krynio72 Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Mam problem. Auto zimne pracuje jak należy, jest moc. Po rozgrzaniu i przekroczeniu 3000 obr/min następuje odcięcie mocy. Pali się check engine, jednak nie pokazuje żadnych błędów. Jedyny błąd, który pojawiał się do tej pory związany był ze spaloną świecą w obwodzie A i spadkami napięcia związanymi ze słabym akumulatorem - ale to historia. Mechanik w gdyńskim Pitstopie powiedział, że czujnik powietrza dolotowego pokazuje cały czas temperaturę powietrza ok. 200C i należałoby go wymienić. Jednak pewności z przyczyną utraty mocy nie ma. Dodatkowo okazało się, że w obudowie filtra powietrza i na samym filtrze pojawił się olej. Zasugerowano mi, że być może turbo ma nieszczelności i zasysa olej. Jednak po lekturze forum, zakładam typowe zjawisko dręczące silniki M9R. Pytanie. Czy można ten czujnik zbadać miernikiem? Chciałbym spróbować zmierzyć się z tematem samodzielnie. I czy na pewno czujnik, który mi pokazano jest tym za co go mam - znajduje zaraz za turbiną turbiny, wiązka w czarnej osłonie idąca do złączki po drugiej stronie silnika.. Dodam tylko, że obecnie nie pojawiają się żadne błędy. Auto zimne ciągnie jak trzeba, po nagrzaniu odcina moc powyżej 3tyś/min. Wyczyściłem czujnik masowy przepływki i bez zmian - nawet nie był mocno zabrudzony. Po odłączeniu przepływomierza pojawia się jego bład. Więc wnioskuję, że problem leży gdzie indziej. Który z pozostałych czujników w układzie zasilania także czyta temperaturę? Obstawiam właśnie ten za turbiną, jednak koszt w serwisie podali powyżej 700 pln, a to chyba trochę sporo jak za taką duperelę. Podejrzewam, że jest jak z cenami czujnika z przepływomierza zaczynają się od 150 a kończą powyżej 700 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 mam u siebie to samo tylko u mnie czy ciepły czy zimny max 3 tysiace obrotów i odcina ,przepływomież wyczysciłem jakis czas szedł ale potem znowu to samo tak jak by nie załanczało turbiny jutro jade do serwisu mam na to 3 tysiace zobaczymy czy wystarczy ha ha ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynio72 Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Ktoś coś w tym moim temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 u mnie juz dawno po problemie a miałem to samo wymienili czujnik cisnienia doładowania i wszystko super pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luczak Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 też wydaje mi się że to czujnik ciśnienia doładowania a nie czujnik temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynio72 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Temat zdiagnozowany. Pierwszy czujnik temperatury spalin - ten zaraz przy turbinie. Szary przewód z żółtymi paskami i żółtą złączką. Koszt na Allegro 59 PLN. Koszt nowego w ASO 600-800 PLN. Zamienniki od 450 PLN. Według serwisów nie istnieją! Jest to zwykły termistor z dwużyłowym kablem i złączką!!! I taka nauczka. Skoro masz Nissana z silnikiem Renault szukaj części jakbyś miał Renault. Długo musiałem się nagimnastykować, żeby mieć pewność że to dokładnie te same części. ale się udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.