Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

note 1.4 wymiana amortyzatorów


26tuniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie. w zeszłym tygodniu wymieniłem u mechanika amortyzatory tył. Były głuche stuki z tyłu. Po kilku dniach zaczęło stukać jeszcze bardziej ale jakby inaczej, tak jakby coś latało w bagażniku. zdemontowałem z kolegą te nowe amortyzatory i okazało się że są one dłuższe o 6 cm od oryginalnych, a te osłony które nachodzą na amorka są bardzo ciasne. na oryginalnych były luźne. Może wam coś przyjdzie do głowy co to może być. Myślę już że może mechanikowi jak wymieniał wpadła nakrętka za plastik ale nie wiem jak się te boczne plastiki w bagażniku demontuje. Może ktoś to z was demontował i pomoże mi. dzięki bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są dłuższe to podczas pracy, w pewnych momentach sprężyna jest luźna i się tłucze.

Stare mogą być "wciśnięte" ale nie aż tyle :( 6 cm na amortyzator to jest bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć uszczelkę klapy,po jej zdjęciu zobaczysz "wnętrze" Będziesz widział gdzie jest mocowanie.Plastiki są mocowane na spinkach plastikowych,za pomocą tępego noża próbuj je podważać .Jest jedno "ale"Przy takiej temperaturze spinki potrafią pękać,więc postępuj ostrożnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest amorek do Note pierwszej generacji ?? bo ja wątpię. Wstawił Ci jakiś rzemieślniczy zamiennik nie wiadomo do czego..

Ta różnica jest za duża. Różni producenci wydłużają czasami gwint, reszta jest mniej więcej taka sama. Tutaj różnica jest kolosalna.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu made in china.

Cylindry jednakowe a trzpień za długi.

Nie wiadomo też czy to dudnienie nie było spowodowane uszkodzonym(nowym) amortyzatorem.Swego czasu jak robiłem podnoszenie maski musiałem wymienić całą partię 10sztuk siłowników,nie spełniały norm.Tutaj też tak może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to złudzenie, ale wydaje się, że fabryczny ma też grubszy cylinder. Tamten no name może mieć bardzo duży skok. Może i nawet jest dobry, tylko może źle dobrany do Note (prze mechanika czy producenta tego wynalazku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem, ale czy tłoczysko (tak chyba się nazywa ten pręt z gwintem) nie jest za długi w porównaniu do oryginału????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiegowa opinia głosi, że powinno się wymieniać amory parami wtedy nie było by różnicy, ale wszystko zależy od stopnia zużycia amortyzatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiegowa opinia głosi, że powinno się wymieniać amory parami wtedy nie było by różnicy, ale wszystko zależy od stopnia zużycia amortyzatora...

 

To to jest obiegowa opinia. Zawsze powinno wymieniać się parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory zostały wymienione oba, zdjęcie zamieściłem tylko po to abyście koledzy mogli porównać długość tych szpilek wzrokowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory zostały wymienione oba, zdjęcie zamieściłem tylko po to abyście koledzy mogli porównać długość tych szpilek wzrokowo. 

hm... myślałem, że jeden bo wydają się wizualnie różnić budową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienione sa oba. mnie tylko chodziło o to że jest taka duża różnica pomiędzy oryginałami i zamiennikami. dzisiaj spróbuję zamienić oba amorki miejscami, bo pukało mi po lewej stronie. jak przejdzie na prawą tzn. że muszę reklamować amorki. narazie dzięki za podpowiedzi i pomoc.


po zamianie amortyzatorów miejscami stukanie przeniosło sie na drugą stronę. zareklamowałwte amortyzatory i czekam, a wczoraj kupiłem i wymieniłem na kayaba. od razu ulga. dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprężyny nie są luźne po zamontowaniu dłuższych amortyzatorów, to w niczym to nie przeszkadza (mam na myśli auto podniesione na podnośniku) Warunek jest jeden, po zamontowaniu do nadwozia nie może być luzu na górnym mocowaniu gdyż to generuje stuki. W tym przypadku to wina amortyzatora-stuki, jeśli wymienią na nowy to można użytkować o ile nie ma problemu z luźną sprężyna, jak już wspominałem. Dodam jeszcze, że taka luźna sprężyna potrafi wyskoczyć z mocowania w momencie pokonywania np progu zwalniającgo.

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...