Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problemy z rozruchem


skresz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Metaliczna, twarda praca silnika, jak by kto młotkiem walił była?

Sądząc z obecności dymu, raczej nie. Więc twój problem raczej większy i sprowadza się do zatartego/zablokowanego tłoczka nastawnika kąta wtrysku, lub do niesprawności zaworu owym tłokiem sterującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słyszałem metalicznego dźwięku, to mówisz że sprawdzenie świec mija się z celem, ogólnie im zimniej i im dużej stoi tym dłużej kręci jak jest w miarę ciepło to odpala tak jak bez czujnika tzn. zakręci z dwa razy i już  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak. Bez czujnika sterownik daje dużą dawkę startową paliwa i duże wyprzedzenie. U ciebie dał tylko dużo paliwa, zmienić kąt jego wtrysku już nie potrafił.

Jak w takim razie ten samochód przyspiesza? Bez zmiany kąta powinien kopcić na wyższych obrotach i to bardziej na biało niż czarno.

Spalanie też powinno być wyższe.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie w normie 6,5 - 7,5 l dynamika jest jaka była, kopcić  nie kopci (oprócz rozruchu), zostawi go przez noc na dworze i rano odpalę zobaczę czy na zimnym po nocy wzrastają obroty "jest ssanie"


kurde z jednej strony nie jest to jakoś bardzo uciążliwe ale zaraz się kurde coś zrypie bardziej, i denerwuje takie coś jak wcześniej było pstryk i już, teraz jak się zastanawiam to nie wiem czy nie zaczęło się to od tego że raz przejechałem nim na rezerwie 60km wcześniej zawsze jak się zaświeciła tankowałem do pełna.

 

Nie wiem też o co chodzi z tymi błędami że kontrolka miga jak są zwarte styki a jak zrobię zworkę na 3 sekundy i puszcze to cisza  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz, jedne objawy przeczą drugim. Nie mam pewności, że to nastawnik.

J mam trochę opóźniony wtrysk i kręcę ok 4 obroty, po czym bąk i kopcenie na biało do rozgrzania. Po odcięcie czujnika pali z pół obrotu i nie kopci nie grama, za to bardzo twarda praca. Do 2 tys muł straszy, dalej do 4 tyś zaiwania jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra naprawa pompy 1300zł doliczyć resztę czyli zawieszenie blachę i inne pierdoły to wyjdzie wartość auta razy dwa, no nic przez 6 lat wymieniłem klocki, prawy wahacz, akumulator i przepływomierz trzy ostatnie w ciągu roku wiec coś grubszego musiało się kiedyś stać. Teraz już wiem że jak się na stare autko to tylko w benzynie 


z tego wynika że można jeździć 

 

z tego żę nie 

 

 

kusi mnie by czegoś nalać do paliwa ale nie wiem czy go nie załatwię do końca


http://www.iparts.pl/czesc/dodatek-do-oleju-napedowego-liqui-moly-dodatek-smarujacy-do-diesla-150ml-liqui-moly-5122,1-222-5122-946185.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 2 lat leje mixol i pewien "fachowiec" w serwisie Boscha z i śmiechem na ustach powiedział, że pewnie dlatego ta pompa jeszcze jeździ. Bo sam z niedowierzaniem wypatrywał śladów napraw.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam z tym mixolem tylko ze w zime nie jest wskazany bo mróz zetnie olej w filtrze i nie pojedziesz pisałem wyprubuj cos z liqy moly troche auto odżyje a tak wogole jak wczesniej czytałem o awariach tej pompy to ludzie pisali ze leja najlepsze paliwko typu verwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200ml na 60l paliwa może zablokować filtr?

Na jutro zaplanowałem operację swojej almerki. Miałem tylko przestawić kąt, ale stwierdziłem, że jak już wyciągać pompę, to przy okazji można zajrzeć do środka, wymienić uszczelki i uszczelniacze, może coś wyczyścić, może coś wypolerować, no i izolacje na kabelkach poprawić. Jak wszystko pójdzie z planem zapodam jutro zdjęcie tłoczka po prawie 300tys przebiegu oficjalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje ​platinum rider 2t. Gdzieś w sieci jest raport z niemieckich testów różnych olejów 2t do ropy, poszukaj w google.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra postał noc na dworze i niby ssanie jest jak go o 6 odpaliłem, tylko zapalił się check ale zgasła sama za kilka kilometrów nie wiem czy to nie było spowodowane tym że wyciągałem czujnik od temperatury, tak czy inaczej u mnie jest tylko Mixol s ale zalałem kleen-flo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200ml na 60l paliwa może zablokować filtr?

Na jutro zaplanowałem operację swojej almerki. Miałem tylko przestawić kąt, ale stwierdziłem, że jak już wyciągać pompę, to przy okazji można zajrzeć do środka, wymienić uszczelki i uszczelniacze, może coś wyczyścić, może coś wypolerować, no i izolacje na kabelkach poprawić. Jak wszystko pójdzie z planem zapodam jutro zdjęcie tłoczka po prawie 300tys przebiegu oficjalnego.

200ml mixolu nie zablokuje odrazu ale jak ja tankuje 2 zbiorniki miesiecznie i od wiosny leje do mrozow to mozna  pewnego ranka sie zdziwic lub ledwo dojechac do pracy 

mixol leje od 5 lat 100tys zrobione i wiem co mówie , najlepiej raz do roku dolac cos do czyszczenie wtryskiwaczy i pompy 

a ile ciebie ta operacja bedzie kosztowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak źle założony rozrząd??

 

dobra znalazłem coś takiego

 

Kody błędów 
12 - Rozpoczęcie sekwencji 
18 - pierścień czujnika prędkości koła 
21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty 
22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie 
25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty 
26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie 
31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty 
32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie 
35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty 
36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie 
41 - Solenoid valve, RH front outlet 
42 - Elektrozawór, RH przed wlotem 
45 - Solenoid valve, LH front outlet 
46 - Elektrozawór, LH przed wlotem 
51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda 
52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu 
55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda 
56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu 
57 - napięcie zasilania, niskiego 
61 - pompa hydrauliczna / relay 
63 - przekaźnik systemu 
71 - jednostka sterująca (ECU) 


 

co wskazuje że te piątki to brak usterki a ta 13 to czujnik temperatury prawdopodobnie po odpięciu wskoczył błąd  


a i u mnie po odczytaniu i wyłączeniu zapłonu błędy się zerują 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jeden ząbek przesunięty łańcuch, ale na wałach też, więc na jedno wychodzi.

22903dbcd5d572f3e06da378f4f20096.jpg

Syf na zaworze sterowania kątem wtrysku. Wygląda to jak włókna, prawdopodobnie pochodzą z filtra paliwa.

b7f4ac40534fd3be29e3e289411e30f3.jpg

Sławny tłoczek, jego mać we własnej osobie. Prawdopodobnie pompa po regeneracji, bo jest nalepka serwisu z Sochaczewa i w obudowie pompy cylinder w którym porusza się tłoczek jest tulejowany i widać na nim hon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekiedy lepiej nie zaglądać. Sam się za to zabierasz czy wysyłasz albo wkładasz nowe i co cię zmusiło do taj drastycznego kroku 

Edytowane przez skresz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifowałem papierem ściernym zadziory i tyle regeneracji. Gdybym te pompę komuś dał, to musiałbym 1-1.5 tyś szykować. Bez przesady, tłoczek nie był zablokowany i nie haczył w cylindrze. Pompa niskiego ciśnienia praktycznie nowa, na tym czymś od wysokiego ciśnienia jedna ryska. Po za przytkanym zaworem i przytartym tłoczku pompa jak nowa. Wypadałoby by pochwalić serwis w Sochaczewie, ale mam jedną wątpliwość co do kąta wtrysku. Może oni źle założyli flanszę, bo łańcuchy nie wydają się być rozciągnięte, albo tam niewielkie odchylenie ma tak duży wpływ. W każdym razie o miecały 1mm wałek pompy dałem do przodu, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Celowałem w 2*, ale ile wyszło, tyle wyszło. Nie mam też czym tego sprawdzić. Powymieniałem wszystkie uszczelki i zamontowałem na samochód, na jutro zostało wspomaganie, chłodzenie, odpowietrzenie i odpalenie.

Jak są wszystkie niezbędne narzędzia, to wymontowanie pompy bez zdejmowania silnika ok 3h bez pośpiechu. Nie trzeba nawet ruszać dolnej pokrywy i dolnego łańcucha. Wystarczy cokolwiek, co by przytrzymywało zębatkę pompy po wyjęciu pompy, ja użyłem kawałek powyginanej elektrody spawalniczej.a1b18c56daf82f5142b25456b421468a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie wiec szczotki ok, wolne kręcenie spowodowanie było słabym stykiem klemy do akumulatora i uwalonym akumulatorem (wymieniłem wcześniej klemę jak pisałęm ale na ołowiową lecz chyba mu nie pasowała, akumulator ładuje siłę ładnie ale jak stoji cały dzień w tej temperaturze do spada do 12,3 i ledwo kręcił)

 

Teraz zostało jeszcze że nie odpala od szczała lecz musi zakręcić kilka razy.

 

Kontrolka od świec znika po kilku sekundach słychać charakterystyczny klik

 

 

Z tego co czytam to akumulator nie został prawidłowo sprawdzony, często jest on problemem i daje taki objaw jak u Ciebie.

Akumulator sprawdzamy nie voltomierzem/multimetrem lecz urządzeniem które sprawdzi akumulator na obciążenie.

Taki test zazwyczaj jest wykonywany bezpłatne w każdym porządnym warsztacie. Powinien to być tester elektroniczny gdyż często osoba wykonująca taką czynność za pomocą analogowego (wskaznikowego) testera nie potrafi dobrze odczytać wartości i ich zinterpretować.

Z doświadczenia wiem, że w takim dieslu akumulator z mocą rozruchową poniżej 550A stwarza problemy, kręci dłużej do odpalenia a w niskich temperaturach poddaje się.

 

Odnośnie świec zarowych , to jest wszystko ok, świece grzeją po zgaszaniu kontrolki grzania a także przez pewien czas po odpaleniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem akumulator został już wymieniony na nowy ale dzięki


Dobra dziś 16 stopni na dworze a on kręci i kręci, ale zauważyłem że jak zgaszę i za 1s znów odpalę to pali na dotyk jak zrobię już przerwę z 2-3 s to już gorzej a jak postoi jeszcze dłużej to tragedia wiec teraz pytanie jaki zawór zwrotny dać i gdzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj dwa jeden na zasilenie przed filtrem drugi na powrot a najlepies sprawdz podstawe filtra czy nie przepuszcza powietrza

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sprawdziłem wczoraj, dałem przezroczysty wąż co idzie od filtra do silnika i jest ok zero bąbelków nic się nie cofa, chyba będę musiał wymontować jeszcze rozrusznik i sprawdzić dla pewności bo tego nie robiłem a polecałem na opinii mechanika z przed roku który niby szczotki wymienił. Ale co zaobserwowałem to u mnie nie ma wpływu pogoda a jest coraz gorze, ale niekiedy znikąd ma przebłyski i w miarę dobrze złapie.


Sprawdź szczotki rozrusznika.

Kolega miał racie od samego początku, dopiero znalazłem czas, rozkręciłem wymieniłem i jest ok.

 

Zawsze trzeba słuchać mądrzejszych 


vlad24 jak po skręceniu wszystko ładnie hula 

Edytowane przez skresz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...