vlad24 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Metaliczna, twarda praca silnika, jak by kto młotkiem walił była? Sądząc z obecności dymu, raczej nie. Więc twój problem raczej większy i sprowadza się do zatartego/zablokowanego tłoczka nastawnika kąta wtrysku, lub do niesprawności zaworu owym tłokiem sterującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 nie słyszałem metalicznego dźwięku, to mówisz że sprawdzenie świec mija się z celem, ogólnie im zimniej i im dużej stoi tym dłużej kręci jak jest w miarę ciepło to odpala tak jak bez czujnika tzn. zakręci z dwa razy i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Moim zdaniem tak. Bez czujnika sterownik daje dużą dawkę startową paliwa i duże wyprzedzenie. U ciebie dał tylko dużo paliwa, zmienić kąt jego wtrysku już nie potrafił. Jak w takim razie ten samochód przyspiesza? Bez zmiany kąta powinien kopcić na wyższych obrotach i to bardziej na biało niż czarno. Spalanie też powinno być wyższe. Edytowane 18 Listopada 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 spalanie w normie 6,5 - 7,5 l dynamika jest jaka była, kopcić nie kopci (oprócz rozruchu), zostawi go przez noc na dworze i rano odpalę zobaczę czy na zimnym po nocy wzrastają obroty "jest ssanie" kurde z jednej strony nie jest to jakoś bardzo uciążliwe ale zaraz się kurde coś zrypie bardziej, i denerwuje takie coś jak wcześniej było pstryk i już, teraz jak się zastanawiam to nie wiem czy nie zaczęło się to od tego że raz przejechałem nim na rezerwie 60km wcześniej zawsze jak się zaświeciła tankowałem do pełna. Nie wiem też o co chodzi z tymi błędami że kontrolka miga jak są zwarte styki a jak zrobię zworkę na 3 sekundy i puszcze to cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Jak widzisz, jedne objawy przeczą drugim. Nie mam pewności, że to nastawnik. J mam trochę opóźniony wtrysk i kręcę ok 4 obroty, po czym bąk i kopcenie na biało do rozgrzania. Po odcięcie czujnika pali z pół obrotu i nie kopci nie grama, za to bardzo twarda praca. Do 2 tys muł straszy, dalej do 4 tyś zaiwania jak powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Masakra naprawa pompy 1300zł doliczyć resztę czyli zawieszenie blachę i inne pierdoły to wyjdzie wartość auta razy dwa, no nic przez 6 lat wymieniłem klocki, prawy wahacz, akumulator i przepływomierz trzy ostatnie w ciągu roku wiec coś grubszego musiało się kiedyś stać. Teraz już wiem że jak się na stare autko to tylko w benzynie z tego wynika że można jeździć z tego żę nie kusi mnie by czegoś nalać do paliwa ale nie wiem czy go nie załatwię do końca http://www.iparts.pl/czesc/dodatek-do-oleju-napedowego-liqui-moly-dodatek-smarujacy-do-diesla-150ml-liqui-moly-5122,1-222-5122-946185.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Ja od 2 lat leje mixol i pewien "fachowiec" w serwisie Boscha z i śmiechem na ustach powiedział, że pewnie dlatego ta pompa jeszcze jeździ. Bo sam z niedowierzaniem wypatrywał śladów napraw. Edytowane 18 Listopada 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 potwierdzam z tym mixolem tylko ze w zime nie jest wskazany bo mróz zetnie olej w filtrze i nie pojedziesz pisałem wyprubuj cos z liqy moly troche auto odżyje a tak wogole jak wczesniej czytałem o awariach tej pompy to ludzie pisali ze leja najlepsze paliwko typu verwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 200ml na 60l paliwa może zablokować filtr? Na jutro zaplanowałem operację swojej almerki. Miałem tylko przestawić kąt, ale stwierdziłem, że jak już wyciągać pompę, to przy okazji można zajrzeć do środka, wymienić uszczelki i uszczelniacze, może coś wyczyścić, może coś wypolerować, no i izolacje na kabelkach poprawić. Jak wszystko pójdzie z planem zapodam jutro zdjęcie tłoczka po prawie 300tys przebiegu oficjalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Podlinkujecie mi jakiś mixol który używacie bo jest tego masz i nie wiem który przetestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Ja leje platinum rider 2t. Gdzieś w sieci jest raport z niemieckich testów różnych olejów 2t do ropy, poszukaj w google. Edytowane 18 Listopada 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Dobra postał noc na dworze i niby ssanie jest jak go o 6 odpaliłem, tylko zapalił się check ale zgasła sama za kilka kilometrów nie wiem czy to nie było spowodowane tym że wyciągałem czujnik od temperatury, tak czy inaczej u mnie jest tylko Mixol s ale zalałem kleen-flo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 200ml na 60l paliwa może zablokować filtr? Na jutro zaplanowałem operację swojej almerki. Miałem tylko przestawić kąt, ale stwierdziłem, że jak już wyciągać pompę, to przy okazji można zajrzeć do środka, wymienić uszczelki i uszczelniacze, może coś wyczyścić, może coś wypolerować, no i izolacje na kabelkach poprawić. Jak wszystko pójdzie z planem zapodam jutro zdjęcie tłoczka po prawie 300tys przebiegu oficjalnego. 200ml mixolu nie zablokuje odrazu ale jak ja tankuje 2 zbiorniki miesiecznie i od wiosny leje do mrozow to mozna pewnego ranka sie zdziwic lub ledwo dojechac do pracy mixol leje od 5 lat 100tys zrobione i wiem co mówie , najlepiej raz do roku dolac cos do czyszczenie wtryskiwaczy i pompy a ile ciebie ta operacja bedzie kosztowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 kurde teraz odczytałem błąd 1313 i znów takiego nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Miałem źle złożony rozrząd. Prawdopodobnie po wymianie przez poprzedniego właściciela, bo zużycie jest minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 jak źle założony rozrząd?? dobra znalazłem coś takiego Kody błędów 12 - Rozpoczęcie sekwencji 18 - pierścień czujnika prędkości koła 21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty 22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie 25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty 26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie 31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty 32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie 35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty 36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie 41 - Solenoid valve, RH front outlet 42 - Elektrozawór, RH przed wlotem 45 - Solenoid valve, LH front outlet 46 - Elektrozawór, LH przed wlotem 51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda 52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu 55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda 56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu 57 - napięcie zasilania, niskiego 61 - pompa hydrauliczna / relay 63 - przekaźnik systemu 71 - jednostka sterująca (ECU) co wskazuje że te piątki to brak usterki a ta 13 to czujnik temperatury prawdopodobnie po odpięciu wskoczył błąd a i u mnie po odczytaniu i wyłączeniu zapłonu błędy się zerują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 O jeden ząbek przesunięty łańcuch, ale na wałach też, więc na jedno wychodzi. Syf na zaworze sterowania kątem wtrysku. Wygląda to jak włókna, prawdopodobnie pochodzą z filtra paliwa. Sławny tłoczek, jego mać we własnej osobie. Prawdopodobnie pompa po regeneracji, bo jest nalepka serwisu z Sochaczewa i w obudowie pompy cylinder w którym porusza się tłoczek jest tulejowany i widać na nim hon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 element jakby częściowo wytarty? czy może to refleks światła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) niekiedy lepiej nie zaglądać. Sam się za to zabierasz czy wysyłasz albo wkładasz nowe i co cię zmusiło do taj drastycznego kroku Edytowane 19 Listopada 2016 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 obyś dobrze poskładał powodzenia daj znac o efektach pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Przeszlifowałem papierem ściernym zadziory i tyle regeneracji. Gdybym te pompę komuś dał, to musiałbym 1-1.5 tyś szykować. Bez przesady, tłoczek nie był zablokowany i nie haczył w cylindrze. Pompa niskiego ciśnienia praktycznie nowa, na tym czymś od wysokiego ciśnienia jedna ryska. Po za przytkanym zaworem i przytartym tłoczku pompa jak nowa. Wypadałoby by pochwalić serwis w Sochaczewie, ale mam jedną wątpliwość co do kąta wtrysku. Może oni źle założyli flanszę, bo łańcuchy nie wydają się być rozciągnięte, albo tam niewielkie odchylenie ma tak duży wpływ. W każdym razie o miecały 1mm wałek pompy dałem do przodu, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Celowałem w 2*, ale ile wyszło, tyle wyszło. Nie mam też czym tego sprawdzić. Powymieniałem wszystkie uszczelki i zamontowałem na samochód, na jutro zostało wspomaganie, chłodzenie, odpowietrzenie i odpalenie. Jak są wszystkie niezbędne narzędzia, to wymontowanie pompy bez zdejmowania silnika ok 3h bez pośpiechu. Nie trzeba nawet ruszać dolnej pokrywy i dolnego łańcucha. Wystarczy cokolwiek, co by przytrzymywało zębatkę pompy po wyjęciu pompy, ja użyłem kawałek powyginanej elektrody spawalniczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Dzięki za wsparcie wiec szczotki ok, wolne kręcenie spowodowanie było słabym stykiem klemy do akumulatora i uwalonym akumulatorem (wymieniłem wcześniej klemę jak pisałęm ale na ołowiową lecz chyba mu nie pasowała, akumulator ładuje siłę ładnie ale jak stoji cały dzień w tej temperaturze do spada do 12,3 i ledwo kręcił) Teraz zostało jeszcze że nie odpala od szczała lecz musi zakręcić kilka razy. Kontrolka od świec znika po kilku sekundach słychać charakterystyczny klik Z tego co czytam to akumulator nie został prawidłowo sprawdzony, często jest on problemem i daje taki objaw jak u Ciebie. Akumulator sprawdzamy nie voltomierzem/multimetrem lecz urządzeniem które sprawdzi akumulator na obciążenie. Taki test zazwyczaj jest wykonywany bezpłatne w każdym porządnym warsztacie. Powinien to być tester elektroniczny gdyż często osoba wykonująca taką czynność za pomocą analogowego (wskaznikowego) testera nie potrafi dobrze odczytać wartości i ich zinterpretować. Z doświadczenia wiem, że w takim dieslu akumulator z mocą rozruchową poniżej 550A stwarza problemy, kręci dłużej do odpalenia a w niskich temperaturach poddaje się. Odnośnie świec zarowych , to jest wszystko ok, świece grzeją po zgaszaniu kontrolki grzania a także przez pewien czas po odpaleniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Tak jak pisałem akumulator został już wymieniony na nowy ale dzięki Dobra dziś 16 stopni na dworze a on kręci i kręci, ale zauważyłem że jak zgaszę i za 1s znów odpalę to pali na dotyk jak zrobię już przerwę z 2-3 s to już gorzej a jak postoi jeszcze dłużej to tragedia wiec teraz pytanie jaki zawór zwrotny dać i gdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) daj dwa jeden na zasilenie przed filtrem drugi na powrot a najlepies sprawdz podstawe filtra czy nie przepuszcza powietrza Edytowane 23 Listopada 2016 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skresz Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) sprawdziłem wczoraj, dałem przezroczysty wąż co idzie od filtra do silnika i jest ok zero bąbelków nic się nie cofa, chyba będę musiał wymontować jeszcze rozrusznik i sprawdzić dla pewności bo tego nie robiłem a polecałem na opinii mechanika z przed roku który niby szczotki wymienił. Ale co zaobserwowałem to u mnie nie ma wpływu pogoda a jest coraz gorze, ale niekiedy znikąd ma przebłyski i w miarę dobrze złapie. Sprawdź szczotki rozrusznika. Kolega miał racie od samego początku, dopiero znalazłem czas, rozkręciłem wymieniłem i jest ok. Zawsze trzeba słuchać mądrzejszych vlad24 jak po skręceniu wszystko ładnie hula Edytowane 14 Grudnia 2016 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.