powyzej 150km/h.. Inna sprawa że cvt to nie jest skrzynia na 180km/h (112mil/h) , gdybym ja tak jechał byłbym kierowca miesiąca w moim stanie. W zeszłym miesiącu rekordzista mial 110mil/h , areszt , sprawa w sądzie , imię nazwisko i fotki w większości gazet.... Tak, że zacznij od sprawdzenia ilości plynu, dokładnie wedle instrukcji serwisowej, a do tego warto kupić interfejs (ok. 5$) i app cvtz50(5$) bo trzeba mieć odpowiednią temperaturę oleju... Taka ciekawostka z innego forum z hameryki "I was at the dealership today dropping off my MO. The service adviser told me that the CVT is a sealed unit and should never require fluid change...Then I asked him "...but you do check the fluid level, right?"He said, no. It is a sealed unit so we cannot even check the fluid level.....He also had no clue about testing the CVT oil. He said he had never heard of that.Needless to say, I asked for another service adviser to take over my business....." W skrócie autoryzowany serwisant poinformował , że płyn się nie wymienia , bo to układ zamknięty/szczelny i nawet nie sprawdzał ilości płynu bo to układ zamknięty , szczelności też pewnie nie sprawdzał , bo co może wycięć z układu szczelnego , a nawet nie słyszał, że jest takie coś jak wskaźnik stanu/jakości płynu... Oczywiście klient od razu zmienił serwis po tych banialukach...w późniejszym czasie inny serwis stwierdził , że kolor, zapach oleju jest zły, jest jakiś przeciek ze skrzynki transferowej do cvt i w zasadzie , wymiana uszczelniacza i płynów uratowała cvt i skrzynkę transferowa. Wymiana cvt i transfer case w amerykańskich warunkach to nawet 10tys $ Edytowane 21 Czerwca 2019 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiusz3011 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 7 godzin temu, Kazik_R52 napisał: App cvtz50 i odczytaj czy masz błędy, stan oleju, oraz ile silnik ma godzin. Problemy na wysokich prędkościach to często niski poziom płynu, potem wszystko jest oki dopuki znowu nie pocisniemy , ale skrzynia się powoli niszczy. Sprawdź ilość płynu w cvt . Jesteś w dużym błędzie , albo serwis , bo założyłeś że to skrzynia bezobslugowa , producent w ogólnych warunkach obsługi może nie przewidział wymiany oleju, bo założył jej trwałość na ok. 200tys km , a wymiany oleju mogłyby wydłużyć jej życie do 350tys, to bez sensu ... Natomiast producent nigdzie nie pisał, że to skrzynia bezobslugowa , przewidział regularna kontrolę stanu płynu oraz wycieków Co do braku wymiany płynu, to też nie jest prawdą, bo poza ogólnymi warunkami serwisowymi twego Murano , wychodziły dodatkowe zalecenia i biuletyny serwisowe i producent przewidział wymiany płynu, raczej pisze , że jest wskaźnik pogorszenia jakości płynu i że jak auto pracuje w trudniejszych warunkach to trzeba zmieniac nawet co 60tys mil.. trudne warunki to holowanie przyczep, krótkie odcinki, górski teren, czy ciśnięcie powyzej 150km/h.. Inna sprawa że cvt to nie jest skrzynia na 180km/h (112mil/h) , gdybym ja tak jechał byłbym kierowca miesiąca w moim stanie. W zeszłym miesiącu rekordzista mial 110mil/h , areszt , sprawa w sądzie , imię nazwisko i fotki w większości gazet.... Tak, że zacznij od sprawdzenia ilości plynu, dokładnie wedle instrukcji serwisowej, a do tego warto kupić interfejs (ok. 5$) i app cvtz50(5$) bo trzeba mieć odpowiednią temperaturę oleju... Taka ciekawostka z innego forum z hameryki "I was at the dealership today dropping off my MO. The service adviser told me that the CVT is a sealed unit and should never require fluid change...Then I asked him "...but you do check the fluid level, right?"He said, no. It is a sealed unit so we cannot even check the fluid level.....He also had no clue about testing the CVT oil. He said he had never heard of that.Needless to say, I asked for another service adviser to take over my business....." W skrócie autoryzowany serwisant poinformował , że płyn się nie wymienia , bo to układ zamknięty/szczelny i nawet nie sprawdzał ilości płynu bo to układ zamknięty , szczelności też pewnie nie sprawdzał , bo co może wycięć z układu szczelnego , a nawet nie słyszał, że jest takie coś jak wskaźnik stanu/jakości płynu... Oczywiście klient od razu zmienił serwis po tych banialukach...w późniejszym czasie inny serwis stwierdził , że kolor, zapach oleju jest zły, jest jakiś przeciek ze skrzynki transferowej do cvt i w zasadzie , wymiana uszczelniacza i płynów uratowała cvt i skrzynkę transferowa. Wymiana cvt i transfer case w amerykańskich warunkach to nawet 10tys $ Sprawdzałem już stan płynu jest jak najbardziej OK. Byłem również w serwisie gdzie serwisowałem poprzednie skrzynie i wymieniałem olej, po sprawdzeniu koloru i zapachu płynu również usłyszałem OK. Mam interfejs muszę ściągnąć appkę i zobaczę co ciekawego pokarze... W kilku serwisach Warszawa i okolice zasugerowali że lepiej jeśli nie był zmieniany płyn do tej pory to lepiej go nie ruszać bo przy tym przeniegu 203kk mogą pojawić się problemy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 12 hours ago, arkadiusz3011 said: . Ostatnio przegoniłem auto tak 180k/h Może po prostu skrzynia chwilowo się przegrzala, temperatury ostatnio macie wysokie + te 180km/h to duże obciążenie. Skrzynie automatyczne prawie zawsze zabija temperatura. Skoro robiłeś przegląd odnośnie stanu płynu to jaki masz tam wskaźnik jego zużycia w liczbach ?, bo on akurat tylko rośnie jak masz wysoką temperaturę w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 App cvtz50 i odczytaj czy masz błędy, stan oleju, oraz ile silnik ma godzin. Problemy na wysokich prędkościach to często niski poziom płynu, potem wszystko jest oki dopuki znowu nie pocisniemy , ale skrzynia się powoli niszczy. Sprawdź ilość płynu w cvt . Jesteś w dużym błędzie , albo serwis , bo założyłeś że to skrzynia bezobslugowa , producent w ogólnych warunkach obsługi może nie przewidział wymiany oleju, bo założył jej trwałość na ok. 200tys km , a wymiany oleju mogłyby wydłużyć jej życie do 350tys, to bez sensu ... Natomiast producent nigdzie nie pisał, że to skrzynia bezobslugowa , przewidział regularna kontrolę stanu płynu oraz wycieków Co do braku wymiany płynu, to też nie jest prawdą, bo poza ogólnymi warunkami serwisowymi twego Murano , wychodziły dodatkowe zalecenia i biuletyny serwisowe i producent przewidział wymiany płynu, raczej pisze , że jest wskaźnik pogorszenia jakości płynu i że jak auto pracuje w trudniejszych warunkach to trzeba zmieniac nawet co 60tys mil.. trudne warunki to holowanie przyczep, krótkie odcinki, górski teren, czy ciśnięcie powyzej 150km/h.. Inna sprawa że cvt to nie jest skrzynia na 180km/h (112mil/h) , gdybym ja tak jechał byłbym kierowca miesiąca w moim stanie. W zeszłym miesiącu rekordzista mial 110mil/h , areszt , sprawa w sądzie , imię nazwisko i fotki w większości gazet.... Tak, że zacznij od sprawdzenia ilości plynu, dokładnie wedle instrukcji serwisowej, a do tego warto kupić interfejs (ok. 5$) i app cvtz50(5$) bo trzeba mieć odpowiednią temperaturę oleju... Taka ciekawostka z innego forum z hameryki "I was at the dealership today dropping off my MO. The service adviser told me that the CVT is a sealed unit and should never require fluid change...Then I asked him "...but you do check the fluid level, right?"He said, no. It is a sealed unit so we cannot even check the fluid level.....He also had no clue about testing the CVT oil. He said he had never heard of that.Needless to say, I asked for another service adviser to take over my business....." W skrócie autoryzowany serwisant poinformował , że płyn się nie wymienia , bo to układ zamknięty/szczelny i nawet nie sprawdzał ilości płynu bo to układ zamknięty , szczelności też pewnie nie sprawdzał , bo co może wycięć z układu szczelnego , a nawet nie słyszał, że jest takie coś jak wskaźnik stanu/jakości płynu... Oczywiście klient od razu zmienił serwis po tych banialukach...w późniejszym czasie inny serwis stwierdził , że kolor, zapach oleju jest zły, jest jakiś przeciek ze skrzynki transferowej do cvt i w zasadzie , wymiana uszczelniacza i płynów uratowała cvt i skrzynkę transferowa. Wymiana cvt i transfer case w amerykańskich warunkach to nawet 10tys $Cóż, u nas w kraju nie lepiej, a przynajmniej na moim podwórku i jeśli się okaże że uwierzysz autoryzowanym serwisom to klapa. Pan główny mechanik w Radomiu też nie wie że wymiana oleju to czynność serwisowa a tak na marginesie to nigdy nie widział Murano i strasznie mu się podoba ....Tak czy inaczej ja uwierzyłem i finalnie mam po prawie pół roku przerwy w eksploatacji (tyle stało auto u mechanika) chyba prawie nową skrzynie w środku i oprócz tego jeszcze jakąś kasetę chyba rozdzielacza do wymiany....Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z51 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Witam. Nie dawno dołączyłem do grupy posiadaczy Murano z51 z 2009r 3.5. Po zakupie postanowiłem wymienić olej. Pojechałem więc do dużego serwisu skrzyni automatycznych i turbosprężarek. Tam na dzień dobry powiedzieli mi że ta skrzynia i tak i tak się popsuje bo taka mają konstrukcje. Jak zapytałem o oryginalny olej to usłyszałem że Nissan nie produkuje oleju i że oni mają swój olej o identycznychparametrach, jakiś niemiecki na pewno, nie pamiętam teraz nazwy. W każdym bądź razie nie była to wymiana dynamiczna. Panowie spuścili olej odkręcili miskę po czym mi ją przynieśli do poczekalni i pokazali że już się coś wyciera bo są opiłki. Faktycznie troszkę ich na dnie było. Poskładali nalali olej konewka z beczki skasowali 600 i do widzenia. Ogólnie odkąd kupiłem jest coś takiego że przy wlaczenieniu D lub R trzeba poczekaćok dwie sekundy zanim ruszy. Jechałem przedwczoraj cały dzień (1200) +39 stopni na dworzu i po jakichś 400 kilometrach silnik kręcił się tylko najpierw do 4000 a później tylko 3500 tysięcy obrotów. Po czym jak zjechałem na stację dałem mu odpocząć to przez chwilę jechał normalnie. Gdy w nocy po ostatnimpostoju temperatura spadła do ok 26 stopni jechal normalnie. Gdzie i czego szukać? Jakieś porady albo dobry fachowiec w mazowieckim?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 przegrzewa się skrzynia masz chłodnicę w skrzyni bo jak to wersja usa może być z tym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damkus2204 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 W dniu 5.11.2016 o 10:28, pulsarus napisał: Dzień dobry , można prosić o wpisy kolegów którzy maja jakieś doświadczenia z naprawą skrzyń - tz poproszę o namiary na zakłady które naprawiają skrzynie w Murano i maja o tym pojęcie naprawdę sprawdzonych fachowców .( Dzwoniłem już do kilku w Polsce nie podając jeszcze szczegółowego opisu usterki usłyszałem że koszty będą bardzo wysokie ) , pozdrawiam Witam za regeneracje calej skrzyni itd zostala tylko stara obudowa zaplacilem okolo 11tys i jestem mega zadowolony teraz z jej dzialania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus75 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Witam za regeneracje calej skrzyni itd zostala tylko stara obudowa zaplacilem okolo 11tys i jestem mega zadowolony teraz z jej dzialaniaPodasz adres ?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damkus2204 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 W dniu 14.04.2020 o 19:18, rufus75 napisał: Podasz adres ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W dniu 14.04.2020 o 19:18, rufus75 napisał: Podasz adres ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wpisz sobie skorubski getriebe Turek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 I jak udało się zdiagnozować usterkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damkus2204 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 W dniu 15.04.2020 o 21:05, damkus2204 napisał: Wpisz sobie skorubski getriebe Turek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.