Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Naprawa skrzyń CVT


pulsarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Można by spróbować z panelem i sterowaniem z wersji euro (uproszczonej).

 

Musisz się jednak liczyć z niepełną funkcjonalnością sterowania.

 

Np. jednostrefowa klima,uproszczona obsługa autodiagnostyki, i nie wiem

 

co tam jeszcze....

 

A przede wszytkim że stratą czasu, który trzeba poświęcić na rozpracowanie

 

wszyskich połączeń, złącz itp.

 

No, ale teoretycznie jest to możliwe, bo to przecież to samo auto.

 

wkar:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ciac kable bo nawet adapter iso-nissan nie pasuje(mam bose).Polecam tez domontowac wzmacniacz antenowy bo to radio go nie ma a fabryczne tak.Radio pasuje do kazdego auta posiadajacego otwor 2 din.Mozna podłączyc pod przyciski  w kierownicy(nie zrobilem-nie umiem).Działaja wszystkie aplikacje jak na telefonie (mi szczegolnie przydatny yanosik)Tak wyglada radio z apka cvtz50

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/edbc1fe008a9fbc9

 

Co do chrobotania to okazalo sie ze linka od recznego sie poluzowala i zachaczała o wał napedowy i tarła/chrobotała.Dodatkowo zmieniony olej w wale i reduktorze.Pozostały tylko uszczelniacze reduktora do roboty.

Dobrze ze dobrze ))) Ty masz autko z50 czy z51? k... z50 po zdjęciu widać))) 

Edytowane przez dumik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzisiaj sprawdziłem swoją skrzynie CVT w QQ za pomocą tego programu (CVTz50) i wyrzuciło mi trzy błędy:P1701 - TCM POWER SUPPLY, P0826 - MANUAL MODE SWITCH., P0744 A/T TCC solenoid valve function. Co prawda kontrolka "CVT" na zegarach się nie pali, ale chciałem wykasować te błędy i nie wiem jak to zrobić - nie widzę przycisku funkcyjnego.

Mam Samsunga S7 może ktoś podpowiedzieć? czy jest jakaś instrukcja do tego programiku?

 

ps. deterioration pokazuje 313810 - ( olej raczej do wymiany). w prawym dolnym rogu wyświetla się na czerwonym polu DTC:CVT - co to może oznaczać? sugestia wymiany płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem swoją skrzynie CVT w QQ za pomocą tego programu (CVTz50) i wyrzuciło mi trzy błędy:P1701 - TCM POWER SUPPLY, P0826 - MANUAL MODE SWITCH., P0744 A/T TCC solenoid valve function. Co prawda kontrolka "CVT" na zegarach się nie pali, ale chciałem wykasować te błędy i nie wiem jak to zrobić - nie widzę przycisku funkcyjnego.

Mam Samsunga S7 może ktoś podpowiedzieć? czy jest jakaś instrukcja do tego programiku?

 

ps. deterioration pokazuje 313810 - ( olej raczej do wymiany). w prawym dolnym rogu wyświetla się na czerwonym polu DTC:CVT - co to może oznaczać? sugestia wymiany płynu?

By wykasowć błędy przytrzymujesz pozycje z menu głównego. Ta kontrolka oznacza, że są błędy na skrzyni z tego co pamiętam. Ja u siebie mam np 198000.

 

http://cvtz50.info/en/

Edytowane przez qtrik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Dzięki też za namiary na instrukcję, już wiem o co chodzi z tym programem. - jeden z lepszych jaki widziałem. 


Skoro mam ten olej wymienić to musze to zaplanować. Co powiecie na temat oleju : MITASU CVT NS-2? 4l baniak kosztuje na allegro 177zł i piszą, że jest to olej dedykowany do Nissana?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dtc-cvt     

detected trouble code cvt

wykryto kod problemu cvt(skrzyni)

 

ja mam olej febi bilstein cvt ns2 i wychodzi 150 za 4l.Auto jakos jezdzi bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam problem ze skrzynią CVT w Murano 3.5V6 z 2006r. wersja europejska, przebieg 89tyś.km. W aucie po wymianie akumulatora skrzynia nie przełącza biegów, jedzie normalnie bez żadnych zgrzytów, tylko przy ok. 60km/h ma 3 tyś.obrotów i nie zmienia biegu na wyższy, oczywiście nie żyłuję go wyżej.Przed wymianą akumulatora nie było żadnych problemów z autem. Zbieg okoliczności? Podjechałem do serwisu Nissana w Poznaniu i powiedzieli, że skrzynia do wymiany i że się nie podejmują naprawy.  Zrobili diagnostykę ( lista błędów w załączniku ) i kazali mi jechać do Myszkowskiego w Sadach. Tam bez diagnostyki powiedzieli, że naprawa minimum 10 tyś netto...!!!

​Oddałem do małego warsztatu, który naprawia skrzynie automatyczne, zrobili diagnostykę i powiedzieli, że wyrzuca te same błędy co w serwisie. Powiedzieli, że trzeba zdjąć miskę olejową od skrzyni i jeśli w oleju będą opiłki to mam szukać skrzyni używanej na wymianę?  Co o tym sądzicie? Jakieś rady co robić dalej?

post-111105-0-06728400-1521656755_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, mam problem ze skrzynią CVT w Murano 3.5V6 z 2006r. wersja europejska, przebieg 89tyś.km. W aucie po wymianie akumulatora skrzynia nie przełącza biegów, jedzie normalnie bez żadnych zgrzytów, tylko przy ok. 60km/h ma 3 tyś.obrotów i nie zmienia biegu na wyższy, oczywiście nie żyłuję go wyżej.Przed wymianą akumulatora nie było żadnych problemów z autem. Zbieg okoliczności? Podjechałem do serwisu Nissana w Poznaniu i powiedzieli, że skrzynia do wymiany i że się nie podejmują naprawy.  Zrobili diagnostykę ( lista błędów w załączniku ) i kazali mi jechać do Myszkowskiego w Sadach. Tam bez diagnostyki powiedzieli, że naprawa minimum 10 tyś netto...!!!​Oddałem do małego warsztatu, który naprawia skrzynie automatyczne, zrobili diagnostykę i powiedzieli, że wyrzuca te same błędy co w serwisie. Powiedzieli, że trzeba zdjąć miskę olejową od skrzyni i jeśli w oleju będą opiłki to mam szukać skrzyni używanej na wymianę?  Co o tym sądzicie? Jakieś rady co robić dalej?

post-111105-0-06728400-1521656755_thumb.jpg

 

właśnie miałem podobną historię? Jaka była diagnoza u Ciebie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, chyba i u mnie zaczyna się problem ze skrzynią. Ostatnio przegoniłem auto tak 180k/h od 150k/h zaczęły falować obroty 500 w górę i z powrotem aż w pewnym momencie zaczęło coś gwizdać/szumieć przy dodawaniu gazu. Po jakimś czasie przestało i wróciło do normy. Czy może ktoś miał podobną sytuację? Auto ma przejechane 203000 km wersja europejska , nasz krajowy i nie był wymieniany olej, tak stwierdził serwis że się nie wymienia chyba że naprawa lub awaria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

App cvtz50 i odczytaj czy masz  błędy, stan oleju, oraz ile silnik ma godzin.

Problemy na wysokich prędkościach to często niski poziom płynu, potem wszystko jest oki  dopuki znowu nie pocisniemy , ale skrzynia się powoli niszczy. Sprawdź ilość płynu w cvt . 

Jesteś w dużym błędzie ,  albo serwis , bo założyłeś że to skrzynia bezobslugowa , producent w ogólnych warunkach obsługi  może  nie przewidział wymiany oleju, bo założył jej trwałość na  ok. 200tys km , a wymiany oleju mogłyby wydłużyć jej życie do 350tys, to bez sensu ... Natomiast producent nigdzie nie pisał, że to skrzynia bezobslugowa , przewidział regularna kontrolę stanu płynu oraz wycieków 

Co do braku wymiany płynu, to też nie jest prawdą, bo poza ogólnymi warunkami serwisowymi twego Murano , wychodziły dodatkowe zalecenia i biuletyny serwisowe  i  producent przewidział wymiany płynu, raczej pisze , że jest wskaźnik pogorszenia jakości płynu i że jak auto pracuje w trudniejszych warunkach to trzeba zmieniac nawet co 60tys mil.. trudne warunki to holowanie przyczep, krótkie odcinki, górski teren, czy ciśnięcie powyzej 150km/h.. 

Inna sprawa że cvt to nie jest skrzynia na 180km/h (112mil/h) , gdybym ja tak jechał byłbym kierowca miesiąca w moim stanie. W zeszłym miesiącu rekordzista mial 110mil/h , areszt , sprawa w sądzie , imię nazwisko i fotki w większości gazet....

Tak, że zacznij od sprawdzenia ilości plynu, dokładnie wedle instrukcji serwisowej, a do tego warto kupić interfejs (ok. 5$) i app cvtz50(5$) bo trzeba mieć odpowiednią temperaturę oleju...

Taka ciekawostka z innego forum z hameryki

"I was at the dealership today dropping off my MO. The service adviser told me that the CVT is a sealed unit and should never require fluid change...

Then I asked him "...but you do check the fluid level, right?"

He said, no. It is a sealed unit so we cannot even check the fluid level.....He also had no clue about testing the CVT oil. He said he had never heard of that.

Needless to say, I asked for another service adviser to take over my business....."

 W skrócie autoryzowany  serwisant poinformował , że płyn się nie wymienia , bo to układ zamknięty/szczelny i nawet nie sprawdzał ilości płynu bo to układ zamknięty , szczelności też pewnie nie sprawdzał , bo co może wycięć z układu szczelnego , a nawet nie słyszał, że jest takie coś jak wskaźnik stanu/jakości płynu... Oczywiście klient od razu zmienił serwis po tych banialukach...w późniejszym czasie  inny serwis stwierdził , że kolor, zapach oleju jest zły, jest jakiś przeciek ze skrzynki transferowej do cvt i w zasadzie , wymiana uszczelniacza i płynów uratowała cvt i skrzynkę transferowa. Wymiana cvt i transfer case w amerykańskich warunkach to nawet 10tys $

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kazik_R52 napisał:

App cvtz50 i odczytaj czy masz  błędy, stan oleju, oraz ile silnik ma godzin.

Problemy na wysokich prędkościach to często niski poziom płynu, potem wszystko jest oki  dopuki znowu nie pocisniemy , ale skrzynia się powoli niszczy. Sprawdź ilość płynu w cvt . 

Jesteś w dużym błędzie ,  albo serwis , bo założyłeś że to skrzynia bezobslugowa , producent w ogólnych warunkach obsługi  może  nie przewidział wymiany oleju, bo założył jej trwałość na  ok. 200tys km , a wymiany oleju mogłyby wydłużyć jej życie do 350tys, to bez sensu ... Natomiast producent nigdzie nie pisał, że to skrzynia bezobslugowa , przewidział regularna kontrolę stanu płynu oraz wycieków 

Co do braku wymiany płynu, to też nie jest prawdą, bo poza ogólnymi warunkami serwisowymi twego Murano , wychodziły dodatkowe zalecenia i biuletyny serwisowe  i  producent przewidział wymiany płynu, raczej pisze , że jest wskaźnik pogorszenia jakości płynu i że jak auto pracuje w trudniejszych warunkach to trzeba zmieniac nawet co 60tys mil.. trudne warunki to holowanie przyczep, krótkie odcinki, górski teren, czy ciśnięcie powyzej 150km/h.. 

Inna sprawa że cvt to nie jest skrzynia na 180km/h (112mil/h) , gdybym ja tak jechał byłbym kierowca miesiąca w moim stanie. W zeszłym miesiącu rekordzista mial 110mil/h , areszt , sprawa w sądzie , imię nazwisko i fotki w większości gazet....

Tak, że zacznij od sprawdzenia ilości plynu, dokładnie wedle instrukcji serwisowej, a do tego warto kupić interfejs (ok. 5$) i app cvtz50(5$) bo trzeba mieć odpowiednią temperaturę oleju...

Taka ciekawostka z innego forum z hameryki

"I was at the dealership today dropping off my MO. The service adviser told me that the CVT is a sealed unit and should never require fluid change...

Then I asked him "...but you do check the fluid level, right?"

He said, no. It is a sealed unit so we cannot even check the fluid level.....He also had no clue about testing the CVT oil. He said he had never heard of that.

Needless to say, I asked for another service adviser to take over my business....."

 W skrócie autoryzowany  serwisant poinformował , że płyn się nie wymienia , bo to układ zamknięty/szczelny i nawet nie sprawdzał ilości płynu bo to układ zamknięty , szczelności też pewnie nie sprawdzał , bo co może wycięć z układu szczelnego , a nawet nie słyszał, że jest takie coś jak wskaźnik stanu/jakości płynu... Oczywiście klient od razu zmienił serwis po tych banialukach...w późniejszym czasie  inny serwis stwierdził , że kolor, zapach oleju jest zły, jest jakiś przeciek ze skrzynki transferowej do cvt i w zasadzie , wymiana uszczelniacza i płynów uratowała cvt i skrzynkę transferowa. Wymiana cvt i transfer case w amerykańskich warunkach to nawet 10tys $

Sprawdzałem już stan płynu jest jak najbardziej OK. Byłem również w serwisie gdzie serwisowałem poprzednie skrzynie i wymieniałem olej, po sprawdzeniu koloru i zapachu płynu również usłyszałem OK. Mam interfejs muszę ściągnąć appkę i zobaczę co ciekawego pokarze... W kilku serwisach Warszawa i okolice zasugerowali że lepiej jeśli nie był zmieniany płyn do tej pory to lepiej go nie ruszać bo przy tym przeniegu 203kk mogą pojawić się problemy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, arkadiusz3011 said:

. Ostatnio przegoniłem auto tak 180k/h

Może po prostu skrzynia chwilowo się przegrzala, temperatury ostatnio macie wysokie + te 180km/h to duże obciążenie. Skrzynie automatyczne prawie zawsze zabija temperatura. 

Skoro robiłeś przegląd odnośnie stanu płynu to jaki masz tam wskaźnik jego zużycia w liczbach ?, bo on akurat tylko rośnie jak masz wysoką temperaturę w skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

App cvtz50 i odczytaj czy masz  błędy, stan oleju, oraz ile silnik ma godzin.
Problemy na wysokich prędkościach to często niski poziom płynu, potem wszystko jest oki  dopuki znowu nie pocisniemy , ale skrzynia się powoli niszczy. Sprawdź ilość płynu w cvt . 
Jesteś w dużym błędzie ,  albo serwis , bo założyłeś że to skrzynia bezobslugowa , producent w ogólnych warunkach obsługi  może  nie przewidział wymiany oleju, bo założył jej trwałość na  ok. 200tys km , a wymiany oleju mogłyby wydłużyć jej życie do 350tys, to bez sensu ... Natomiast producent nigdzie nie pisał, że to skrzynia bezobslugowa , przewidział regularna kontrolę stanu płynu oraz wycieków 
Co do braku wymiany płynu, to też nie jest prawdą, bo poza ogólnymi warunkami serwisowymi twego Murano , wychodziły dodatkowe zalecenia i biuletyny serwisowe  i  producent przewidział wymiany płynu, raczej pisze , że jest wskaźnik pogorszenia jakości płynu i że jak auto pracuje w trudniejszych warunkach to trzeba zmieniac nawet co 60tys mil.. trudne warunki to holowanie przyczep, krótkie odcinki, górski teren, czy ciśnięcie powyzej 150km/h.. 
Inna sprawa że cvt to nie jest skrzynia na 180km/h (112mil/h) , gdybym ja tak jechał byłbym kierowca miesiąca w moim stanie. W zeszłym miesiącu rekordzista mial 110mil/h , areszt , sprawa w sądzie , imię nazwisko i fotki w większości gazet....
Tak, że zacznij od sprawdzenia ilości plynu, dokładnie wedle instrukcji serwisowej, a do tego warto kupić interfejs (ok. 5$) i app cvtz50(5$) bo trzeba mieć odpowiednią temperaturę oleju...
Taka ciekawostka z innego forum z hameryki
"I was at the dealership today dropping off my MO. The service adviser told me that the CVT is a sealed unit and should never require fluid change...

Then I asked him "...but you do check the fluid level, right?"

He said, no. It is a sealed unit so we cannot even check the fluid level.....He also had no clue about testing the CVT oil. He said he had never heard of that.

Needless to say, I asked for another service adviser to take over my business....."
 W skrócie autoryzowany  serwisant poinformował , że płyn się nie wymienia , bo to układ zamknięty/szczelny i nawet nie sprawdzał ilości płynu bo to układ zamknięty , szczelności też pewnie nie sprawdzał , bo co może wycięć z układu szczelnego , a nawet nie słyszał, że jest takie coś jak wskaźnik stanu/jakości płynu... Oczywiście klient od razu zmienił serwis po tych banialukach...w późniejszym czasie  inny serwis stwierdził , że kolor, zapach oleju jest zły, jest jakiś przeciek ze skrzynki transferowej do cvt i w zasadzie , wymiana uszczelniacza i płynów uratowała cvt i skrzynkę transferowa. Wymiana cvt i transfer case w amerykańskich warunkach to nawet 10tys $

Cóż, u nas w kraju nie lepiej, a przynajmniej na moim podwórku i jeśli się okaże że uwierzysz autoryzowanym serwisom to klapa. Pan główny mechanik w Radomiu też nie wie że wymiana oleju to czynność serwisowa a tak na marginesie to nigdy nie widział Murano i strasznie mu się podoba ....
Tak czy inaczej ja uwierzyłem i finalnie mam po prawie pół roku przerwy w eksploatacji (tyle stało auto u mechanika) chyba prawie nową skrzynie w środku i oprócz tego jeszcze jakąś kasetę chyba rozdzielacza do wymiany....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie dawno dołączyłem do grupy posiadaczy Murano z51 z 2009r 3.5. Po zakupie postanowiłem wymienić olej. Pojechałem więc do dużego serwisu skrzyni automatycznych i turbosprężarek. Tam na dzień dobry powiedzieli mi że ta skrzynia i tak i tak się popsuje bo taka mają konstrukcje. Jak zapytałem o oryginalny olej to usłyszałem że Nissan nie produkuje oleju i że oni mają swój olej o identycznychparametrach, jakiś niemiecki na pewno, nie pamiętam teraz nazwy. W każdym bądź razie nie była to wymiana dynamiczna. Panowie spuścili olej odkręcili miskę po czym mi ją przynieśli do poczekalni i pokazali że już się coś wyciera bo są opiłki. Faktycznie troszkę ich na dnie było. Poskładali nalali olej konewka z beczki skasowali 600 i do widzenia. Ogólnie odkąd kupiłem jest coś takiego że przy wlaczenieniu D lub R trzeba poczekaćok dwie sekundy zanim ruszy. Jechałem przedwczoraj cały dzień (1200) +39 stopni na dworzu i po jakichś 400 kilometrach silnik kręcił się tylko najpierw do 4000 a później tylko 3500 tysięcy obrotów. Po czym jak zjechałem na stację dałem mu odpocząć to przez chwilę jechał normalnie. Gdy w nocy po ostatnimpostoju temperatura spadła do ok 26 stopni jechal normalnie. 

Gdzie i czego szukać? Jakieś porady albo dobry fachowiec w mazowieckim??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 5.11.2016 o 10:28, pulsarus napisał:

Dzień dobry , można prosić o wpisy kolegów którzy maja jakieś doświadczenia z naprawą skrzyń - tz poproszę o namiary na zakłady które naprawiają skrzynie w Murano i maja o tym pojęcie naprawdę sprawdzonych fachowców .( Dzwoniłem już do kilku  w Polsce nie podając jeszcze szczegółowego opisu usterki usłyszałem że koszty będą bardzo wysokie ) , pozdrawiam

Witam za regeneracje calej skrzyni itd zostala tylko stara obudowa zaplacilem okolo 11tys i jestem mega zadowolony teraz z jej dzialania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam za regeneracje calej skrzyni itd zostala tylko stara obudowa zaplacilem okolo 11tys i jestem mega zadowolony teraz z jej dzialania

Podasz adres ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2020 o 19:18, rufus75 napisał:


Podasz adres ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

W dniu 14.04.2020 o 19:18, rufus75 napisał:


Podasz adres ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wpisz sobie skorubski getriebe Turek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...